Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Gestart door papaleo, juli 8, 2011, 22:58:19

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

buckler

Citaat van: PascalP op mei  4, 2021, 19:26:31
Mooi verslag Reza!
En hierin komt ook mooi naar voren wat ik ook al maanden roep; de Lumagen (of Envy ook) is niet enkel een €6K kostende tonemapping, die doet zoveel meer (en beter!)

Tonemapping is goed, en ben eerlijk gezegd wel verrast door je waarneming bij Greatest Showman. Zou verwachten dat dit al lang aan Lumagen gerapporteerd is en Jim en Patrick zijn vaak zeer snel met dergelijke fixes die zelfs maar bij enkele scenes/films voorkomen.

Scaling is echt super en denk persoonlijk dat ze dit beter voor mekaar hebben dan MadVR, Lumagen oogt natuurlijker vind ik.
En verder zijn er nog legio functies waar Leo net zijn tenen in dipt, 21p greyscale, 3D Lut, cropping en NLS maar wat ik ook een mooie functie vind is de auto aspect ratio detectie die je 16:9 beeld 'terugzoomt' zodat het op een 21:9 scherm past zonder dat je (handmatig) met lens memories aan de gang moet.

Klopt Pascal en dan heb je nog de hoeveelheid nits in te kunnen stellen en meer licht erdoor te krijgen... de ruis onderdrukking... scherpte regelingen... black bar detection... auto ratio... 3D lut op bijna vijfduizend punten wat een groot verschil maakt met auto cal... omzetten naar rgb (4:4:4)... subtitle handeling dat de iris niet knijpt bij felle titels... EDID overdrive... back up van calibratie in de cloud... etc etc etc
Ik ben het er dan ook niet mee eens ,en ook niet over de scaling, maar dat mag ondertussen al bekend zijn, en eerlijk gezegd ken ik verder niemand en heb verder nog nergens op de grote fora's zoals AVS en AV gelezen of bij product reviews dat iemand de JVC er beter in vind dan de Lumagen of Envy maargoed ieder zijn mening maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook waardeer als iemand voor zijn mening uitkomt hoor, dat doe ik nu ook natuurlijk. En ik vind het zeker ook top dat hij hier voor iedereen zijn mening en ervaring schrijft, niks dan lof daar over.
Wat betreft de skin tone bij The Greatest Showman daar heeft hij wel een puntje want daar staat mij ook iets van bij maar om nou een video processor af te rekenen op 1 scene in 1 film terwijl er heel veel bewijzen zijn die compleet andersom zijn maargoed wat hij hierover zegt heeft wel een puntje.
Verder natuurlijk leuk dat jullie een gezelliog dag hadden he, dat is ook wat waard en ik hoop dat Leo nu niet in een wak zit en denkt dat hij geld heeft weggegooid haha lol
Just my 2 cents :-X

Ps, en ik hoop dat reza mij niet op zijn haags 'een klap op de bek wil geven'  :crazy: :shaun:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Ps, ben het er wel mee eens dat die apparaten te veel kosten... dat dan weer wel natuurlijk. Slaat eigenlijk nergenst op maar dat moet ieder voor zich maar beslissen.

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Citaat van: Teejoo op mei  4, 2021, 20:24:50


Ik wilde ook zien hoe Gemini Man er uitziet wanneer ik dit truukje gebruik...






Wat doe je nu precies? De Lumagen maakt er dus 21:9 van?

Ik vind het ook erg goed uitzien! Dat is dus wat Martin ook doet.

Heeft het trouwens zin om jouw Lumagen settings in een andere Lumagen te zetten bij iemand anders met een N7?  :D

Ik begrijp dat het dan niet perfect is afgestemd, maar het lijkt me dat veel zaken toch wel goed staan. (Iets met het wiel opnieuw uitvinden.. )

Als je de tone mapping in de lumagen uitzet en je de calibratie in jou n7 gebruikt denk ik dat het wel kan al ben ik geen expert en dat zou je eigenlijk eens aan Frank of Werner moeten vragen.
Tuurlijk haal je er dan niet uit wat er in zit want je heb geen 3d lut cali maar denk wel dat je een (soort van) idee krijg ja.
Bij mij zit de calibratie in mijn Envy (en staat ook in de cloud) en is mijn projector als het ware een soort cloon.
Als dat bij Leo ook zo is dan zet je volgens mij de tone mapping op off en kan jij redelijk goed een beeld krijgen maar nogmaal ik ben geen expert he
Wel een leuk idee Theo
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

#3128
Citaat van: rdebruin op mei  4, 2021, 19:39:37
Als ik het dan toch een beetje goed begrijp, dan is de lumagen / envy t eigenlijk voornamelijk interessant voor sdr , en heeft jvc het eigenlijk gewoon best goed voor elkaar .
Zeer zeker heeft de JVC het goed voor elkaar laat dat duidelijk zijn.

Citaat van: reza op mei  4, 2021, 19:57:58
Denk ik ook.

Reza je zag zelf ook dat de Lumagen buiten dat DTM wellicht er uit kwam met een gelijk spel maar het 4k beeld op meer fronten mooier maakt,... meer diepte ,scherper waardoor het beeld rijker word en zo meer 3D pop van uit het beeld komt en daar zit zeer zeker de winst waar je niet omheen kunt. ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Citaat van: buckler op mei  4, 2021, 20:32:06
Klopt Pascal en dan heb je nog de hoeveelheid nits in te kunnen stellen en meer licht erdoor te krijgen... de ruis onderdrukking... scherpte regelingen... black bar detection... auto ratio... 3D lut op bijna vijfduizend punten wat een groot verschil maakt met auto cal... omzetten naar rgb (4:4:4)... subtitle handeling dat de iris niet knijpt bij felle titels... EDID overdrive... back up van calibratie in de cloud... etc etc etc
Ik ben het er dan ook niet mee eens ,en ook niet over de scaling, maar dat mag ondertussen al bekend zijn, en eerlijk gezegd ken ik verder niemand en heb verder nog nergens op de grote fora's zoals AVS en AV gelezen of bij product reviews dat iemand de JVC er beter in vind dan de Lumagen of Envy maargoed ieder zijn mening maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook waardeer als iemand voor zijn mening uitkomt hoor, dat doe ik nu ook natuurlijk. En ik vind het zeker ook top dat hij hier voor iedereen zijn mening en ervaring schrijft, niks dan lof daar over.
Wat betreft de skin tone bij The Greatest Showman daar heeft hij wel een puntje want daar staat mij ook iets van bij maar om nou een video processor af te rekenen op 1 scene in 1 film terwijl er heel veel bewijzen zijn die compleet andersom zijn maargoed wat hij hierover zegt heeft wel een puntje.
Verder natuurlijk leuk dat jullie een gezelliog dag hadden he, dat is ook wat waard en ik hoop dat Leo nu niet in een wak zit en denkt dat hij geld heeft weggegooid haha lol
Just my 2 cents :-X

Ps, en ik hoop dat reza mij niet op zijn haags 'een klap op de bek wil geven'  :crazy: :shaun:

Niets aan toe te voegen...of ja wel,je noemt dingen op die ik nog moet gaan ontdekken maw ook al heb ik het voor nu goed voor elkaar het zal waarschijnlijk nog beter gaan worden  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Citaat van: PascalP op mei  4, 2021, 19:40:04
Had je trouwens al je max lights (Nits) enzo ingesteld in de Lumagen Leo?

Daar ben ik nog mee aan het experimenteren voorzover staat het naar mening al best goed ik heb deze op 280 staan waardoor ik meer light-output heb en ik nog niet heb gezien dat het beeld in de lichte scenes gaat clippen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#3131
Citaat van: Teejoo op mei  4, 2021, 20:24:50


Ik wilde ook zien hoe Gemini Man er uitziet wanneer ik dit truukje gebruik...






Wat doe je nu precies? De Lumagen maakt er dus 21:9 van?

Ik vind het ook erg goed uitzien! Dat is dus wat Martin ook doet.

Heeft het trouwens zin om jouw Lumagen settings in een andere Lumagen te zetten bij iemand anders met een N7?  :D

Ik begrijp dat het dan niet perfect is afgestemd, maar het lijkt me dat veel zaken toch wel goed staan. (Iets met het wiel opnieuw uitvinden.. )

Ik zal proberen uit te leggen wat er gebeurt...precies weet ik het ook nog niet ik ben er een beetje mee aan het spelen.

Wanneer je een beeld heb met een 1:85 aspect dan kan je in het menu de aspect ratio op 2.35:1 zetten en dan shrinken tot je de scope afmetingen hebt ingesteld wanneer je nu op NLS drukt berekend de Lumagen het beeld naar de scope afmeting zonder 'verlies' en dit ziet er inderdaad goed uit er is ook nog een optie om dit proces geheel automatisch te laten doen 'aspect auto' dan herkend de Lumagen het aangeboden signaal/aspect ratio en gaat/zou dan in een oogwenk het beeld aanpassen...

En,ja ik had ook begrepen dat je settings onderling kan uitwisselen  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Citaat van: papaleo op mei  4, 2021, 21:21:09
Ik zal proberen uit te leggen wat er gebeurt...precies weet ik het ook nog niet ik ben er een beetje mee aan het spelen.

Wanneer je een beeld heb met een 1:85 aspect dan kan je in het menu de aspect ratio op 2.35:1 zetten en dan shrinken tot je de scope afmetingen hebt ingesteld wanneer je nu op NLS drukt berekend de Lumagen het beeld naar de scope afmeting zonder 'verlies' en dit ziet er inderdaad goed uit er is ook nog een optie om dit proces geheel automatisch te laten doen 'aspect auto' dan herkend de Lumagen het aangeboden signaal/aspect ratio en gaat/zou dan in een oogwenk het beeld aanpassen...

En,ja ik had ook begrepen dat je settings onderling kan uitwisselen  ;)
Zodra ik zometeen m'n audio stukje op orde heb ga ik toch eens naar zo'n Lumagen kijken. Dit vind ik wel heel interessant, ook al is het niet het originele formaat. Het is gewoon veel mooier altijd een gevuld scherm te hebben. Gaat dat ook goed met ondertiteling?

PascalP

Citaat van: papaleo op mei  4, 2021, 21:10:30
Daar ben ik nog mee aan het experimenteren voorzover staat het naar mening al best goed ik heb deze op 280 staan waardoor ik meer light-output heb en ik nog niet heb gezien dat het beeld in de lichte scenes gaat clippen.

Ik dacht dat er een 'recommended' rekensommetje was hiervoor, meten hoeveel Nits je uit je projector krijgt in de gekozen lamp/iris stand en deze waarde vermenigvuldigen met 2,5 of 3
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Citaat van: PascalP op mei  4, 2021, 23:53:19
Ik dacht dat er een 'recommended' rekensommetje was hiervoor, meten hoeveel Nits je uit je projector krijgt in de gekozen lamp/iris stand en deze waarde vermenigvuldigen met 2,5 of 3
Dit wist ik 'nog' niet.  ;)

Ik neem aan dat de wanneer je nits wil weten je dit zou moeten gaan meten en ik neem aan dat het dan het licht moet zijn dat afkomstig is van wat er van je scherm afkomt.. en niet de beamer straal?
Hoe is de precise meet procedure om dit te doen?
Ik heb op mijn iPhone wel een Lux meter zitten ik weet alleen niet in hoeverre deze bruikbaar is... en is 1 Lux gelijk aan 1 Nit of is hier ook een omreken tabel voor nodig?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Citaat van: papaleo op mei  5, 2021, 08:09:38
Dit wist ik 'nog' niet.  ;)

