Teejooscoop

Gestart door Teejoo, november 21, 2006, 23:02:16

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Teejoo

Citaat van: riwi op mei 11, 2011, 22:37:03

kan me voorstellen dat je lekker wil toeren met de nieuwe auto ipv op de donkere zolder te zitten luisteren :)
Hoewel we dat natuurlijk 's avonds in het weekeinde gewoon doen hoor!

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Tinus_

Erg fraai hoor.  :clapping:
Rebuilding my HT

screw

LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

DD2

 8)



(ik zag trouwens ook een mooie garage welke beter als HT dienst kan doen.. ;)   :tongue2: )

Teejoo

Citaat van: DD2 op mei 12, 2011, 19:23:35
8)



(ik zag trouwens ook een mooie garage welke beter als HT dienst kan doen.. ;)   :tongue2: )
Grapjas  ;)

Etiennevh

Ik zag een mooie kans voor de eerste rijdende ht  :headbanging:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Teejoo

#1407
Vandaag bij de SSP-800 de nieuwe software erop gezet. Ik zie helaas geen verbetering in de  OSD resolutie. Wel zit de optie voor de standby led er in.

blue-eyes

Test versie of final?
Citaat van: Teejoo op mei 19, 2011, 22:48:53
Vandaag bij de SSP-800 de nieuwe software erop gezet. Ik zie helaas geen verbetering in de  OSD resolutie. Wel zit de optie voor de standby led er in.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#1409
Citaat van: Blue-Eyes op mei 19, 2011, 23:22:10
Test versie of final?
Final, die op de site staat. Let wel op dat je de goede versie kiest.

In standby is de LED tenminste niet meer zo'n schijnwerper. Is qua helderheid nu redelijk gelijk aan de amps.

blue-eyes

#1410
Citaat van: Teejoo op mei 20, 2011, 00:40:22
Final, die op de site staat. Let wel op dat je de goede versie kiest.

In standby is de LED tenminste niet meer zo'n schijnwerper. Is qua helderheid nu redelijk gelijk aan de amps.


Mooi, hoewel geen need to have, stoorde ik me er wel aan :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op mei 20, 2011, 09:57:57

Mooi, hoewel geen need to have, stoorde ik me er wel aan :)
Verder zitten er natuurlijk meer verbeteringen in. Dus sowieso doen.

Teejoo

#1412
Even een paar vrienden pluggen met een nieuwe track: KIXXX development, vanaf 9.min 20 in the BBC Radio One show, 2e Plaat na Lady GaGa : http://www.bbc.co.uk/iplayer/console/b011s84n . Link met dit topic: op mijn set wordt de mix meestal gechecked op basis van diverse versies. :music:

Toch wel cool  O0, en dat in zo'n land op die zender. En dat terwijl ze nog vele lekkerdere tracks hebben, maar die zijn niet echt gereleased. Zou mooi zijn als ze hem verder oppikken in the UK. De DJ is in elk geval enthousiast. Overigens wel een specifieke gerichte radioshow. Hoezo veel indiase mensen in the UK  ;). Maar dat vind ik het mooie van de UK: een geweldig muziekland, waar voor alle stiijlen ruimte en genoeg publiek is. We gingen er vroeger zeer frequent heen om nieuwe muziekshit te halen. En dan op vrijdagavond aankomen met het vliegtuig en meteen door draaien in de club :headbanging:

iTunes: http://itunes.apple.com/nl/album/deviation-single/id427955797?ign-mpt=uo%3D4

Teejoo

#1413
Op zich weinig nieuws in de Teejooscoop zelf qua nieuwe aanwinsten. Uitzondering is natuurlijk de gestaag groeiende collectie films (inmiddels 601). Gewoon elke week genieten van de suroundset, waarbij ik telkens opnieuw onder de indruk blijf van de set. Ik ga wellicht wel nog eens experimenteren met 1 subwoofer midden voor de luisterplek en een middenachter. Voor mijn gevoel zo dat ook best goed moeten werken.

Ik in woonkamer daarentegen heb ik sinds gisteren een nieuwe kleine surroundreceiver staan. De Pioneer VSX-S300. Echt een leuk ding, dat dankzij de compacte afmetingen goed past in het dressoir. Ook prettig zijn de digitale versterkers: hij wordt niet echt warm. De grootste verbetering t.o.v de oude Denon Dolby surround versterker (uit de 1e helft 90er jaren!, zonder DD en DTS) is het volledige bassmanagement. Ik kan nu mijn kleine speakers ook met de correcte X-over als small aansturen. Verder gaat nu alles digitaal via HDMI of optisch.

Uitdaging is nu nog het vinden van een passende center. Ik gebruik to volle tevredenheid al jaren de B&W Solid HCM1 als stereo speakers:

Deze zijn bewust vrij hoog gehangen, zodat er door de gehele kamer een prettig geluid is, en worden ondersteund door een Yamaha sub. Ik zoek dus een passende center, zodat ik voortaan ook voor het TV geluid gebruik kan gaan maken van de nieuwe versterker. Daarvoor zou ik in principe dus een extra Solid HCM1 nodig hebben. Maar die zijn al lang niet meer te krijgen, en eigenlijk als center onder een TV die aan de muur hangt toch vrij diep. Het is nu de de uitdaging een passende center te vinden, welke toch vrij laag en niet te diep is. Ik was zelf al aan het kijken naar de KEF T301c:

Ik vind deze toch wel erg mooi uitzien onder een LCD TV. De TV zal dit jaar waarschijnlijk ook nog wel vervangen gaan worden, en zal dus alleen maar groter en platter worden. Heeft er iemand ervaring met deze reeks van KEF? De reviews zijn vrij goed. En het hoef natuurlijk geen high-end te zijn, maar het moet wel gewoon erg prettig klinken.

