Infinity Theatre > gone with the wind, but now with a livingroom HT

Gestart door Sonic Circle, juli 25, 2008, 13:48:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DD2

#100
 :laugh:

Ziet er al mooi uit..   ben wel blij dat ik niet meer met isolatie matteriaal in mijn handen loop als ik dat zo zie... krijg er spontaan weer jeuk van ;)

CitaatWeer een erg mooi project, wat ook goed wordt aangepakt

En met Gé, Björn en Garmt kan het niet mislukken!!

The Dreamteam...  ;D  ben erg benieuwd, dat moet een uitermate mooi eindresultaat geven.

B.J.

Citaat van: Sonic Circle op december  9, 2008, 19:24:37
...

Rolluik aan de buitenkant is een optie, we gaan ze rond het hele huis plaatsen op de benedenverdieping. Maar niet ideaal vind ik. Laat ook nogsteeds licht door.

...

Een rolluik laat geen licht meer door. Ik heb ze al mijn hele leven en dicht is pikke donker!

Sonic Circle

Heb er genoeg meegemaakt in mijn leven die nog wat licht doorlieten. Goed om te weten dat er ook écht goede rolluiken bestaan dan :)

Daarstraks even telefonisch overleg met Gé gehad, we gaan waarschijnlijk voor een oplossing met een schuifsysteem dat van links of rechts uit de schuine wand te trekken is en het gat compleet afdicht. In de kleur van de wand, dat lijkt me een perfect oplossing!

GTDesign

Ik heb het mezelf dit keer niet gemakelijk gemaakt met een drie lagen plafond ontwerp maar het gaat er wel inkomen... :biggrin:


hoekie


Jean Sibelius

Citaat van: hoekie op december 15, 2008, 20:16:46
Vet!
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Jammer dat je straks niets meer ziet van al dat werk ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Sol

Citaat van: GTDesign op december 15, 2008, 20:13:58
Ik heb het mezelf dit keer niet gemakelijk gemaakt met een drie lagen plafond ontwerp maar het gaat er wel inkomen... :biggrin:

Ziet er al behoorlijk indrukwekkend uit!
Ben nu alleen maar nog meer benieuwd naar het eindresultaat.
Maar nu snap ik ook waar het idee vandaan is gekomen, die nok leent zich daar prima voor.

Great job on the go! ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Sonic Circle

Citaat van: GTDesign op december 15, 2008, 20:13:58
Ik heb het mezelf dit keer niet gemakelijk gemaakt met een drie lagen plafond ontwerp maar het gaat er wel inkomen... :biggrin:



8) toffe foto zeg. En niet makkelijk is prima toch, kan je je vakmanschap demonstreren ;)


Sol daar komen de HQ foto's dan!


HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sol

Citaat van: Sonic Circle op december 15, 2008, 22:20:26
Sol daar komen de HQ foto's dan!

Inderdaad ja. Zowel de foto's zelf als het werk waarvan ze zijn genomen. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Sonic Circle

Vanavond was ik positief verrast toen ik thuiskwam. Het rachelwerk van de onderste 2 plafondlagen is volgens mij voor 99% klaar, wat al een heel goed zicht geeft op hoe het er uit moet komen te zien.

Er kwam toch wel een kleine "wow" uit mijn mond toen ik het aanschouwde.. en dan zijn het nog maar rachels :D

Madhouse

#111
Bij mij kwam die WOW al toen ik die foto van GTDesign zag. Ben bang dat dit heel mooi gaat worden  :xmas:
En heel benieuwd naar het eind resultaat! Wanneer moet het klaar zijn?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Sonic Circle

#112
Er moet nog genoeg gebeuren door Gé, die aangeeft netjes op planning te zitten. Zelf moeten we ook nog e.e.a. doen (bv nieuwe stoppenkast ophangen met 2 aparte groepen voor het HT, schuine achterwand onder plafondhoogte afisoleren en gipsen), ik schat dat ergens half januari de verbouwing toch wel zijn einde moet krijgen! Dan nog afwerken, audio en projector moeten worden geplaatst etc.

En we zitten nog met de zitplekken. Gé heeft een mooie brochure met diverse mogelijkheden, helaas laat zijn leverancier even op zich wachten met wat vragen.. is toch wel makkelijk als we volgende maand ook kunnen zitten. Mogelijk gaan we zaterdag eropuit om wat stoelen te bekijken in Hoofddorp..

P.s. ik ben niet bang dat het mooi zal worden, ik vertrouw erop :bigsmile:!

HTip

Citaat van: Sonic Circle op december 18, 2008, 10:21:32
En we zitten nog met de zitplekken. Gé heeft een mooie brochure met diverse mogelijkheden, helaas laat zijn leverancier even op zich wachten met wat vragen.. is toch wel makkelijk als we volgende maand ook kunnen zitten. Mogelijk gaan we zaterdag eropuit om wat stoelen te bekijken in Hoofddorp..
Is inderdaad wel handig :biggrin: Mijn stoelen komen ook uit Hoofddorp. Doe de groeten aan Lodewijk :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

#114
Vandaag bij Bjorn en Garmt geweest in Hilversum en na uitgebreide demo (waarvoor dank heren!) de volgende audio-set besteld:

- Arcam AVR-350
- 6x Sonus Faber Toy (wat een speelgoed!)
- Sonus Faber Toy Centre
- Velodyne SPL-R1200 (of heel misschien nog een 1500)
- Gefen 4-HDMI switch + kabels
- Supra Toslinks / Trico digitale interlinks
- Auralex Metrofuser en Sonoflat panels + de akoestische meting + behandeling zelf
- Wyrewizard Spellbinder speakerkabel voor gehele ruimte

Had de Toy's al eerder gehoord in 5.1 opstelling met een SPL-R1500, echter toen nog met een Domus Centre als ik het goed heb en de rears waren nog niet heel lang ingespeeld voor die betreffende demo. Mijn grootste bezwaar was toen dan ook dat het gehele geluidsbeeld niet zo'n ruimtelijke weergave had als ik graag zou willen. En was/bleef toch wat 'bang' dat de Toy's vooral leuk zijn om muziek van je iPod / pc mee af te luisteren, maar niet geschikt voor home cinema of een volwaardige surround set.

Na de demo van vandaag kan ik melden dat beide bezwaren helemaal ongegrond blijken. Na een uitvoerige luistersessie met DVD muziek en BR film materiaal ben ik echt onder de indruk van de prestaties van bovenstaande set. Volgens Bjorn en Garmt moet dit in onze ruimte nog beter worden omdat we in 7.1 gaan draaien tov de 5.1 van de demo. Wat het geluidsbeeld holografisch een nog sterkere beleving zou moeten geven. Ik ben benieuwd en kijk echt heel erg uit naar de dag waarop we de set thuis kunnen gaan beleven!

HTip

Indrukwekkende aankoop :o Heb je in één keer alles op orde. Gaaf hoor 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: Sonic Circle op december 20, 2008, 01:13:16
Vandaag bij Bjorn en Garmt geweest in Hilversum en na uitgebreide demo (waarvoor dank heren!) de volgende audio-set besteld:
Vette aankopen O0 Je laat er in ieder geval geen gras over groeien... 8)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Madhouse

Erg mooie set zeg! Ben benieuwd hoe dat gaat klinken  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Sonic Circle

Leuk dat jullie zo enthousiast zijn :)

De tijd waarin we heerlijk kunnen gaan relaxen in het HT is iets waar we al lang naar uitkijken, de verbouwing hier duurt al 1 jaar en 2 maanden (doen veel zelf) en is echt nog niet afgerond voorlopig. Het HT zal hopelijk ons rustpunt zijn om te genieten en weer op te laden!

Vandaag hebben we trouwens bij een meubelzaak nabij ons huis nog een leuke / comfortabele relaxstoel gevonden. Deze lijkt er enigzins op, hij had echter iets strakkere lijnen en ook armleuningen, wat natuurlijk wel zo handig is als je uren film of muziek zit, of ligt te kijken. Deze stoelen zijn zeker ook een optie voor de 'voorste rij'.

GTDesign

 O0
Bij zo'n mooie set hoort zeker een heel mooi audio rack...
Gaan we voor zorgen.  ;D

Sonic Circle


GTDesign

Vandaag me een beetje bezig gehouden met wat elektra werk...

(Sorry menssen, kan slecht internetten en mag nie typen nie en nie gamen nie...heb twee gebroken armen.)


blue-eyes

Citaat van: GTDesign op december 22, 2008, 21:22:19
Vandaag me een beetje bezig gehouden met wat elektra werk...

(Sorry menssen, kan slecht internetten en mag nie typen nie en nie gamen nie...heb twee gebroken armen.)



Serieus?????

Indien ja, beterschap en sterkte!

p.s. zal dan niet vragen hoe, je kan moeilijk met je tenen typen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Davey

Mooi project zeg  O0. Ga ik zeker volgen.

SpeedyAndré

Citaat van: Blue-Eyes op december 22, 2008, 21:26:42
Serieus????? (wat denk je zelf?)


p.s. zal dan niet vragen hoe, je kan moeilijk met je tenen typen ;)

Laat staan autorijden na de klus  :hehe:

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp