Kermits 21:9 Homecinema

Gestart door kermit, december 14, 2006, 21:10:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kermit

Citaat van: riwi op mei  5, 2009, 18:08:36
Is het doek vervangen? Was 2.60 niet breed genoeg voor je  :D Kermit laat het breed hangen ;)
;D

-madison-

3 meter, da's geen kattenpis :o
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

master30

Citaat van: kermit op mei  5, 2009, 16:14:59
Trouwens, het fotomodel was ook heel erg lief voor me. Volgende keer mag ze wel blijven logeren. ;D

even aan de tattoo kunnen snuffelen?  8)
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Gaeje

heb je wat meer details van de constructie en hoe het allemaal werkt? en hoeveel heeft het gekost, als ik vragen mag?
dit is materie die mij mateloos interesseert

celerontje

#479
Heel simpel: Elektrische gordijnrail en een Marmitek X10 zonweringsschakelaar, toch? ;)

EDIT: zoals je links op de foto kan zien, is het een gordijnrail met een koord die in een speciaal X10 motortje zit.
Dus voor 150 รก 200 euro moet zoiets wel te realiseren zijn! :smile:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Naais, zit er sterk over te denken dit ook zo te gaan doen!  :)

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hifiman

Citaat van: reza op november  4, 2009, 18:51:42
Mooi Kermit.
Dat zeg ik, we wachtten geduldig op de uitnodiging om het eens live te komen bekijken onder het genot van een bananenvlaai  :wub:

Fabian92

JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

kermit

Citaat van: Audioloog op november  4, 2009, 19:15:13
Dat zeg ik, we wachtten geduldig op de uitnodiging om het eens live te komen bekijken onder het genot van een bananenvlaai  :wub:

Ok . Binnenkort geef ik weer een meet en greet. De laatste meet en greet was ergens in maart volgens mij.
En zullen we de bananenvlaai weer bestellen. ;D

jaco

kijk daar was ik nooit aan toe gekomen met dit gordijnsysteem. Ik heb nog wel zulke mooie programeerbare stappen motoren via X10 te bedienen liggen (drapeboss)
Goed werk Kermit
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

eddy135

Citaat van: kermit op november  4, 2009, 19:29:58
Ok . Binnenkort geef ik weer een meet en greet. De laatste meet en greet was ergens in maart volgens mij.
En zullen we de bananenvlaai weer bestellen. ;D
Hmm; klinkt smakelijk. :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

kermit

Citaat van: Gaetan op november  4, 2009, 17:21:19
heb je wat meer details van de constructie en hoe het allemaal werkt? en hoeveel heeft het gekost, als ik vragen mag?
dit is materie die mij mateloos interesseert

Constructie is een motortje die aan het railsysteem wordt gehangen. Kosten voor motortje en maskingsysteem moet je denken aan 700 euro . Het wordt bediend via het lichtnet x10. Ben er ontzettend blij mee. :)

kermit


garmtz

Mooie oplossing kermit!

master30

mooi man,

ik heb nog een praxis electrisch gordijn rail systeem liggen, ik zou hier eens wat mee kunnen hobby-en.

heb je gordijen gebruikt of panelen aan de rails?

overigens ik heb destijds 55 euro betaald voor het setje, de kosten voor doek of panelen komen hier dan bij,
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Kjelt

Dat ziet er goed uit Kermit, mooi afgewerkt.
Voor mij is het jammer dat deze oplossing alleen voor een vaste scherm opstelling te gebruiken is anders had ik ook weer een projectje er bij  :D

JeKa

Citaat van: Kjelt op november  5, 2009, 04:47:53
Dat ziet er goed uit Kermit, mooi afgewerkt.
Voor mij is het jammer dat deze oplossing alleen voor een vaste scherm opstelling te gebruiken is anders had ik ook weer een projectje er bij  :D

Dan heb je er nu dus 2 projectjes bij  :D

jaco

#493
Citaat van: master30 op november  4, 2009, 23:17:10
heb je gordijen gebruikt of panelen aan de rails?
Paneel gordijnen systeem. Ik geef maar antwoord omdat Kermit het van mij overgenomen heeft.
Origineel iets van 600 euro zo uit mijn hoofd.
Rail is iets van 320 cm breed, aan beide kanten een 30 cm breed paneel (stof)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Kjelt

Citaat van: JeKa op november  5, 2009, 08:23:12
Dan heb je er nu dus 2 projectjes bij  :D
Uh had gekunt maar dat gaat het niet worden, want ik heb sinds kort met een GAF te maken (Girlfriend Acceptance Factor) en dus wordt het 2 projectjes = 0 projectjes  :D

hifiman

Citaat van: Kjelt op november  5, 2009, 10:04:18
Uh had gekunt maar dat gaat het niet worden, want ik heb sinds kort met een GAF te maken (Girlfriend Acceptance Factor) en dus wordt het 2 projectjes = 0 projectjes  :D
O o, het (hobby) verval proces is reeds in gang gezet  :confused:

Kjelt

Citaat van: Audioloog op november  5, 2009, 10:05:30
O o, het (hobby) verval proces is reeds in gang gezet  :confused:
Nee nee zover als nu besproken zal de HT blijven bestaan  :pompom: misschien dat de achterste rij stoelen komen te vervallen  :nopompom: maar wellicht dat een uitbouw met gezellige zithoek tzt haar weer over de streep kan trekken ook deze te laten bestaan  :angel:

hifiman

Citaat van: Kjelt op november  5, 2009, 10:08:19
Nee nee zover als nu besproken zal de HT blijven bestaan  :pompom: misschien dat de achterste rij stoelen komen te vervallen  :nopompom: maar wellicht dat een uitbouw met gezellige zithoek tzt haar weer over de streep kan trekken ook deze te laten bestaan  :angel:
Keep on dreaming  ^-^  :D  ;)

reza

 :threadclosed: :crazy: :D


Het wordt gewoon een aparte ruimte Kjelt ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Citaat van: reza op november  5, 2009, 11:24:37
Het wordt gewoon een aparte ruimte Kjelt ;D
Die heb ik niet (over) en weer ontopic: die aparte ruimte heeft Kermit ook niet, ik vraag me dan ook af wat er gaat gebeuren als Kermit gaat samenwonen in 1 woning  :D