De Pioneer:

Teejoo

#1414
Er wordt geëxperimenteerd met 5.1 ipv 7.1 in de Teejooscoop.... Waarom? Ik ben zoals jullie weten best een groot voorstander van 7.1.

In mijn ruimte zitten de surround L+R eigenlijk iets te dicht bij de luisterplek. Hierdoor blijven deze eigenlijk altijd hoorbaar, ondanks de zorgvulidige afstemming. Een ander punt is dat mijn vrouw ook erg dicht tegen de surround L zit.

Al met al dit weekend weer eens getest met de surround-backs als normale surround in te zetten. Ik heb ze hiervoor een beetje verplaatst om een optimale spreiding te krijgen.

Al met al bevalt het eigenlijk erg goed. Er is gewoon sprake van een mooie surroundbubble met een goede steering. Ik merk vooral dat de bubble in balans is. Hij klapt niet naar links of rechts. Dit zou ook beteken dat ik zelfs versterking en 2 surroundspeakers zou kunnen afstoten. Ik ga de komende week in elk geval nog verder testen.

Zo zie je maar weer dat de ruimte allesbepalend is en ik zoals ook bij mijn vorige ruimte jaren nodig heb om het het optimaliseren.

blue-eyes

#1415
De CA5200 wordt dan ingeruild op een CA3200?

Goedkoopst is uiteraard de CA2200 te verkopen.




=====
Typefoutje (2100 = 2200)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op september 18, 2011, 17:13:19
De CA5200 wordt dan ingeruild op een CA3200?

Goedkoopst is uiteraard de CA2100 te verkopen.
Dat weet ik nog niet. Zou inderdaad wel de mooiste oplossing zijn. Van de andere kant versleep je de 5200 ook niet zo snel.

blue-eyes

En de 4G.

De CA5200 heeft voldoende power.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Citaat van: Blue-Eyes op september 18, 2011, 17:13:19
Goedkoopst is uiteraard de CA2100 te verkopen.
Teejoo had toch een CA2200? Die zou ik dan verkopen want stereo versterkers verkopen sneller en beter dan een multikanaals en de markt is al niet zo best  :(

Teejoo

#1419
Citaat van: Kjelt op september 18, 2011, 22:28:42
Teejoo had toch een CA2200? Die zou ik dan verkopen want stereo versterkers verkopen sneller en beter dan een multikanaals en de markt is al niet zo best  :(
Ik heb inderdaad de CA2200, en die heeft vooral vanuit practisch oogpunt voorang bij een eventuele verkoop. Het is in elk geval met dit type ook niet zo dat ze veel aangeboden worden. Maar ik weet dus nog niet eens of ik wel ga verkopen.

blue-eyes

Citaat van: Kjelt op september 18, 2011, 22:28:42
Teejoo had toch een CA2200? Die zou ik dan verkopen want stereo versterkers verkopen sneller en beter dan een multikanaals en de markt is al niet zo best  :(

Typefoutje.




Voor het gemak ja. Voor kwaliteit: CA2200 houden.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Robbo

Dezelfde beleving had ik in mijn vorige HT/woonkamer ook.   Met N804 en N805 op korte afstand geplaatst in een 5.1 opstelling kon ik me af en toe flink storen aan het overheersende geluid van een bepaalde rear speaker. 

In mijn huidige opstelling ben ik overgestapt naar een 7.1 opstelling met ipv een N80x achter naar de B&W M1.  Idd een speakertje van niks (rammelt bijna van het plafond tijden het draaien van calibratietonen), maar de surround bubble is zoveel malen beter.    Gedeeltelijk reflectie vanaf het plafond zal een onderdeel zijn, maar mijn grootste leerpunt hieruit is dat je speakers ruimte moet geven om af te stralen (van 1 meter in oude situatie naar 2,2 meter).

In jouw situatie zou ik ook eens proberen om de DS als rear in te zetten, door deze wat verder naar achter en hoger te plaatsen.

Teejoo

#1422
Hij staat te koop!: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=116020.new


@ Robbo,

Op zich is de DS8 als rear een goed idee, alleen zit er een raam aan de achterzijde. De 805's functioneren prima als rear/surround speaker. Ik zat vooral met de side surrounds die (stiekum) toch te aanwezig waren. Zo zie je maar weer dat je moet blijven experimenteren om tot de ultieme sound te komen.   

Bart_M

Ik heb nog nooit een 7.1 opstelling gehad, maar de side speakers zijn dus een stuk belangrijker dan de back kanalen? Opvallend dat een "simpel" M1 speakertje al een verbetering geeft.

Staaled

Citaat van: Bart_M op september 24, 2011, 22:56:31
Ik heb nog nooit een 7.1 opstelling gehad, maar de side speakers zijn dus een stuk belangrijker dan de back kanalen? Opvallend dat een "simpel" M1 speakertje al een verbetering geeft.
Tenzij je naar een discrete 7.1 mix luister zit er vaak veel meer info in de surround/side kanalen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)