Teejooscoop

Gestart door Teejoo, november 21, 2006, 23:02:16

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Dirk

Omdat (net als met alle andere versterker-soorten) je "klasse D" als geheel niet moet opzijzetten als ongeschikt voor jou(w set) omdat je nu één ervaring hebt gehad die niet 100% was wat je ervan verhoopt had.

In alle soorten zijn er (al dan niet vermeende) klankverschillen, waarvoor de ene luisteraar en/of set al wat gevoeliger is om die bloot te leggen dan de ander...daarom zou ik het niet slim vinden om nu al te zeggen dat klasse D niets voor jou is.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Teejoo

Citaat van: Dirk op november 18, 2020, 09:09:41
Omdat (net als met alle andere versterker-soorten) je "klasse D" als geheel niet moet opzijzetten als ongeschikt voor jou(w set) omdat je nu één ervaring hebt gehad die niet 100% was wat je ervan verhoopt had.

In alle soorten zijn er (al dan niet vermeende) klankverschillen, waarvoor de ene luisteraar en/of set al wat gevoeliger is om die bloot te leggen dan de ander...daarom zou ik het niet slim vinden om nu al te zeggen dat klasse D niets voor jou is.
Daar heb je gelijk in, vandaar dat bijv. de NAD's ook nog op mijn lijst staan. Maar ik hoor nu ik mijn ervaring deel dat dit toch wel een dingetje is dat bij het karakter van klasse D hoort.

Ik heb nu weer de 2 kanaals Classé aangesloten. En zelfs met die 2 kanalen het ik weer direct die mooie luchtige ruimtelijkheid zonder enige vorm van vlakheid/saaiheid. (ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven).

Het hangt uiteraard ook stevig samen met de combinatie van speakers.

Staaled

Even mijn ervaring met de door Dirk aangehaalde Powersofts.

De M20 is stil ,M28 hoor ik lichtjes op 1 m , de K serie blaast altijd wat.

Variabele gain is erg fijn werken.

Heel veel reserve en dynamiek, ideaal voor HT.

Ruimtelijk, strak in ritme en afbeelding. Muziek klinkt gewoon erg goed.

Afwerking is top. Zullen ook lang meegaan aangezien voor professioneel gebruik bedoeld.

Neutrik SpeakON !

Wil je evt. horen ben je welkom. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

jahtari

De ICEpowers zijn toch "minder" dan de hypex ncore? Die dan weer getopt worden door de purifi?

Ik zeg 2x NAD M28, die eindejaarsbonus moet toch ergens heen?  :D
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Dirk

#3304
Citaat van: jahtari op november 18, 2020, 10:55:24
De ICEpowers zijn toch "minder" dan de hypex ncore? Die dan weer getopt worden door de purifi?

Ik zeg 2x NAD M28, die eindejaarsbonus moet toch ergens heen?  :D

Ik laat alle internet experts graag in hun waan vd dag, 't leuke van m'n set-up hier (waarbij alle hardware 100% uit het zicht staat) is dat eigen overtuigingen/vooroordelen van bezoekers vaak worden onderuit gehaald zonder het zelf te beseffen  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

pameijer

Een onbekend merk in Europa, maar wel een gave 11-kanaals klasse H (soort van klasse AB maar dan met supply rails) versterker met 11x380Watts per kanaal. Weegt wel wat, maar ik vind het wel een kick-ass product! Geen idee hoe ie klinkt natuurlijk....

OSD Black Series Theatro X11



https://www.youtube.com/v/arffv16_JE4
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Teejoo

Citaat van: Dirk op november 18, 2020, 11:51:54
Ik laat alle internet experts graag in hun waan vd dag, 't leuke van m'n set-up hier (waarbij alle hardware 100% uit het zicht staat) is dat eigen overtuigingen/vooroordelen van bezoekers vaak worden onderuit gehaald zonder het zelf te beseffen  ;D
Wat zit er in powersoft?

Dirk

#3307
hoe bedoel je? de tech die er in zit?

Ze ontwikkelen alles 100% in eigen huis, dus geen ingekochte technologie van spelers als Ice, Hypex, Pascal oid die een groot deel vd (budget)markt bedienen.   
Daarmee wil ik niet zeggen dat dit daarom bij voorbaat beter moet zijn, maar ik heb er iig enkel positieve ervaringen mee, zowel op professioneel vlak (op m'n werk) als hier in de eigen "thuis" set met hun install-serie.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

kermy

Citaat van: Dirk op november 18, 2020, 13:45:17
hoe bedoel je? de tech die er in zit?

Ze ontwikkelen alles 100% in eigen huis, dus geen ingekochte technologie van spelers als Ice, Hypex, Pascal oid die een groot deel vd (budget)markt bedienen.   
Daarmee wil ik niet zeggen dat dit daarom bij voorbaat beter moet zijn, maar ik heb er iig enkel positieve ervaringen mee, zowel op professioneel vlak (op m'n werk) als hier in de eigen "thuis" set met hun install-serie.

Bedoel je Dirk dat je thuis momenteel met Powersoft draait in plaats van Ncore?


Met vriendelijke groet,

Kermy

Dirk

Mijn vaste set wordt in de regel aangestuurd met Powersoft, omdat ik zo vaak wissel met eindversterkers die moeten testen/inspelen (voor verkoop) is het voor mij in de praktijk logischer om bewust niet met nCores te draaien in die set.
Komt daarbij dat die set zoals hij is opgebouwd voor mij op die manier een soort van "baseline" vormt waarin/-tegen ik andere apparatuur makkelijk(er) kan vergelijken.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Teejoo

Nog even terug naar Arcam: heeft er al iemand ervaring met de PA240 of PA720?

En dan nog de vraag als je deze gaat combineren: ik zou dan bij voorkeur de L, R & C aansturen met 2 PA240's, en de rest (= 8 kanalen) met de PA720.

Omdat ik dan 1 kanaal tekort kom bij de PA720 zou ik daarvoor 1 kanaal van de PA240 kunnen gebruiken.

Alle eindversterker hebben dezelfde gain, De PA240 is echter 2x225W en de PA720 7 x 100W. Betekent dit dan ook dat ze bij dezelfde input ook het gelijke vermogen afgeven (tot aan het max vermogen uiteraard), en dus even hard klinken?

Ik denk het wel, maar wil het toch even checken.

kermy

Citaat van: Teejoo op november 18, 2020, 15:55:36
Nog even terug naar Arcam: heeft er al iemand ervaring met de PA240 of PA720?

En dan nog de vraag als je deze gaat combineren: ik zou dan bij voorkeur de L, R & C aansturen met 2 PA240's, en de rest (= 8 kanalen) met de PA720.

Omdat ik dan 1 kanaal tekort kom bij de PA720 zou ik daarvoor 1 kanaal van de PA240 kunnen gebruiken.

Alle eindversterker hebben dezelfde gain, De PA240 is echter 2x225W en de PA720 7 x 100W. Betekent dit dan ook dat ze bij dezelfde input ook het gelijke vermogen afgeven (tot aan het max vermogen uiteraard), en dus even hard klinken?

Ik denk het wel, maar wil het toch even checken.

Als de gain van de versterkers hetzelfde is, maar de vermogens anders, dan moet bij de versterkers met het hogere vermogen een hoger ingangssignaal gegeven worden om ze uit te sturen.



Met vriendelijke groet,

Kermy

Teejoo

#3312
Citaat van: kermy op november 18, 2020, 16:23:09
Als de gain van de versterkers hetzelfde is, maar de vermogens anders, dan moet bij de versterkers met het hogere vermogen een hoger ingangssignaal gegeven worden om ze uit te sturen.



Met vriendelijke groet,

Kermy
Ik neem aan dat je bedoelt om hetzelfde uit te sturen? Klinkt logisch, maar dan is mijn trucje om dat ene kanaal te gebruiken bij de surround kanalen wellicht niet optimaal. Van de andere kant is dat ook een kwestie van harder zetten voor dat kanaal.

kermy

Ik neem aan dat je het vermogen ook wilt gebruiken.

Maar als je een 200 watter als een 100 watter wil laten draaien, dan heb je met gelijke gain gelijk.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Teejoo

Citaat van: kermy op november 18, 2020, 17:42:44
Ik neem aan dat je het vermogen ook wilt gebruiken.

Maar als je een 200 watter als een 100 watter wil laten draaien, dan heb je met gelijke gain gelijk.


Met vriendelijke groet,

Kermy
Nou begrijp ik je niet meer.. dus bij gelijk inputsignaal gaat hetzelfde vermogen naar de speakers?

Teejoo

#3315
Met een beetje geluk kan ik volgende week 2 CM Marantz eindversterkers testen via Viktor. Stufe 2 en gebrugd.

Daarnaast wordt nu gekeken of de importeur een Arcam PA240 beschikbaar heeft voor demo.

jossie

#3316
Citaat van: Teejoo op november 18, 2020, 17:54:40
Nou begrijp ik je niet meer.. dus bij gelijk inputsignaal gaat hetzelfde vermogen naar de speakers?
Inderdaad. De gain van deze modellen is ongeveer 17,5 x. Dus 1 Volt in >> 17,5 Volt uit.

Maar... de gain van de 240 is omschakelbaar, in een van de standen dus ongeveer gelijk aan 720.
Omni !

buckler

En wel gelukkig met je nieuwe subs Theo?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

kermy

Citaat van: Teejoo op november 18, 2020, 17:54:40
Nou begrijp ik je niet meer.. dus bij gelijk inputsignaal gaat hetzelfde vermogen naar de speakers?

Helemaal goed!


Met vriendelijke groet,

Kermy

Tinus_

Citaat van: pameijer op november 18, 2020, 12:29:06
Een onbekend merk in Europa, maar wel een gave 11-kanaals klasse H (soort van klasse AB maar dan met supply rails) versterker met 11x380Watts per kanaal. Weegt wel wat, maar ik vind het wel een kick-ass product! Geen idee hoe ie klinkt natuurlijk....

OSD Black Series Theatro X11



https://www.youtube.com/v/arffv16_JE4
Even off topic: Heb je de rest van deze man zijn set gezien?  :o
Rebuilding my HT

Teejoo

Citaat van: buckler op november 18, 2020, 19:52:51
En wel gelukkig met je nieuwe subs Theo?
Nog niet, maar dat komt ook omdat ik me nog niet goed ermee heb bezig gehouden. Ik heb nu soms nog iets teveel sublaag bijvoorbeeld en het sluit nog niet mooi aan bij de andere kanalen. Dat was toen ik bedoelde dat het eigenlijk teveel wijzigingen zijn tegelijkertijd.

Maar dat komt wel goed. Moet ook even waken het geen overlast gaat geven, want het kan behoorlijk duwen. Ook hier gaat het weer om de perfecte balans

pvd_66

Gewoon een NAD M27 nemen, altijd goed en redelijk betaalbaar.
Succes  ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Teejoo

Citaat van: pvd_66 op november 18, 2020, 21:25:00
Gewoon een NAD M27 nemen, altijd goed en redelijk betaalbaar.
Succes  ;D
Ze zijn helaas niet verkrijgbaar op dit moment, kan ze dus niet meenemen in de test.

Teejoo

#3323
Op dit moment op de kandidatenlijst:

- Marantz MM 8077 CM versie
- Arcam PA240 en PA720
- Anthem MCA serie (nieuw, december leverbaar). Zijn deze vergelijkbaar met de huidige lijn?
- NAD M28 (januari leverbaar)

Die Anthem had ik zelf nog niet aan gedacht, was een tip van Garmt. Ik kan verder van Rob een 8 kanaal Hypex nCore 250W/kanaal lenen om te testen, maar daar wacht ik toch even mee omdat hij ook aangeeft dat mijn ervaring toch wel een beetje past bij de meeste klasse D ontwerpen.

skyfox

Nad heeft al een tweekanaals purifi versterker, Huub heeft deze dacht ik. Als je die kan luisteren op je set dan krijg je alvast een idee hoe de M28 gaat klinken.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9