Het Linn Sondek LP12 'liefhebbers' topic

Gestart door raindog, augustus 9, 2013, 23:13:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

YamahaRXV

Mooi hoor Martin, ziet er zeer goed uit  :clapping:
Op platenspeler gebied ben ik nog een aardige ''leek'' en dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik zelden tot nooit de topics over de platenspelers bezoek  ;)

Ben erg benieuwd hoe het nu klinkt met de toevoeging van de LP 12 in je set, maar dat ga ik snel ervaren  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

#101
Citaat van: LPlover op augustus 26, 2013, 15:47:24
Ben ook erg benieuwd naar de Harbeth 30.1 monitors in combinatie met de Sub!

Dat hoor je morgen  ;D

Citaat van: raindog op augustus 26, 2013, 23:48:17
Ziet er heel mooi uit Martin! Die plint past echt goed bij het fineer van de Harbeths. Mooi combo zo.

Je hebt echt een supergave set nu. Ik ben ook wel benieuwd naar de sub, deze Velodyne staat nog steeds op mijn eigen verlanglijstje... :worship:

Thanks, ennuh je bent welkom om eens langs te komen......

Citaat van: YamahaRXV op augustus 27, 2013, 00:19:53
Mooi hoor Martin, ziet er zeer goed uit  :clapping:
Op platenspeler gebied ben ik nog een aardige ''leek'' en dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik zelden tot nooit de topics over de platenspelers bezoek  ;)

Ben erg benieuwd hoe het nu klinkt met de toevoeging van de LP 12 in je set, maar dat ga ik snel ervaren  ;D

Bedankt Jan, je hoort het vrijdag...  :music:
mainly British stuff

YamahaRXV

#102
Citaat van: Martin!!! op augustus 27, 2013, 21:41:03
Bedankt Jan, je hoort het vrijdag...  :music:

En we zijn weer wat luisterindrukken rijker na deze gezellige en laat geworden vrijdagavond/nacht bij Martin!!!
Ik ga geen uitgebreide review neerknallen hier (alhoewel....), maar het mag gezegd worden dat er na mijn laatste bezoek bij Martin weer flinke klankmatige stappen zijn behaald  :headbanging:
Mijn referentiekader van het laatste bezoek, alweer zo,n dik half jaar geleden, was de Squeezebox Touch met botw voeding als bron gekoppeld aan de interne dac van de Naim Supernait via de dig. Chord Indigo met als weergevers de Harbeth 30.1 i.c.m. de Velodyne SPL 1200 Ultra.
De hardwarematige veranderingen in de set up (de Naim NDX + Linn LP 12) en de akoestische verbeteringen d.m.v. de mooie en strakke self made wandpanelen zijn zonder meer een mooie en klankmatig goede upgrade te noemen in vergelijk met de voorgaande set up.

Ten opzichte van de SBT laat de Naim NDX m.i. een beduidend vloeiender en gedetailleerder beeld horen met meer ruimtelijkheid en betere separatie en plaatsing van vocalen en instrumenten. Op verzoek van Martin had ik twee netkabels + aluminium met kurk/houtvezel ''voetjes'' meegenomen waar ik persoonlijk erg goede ervaringen mee heb achter/onder Naim componenten.
Met het plaatsen van de aluminium voetjes hoorden we meteen al een verbeterde weergave van de NDX en met het veranderen van de standaard netkabel naar mijn ''geliefde'' netkabel werd een beduidend grote klankmatige stap behaald; het gehele beeld trok nog meer open en werd ruimtelijker, de detaillering nam toe en het laag werd strakker/beter gedefinieerd. Al met al een verbetering die meteen zonder veel moeite te horen was en waarbij ik de Naim NDX aardig goed op waarde heb kunnen inschatten.
De tweede identieke netkabel ging vervolgens achter de Supernait waarna met name wat meer transparantie en een strakker laag te horen viel. Ook de HiCap werd voorzien van deze netkabel, maar de (flinke) verbeteringen bleken bij de NDX het beste waarneembaar te zijn.

Inmiddels was het al aardig laat geworden en had ik de mooie en nieuwe aanwinst van Martin (Linn LP 12) nog niet gehoord doordat we met name druk bezig waren geweest met het wisselen van de bekabeling en het luisteren naar de streaming set up.
Na een lekker sigaretje gerookt te hebben op het balkon en mijn oren even wat rust gegund te hebben ben ik eens goed gaan luisteren naar de weergave via de LP 12. Onmiskenbaar is het verschil in weergave tussen de NDX (digitaal) en de LP 12 (analoog) waarbij ook weer eens duidelijk naar voren kwam wat de opnamekwaliteit kan doen voor de muzikale belevenis. In eerste instantie hoorde ik bij de eerst gedraaide platen op de LP 12 een ontspannen, wat relaxte laid back achtige weergave met een voor mij toch wel herkenbare correcte Linn sound. Als afsluiter van de luistersessie met de LP 12 hebben we nog Pink Floyd geluisterd waarbij duidelijk te horen viel dat de opnamekwaliteit van hoog niveau was en er een fraaie, meer dynamische weergave te horen was.
Al met al heerlijk om naar te luisteren dus.

Doordat het al richting 00.30 u ging was het de hoogste tijd om richting huis te gaan en met een redelijk aanwezige vermoeidheid van het vele luisteren en een drukke werkdag achter de rug ben ik rustig huiswaarts gereden en de indrukken nog eens door mijn hoofd laten gaan.
Resumerend kan ik stellen dat Martin een set heeft om zeker trots op te zijn en die heerlijk klinkt  :clapping:  (En dat ik toch wel een groot liefhebber ben van de ''boogie woogie'' sound.... ;))

Bedankt voor de gezellige en luisterrijke avond en niet te vergeten de macaroni !
Als je binnenkort deze kant op komt met de NDX dan wacht hier een heerlijke maaltijd met Indische gerechten; dat is inmiddels al beloofd door de verdienstelijk kokende vrouw des huize  ;D





 

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

#103
Je zou het kort houden deze keer  :D

Het was inderdaad verbazingwekkend wat voor positieve invloed jouw ''geliefde'' netkabel op mijn set had. De ingrediënten kende ik uit de verhalen, onze zoektocht naar de juiste leveranciers en pm-berichten al. Binnenkort ga ik ze zeker 'nabouwen'. Een serieuze opgrade voor de set voor minimal costs.

Wat betreft de LP12 moet nog worden vermeld dat de Adikt nog lang niet ingespeeld is. Het geluidsbeeld van de LP12 zal de komende week na verwachting nog iets verder opentrekken. Vooralsnog hoor ik dagelijks nog verschillen bij mijn referentie-nummer Graceland van Paul Simon, soms subtiel verbeterd, soms weer iets minder maar al met al groeit de Adikt gestaag naar mate de draai-uurtjes vorderen.

Yamaha RXV had op mijn verzoek ook nog zijn Naim HiCap meegenomen om deze achter de StagelLine N te zetten het was inmiddels al zo laat geworden dat we dit maar voor een volgende keer hebben bewaard.

Jan bedankt voor je bezoek, de gezellige avond en het testen van je gear, heel binnenkort kom ik zoals afgesproken jouw kant op met de NDX.
mainly British stuff

garmtz

Groot nieuws voor de LP12 liefhebbers: er zijn nieuwe subchassis geintroduceerd op zowel Majik niveau als Akurate niveau. Lees in de linnlp12 blog meer over deze nieuwe producten en bekijk de video die ik maakte tijdens mijn bezoek aan Linn:


Martin!!!

mainly British stuff

garmtz

Citaat van: Martin!!! op september 23, 2013, 20:48:51
Nice, wel wat moeilijk te verstaan  ;)

Oh, heb ik geen probleem mee. Misschien is je Schots niet up-to-date? :D

Deleted Member 2

Citaat van: Martin!!! op september 23, 2013, 20:48:51
Nice, wel wat moeilijk te verstaan  ;)

Maakt niet uit als je voldoende van dat product links naar binnen hebt geslagen.  :alien:

garmtz

Citaat van: Onder013 op september 23, 2013, 20:55:18
Maakt niet uit als je voldoende van dat product links naar binnen hebt geslagen.  :alien:

:D

Martin!!!

Citaat van: garmtz op september 23, 2013, 20:53:15
Oh, heb ik geen probleem mee. Misschien is je Schots niet up-to-date? :D

Dat ongetwijfeld, ik doelde meer op het volume (ligt waarschijnlijk meer aan mijn laptop), de ondertiteling optie van YouTube maakt er ook een zootje van  :D ook niet Schots up-to--date denk ik.
mainly British stuff

garmtz

Ik luisterde met hoofdtelefoon en kon alles goed verstaan... Maarja, als je er bij bent geweest, heb je het ook 'live' gehoord en misschien extrapoleer je dan zaken makkelijker die eigenlijk niet goed te verstaan zijn... :)

Martin!!!

Citaat van: garmtz op september 23, 2013, 21:05:38
Ik luisterde met hoofdtelefoon en kon alles goed verstaan... Maarja, als je er bij bent geweest, heb je het ook 'live' gehoord en misschien extrapoleer je dan zaken makkelijker die eigenlijk niet goed te verstaan zijn... :)

Maar in grote lijnen heb ik het allemaal wel begrepen hoor. Ik ben wel benieuwd naar de klankmatige verschillen tussen de drie subchassis  (vier als je de oude ook meetelt).
mainly British stuff

garmtz

We zullen een show organiseren met 4 dezelfde decks op het subchassis na. Dus: oude subchassis, 2013 subchassis, Kore, Keel. Met als toetje de 40th Anniversary Limited Edition... :)

AbZ

Citaat van: Martin!!! op september 23, 2013, 20:48:51
Nice, wel wat moeilijk te verstaan  ;)
Heb het niet helemaal uitgeluisterd (want oersaai) maar het is imho prima verstaanbaar.
Geen Glaswegian, dat kan echt lastig zijn.

Martin!!!

Citaat van: garmtz op september 23, 2013, 21:14:22
We zullen een show organiseren met 4 dezelfde decks op het subchassis na. Dus: oude subchassis, 2013 subchassis, Kore, Keel. Met als toetje de 40th Anniversary Limited Edition... :)

Ik had niet anders verwacht  :thumbs-up: en verheug me er nu al op  :pompom: :clapping:
mainly British stuff

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op september 23, 2013, 21:14:22
We zullen een show organiseren met 4 dezelfde decks op het subchassis na. Dus: oude subchassis, 2013 subchassis, Kore, Keel. Met als toetje de 40th Anniversary Limited Edition... :)

als je met dat laatste de whisky bedoelt, ben ik plotseling geïnteresseerd en vooral in het toetje ;D


Gr
Henk

PS
Worden er ook verzoekjes gedraaid? ;)

Martin!!!

Citaat van: Onder013 op september 23, 2013, 21:27:17
Worden er ook verzoekjes gedraaid? ;)

De keren dat ik er geweest ben wel (bijna uitsluitend verzoekjes) dus laat je daardoor zeker ook niet tegenhouden  :D
mainly British stuff

AbZ

De whisky is wel een sterk argument, zelfs al komt Onder013 met Live in Paris...

Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op september 23, 2013, 21:33:28
De whisky is wel een sterk argument, zelfs al komt Onder013 met Live in Paris...

Voor die 40 jaar oude linn moet je eerst naar de Pawnshop.... :D

newday

Citaat van: garmtz op september 23, 2013, 21:14:22
We zullen een show organiseren met 4 dezelfde decks op het subchassis na. Dus: oude subchassis, 2013 subchassis, Kore, Keel. Met als toetje de 40th Anniversary Limited Edition... :)

Mijn LP12 is voorzien van de Cirkus Kit, als ik het goed begrepen heb bevat dit ook een ander subchassis dan de standaard, klopt dat?
Heeft deze suchassis ook een naam en valt deze dan tussen de oude standaard en de 2013 standaard qua performance?

raindog

Goede vraag van Newday. Het Cirkus subchassis is destijds iets verbeterd tov dan het origineel, volgens mij zat dat vooral in een andere houtverbinding of zoiets.  Het nieuwe '2013' standaard subchassis is daarmee dus eigenlijk de 3e basisversie. Ook ik ben wel benieuwd naar de verschillen tussen deze drie standaard-versies.

In de LP12 blog van BBG las ik dat een upgrade naar het nieuwe standaard subchassis ongeveer 400,- euro gaat kosten. Dat vind ik best veel. Naar we mogen aannemen zal ook de Circus-kit upgrade nu voorzien gaan worden van een nieuw model subchassis. De Cirkus-kit kost op dit moment iets meer dan 600,- euro. Als die prijs blijft staan dan wordt het ineens wel een hele mooi upgrade voor bezitters van pre-cirkus modellen.   
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

garmtz


Citaat van: newday op september 23, 2013, 21:54:09
Mijn LP12 is voorzien van de Cirkus Kit, als ik het goed begrepen heb bevat dit ook een ander subchassis dan de standaard, klopt dat?
Heeft deze suchassis ook een naam en valt deze dan tussen de oude standaard en de 2013 standaard qua performance?

Jouw subchassis in de Cirkus kit is hetzelfde als het standaard subchassis. Het nieuwe 2013 standaard subchassis heeft geen aparte naam, maar aangezien hij deel is van de Majik LP12, zou je hem 'Majik' kunnen noemen. Het 2013 subchassis vervangt vanaf heden het oude subchassis.

newday

Citaat van: garmtz op september 24, 2013, 09:33:59
Jouw subchassis in de Cirkus kit is hetzelfde als het standaard subchassis. Het nieuwe 2013 standaard subchassis heeft geen aparte naam, maar aangezien hij deel is van de Majik LP12, zou je hem 'Majik' kunnen noemen. Het 2013 subchassis vervangt vanaf heden het oude subchassis.

Wat is dan het nut dat er een subchassis zit in de Cirkus kit als deze het zelfde is als de standaard subchassis?

garmtz


Citaat van: newday op september 24, 2013, 14:15:12
Wat is dan het nut dat er een subchassis zit in de Cirkus kit als deze het zelfde is als de standaard subchassis?

De Cirkus kit is een upgrade voor heel oude LP12's (zeg '80er jaren) die nog een oud lager, NOG ouder subchassis etc. hebben. De Cirkus kit is al tientallen jaren af fabriek standaard geïnstalleerd in iedere LP12. 

newday

Citaat van: garmtz op september 24, 2013, 16:03:44
De Cirkus kit is een upgrade voor heel oude LP12's (zeg '80er jaren) die nog een oud lager, NOG ouder subchassis etc. hebben. De Cirkus kit is al tientallen jaren af fabriek standaard geïnstalleerd in iedere LP12.

Maar de Cirkus kit staat nog wel in de prijslijst, is de subchassis uit deze kit dan vervallen als je hem toepast op een recentere LP12?