In The Cut R2 (Rental)

Gestart door Spacebass, juli 14, 2004, 23:52:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spacebass


CitaatTerwijl de stad broeit van zomerse hitte houdt een vrouwenmoordenaar de bevolking in een angstige greep. De politie jaagt verbeten op de dader en het onderzoek brengt de ruwe detective Malloy (Mark Ruffalo) in huis bij de verlegen Frannie (Meg Ryan). De seksueel geremde Frannie valt als een blok voor de open en directe Malloy. Terwijl de moordenaar het op haar gemunt heeft begint Frannie met Malloy een stomende relatie vol seksuele uitdagingen. Maar toch voelt Frannie dat er iets niet klopt aan Malloy. Is hij werkelijk de ridder op het witte paard of kleeft er bloed aan zijn handen?

Regie: Jane Campion
Producent: Laurie Parker,  Nicole Kidman
Acteurs: Jennifer Jason Leigh, Kevin Bacon, Mark Ruffalo, Meg Ryan, Nick Damici, Sharrieff Pugh
Geluid: DTS/DD
Speelduur: 120 minuten

Dit was voor mij een hele rare film. Een film die opzich je niet op het puntje van je stoel laat zitten , maar wel je op een of andere manier toch je aandacht vast houd (bij mij tenminste).
Ik kreeg heel licht het gevoel die ik bij "Seven: had, MAAR hij is niet van dezelfde kwaliteit, bijna saai zelfs. Je wordt een aantal kanten opgestuurd, maar dat zijn we inmiddels bij dit soort films wel gewend  ;D , het verschil is alleen dat dat heel geleidelijk gebeurd, en dat vond ik wel knap gedaan.
Je moet daarvoor wel een beetje in de huid kruipen van Meg Ryan anders waait het hoog boven je hoofd voorbij. Het einde is een beetje cliché matig maar als het ging om Meg van haar lieve brave imago af te helpen, dan lukt dat redelijk  ;D Eigenlijk vind ik de film vanwege het "standaard" scenario met een vleugje erotiek, je te weinig denkwerk geeft en ook door half uitgewerkte personages slaagt de film niet enig diepgang te forceren. Een film met scene's en info die misschien een poging tot uitdiepen zijn maar die mijns inziens weinig effect hebben en gemakkelijk weggelaten hadden kunnen worden.
Kevin heeft een kleine rol in de film. Een beetje beneden zijn niveau, ik snap dan ook niet wat hij in het script zag.

Beeld en Geluid waren behoorlijk goed! De DTS track paste precies bij de film met heerlijk veel "momentdynamiek" Knalhard en vrijwel zonder compressie  ;D

Beeld: 8 (hele mooie kleuren en toch ook diepte in het beeld)
Geluid: 8 (al is er niet veel technisch moeilijk materiaal in de film aanwezig zoals bij Master & Commander)
Diepgang: 5 (van 10)

Aanrader...als je rustig een film in kan laten werken JA
Als je ongeduldig bent, continue wil schrikken of geweldadige momenten wil zien...NEE

Als je Meg in haar nakie wil zien, tja je zal enigzins teleurgesteld zijn ben ik bang  ;D
Tis voor mij geen "koopmateriaal"