Meet & Greet op ZEER korte termijn bij Aurora13

Gestart door Aurora13, februari 12, 2007, 11:47:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Aurora13

Citaat van: garmtz op maart  1, 2007, 09:07:59
Ik wil het best wel weer een keer proberen, hoewel ik in het verleden al verschillen heb gehoord tussen verschillende S/PDIF kabels op de TDA... ;)

Altijd baas boven baas ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

)p(

Citaat van: garmtz op maart  1, 2007, 09:07:59
Ik wil het best wel weer een keer proberen, hoewel ik in het verleden al verschillen heb gehoord tussen verschillende S/PDIF kabels op de TDA... ;)

Ook als er naadloos werd geschakeld kon je dan zeggen welke er speelde?

Na wat ik bij Antoine...uhm niet gehoord heb...kan ik alleen maar zeggen dat ik dat knap vind...echter ik weet niet of dat een gave of een vloek is...toch wel handig om het niet te kunnen horen, scheelt veel geld . Als we het doen vertel mij dan maar niet waar ik op moet letten hoe je het kan horen  ;D

Peter

Deleted member

Mannen, zojuist kwam ik een site tegen met veel info over jitter, error correctie etc. in CD playback en de voordelen van PC audio. Zie het volgende topic:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=56867.0

Voor als je een paar uur niets te doen hebt!  ;)

)p(

Afgelopen weekend dezelfde test gedaan als bij Alain in mijn eigen set:
sb3 > coax > tact versus denon cd speler > coax > tact
Zowel ik als mijn vriendin hoorden geen enkel verschil.

Veel belangrijker dan deze test was natuurlijk hoe klinkt de sb3 > tact > kef xq5 bij ons thuis.
Heerlijk! De Tact is ongelooflijk gedetailleerd. Dat maakt hem niet analytisch in de zin van onmuziekaal. Integendeel de weergave is heel vloeiend en natuurlijk. Ik denk deels juist vanwege het analytische karakter, immers de instrumenten worden tot in de kleinste finesses weergeven. Het resultaat zijn schitterende klankkleuren van de individuele instrumenten. Dit alles gaat dan nog gepaard met een controle en gemak waar ik soms versteld van stond. De rust in de weergave is echt bijzonder. De conclusie is voor mij na wat ik gehoord heb bij Antoine, Alain en nu in mijn eigen set eenvoudig...Ik wil een Tact of Lyngdorf.

Het grote voordeel van de Lyngdorf is de mogelijkheid om later te upgraden naar roomperfect. Ik was daar bij Antoine erg van onder de indruk. De opstelling bij ons met speakers meer dan 1.5 meter de kamer in op een groot carpet is echter al een stuk makkelijker dan bij Antoine. De Tact klinkt hier zonder drc gewoon al heel goed en zal ons zeker jarenlang zorgeloos luisterplezier bezorgen. Wij hebben gekozen voor de Tact!

Peter

Deleted member

Hey Peter, gefeliciteerd met het maken van de keus en de actie die er ongetwijfeld op volgt!  :)

PS: Ik heb maar bewust m'n mond gehouden toen je bij mij thuis nog zei dat je niet zo geloofde in verschillen tussen versterkers (vrij vertaald)...horen is geloven!  ;D

)p(

Citaat van: Antoine op maart  5, 2007, 20:29:08
PS: Ik heb maar bewust m'n mond gehouden toen je bij mij thuis nog zei dat je niet zo geloofde in verschillen tussen versterkers (vrij vertaald)...horen is geloven!  ;D

Grote verschillen ;) Ik vind klasse ab versterkers inderdaad allemaal erg op elkaar lijken en uit ervaring blind erg moeilijk aan te wijzen. De twee ucd's die ik gehoord heb vond ik ook niet echt anders klinken. De Tact is inderdaad in dat opzicht voor mij een kleine openbaring. En ik weet eerlijk gezegd nog niet hoe ik het moet duiden. Het klinkt mij in ieder geval heel natuurlijk in de oren, tegelijkertijd vloeiend en analytisch.

Peter

Deleted member

Ik herken wel wat je zegt hoor, eigenlijk had ik dezelfde ervaring. Staat ook ergens beschreven in m'n showcase topic.  :)

En al is het is een dooddoener, ik zeg het toch: als het maar goed klinkt en je er tevreden mee kunt zijn, ook op de lange termijn! Je lijkt je match dus te hebben gevonden!  O0

Aurora13

Citaat van: )p( op maart  5, 2007, 22:33:36
Grote verschillen ;) Ik vind klasse ab versterkers inderdaad allemaal erg op elkaar lijken en uit ervaring blind erg moeilijk aan te wijzen. De twee ucd's die ik gehoord heb vond ik ook niet echt anders klinken. De Tact is inderdaad in dat opzicht voor mij een kleine openbaring. En ik weet eerlijk gezegd nog niet hoe ik het moet duiden. Het klinkt mij in ieder geval heel natuurlijk in de oren, tegelijkertijd vloeiend en analytisch.

Peter

Gefeliciteerd met je keuze!

Wel jammer voor je dat ik elke avond en weekend in me nieuwe huis zit en ik daarom geen tijd heb om hem weer in ontvangst te nemen. ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

)p(

Citaat van: Aurora13 op maart  5, 2007, 22:38:30
Wel jammer voor je dat ik elke avond en weekend in me nieuwe huis zit en ik daarom geen tijd heb om hem weer in ontvangst te nemen. ;)

Dat vind ik nu heel jammer...not  ;D

Tact is besteld, levertijd twee weken ongeveer.  :)

Peter

Aurora13

Citaat van: )p( op maart  5, 2007, 22:40:21
Dat vind ik nu heel jammer...not  ;D

Tact is besteld, levertijd twee weken ongeveer.  :)

Peter

Congratz! :)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

)p(

Citaat van: Antoine op maart  5, 2007, 22:37:53
Je lijkt je match dus te hebben gevonden!  O0

Ik was al tevreden met mijn set met mijn cd speler. Ik was ontevreden met de sb analoog uit en sb nos-dac als bron. Echter de sb met Tact combinatie is in alles beter dan mijn oude setup. Dus ik weet wel zeker dat ik er veel plezier aan zal beleven de komende jaren :)

Peter

)p(


Deleted member

#237
Citaat van: )p( op maart  5, 2007, 22:45:15
Ik was al tevreden met mijn set met mijn cd speler. Ik was ontevreden met de sb analoog uit en sb nos-dac als bron. Echter de sb met Tact combinatie is in alles beter dan mijn oude setup. Dus ik weet wel zeker dat ik er veel plezier aan zal beleven de komende jaren :)

Peter

Mooi man!

En je kunt nog gaan shoppen ook voor de Tact: ;)

http://www.mauimods.com/TacTAudio.htm
http://www.db-system.ms/

Verder zijn deze twee Yahoo groepen wel leuk voor je wellicht als je info/tips&trics zoekt:

http://tech.groups.yahoo.com/group/TacTAudioUsersGroup/
http://tech.groups.yahoo.com/group/TheRealTacTHackers/

)p(

Citaat van: Antoine op maart  5, 2007, 22:49:02
Mooi man!

En je kunt nog gaan shoppen ook voor de Tact: http://www.mauimods.com/TacTAudio.htm  ;)


No way...hij is goed genoeg zo :)

Alleen nog zo'n mooie platte speaker kabel als jij hebt die onder het tapijt kan...zodat Vigo er niet zo gemakkelijk aan kan trekken...en dan is de stereo set weer compleet voor minstens 5 jaar  8)

Peter

Aurora13

Citaat van: )p( op maart  5, 2007, 22:52:07
No way...hij is goed genoeg zo :)

Alleen nog zo'n mooie platte speaker kabel als jij hebt die onder het tapijt kan...zodat Vigo er niet zo gemakkelijk aan kan trekken...en dan is de stereo set weer compleet voor minstens 5 jaar  8)

Peter

Buizen in de vloer misschien een idee? Heb ik van het weekend ook gedaan! :P
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

)p(

Citaat van: Aurora13 op maart  5, 2007, 22:53:43
Buizen in de vloer misschien een idee? Heb ik van het weekend ook gedaan! :P

Beetje lastig hier om dat nu nog te doen...zo'n flatline is dan een stuk makkelijker.  ;)

Weet jij eigenlijk dan al precies waar je speakers komen...ik zou toch nog een keer langskomen om op jouw commando met de speakers te slepen  ;D

Peter

Aurora13

#241
Citaat van: )p( op maart  5, 2007, 22:57:18
Beetje lastig hier om dat nu nog te doen...zo'n flatline is dan een stuk makkelijker.  ;)

Weet jij eigenlijk dan al precies waar je speakers komen...ik zou toch nog een keer langskomen om op jouw commando met de speakers te slepen  ;D

Peter

Buizen zijn alleen voor de achter speakers en hebben ook nog genoeg verplaatsings mogelijkheden. Dus je kan nog genoeg schuif-lol beleven. ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

hifiman

Citaat van: )p( op maart  5, 2007, 22:45:15
Ik was al tevreden met mijn set met mijn cd speler. Ik was ontevreden met de sb analoog uit en sb nos-dac als bron. Echter de sb met Tact combinatie is in alles beter dan mijn oude setup. Dus ik weet wel zeker dat ik er veel plezier aan zal beleven de komende jaren :)

Peter
Feli Peter!   :D  O0

Geen verkeerde move denk ik zo!  8)

)p(

Citaat van: Audioloog op maart  6, 2007, 10:22:13
Feli Peter!   :D  O0

Geen verkeerde move denk ik zo!  8)

Dank je...zeker niet...eindelijk helemaal tevreden met het geluid via de sb!  :)

Peter

hifiman

#244
Citaat van: )p( op maart  6, 2007, 10:31:11
Dank je...zeker niet...eindelijk helemaal tevreden met het geluid via de sb!  :)

Peter
Dat blijft maar aan mij knagen, ik niet dus :P Afijn wie weet verkoopt Antoine zijn TDA2200 nog eens voor een zacht prijsje  als er een nieuwer model uitkomt ;D

Maar helemaal top natuurlijk, een SB3 en een versterker. Geen geklooi met DAC's, dure analoge interlinks, enz.. Ik ben best een beetje jaloers  ;)

Deleted member

Citaat van: Audioloog op maart  6, 2007, 10:51:15
Dat blijft maar aan mij knagen, ik niet dus :P

Wie weet hoor je in de blinde test straks geen verschil meer en ben je ook tevreden!  :)

Citaat van: Audioloog op maart  6, 2007, 10:51:15
Afijn wie weet verkoopt Antoine zijn TDA2200 nog eens voor een zacht prijsje  als er een nieuwer model uitkomt ;D

Haha wie weet...maar ik ben bang dat ik voorlopig echt geen centjes meer heb voor dergelijke grote uitgaven! ;D Een opvolger die nog beter is, ik wil niet weten wat dat gaat kosten!  :o Daarnaast heb ik nog zo veel andere wensen! Een nieuw meubel, TFT/plasma, een eindversterker (Lyngdorf SDA2175), een paartje Von Schweikert VR1's als rears, een mooie surround processor...pfff wat een hobby!  :P

hifiman

Citaat van: Antoine op maart  6, 2007, 19:40:57
Wie weet hoor je in de blinde test straks geen verschil meer en ben je ook tevreden!  :)
Dat zou mooi zijn inderdaad , maar ik kan het me niet voorstellen dat ik dan geen verschil hoor :P

Citaat van: Antoine op maart  6, 2007, 19:40:57
Haha wie weet...maar ik ben bang dat ik voorlopig echt geen centjes meer heb voor dergelijke grote uitgaven! ;D Een opvolger die nog beter is, ik wil niet weten wat dat gaat kosten!  :o Daarnaast heb ik nog zo veel andere wensen! Een nieuw meubel, TFT/plasma, een eindversterker (Lyngdorf SDA2175), een paartje Von Schweikert VR1's als rears, een mooie surround processor...pfff wat een hobby!  :P
Gelukkig ben jij (net als ik) best snel tevreden  >:D  ;D

Deleted member

Hahaha, ach alle hobby's zijn duur en nooit af! ;D Maar, eerlijk is eerlijk wat stereo betreft ben ik echt tevreden en dus "klaar" (hoop ik... ;))

)p(

#248
Citaat van: Audioloog op maart  6, 2007, 10:51:15
Dat blijft maar aan mij knagen, ik niet dus :P Afijn wie weet verkoopt Antoine zijn TDA2200 nog eens voor een zacht prijsje  als er een nieuwer model uitkomt ;D

Maar helemaal top natuurlijk, een SB3 en een versterker. Geen geklooi met DAC's, dure analoge interlinks, enz.. Ik ben best een beetje jaloers  ;)

Denk je dan dat je wel met de sb3 > tact of lyngdorf  tda 2200 tevreden zal kunnen zijn? Misschien een keer proberen...

Jolanda kon vandaag op Vigo passen, genoeg tijd dus om weer heel wat mooie stukjes muziek te kunnen beluisteren...gaat lekker makkelijk met de sb...en het klonk allemaal weer fantastisch. Ik was gelijk verliefd op het concept van de sb. Ik ben zo blij dat de sb nu zijn belofte echt waarmaakt en muziek maakt met een grote M...nooit meer cd's...yeah!

Peter

Aurora13

Citaat van: )p( op maart  6, 2007, 22:37:39
Denk je dan dat je wel met de sb3 > tact of lyngdorf  tda 2200 tevreden zal kunnen zijn? Misschien een keer proberen...

Jolanda kon vandaag op Vigo passen, genoeg tijd dus om weer heel wat mooie stukjes muziek te kunnen beluisteren...gaat lekker makkelijk met de sb...en het klonk allemaal weer fantastisch. Ik was gelijk verliefd op het concept van de sb. Ik ben zo blij dat de sb nu zijn belofte echt waarmaakt en muziek maakt met een grote M...nooit meer cd's...yeah!

Peter

Misschien kun je de Tact doorsluizen naar Ronald kan hij hem eens in zijn eigen zet beluisteren en kijken of het verschil weg is tussen de transport en de SB. Dan weten we zeker hoe goed die Tact/Lyngdorf dingen zijn ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->