Mijn stereo setje

Gestart door advr, juni 3, 2004, 19:33:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kingpin

Citaat van: advr op juni 28, 2015, 22:28:18
Het lastigste voor mij... Gaten maken in het aluminium.  We gaan het meemaken.
Alu is vrij zacht, is ook makkelijk te bewerken. Ook vijlen/slijpen gaat vrij makkelijk mocht je vierkante gaten op maat moeten maken met de hand.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Matthias

Gebruik een pons! Dan krijg je écht ronde gaten.
Helaas moet je voor iedere diameter een andere pons hebben. Dus wellicht even laten doen?
Technics 1200 / Origin Live Onyx, Heed Quasar
Metrum Nos Mini DAC
Audio Research LS7, Hypex UcD400
Tannoy R3

advr

Dat kan ook maar die Greenlee dingen zijn afgrijselijk duur. Ik heb een set bimetaal boren. Die ga ik eens proberen op een 3mm alu plaat.
We gaan het zien. :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Citaat van: Kingpin op juni 28, 2015, 23:46:35
Alu is vrij zacht, is ook makkelijk te bewerken. Ook vijlen/slijpen gaat vrij makkelijk mocht je vierkante gaten op maat moeten maken met de hand.
Het is meer de handigheid maar zoals gezegd hierboven, ik ga het uitproberen op een 3 mm dik alu plaatje met bimetaal boren.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Citaat van: twani op juni 28, 2015, 22:37:31

Heb jij geen plasma snijder in de schuur dan? :tounge2:
Nog net niet nee....:-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Deleted Member 2


R

Hoe groot moeten de gaten zijn? Boren in aluminium is niet moeilijk hoor. Goede scherpe boor, en geduld. Idealiter met kolomboor, maar met de hand kan ook. 3mm vraagt iets meer geduld ;) Evt wat boor olie gebruiken.

Kingpin

Citaat van: R op juni 29, 2015, 14:41:57
Hoe groot moeten de gaten zijn? Boren in aluminium is niet moeilijk hoor. Goede scherpe boor, en geduld. Idealiter met kolomboor, maar met de hand kan ook. 3mm vraagt iets meer geduld ;) Evt wat boor olie gebruiken.
Ik pons met hamer en bit (punt zetten waar het gat moet komen), daarna met kleine boor voorboren (we gebruiken hier ongeveer 10mm Alu).
Uiteraard plakken we het geheel af met afschermfolie om eventuele krassen te voorkomen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

advr

#158

Hier gaat het spul op gemonteerd worden.

Bedankt voor de tips, ik ga eens wat proberen op een oude plaat. 
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Matthias

Citaat van: advr op juni 29, 2015, 13:28:48
Dat kan ook maar die Greenlee dingen zijn afgrijselijk duur. Ik heb een set bimetaal boren. Die ga ik eens proberen op een 3mm alu plaat.
We gaan het zien. :-)

Ik heb er 1 liggen, volgens mij een 22mm, in ieder geval voor ecc voetjes.
Hij ligt hier niks te doen, dus mocht je hem willen lenen, ik kan hem opsturen.
Technics 1200 / Origin Live Onyx, Heed Quasar
Metrum Nos Mini DAC
Audio Research LS7, Hypex UcD400
Tannoy R3

advr

Dank. Ik heb even wat geprobeerd met de reeks aanwezige bimetaal boren met de 3mm plaat. Ging best goed
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

#161


Even de test opstelling....
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Matthias

Technics 1200 / Origin Live Onyx, Heed Quasar
Metrum Nos Mini DAC
Audio Research LS7, Hypex UcD400
Tannoy R3

advr

#163


Even met voeding trafo.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Tevens ga ik waarschijnlijk de buisvoetjes bovenop plaatsen dit in tegenstelling tot alle voorbeelden. Ik vind dat de voetjes gezien mogen worden.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

chansig

Is het een idee om de foto's wat kleiner te maken ?

Of nog beter: dat de forum software dit standaard aanpast ?

Mooi werk by the way...ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

advr

#166
Via de app zie ik ze niet groot. Zal morgeneens via de pc bekijken.
Ik maak de foto's via de Taptalk app geen idee dat ze zo groot zijn.

Het is vooral het prutsen wat zo leuk is.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

#167
Citaat van: chansig op juni 30, 2015, 10:31:45
Is het een idee om de foto's wat kleiner te maken ?

Of nog beter: dat de forum software dit standaard aanpast ?

Mooi werk by the way...ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Gr Hans

Nu snap ik wat je bedoelt. hahaha, ze zijn inderdaad joekel groot...  :P :P

(aangepast)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Nu in de echte plaat, nog net voor de warmte kunnen doen.

Morgenvroeg de plaat in de plint verzinken en de gaten voor de trafo's maken. Nu te warm om dat buiten te gaan doen. Alles op zijn tijd :-j

Langzaam maar zeker vorderen alle voorbereidingen voor het echte werk.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

felix01

Citaat van: advr op juli  3, 2015, 12:43:47
Nu in de echte plaat, nog net voor de warmte kunnen doen.

Morgenvroeg de plaat in de plint verzinken en de gaten voor de trafo's maken. Nu te warm om dat buiten te gaan doen. Alles op zijn tijd :-j

Langzaam maar zeker vorderen alle voorbereidingen voor het echte werk.

ziet er idd wel proper uit,proficiat!! :clapping:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

advr

Was ik begonnen met de plint, stopt mijn dremel er zo maar mee.....
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

gast2018

Citaat van: advr op juli  4, 2015, 08:54:30
Was ik begonnen met de plint, stopt mijn dremel er zo maar mee.....

Te warm ;D

Garantie gevalletje?

advr

#173
Ik weet het niet. Het stomme bonnetje kan ik niet vinden..

Heb een nieuwe gekocht maar ik wacht wel tot morgen. Nu geen lol aan en daar is het toch om te doen. :-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Bas Akkerman

Volgmodus. Heb echt respect voor jouw twee rechterhanden Ad!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten