Infinity Theatre > gone with the wind, but now with a livingroom HT

Gestart door Sonic Circle, juli 25, 2008, 13:48:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

garmtz


LittleNinja

Vraag gewoon aan Garmt wat muziek adviezen... Hij is onze lopende muziekcatalogus. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Citaat van: Sonic Circle op juli 18, 2011, 18:38:02
De Nespa #1 is binnen. Kreeg er van de verkoper (Stef, dank!) als verrassing nog een cadeau bij: de dubbel CD Beth Orton - Trailer Park.
Erg blij mee, ga straks direct luisteren naar die cd (maar is ie nu al wel of niet behandelt) en direct wat cd's en dvd's behandelen.

Impressies volgen later.
Gefeliciteerd :pompom:

Je impressies heb je heel goed beschreven. Is ook heel herkenbaar allemaal. Je kan overigens nog een keer de datazijde behandelen. Voor het laatste puntje op de i. Ik vergelijk eigenlijk niet meer. Als ik een schijfje in de Oppo wil afspelen en die is nog niet behandeld, dan toch eerst even doen...

Veel luister- en kijkplezier!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

Citaat van: garmtz op juli 18, 2011, 21:40:24
:D

Mijn kennis van de progressive / electronische dansmuziek muziek uit de periode '99 - 05' was enorm. Helaas is veel daarvan nu weer aan het weg-ebben. Goed dat mijn DJ set daarom binnenkort eindelijk weer aangesloten is. Heb onlangs wat mixen van mezelf teruggeluisterd uit die periode en dat ging me plaatjes mixen toch heel redelijk af :) Het mooie is zelfs dat het op mijn huidige set beter klinkt dan dat ik ze ooit heb gehoord.

Mijn muziek kennis rijkt op andere gebieden nog niet ver. Op een gegeven moment wil ik me in streaming audio gaan verdiepen en mijn muziek bibliotheek versneld gaan verbreden, bv ook met klassieke muziek. Nu gaat het nog mondjesmaat.

Citaat van: LittleNinja op juli 19, 2011, 08:44:12
Vraag gewoon aan Garmt wat muziek adviezen... Hij is onze lopende muziekcatalogus. ;)

I know. Als ik over 5 jaar met vervroegd pensioen ga (*kuch kuch* is onderdeel van mijn 5 jaren plan :D) klop ik bij hem aan.

Sonic Circle

Citaat van: HTip op juli 20, 2011, 08:21:01
Gefeliciteerd :pompom:

Je impressies heb je heel goed beschreven. Is ook heel herkenbaar allemaal. Je kan overigens nog een keer de datazijde behandelen. Voor het laatste puntje op de i. Ik vergelijk eigenlijk niet meer. Als ik een schijfje in de Oppo wil afspelen en die is nog niet behandeld, dan toch eerst even doen...

Veel luister- en kijkplezier!

Thanks. Ga ik doen bij een aantal favorieten! Vanavond eentje uitzoeken om te kjiken of er nog verschil in zit en zoja waarin.

LittleNinja

Citaat van: Sonic Circle op juli 21, 2011, 12:50:25
I know. Als ik over 5 jaar met vervroegd pensioen ga (*kuch kuch* is onderdeel van mijn 5 jaren plan :D) klop ik bij hem aan.

En dan moet je personeel zeker 120 urige werkweken gaan inplannen.... :-X

Ach, dan blijft er nog 48 uur over voor pakweg 24 films...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Sonic Circle

Was een geintje natuurlijk. De komende 10 jaar van mijn 'carriere' zijn juist onzettend leuk : het verder neerzetten en uitbouwen van mijn bedrijf.

Maar wat meer tijd voor het opbouwen en regelmatig genieten van een mooie collectie muziek en films is wel onderdeel van mijn 5 jaren plan :).

Sonic Circle

Gisteren visite gehad van 2 vrienden. 1 is afgestudeerd in de natuurkunde. Ideaal moment om de Nespa eens ter sprake te brengen.

Vooraf was hij sceptisch over de werking van de Nespa.
Na een vergelijk met onbehandelde / door Nespa behandelde CD en DVD niet meer.

Ook hem ontgingen de hierboven beschreven veranderingen niet. Bij mijn live DVD van Seal viel het deze keer ook extra op dat het beeld veel schoner werd.

Sonic Circle

#1759
Vandaag cd's gekocht van Massive Attack, Moby en David Sylvian (bedankt voor de tip Garmt!).
Eerder deze week al filmmuziek cd's van Amelie, Bladerunner en Once Upon a Time in the West binnengekregen.

En diverse boxen met klassieke muziek geruild (66 cd´s) tegen een setje kabels:
- Vivaldi, the Masterworks: 40 cd box
- Mendelsohn complete chamber music: 10 cd's
- Puccini, The great operas: 8 cd set met La Boheme, Turandot, Tosca, Biutterfly
- Verdi, the Great Operas: 8 cd's

Luister nu naar Massive Attack en wat is dat briljant. Ik kan sinds de komst van de AVR-600 en de Oppo echt genieten van puur muziek. Geen beeld, niet persé surround. Dat is een flinke winst tov de 'oude' situatie.

LittleNinja

#1760
David Sylvian heb ik ook eens geluisterd maar kon mij slecht bekoren.. Maar misschien was dat de verkeerde cd.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Madhouse

Citaat van: Sonic Circle op juli 29, 2011, 22:45:40
Luister nu naar Massive Attack en wat is dat briljant.

Welke CD heb je? Vind ze echt geweldig om naar te luisteren!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Sonic Circle

Citaat van: LittleNinja op juli 30, 2011, 09:42:56
David Sylvian heb ik ook eens geluisterd maar kon mij slecht bekoren.. Maar misschien was dat de verkeerde cd.

Het is een dubbel cd : secrets of beehive en brilliant trees. Heb alleen de eerste nog geluisterd. Vind het meer een compleet verhaal dan muziek waar je even snel naar luisterd of door wat nummers heen kunt skippen. Een echt luisteralbum, daar hou ik van.

Citaat van: Madhouse op juli 30, 2011, 09:56:19
Welke CD heb je? Vind ze echt geweldig om naar te luisteren!

Een best of album uit 2006. Itt de muziek van David Sylvian uitermate geschikt om even een paar nummers erin te knallen. Wat een power, detail en emotie. Heerlijk.

Madhouse

Citaat van: Sonic Circle op juli 31, 2011, 15:28:25
Een best of album uit 2006. Itt de muziek van David Sylvian uitermate geschikt om even een paar nummers erin te knallen. Wat een power, detail en emotie. Heerlijk.

Vind ik altijd lekker aan Massive Attack, die emotie die je hoort en voelt in hun muziek! Heerlijk  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Sonic Circle op juli 24, 2011, 11:10:46
Gisteren visite gehad van 2 vrienden. 1 is afgestudeerd in de natuurkunde. Ideaal moment om de Nespa eens ter sprake te brengen.

Vooraf was hij sceptisch over de werking van de Nespa.
Na een vergelijk met onbehandelde / door Nespa behandelde CD en DVD niet meer.

Ook hem ontgingen de hierboven beschreven veranderingen niet. Bij mijn live DVD van Seal viel het deze keer ook extra op dat het beeld veel schoner werd.

Iedereen is van te voren sceptisch over de Nespa. Leuk dat zelfs technisch onderlegde mensen het verschil bemerken. Beeldverbetering heb ik nog niet speciaal naar gekeken. Is natuurlijk ook een leuke test.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

Citaat van: Madhouse op juli 31, 2011, 19:42:01
Vind ik altijd lekker aan Massive Attack, die emotie die je hoort en voelt in hun muziek! Heerlijk  :D

Zeker. Ik kende ze al lang. Maar had meestal wat losse mp3tjes. Wil nu toch wel graag een beetje collectie opbouwen.

Citaat van: HTip op augustus  1, 2011, 21:51:59
Iedereen is van te voren sceptisch over de Nespa. Leuk dat zelfs technisch onderlegde mensen het verschil bemerken. Beeldverbetering heb ik nog niet speciaal naar gekeken. Is natuurlijk ook een leuke test.

Het was zelfs een wetenschapper :D.

René viel het gelijk op, dat het beeld 'schoner' was. En dat was ook zo. Ik focuste in eerste instantie op de direct merkbare geluidsverschillen.

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Gefeliciteerd!!!! 30 is wel een hele nieuwe fase in je leven hoor (weet er alles van)!!  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Sonic Circle

Thanks Philip en Roy! Erg attent.

Ja, het gaat alleen nog maar mooier worden. Toch? :D

Madhouse

Citaat van: Sonic Circle op augustus 16, 2011, 12:13:48
Ja, het gaat alleen nog maar mooier worden. Toch? :D

Ik vond van wel!  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

CoSo


HTip

Citaat van: Sonic Circle op augustus 16, 2011, 12:13:48
Ja, het gaat alleen nog maar mooier worden. Toch? :D
Leven begint pas bij 40 :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

Ik voel me al zo lang een zombie inderdaad. Nu snap ik het!

Citaat van: CoSo op augustus 16, 2011, 13:53:13
gefeliciteerd  :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:
Thanks!

garmtz


LittleNinja

Sorry voor mijn late reactie hier, maar ik moest even wachten tot mijn baas de deur uit was... Ik zit liever niet te vaak op het forum tijdens werktijd... :D

Proficiat kerel!! Op een mooie toekomst. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"