Teejooscoop

Gestart door Teejoo, november 21, 2006, 23:02:16

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

PascalP

Mooi rapport hoor! Nu snap ik die sci-fi microfoon wel :P
Zelfs gradens alles zie je en kun je mooi van afleiden of alles symmetrisch staat!

Valt me wel op dat de frequency range van je Front L flint afwijkt
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Dirk

Citaat van: PascalP op december 16, 2020, 19:36:43
Valt me wel op dat de frequency range van je Front L flint afwijkt
wou ik ook net zeggen, is wel iets vreemds aan de hand...da's een serieus verschil tussen L & R fronts
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Teejoo

#3577
Ik zie het nu ook idd. Heel vreemd idd. Ik kan ook niet zo 123 zien waar dat aan ligt. Ik zie het eigenlijk bij alle metingen die ik de afgelopen weken heb gemaakt. Bij de oude meting zie ik dat niet terug.

Dit is de bijbehorende meting. Ik denk dat hij die bult vanaf 50Hz oppikt?

X-over stond op 60Hz

Plaatje 1 = gemeten
Plaatje 2 = Correctie op bepaalde gebieden
Plaatje 3 = Exclusion gebied waar ik wel en geen correctie laat plaatsvinden
Plaatje 4 = target curve

PascalP

Kan inderdaad wel dat ie die bump rond de 30Hz van de R speaker oppikt en 'denkt' dat ie vanaf daar goed zijn werk doet.
Links is deze bump een stuk minder en zal hij dit als 'buiten bereik' beschouwen.
Vandaar de waarde van 90Hz als 'bruikbaar' gebied.
Dit is dan wel ff speculeren/redeneren vanuit mijn kant, heb zelf persoonlijk nog nooit iets met een Trinnov gedaan.

Maar als ik je grafieken zo bekijken ze je wel dat ie vanaf 100Hz sterk afvalt, zowel L als R vrij gelijk. Ik zou de xover dan ook niet lager dan 100Hz instellen in dit geval ipv 60Hz
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Dirk

#3579
De cijfers vd bandwith range in je eerste plaatje lijken waardes te zijn bij ongeveer -6dB (staat er niet bij, dus ik ga even af op de grafiek vd gemeten respons), dat komt voor links idd overeen met de aangegeven 90Hz en voor rechts op 26hz, omdat er bij rechts nog een opslingering in het laag zit die net die -6dB weer aantikt.
't geeft een wat vertekend beeld als je puur de cijfers zo leest, maar met de grafiek erbij lijkt is het niets zorgwekkends.

Jouw ruimte is immers ook niet 100% symmetrisch, dus dàt je verschillen hebt (vooral in het laag) tussen L & R is 100% normaal.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Teejoo

Citaat van: Dirk op december 16, 2020, 21:37:07
De cijfers vd bandwith range in je eerste plaatje lijken waardes te zijn bij ongeveer -6dB (staat er niet bij, dus ik ga even af op de grafiek vd gemeten respons), dat komt voor links idd overeen met de aangegeven 90Hz en voor rechts op 26hz, omdat er bij rechts nog een opslingering in het laag zit die net die -6dB weer aantikt.
't geeft een wat vertekend beeld als je puur de cijfers zo leest, maar met de grafiek erbij lijkt is het niets zorgwekkends.

Jouw ruimte is immers ook niet 100% symmetrisch, dus dàt je verschillen hebt (vooral in het laag) tussen L & R is 100% normaal.
Dat bedoelde ik dus. En idd, de rest wordt door de on-symmetrische ruimte veroorzaakt. Maar het is echt ongelofelijk hoe goed het hoorbaar is als er ook maar een paar graden afwijking inzit.
Minstens zo belangrijk is dat de het geluid an sich weer goed vorm begint te krijgen met deze target en keuzes in gebieden waar het wel en niet z'n werk moet doen. Ik begin (ook met hulp van anderen) ook steeds beter te worden in het inregelen van de Trinnov. Maar ben vergeleken met wat Jan bijvoorbeeld doet echt nog een amateur ;-)

Jean Sibelius

Hoi Theo,

Mooi dat je wat grafieken deelt van jouw systeem :). Ik zie dat je in de excursion limiter 'harde' overgangen gebruikt van het ene niveau naar het andere. Ik heb destijds de tip gekregen om dit niet met een stap te doen, maar met een geleidelijke overgang.

Misschien maakt het bij jou geen verschil, maar deze wilde ik je niet onthouden. Succes met tweaken.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo

Citaat van: Jean Sibelius op december 16, 2020, 22:38:02
Hoi Theo,

Mooi dat je wat grafieken deelt van jouw systeem :). Ik zie dat je in de excursion limiter 'harde' overgangen gebruikt van het ene niveau naar het andere. Ik heb destijds de tip gekregen om dit niet met een stap te doen, maar met een geleidelijke overgang.

Misschien maakt het bij jou geen verschil, maar deze wilde ik je niet onthouden. Succes met tweaken.

Groeten, Jan
Daar zal ik idd eens mee testen! Waar begin en eindig je dan als je rond een bepaalde freq zit?

Jean Sibelius

Citaat van: Teejoo op december 16, 2020, 22:55:30
Daar zal ik idd eens mee testen! Waar begin en eindig je dan als je rond een bepaalde freq zit?

Ik heb daar niet echt een vuistregel voor omdat het o.a. afhankelijk is van de filterinstelling die je kiest (..., 1/2, 1/3, 1/6, 1/12, ... octaaf). Wat ik meestal doe (oren zijn uiteindelijk leidend) is kijken naar de uiteindelijke gecorrigeerde frequentie response en het correctie filter wat de Trinnov bepaalt. Als je ziet dat er onregelmatigheden optreden, dan moet je iets meer ruimte geven voor het correctie filter..

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

GH

Citaat van: Teejoo op december 11, 2020, 12:01:16
Daarnaast bij Aixfoam een 8-tal akoestische panelen besteld om de ruimte verder te optimaliseren. Ik heb de versie zonder vilt.


Het is jammer dat ze zo vaag zijn over de (huidige) levertijden..... ik heb eind november ook het nodige besteld (met vilt :-) en wacht helaas nog steeds. Had mooi de komende weken willen installeren....

MLCinema

Citaat van: GH op december 21, 2020, 12:48:19
Het is jammer dat ze zo vaag zijn over de (huidige) levertijden..... ik heb eind november ook het nodige besteld (met vilt :-) en wacht helaas nog steeds. Had mooi de komende weken willen installeren....
Hmmm. Ik sta ook op het punt een bestelling te plaatsing. Maar dat schiet niet op dus. 


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

GH

Nope... ze wekken de indruk van 2-3 dagen voor het maken. Maar ik kreeg al snel een mail dat het minimaal 15 werkdagen ging duren.....

Teejoo

Citaat van: GH op december 21, 2020, 12:54:35
Nope... ze wekken de indruk van 2-3 dagen voor het maken. Maar ik kreeg al snel een mail dat het minimaal 15 werkdagen ging duren.....
Ja, dat vind ik ook niet netjes.

GH

#3588
Inmiddels wel de verzendbevestiging ontvangen..... maar ze verzenden met één of andere vage partij met niet echt een fatsoenlijk Track&Trace. Daar schiet je dus ook niet veel mee op.

Edit: en net 1 van de 2 dozen binnen via PostNL, bijzonder.

GH

#3589
Tot heden niet echt onder de indruk.....na een maand wachten op mijn spullen hebben ze ook nog het verkeerde gestuurd.    :(

Teejoo

Van mij is het nog onderweg. Maar dat is wel met meer dingen..

Teejoo

Dat viel mee, zojuist zijn de panelen afgeleverd.

wolfkampf

Citaat van: Teejoo op december 24, 2020, 15:47:04
Dat viel mee, zojuist zijn de panelen afgeleverd.

Welke dikte heb je besteld en hoe zien ze er in het echt uit?
Ik zit ook te denken om de 8cm te bestellen zonder vilt
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

Teejoo

Citaat van: wolfkampf op december 24, 2020, 17:44:27
Welke dikte heb je besteld en hoe zien ze er in het echt uit?
Ik zit ook te denken om de 8cm te bestellen zonder vilt
Ik heb 5 cm. Moet ze nog uitpakken, maar laat het wel even weten.

wolfkampf

Citaat van: Teejoo op december 24, 2020, 22:54:17
Ik heb 5 cm. Moet ze nog uitpakken, maar laat het wel even weten.
Top thanks  ^^
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

GH

Ik heb 3cm met vilt voor op een deur naast mijn werkplek. Die heb ik dus 2x gekregen. Werkt wel aardig, behalve dat het plakken een vervelend klusje was.
Wacht helaas dus nog op de 5cm met vilt (de hex versie) voor tegen het plafond van mijn luisterruimte.

Blijkbaar hebben ze nog even snel voor kerst wat de deur uit gedaan, hopelijk heb jij wel het correcte gekregen....


Teejoo

De platen zien er goed uit. Wel op sommige plekken kleine luchtbelletjes, maar dat stoort in een HT niet.

El Nino

Dat vraagt om foto's  ::)

Heb van de week een akoestisch paneel opgehaald van Vicoustic....zien er mooi uit. Ga binnenkort een bestelling doen en dan gaat de "holle klank" van m'n woonkamer mooi weg.....
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

blue-eyes

Ik ken weinig personen die zo snel wisselen Teejoo :D

Had dat even later gedaan, had ik die EV van je overgenomen ;)


Hoop dat je de rust krijgt van een fantastische set!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#3599
Citaat van: Blue-Eyes op december 26, 2020, 08:50:29
Ik ken weinig personen die zo snel wisselen Teejoo :D

Had dat even later gedaan, had ik die EV van je overgenomen ;)


Hoop dat je de rust krijgt van een fantastische set!
Nou, zo ben ik juist helemaal niet. Ik zoek alleen weer wat ik had, of een gelijkwaardig alternatief. Baal er ook echt van. Ook omdat de Arcams heel goed zijn, maar net niet de ideale combi. En ik weet het, dat is te wijten aan mijn Nautilussen. Maar dat vervangen gaat me echt te ver.

Kortom, ik heb me goed gekloot wat een hoop ergernis en geld kost.

Maar die p429 ben je zo kwijt hoor 😉