Set met Bel Canto

Gestart door Bel Canto, maart 10, 2024, 09:33:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mmuetst

#50
Citaat van: Bel Canto op april 28, 2024, 15:55:54Ze hebben wel wat aan het ontwerp gesleuteld

"the REF600M uses Bel Canto's custom Impedance Optimized Input Stage, which is said to use amplifiers of low noise and low distortion, precision film resistors, and audio-grade power-supply capacitors."

En inderdaad er ook een ander kastje om heen gedaan, wat voor sommige fabrikanten ook zeer belangrijk lijkt te zijn voor de kwaliteit van het geluid.
Puur marketing:

Pagina 41
https://bennettprescott.com/downloads/grounding_tutorial.pdf

Door de uitgang van je streamer of CD speler die normaal laag ohmig is zal invloeden van buiten (brom etc) geen kans hebben ook al zal de shielding van de kabel iets minder zijn.
Lagere ruis/signaal verhoudingen zie je vooral bij gebalanceerde oplossingen. In de praktijk zitten we dan ongebalanceerd al onder het hoorbare niveau, dus who cares?
Hypex gebruikt goede componenten van zichzelf. Dat is ook de rede dat deze modules door vele toonaangevende fabrikanten worden geadopteerd: NAD, Teac en zelfs High end fabrikanten adopteren deze modules. Neemt niet weg dat ook ICE modules geadopteerd zijn door fabrikanten die daar wel brood in zagen. Het belangrijkste is dat jij er van kan genieten en dat doe je dus. En ja, het oog wil ook wat, de kastjes staan niet in een gesloten kast. Mijn buizenversterkers zijn ook een stuk duurder en presteren veel minder dan de gemiddelde transistor versterker. Toch wil ik niet zonder wat men ook vindt van buizenversterkers.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Bel Canto

Na de Utopik upgrade heb ik de Linn silver xlr vervangen door een Ali-"Nordost Odin 2". Weer de nodige uren inspelen.
Mijn ervaring: weer een stap verder. Vooral veel ruimtelijker, meer details en nunace. Weer terug naar de Linn Silver wordt dit beeld bevestigd, ook door huisgenoten.
De Linn Silver Xlr is inmiddels verkocht.
De "Nordost" mag voorlopig blijven.
Linn Akurate DSM - Ali "Nordost Odin 2 Gold xlr" - Bel Canto REF600M - Duelund 12GA - Harbeth SHL5

jahtari

Het enorme verschil met deze ali kabel viel de huisgenoten natuurlijk direct op, toen ze toevallig de woonkamer in kwamen en dachten: wow, wat is met het geluid gebeurd?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub