M&K Sound topic - On the Origins of (Home) Theatre Sound

Gestart door CinéHome, oktober 29, 2017, 06:33:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

buckler

Die kans is klein Richard.
Je weet wat ik ervoor betaald heb en dat is mijn beste aankoop ooit qua betaling en zijn werkelijke waarde.
Ik heb hem niet voor niks bijna een half jaar opgeslagen gehad op zolder
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Richard70…

Citaat van: buckler op maart 22, 2021, 10:25:24
Die kans is klein Richard.
Je weet wat ik ervoor betaald heb en dat is mijn beste aankoop ooit qua betaling en zijn werkelijke waarde.
Ik heb hem niet voor niks bijna een half jaar opgeslagen gehad op zolder
Hij is al een half jaar ouder geworden , afschrijving gaat hard met die dingen  :D
Maar laat maar weten als je hem kwijt wil
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

scoc

Citaat van: buckler op maart 22, 2021, 10:14:07
Dan heb ik weer een nieuwe, verder maakt het me niks uit hoor.
Maar ik vraag wel de hoofdprijs dan he.
Heeft hificorner.be die gebruikte Mp-50 nog?
Ff bellen.

Het toeval wil dat dat mijn ex MP50 is  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Staaled

Citaat van: buckler op maart 21, 2021, 09:03:54
Van het weekend de UHD van Ford vs Ferrari (Le Mans '66) nog eens gekeken en wat klinkt het toch goed zeg.
Ik blijf herhalen dat ik al heel veel heb gehoort in mijn leven en dat in mijn vriendenkring maten een set up hebben waaar je 'U' tegen zeg dus ik ben aardig wat gewend maar deze MK's slaan echt in als een bom bij mij.
Dat deden ze al toen ik ze bij Stephan voor het eerst hoorde maar nu is het echt next level nu ze eenmaal zijn  ingespeelt , ingeregelt en alles op zijn plekje is gevallen qua plaatsing etc etc (en denk dat mijn nieuwe 25/30kg weegende stands ook weer hebben mee geholpen een stapje te zetten).
Zo clean , met zoveel detail en zo snel en direct dat ik er echt van sta te kijken, en dit met heel heel heel veel controle... en de surrounds doen het op exact hetzelfde nivo als de drie fronts, belachelijk goed.
Wat ook opvalt is dat nu de center van exact hetzelfde nivo is en die speaker veel meer meerwaarde met zich mee brengt dan ik gewend was.
Ik vond audio altijd wel belangrijk maar was meer een video man want eenmaal 'in een film' zittende kon ik altijd blijven genieten van het beeld maar viel me de audio minder op en zeker als ik er zo in zat dat ik meer in trans was zeg maar.
Nu met de MK/Lyngdorf set is het zo goed dat ik wel degelijk kan genieten van de audio en vallen constant dingen op waarvan ik denk 'WOW'
Kan het nog beter? Nahhhhh denk het niet eigenlijk  :worship:
Shelby & Ford rondje is waanzin. O0
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

PascalP

3e hands dus, heb je hem straks bijna voor niks Richard :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Staaled

Citaat van: buckler op maart 21, 2021, 09:03:54
Van het weekend de UHD van Ford vs Ferrari (Le Mans '66) nog eens gekeken en wat klinkt het toch goed zeg.
Ik blijf herhalen dat ik al heel veel heb gehoort in mijn leven en dat in mijn vriendenkring maten een set up hebben waaar je 'U' tegen zeg dus ik ben aardig wat gewend maar deze MK's slaan echt in als een bom bij mij.
Dat deden ze al toen ik ze bij Stephan voor het eerst hoorde maar nu is het echt next level nu ze eenmaal zijn  ingespeelt , ingeregelt en alles op zijn plekje is gevallen qua plaatsing etc etc (en denk dat mijn nieuwe 25/30kg weegende stands ook weer hebben mee geholpen een stapje te zetten).
Zo clean , met zoveel detail en zo snel en direct dat ik er echt van sta te kijken, en dit met heel heel heel veel controle... en de surrounds doen het op exact hetzelfde nivo als de drie fronts, belachelijk goed.
Wat ook opvalt is dat nu de center van exact hetzelfde nivo is en die speaker veel meer meerwaarde met zich mee brengt dan ik gewend was.
Ik vond audio altijd wel belangrijk maar was meer een video man want eenmaal 'in een film' zittende kon ik altijd blijven genieten van het beeld maar viel me de audio minder op en zeker als ik er zo in zat dat ik meer in trans was zeg maar.
Nu met de MK/Lyngdorf set is het zo goed dat ik wel degelijk kan genieten van de audio en vallen constant dingen op waarvan ik denk 'WOW'
Kan het nog beter? Nahhhhh denk het niet eigenlijk  :worship:

En mbt je vriendenkring : ik ben deze weg (high SPL, lage vervorming, DSP met lineair verloop) geruime tijd terug ingegaan.
Hoor ik eens wat anders denk ik gelijk : "wanneer begint het nou?" :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Richard70…

Citaat van: PascalP op maart 22, 2021, 10:43:02
3e hands dus, heb je hem straks bijna voor niks Richard :P
Altijd van een oud vrouwtje geweest waarschijnlijk  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

buckler

Doe maar een (goed) bod zou ik zeggen... je weet mijn pb te vinden :yawnee:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Het is dat je aan de andere kant van het land woont Richard/Buckler en dat het niet zo 1-2-3 geregeld is kwa inregelen, maar ik zou best eens een shootout willen doen met de Lyngdorf (met/zonder Roomperfect) tegen de Acurus (met handmatige PEQ).
En dan zou ik het niet doen met de insteek om te bewijzen of de Acurus wel/niet beter is of de Lyngdorf, maar ook gewoon puur uit interesse voor de hobby en de verschillen te horen.
Tis wel toen ik de Acurus kocht was de MP40 er nog niet (en heeft deze te weinig inputs voor mij) en was de keuze of Acurus á €7K advies of MP60 á €14.4K advies, dat is natuurlijk geen klein prijsverschilletje!

Betreft die meetkit, ja die verwacht ik veel van, al zal die niks toevoegen wat je zelf niet handmatig kunt doen met de PEQ, hij doet namelijk niks op het gebied van fase/tijd domein zoals Dirac bijvoorbeeld en is echt alleen een geautomatiseerde PEQ. Weliswaar 100x sneller dan wanneer je het handmatig doet ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Citaat van: PascalP op maart 22, 2021, 11:39:56
Betreft die meetkit, ja die verwacht ik veel van, al zal die niks toevoegen wat je zelf niet handmatig kunt doen met de PEQ, hij doet namelijk niks op het gebied van fase/tijd domein zoals Dirac bijvoorbeeld en is echt alleen een geautomatiseerde PEQ. Weliswaar 100x sneller dan wanneer je het handmatig doet ;)
Daarom is het ook echt extreem wat ze voor de meetkit vragen. En waarom niet net zoals Tag destijds gebruik maken van een REW integratie?

Ik dacht idd eerst dat het veel meer was. Ik ben ook wel benieuwd naar de mogelijkheden inzake targetcurves.

Wat ik gewoon merk is dat in surroundopstellingen met meerdere speakers op allemaal andere plaatsen in de ruimte de regels toch wel anders zijn geworden dan met old skool 2 kanaals hifi gebeuren. Daar wil je de puurheid van elk component en bekabeling behouden.

Bij een uitgebreide surroundopstelling bereik je de beste sound inmiddels toch wel via een manipulatie middels een goed roomEQ systeem. En dat mag inmiddels idd wel meer zijn dan alleen EQ. Juist in het tijd en fase domein zijn wel mooie ontwikkelingen gemaakt om het nog beter en realistische te maken. Zelfs in een akoestisch aangepakte ruimte dus.

Ik heb dus vanaf de TagMcLaren Lexicon, Classé, Arcam en nu Trinnov gehad. En dus ook de groei van de RoomEQ systemen meegemaakt. Ik zou echt nooit meer zonder willen. Het heeft gewoon de meeste impact op het uiteindelijke resultaat.

Als nood overigens nog een Denon met Audessey die ik als reserve gebruik. Dat heb ik dus echt altijd een slecht EQ systeem gevonden. Tegenwoordig schijnt het beter te zijn lees ik hier vaker.

Richard70…

Citaat van: buckler op maart 22, 2021, 11:16:35
Doe maar een (goed) bod zou ik zeggen... je weet mijn pb te vinden :yawnee:

Je weet wat ik gezegd heb, voor die prijs is het een no brainer. Kun je gelijk een nieuwe bestellen   :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

PascalP

Citaat van: Teejoo op maart 22, 2021, 11:55:48
Daarom is het ook echt extreem wat ze voor de meetkit vragen. En waarom niet net zoals Tag destijds gebruik maken van een REW integratie?

Ik dacht idd eerst dat het veel meer was. Ik ben ook wel benieuwd naar de mogelijkheden inzake targetcurves.

Wat ik gewoon merk is dat in surroundopstellingen met meerdere speakers op allemaal andere plaatsen in de ruimte de regels toch wel anders zijn geworden dan met old skool 2 kanaals hifi gebeuren. Daar wil je de puurheid van elk component en bekabeling behouden.

Bij een uitgebreide surroundopstelling bereik je de beste sound inmiddels toch wel via een manipulatie middels een goed roomEQ systeem. En dat mag inmiddels idd wel meer zijn dan alleen EQ. Juist in het tijd en fase domein zijn wel mooie ontwikkelingen gemaakt om het nog beter en realistische te maken. Zelfs in een akoestisch aangepakte ruimte dus.

Ik heb dus vanaf de TagMcLaren Lexicon, Classé, Arcam en nu Trinnov gehad. En dus ook de groei van de RoomEQ systemen meegemaakt. Ik zou echt nooit meer zonder willen. Het heeft gewoon de meeste impact op het uiteindelijke resultaat.

Als nood overigens nog een Denon met Audessey die ik als reserve gebruik. Dat heb ik dus echt altijd een slecht EQ systeem gevonden. Tegenwoordig schijnt het beter te zijn lees ik hier vaker.

Deze gezien Teejoo? Komen wat screenshorts voorbij ook van de target curves.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=175970.msg3452113#msg3452113
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

scoc

Citaat van: PascalP op maart 22, 2021, 11:39:56
Het is dat je aan de andere kant van het land woont Richard/Buckler en dat het niet zo 1-2-3 geregeld is kwa inregelen, maar ik zou best eens een shootout willen doen met de Lyngdorf (met/zonder Roomperfect) tegen de Acurus (met handmatige PEQ).
En dan zou ik het niet doen met de insteek om te bewijzen of de Acurus wel/niet beter is of de Lyngdorf, maar ook gewoon puur uit interesse voor de hobby en de verschillen te horen.
Tis wel toen ik de Acurus kocht was de MP40 er nog niet (en heeft deze te weinig inputs voor mij) en was de keuze of Acurus á €7K advies of MP60 á €14.4K advies, dat is natuurlijk geen klein prijsverschilletje!

Betreft die meetkit, ja die verwacht ik veel van, al zal die niks toevoegen wat je zelf niet handmatig kunt doen met de PEQ, hij doet namelijk niks op het gebied van fase/tijd domein zoals Dirac bijvoorbeeld en is echt alleen een geautomatiseerde PEQ. Weliswaar 100x sneller dan wanneer je het handmatig doet ;)

De MP40 was er toen wel hoor want had ik ook aangehaald om ook te bekijken dan maar die viel bij je af vanwege de prijs en te weinig inputs voor jou. Ik zelf heb maar 2 of 3 bronnen dus ...
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

PascalP

Citaat van: scoc op maart 22, 2021, 12:09:05
De MP40 was er toen wel hoor want had ik ook aangehaald om ook te bekijken dan maar die viel bij je af vanwege de prijs en te weinig inputs voor jou. Ik zelf heb maar 2 of 3 bronnen dus ...

Haha, ja klopt, volgens mij was ie toen net aangekondig inderdaad, weet niet meer of ie toen echt al leverbaar was of niet ;)
Maar ja inderdaad te weinig inputs sowiezo en zie het nu niet zitten om op een processor van €10K nog een HDMI switch te gebruiken.
Afijn, de prijs heeft ook zeer zeker een (grote) rol in mijn keuze gespeeld hoor.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Richard70…

De drie inputs zou ik ook genoeg aan hebben, maar om een switch voor pj en tv zie ik absoluut niet zitten.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

scoc

Citaat van: rdebruin op maart 22, 2021, 12:29:12
De drie inputs zou ik ook genoeg aan hebben, maar om een switch voor pj en tv zie ik absoluut niet zitten.

Je hebt geen hdmi switch nodig maar gewoon een goede hdmi splitter die automatisch signaal geeft op beide schermen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Richard70…

Ze zijn sowieso niet gebruikt of demo te vinden . Althans niet in Nederland of België .
Mp50 in de states 6000$ , maar we mogen niet reizen van ome Mark  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

PascalP

Citaat van: rdebruin op maart 22, 2021, 13:24:23
Ze zijn sowieso niet gebruikt of demo te vinden . Althans niet in Nederland of België .
Mp50 in de states 6000$ , maar we mogen niet reizen van ome Mark  :D

Voor noodgevallen mag toch wel :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Richard70…

Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Teejoo

Citaat van: PascalP op maart 22, 2021, 12:00:38
Deze gezien Teejoo? Komen wat screenshorts voorbij ook van de target curves.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=175970.msg3452113#msg3452113
Nee, die had ik niet gezien. Maar ik ben ook echt niet onder de indruk van hun verhaal als ik eerlijk ben. Ze spreken zich zelfs soms tegen als het gaat om gebruiksgemak vs kwaliteit. Maar sowieso veel nietszeggende opmerkingen over de voordelen van hun systeem tov de anderen. Van wat ik hier zie is Dirac en Roomperfect echt wel superieur als het gaat om de punten waarop ze zeggen dat ASPEQT beter is en de reden zou zijn dat ze het inhouse ontwikkeld hebben. Over de target curves zullen we het maar niet hebben.

Ik zou hem als ik dit hoor en zie inregelen met input van REW. Want verder lijkt het me een super apparaat. Daarom ook een beetje vreemd om dit zo te doen, en dan ook nog eens qua prijs zo te positioneren.

De Oude Lexicon meetset die ik heb gehad had ook meerdere mics en was ook vele malen goedkoper, en deed ook alleen PEQ, levels en afstanden dacht ik.

RvD

Zal mijn duit ook even het zakje doen.  ;D

Het prijsvergelijk is nogal scheef er is hier geen enkel forumlid die ergens de "adviesprijs" voor betaald.

De straatprijzen schat ik zo in:
Acurus Muse + ASPEQT kit voor jezelf totaal prijs tussen de 8000-8500 (garantie 5 jaar)
Lyngdorf MP40 rond de 8000 (garantie 2 jaar)
Lyngdorf MP60 rond de 11500 (garantie 2 jaar)

Ga ik er vanuit dat rond de 20% korting wel moet lukken bij Lyngdorf dealers genoeg in NL. Naar mijn mening is de MP40 eigenlijk geen vergelijk want maar 3 inputs en geen mogelijkheid voor toekomstige upgrades. Als we naar de MP60 kijken zit daar eigenlijk al een verouderd hdmi board in, een upgrade gaat iets van 2000 kosten en ja de adviesprijs van een nieuwe unit met hdmi 2.1 gaat gewoon omhoog. Verder vind het schandalig dat een MP50 niet ge upgrade kan worden naar een 2.1 board, die kostte ook gewoon 12k advies.

Nu je de prijzen zo op een rijtje zet is het nog niet zo'n slechte deal voor een Muse.  ;)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Teejoo

Citaat van: RvD op maart 22, 2021, 18:49:47
Nu je de prijzen zo op een rijtje zet is het nog niet zo'n slechte deal voor een Muse.  ;)
Zeker niet! En het lijkt me een erg mooi apparaat. Maar ik zou die dure mic kit er dan ook niet bij pakken. Dat is echt too much voor de beperkte functionaliteit. Ik begreep van Pascal tenminste dat je ook de REW waardes kon gebruiken en die handmatig kunt invullen.

Hoe kom je dan aan die prijs incl de kit trouwens?

Richard70…

Citaat van: Teejoo op maart 22, 2021, 19:09:50
Zeker niet! En het lijkt me een erg mooi apparaat. Maar ik zou die dure mic kit er dan ook niet bij pakken. Dat is echt too much voor de beperkte functionaliteit. Ik begreep van Pascal tenminste dat je ook de REW waardes kon gebruiken en die handmatig kunt invullen.

Hoe kom je dan aan die prijs incl de kit trouwens?
Ik zou ze wel eens naast elkaar willen horen, al realiseer ik me dat dit niet eenvoudig zal zijn.
Voor beide kanten valt wel iets te zeggen.
Als het idd zo is dat je het met rew en umik ook bijna net zo goed krijgt als met de te dure meetkit van de acurus wordt het wel aantrekkelijker .
Ik vermoed nog steeds dat roomperfect superieur is tov van de muse met kit.
Maar het feit dat je eigenlijk een beetje achter de feiten aanloopt met een app van 12K is ook wel een dingetje.
In buckler zijn geval ging ik niet twijfelen, die had hem scherp en voor dat geld had ik nu in de auto gezeten  :D
Maar voor rond de 10K wordt het toch een iets ander geval.
Dan wil ik eigenlijk toch wel een beetje toekomst bestendig zijn.
Dus daar heeft RVD wel een belangrijk punt.
En de Muse staat bij mijn Belgische mattie, dus iets simpeler te regelen  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Teejoo

Dat roomperfect beter zal zijn verwacht ik dus ook. Maar wel een stuk duurder zoals je al aangeeft. En dan snap ik je hdmi dingetje.

Maar, het verschil zal ook in ruime mate afhangen van de ruimte. Als er weinig te corrigeren is wordt dat alleen maar kleiner. Ik zou de Acurus zeker een testen. Dan weet je of dat wellicht al de stap is die je wilt maken. Jouw Arcam is ook niet niks.

En... op een gegeven moment is het ook goed genoeg om te kunnen genieten.