Ik neem aan dat de wanneer je nits wil weten je dit zou moeten gaan meten en ik neem aan dat het dan het licht moet zijn dat afkomstig is van wat er van je scherm afkomt.. en niet de beamer straal?
Hoe is de precise meet procedure om dit te doen?
Ik heb op mijn iPhone wel een Lux meter zitten ik weet alleen niet in hoeverre deze bruikbaar is... en is 1 Lux gelijk aan 1 Nit of is hier ook een omreken tabel voor nodig?

Correct, weet bijvoorbeeld wanneer ik in CalMAN mijn workflow start is de 1e stap de meter positioneren en dan zie ik meteen hoeveel fL (Footlambert) hij meet op een volledig wit scherm.
Dit kun je dan weer omrekenen naar Nits (1 fL = 3.4262590996 nt), neem aan dat je een soortgelijke meting ook in ChromaPure kunt doen.

Hoe lager je de maxlight instelt, hoe meer licht, dus prima met low lamp bijvoorbeeld.

Weet wel dat de recommended multiplier vanuit Lumagen ook blijft wijzigen per FW update en dat het ook een smaak kwestie is, dit staat er bijvoorbeeld in de laatste instructie die ik hier bij de hand heb;

For projectors: Four to Five times (4-5x) the measured Nits; 4x has slightly more
brightness, and 5x has slightly more color saturation. Some users may prefer 3-4x;
this is a personal choice and can also help to brighten images on a lower light
output projector.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Dit is op te zoeken Theo of ff aan je projector leverancier vragen.
Bij mijn oude LS10000 was het in ieder geval 100 nits en bij mijn NX9 dacht ik 145 nits?????
Ik weet ook niet hoe het gaat of werkt bij lumagen maar met een Envy zit vrijwel iedereen tussen de 75 nits en de 175 nits.
Werner staat dacht ik op 150 nits? En ik op 100 nits.
Ik hou wel van veel licht.
Ik weet van het AVS forum dat de meeste met een Sony/Envy a 75 nits staan en de JVC/Envy gebruikers meestal tussen de 95-120 nits.
Net waar je van houd want het maakt voor je calibratie verder niet uit.
Je kan er dus ook mee spelen als je meer of minder licht wilt.
Hoe het gaat , staat en moet bij een lumagen weet ik niet maar in vergelijking met een Envy lijkt 280 nits me veel (weinig licht).
En dat schilt een HOOP.
Ff testen maat
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Even een voorbeeld, in mijn normale SDR stand met de lamp op low en de iris op -7 meet ik 18fL.
18fL * 3,426 = 61,6 Nits (afgerond), dus dan zou ik in de Lumagen tussen de 240 en 300 instellen

Of als ik op lamp high en de iris op 0 knal meet ik 36fL
36fL * 3,426 = 123 Nits, dus zou ik de Lumagen rond de 480 tot 600 instellen

Dus afhankelijk van je voorkeur en hoeveel licht er op je scherm komt kun je hiermee stoeien  ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Als je een 3dlut gaat doen, berekend deze de hoeveelheid nits voor je. Althans met chroma pure.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

#3139
Duidelijk jongens... :thumbs-up:

Ik draai op Lowlamp dus met de 'natte vinger afstelling' zit ik dus met mijn 280 goed on-track  ;)
Dat kijkt het lekkerste...het zwart blijft dan goed zwart waardoor het beeld contrast rijk blijft als ik meer licht toevoegt dan lijkt het of het beeld wash-out en vlakker gaat worden.
Ik heb inderdaad ChromaPure  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

#3140
110 nits is de Dolby cinema standaard (met UHD)
En 90 nits met BD.

Maar je mag zelf uiteraard bepalen wat je mooi vind :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Citaat van: papaleo op mei  5, 2021, 08:46:39
Duidelijk jongens... :thumbs-up:

Met de natte vinger afstelling zat ik dus met mijn 280 goed on-track  ;)

Ik heb inderdaad ChromaPure  ;)

Dat denk ik wel voor lamp low idd, weet niet exact hoeveel licht de N7 geeft t.o.v. mijn RS400 en of je met of zonder kleurenfilter draait want dit maakt ook nog wat uit.
Zou verwachten dat je met lamp low en iris op 0 wel hoger uit gaat komen dan de 18fL die ik net als voorbeeld heb gegeven, ook met het kleurenfilter nog ingeschakeld.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: reza op mei  5, 2021, 08:49:57
110 nits is de Dolby cinema standaard (met UHD)
En 90 nits met BD.

Maar je mag zelf uiteraard bepalen wat je mooi vind :D

90 nits met SDR content, dan zit je net zoals Buckler met de zonnebril op film te kijken zeker :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Ik neem aan dat Foot-lambert gelijk is aan Foot-candle... ;)

1 Foot=30,48cm

Dus ik ga meten op zo'n 30 cm vanaf het scherm om aan de nits te komen.

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Citaat van: papaleo op mei  5, 2021, 09:22:49
Ik neem aan dat Foot-lambert gelijk is aan Foot-candle... ;)

1 Foot=30,48cm

Dus ik ga meten op zo'n 30 cm vanaf het scherm om aan de nits te komen.

Geen idee, rare jongens die Amerikanen met hun Imperial system :P
1 Footlambert is ook gelijk aan 0,3813 Candela per square foot  :devil:

Maar misschien meet ChromaPure wel meteen in Nits en kun je die hele klets overslaan?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Leuk verslag Reza!

Wel een kleine opmerking op je ervaring over de scene Jenny Lind - Never Enough (The Greatest Showman)

Ik ken deze scene door en door en is al jaren een benchmark scene bij CineMike. Dit heeft echt meer met calibratie en settings te maken en is absoluut geen beperking van Lumagen.

Als alles goed staat heeft Jenny zelfs een wat bleke huid, en is er een mooi onderscheid te maken van haar sprankelende gezicht met daarbij de spots op haar voorhoofd en zelfs wat schaduw. En geloof mij de JVC doet niets meer of beter als de Lumagen. Zet ze goed opgesteld naast elkaar en de Lumagen is een clear winner op het gebied van verfijning en details. Even los van het feit dat JVC het uitstekend voor elkaar heeft want dat roep ik iedere keer.  ;)

Tussen Jim en CineMike is er een directe lijn (ook op betrekking met testen van beta firmware) en als er iets niet goed zou zijn in de hardware of software krijgt Jim dat gelijk terug gekoppeld.    :)

Wat er dan zoals jij het zegt "niet goed" zou gaan bij deze scene met Madvr software of de Envy geen idee.   Het lijkt mij erg sterk dat Madshi deze scene niet goed voor elkaar zou kunnen krijgen maar ik heb daar persoonlijk geen ervaring mee.

CitaatWe zoeken de scène op en het resultaat was direct zichtbaar. De Lumagen deed het "net zo slecht als madVR". Leo zag het gelijk en stond verbaasd dat het hem nog nooit eerder was opgevallen. De tonemapping heeft heel veel moeite om het overbelichte gezicht van de dame die zingt juist te tonemappen. Dit resulteert in een bijna knalrood gezicht. Ook de scène ervoor loopt iedereen net onder de zonnebank zo de scène in. Dit klopt niet
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Buckler doet lassen en kijkt tegelijk film dat weet je toch Pascal  :laugh:

Citaat van: PascalP op mei  5, 2021, 08:51:43
90 nits met SDR content, dan zit je net zoals Buckler met de zonnebril op film te kijken zeker :P
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike