Infinity Theatre > gone with the wind, but now with a livingroom HT

Gestart door Sonic Circle, juli 25, 2008, 13:48:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BuSpu

Citaat van: Sonic Circle op augustus 17, 2009, 00:00:38
Ook een foto van het inspuiten van de vloer van de 'DJ ruimte', met Easycell.

Dat doe je niet zelf neem ik aan?

Sonic Circle

Waarom niet? Bij Boels een inblaasmachine huren, neerzetten, om de meter een gat in de vloer boren met een gatenboor en inspuiten maar.
Klaar? Kurk in het gat om af te dichten.

We leggen er weer een extra vloer overheen met Fermacell vloerplaten. Zo hebben we het HT ook zelf gedaan.

BuSpu


MLCinema

Die airco is volgens mij de beste upgrade die je deze pracht set kunt geven. Naast over een tijdje andere versterking misschien. Maar daar beleef je netto niet zoveel plezier aan als aan deze airco. Proficiat en veel film plezier!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

LittleNinja

De kwaliteit van de versterking is nog steeds dik in orde... Het zijn meer de features waarvoor je in dat geval een verandering zou wensen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sonic Circle

Bedankt Mark! Ben ik het mee eens, zowel in de zomer als winter zal het nu aangenaam zijn in het HT.

Over de versterkings-upgrade. Is inderdaad geen noodzakelijke upgrade en het is nu al genieten.
Toch zal een upgrade als bv een AVR-600 meer dan enkel wat extra features (HD-audio) brengen. Garmt gaf tijdens mijn laatste bezoek aan dat hij verwacht dat (ook) met de Toys de plaatsing en het 'wegvallen van de speakers' nog veel beter wordt. Naast meer detail, gelaagdheid, etc.

De demo met de WB speakers liet dit ook heel duidelijk horen.


HTip

Ben ik even een paar weekjes weg, moet ik 3 pagina's bijlezen :o

Airco is mooi geïntegreerd in je HT. Doet tijdens de film onzichtbaar zijn werk :thumbs-up:
Ook gaaf dat je met de DJ-ruimte bent begonnen. Als het een beetje lijkt op je HT wordt die super! :clapping:

Ik vond overigens je versterking prima op orde, dus een upgrade lijkt me (nog) niet nodig. Ik heb je Dune nog niet gehoord of gezien, maar ik neem aan dat het upgrade is tov je PS3, zeker met weergeven van CD's...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

It can always be better! ;)

Maar zelfs zonder HD audio met een Toslinkje vanaf de PS3 klonk het al hartstikke goed! :worship:

Philip, jij vroeg toch tijdens de M&G of Atonement al op BD verkrijgbaar was? (Marius liet de HD DVD zien)
Het antwoord was ''nee'', maar............
Kijk eens.....
http://www.amazon.fr/Reviens-moi-Blu-ray-Saoirse-Ronan/dp/B0019KNNFO/ref=sr_1_9?ie=UTF8&s=dvd&qid=1250778418&sr=8-9

Ik weet niet of-ie NL subs heeft, maar hij is dus op BD verkrijgbaar! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

LittleNinja

#1059
Had je nu al eens analoge kabeltjes aan de Dune HD geknoopt Sonic? Of laat je het e.e.a. afhangen van wat wij ontdekken straks?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

celerontje

Zonder time-alignment en bass-management zou ik er bij voorbaat al niet aan beginnen!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sonic Circle

Citaat van: oliverken op augustus 20, 2009, 14:50:38
mooie theatre

Dank.

Citaat van: HTip op augustus 20, 2009, 16:23:31
Ben ik even een paar weekjes weg, moet ik 3 pagina's bijlezen :o

Airco is mooi geïntegreerd in je HT. Doet tijdens de film onzichtbaar zijn werk :thumbs-up:
Ook gaaf dat je met de DJ-ruimte bent begonnen. Als het een beetje lijkt op je HT wordt die super! :clapping:

Ik vond overigens je versterking prima op orde, dus een upgrade lijkt me (nog) niet nodig. Ik heb je Dune nog niet gehoord of gezien, maar ik neem aan dat het upgrade is tov je PS3, zeker met weergeven van CD's...

DJ ruimte zal duidelijk lichter worden, maar redelijk op dezelfde wijze opgebouwd. Sowieso wat betreft isolatie. Kleuren worden een combinatie van antraciet tapijt, blauwe zijwanden, grijze achterwand, wit dakafschot, witte meubels en een paar mooie details in oranje oid. En een paar toffe prints / canvas doeken als decoratie!

Airco ben ik zéér blij mee trouwens. Is nu ontzettend aangenaam.

De Dune is voorlopig ook wel even de laatste upgrade. Hebben nu andere prioriteiten in huis.

Citaat van: LittleNinja op augustus 20, 2009, 16:31:56
Had je nu al eens analoge kabeltjes aan de Dune HD geknoopt Sonic? Of laat je het e.e.a. afhangen van wat wij ontdekken straks?

Dat laatste. Mijn Arcam is redelijk strak weggebouwd in het audiorack met een hele bundel kabels erachter en apparatuur erboven. Haal hem het liefst echt alleen naar voren als het niet anders kan.
Na de shoot-out weet ik of het nut gaat hebben.

Citaat van: celerontje op augustus 20, 2009, 16:34:57
Zonder time-alignment en bass-management zou ik er bij voorbaat al niet aan beginnen!

Kan zijn. Er zijn er meer die dit zeggen. The proof will be in the pudding!
Als het gedetailleerder, maar veel minder holografisch en ineens 'out of place' klinkt is het een grote no go. Dat is een sterk punt bij ons vind ik en daar wil ik absoluut niet aan tornen.

Citaat van: LittleNinja op augustus 21, 2009, 19:08:01
Proberen kan geen kwaad....

Precies. Maar dan wel eerst bij een ander (zie kabel / Arcam verhaal) ;).

Sonic Circle

Frank is trouwens gisteren geweest om onze projector een ISF calibratie te geven en heeft ook gelijk de plasma tv van een wijkgenoot / buur-buurman gedaan.

Het is echt een genot om weer opnieuw onder de indruk te raken van de HD-350. Het beeld is aanzienlijk dynamischer, kleuren zijn minder oververzadigd, schaduwdetail is top en de diepte is nu echt ongekend.
Moet nog een calibratierapport ontvangen van Frank. Zal ik wel posten als ik hem heb ontvangen.

Hij was trouwens ook zo netjes om direct de contrastinstellingen van de Dune en Toshiba HD-XE1 mee te nemen. Alles is nu perfect op elkaar afgestemd. Morgen gaan we een (mini) film marathon doen, speciaal na de ISF calibratie ingepland 8). Frank, nog bedankt.

Op de Panasonic 42PX80E plasma van mijn buur-buurman is het beeld na calibratie trouwens ook overduidelijk verbeterd. Ook hier weer een heerlijk dynamisch 3D beeld.

bmateijsen

Citaat van: LittleNinja op augustus 21, 2009, 19:08:01
Proberen kan geen kwaad....

Large uitsturen naar een Toy... oef... dat is voor mij echt een hele moeilijke...

Sonic Circle


HTip

Gefeliciteerd met je betere beeld. Calibratie is echt een verademing 8) Geniet ze!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Nee, dat kun jij wel... :P

Citaat van: bmateijsen op augustus 26, 2009, 21:42:02
Large uitsturen naar een Toy... oef... dat is voor mij echt een hele moeilijke...

In eerste instantie dacht ik "Hoezo?? Je kunt hem toch "afsnijden" vanaf zo'n 80Hz?!", maar daarbij dacht ik aan de Oppo en niet de Dune HD. Ik begrijp jouw punt Bjorn.

Het is een te grote gok om er vanuit te gaan dat dune ooit met een firmware update komt die dit mogelijk maakt.. jammer genoeg!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sonic Circle

Citaat van: HTip op augustus 27, 2009, 18:08:23
Gefeliciteerd met je betere beeld. Calibratie is echt een verademing 8) Geniet ze!

Thanks! Als ik nu terug ga naar de 'natural' stand of een andere standaard preset, is het best duidelijk dat er veel winst is geboek.

Hierbij ook het calibratierapport.

HTip

Dat is een groot verschil :o Erg mooi gedaan. Heb je The Dark Knight al vergeleken?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Citaat van: HTip op augustus 29, 2009, 17:15:14
Erg mooi gedaan.
Frank heeft die lijntjes zelf niet getekend in Paint! ;) :D
Deze beamer is veel rechter qua grayscale te krijgen dan de HD1, vooral omdat je een low en high kalibratiepunt hebt, en bij de HD1 enkel eentje voor het hele bereik.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Sonic Circle

Citaat van: HTip op augustus 29, 2009, 17:15:14
Dat is een groot verschil :o Erg mooi gedaan. Heb je The Dark Knight al vergeleken?

Flink verschil inderdaad. Gelukkig maar :).

TDK heb ik max. 2 minuten afgespeeld toen Frank hier nog was, net na de calibratie. Wat vooral opviel was de grotere diepte en meer detail. Andere films (Gran Torino) die nóg verser in het geheugen zaten heb ik wel opnieuw gekeken. Heerlijk wat een rust en diepte. Niet dat het eerst onplezierig was om film te kijken. Het beeld komt nu gewoon nog meer tot zijn recht.

Omdat de weergevers ook even zijn nagelopen clipt er niets meer en mis ik nergens detail. Heerlijk.

Sonic Circle

Citaat van: LittleNinja op augustus 27, 2009, 18:22:05Het is een te grote gok om er vanuit te gaan dat dune ooit met een firmware update komt die dit mogelijk maakt.. jammer genoeg!

Op zich wel.

Maar donderdagavond keken we de openingsscene van Slumdog Millionaire op een lekker 'aanwezig' volume.
Wat een gigantische dynamiek, surroundbeleving, detail en kracht zeg. Daarvoor wat stukken Within Temptation - Black Symphony vanaf DVD gekeken en ook hier weer een waanzinnig geluid (met DTS 24/96 track).

Wetende dat de set tot dit in staat is, en er voor mij nog zoveel te genieten valt, is HD-audio een mooie toekomstige upgrade maar niet iets waar ik nu andere dingen voor ga laten.

celerontje

Slumdog Millionaire klinkt inderdaad super!

Even over je subwoofer: Die staat niet meer op het volume waarop BB&G 'm heeft afgesteld, dus misschien moet dat nog een keer even nagekeken worden?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Sonic Circle

Mja. Dat gaat me teveel kosten voor iets wat op het gehoor nu prima klinkt.
Want die mannen rijden niet uit liefdadigheid even 50 km heen-en-weer.

Dat ik het af en toe wel doe, is mijn manco.


/edit: even vergeten, maar inderdaad; Slumdog Millionaire moet je zien.
Beeld is prima, geluid is fantastisch en het verhaal, acteerwerk en de art direction zijn van topkwaliteit.