Voorbereiding op DBT tussen 2 extremen.

Gestart door B., maart 12, 2012, 17:31:24

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Is luchtverplaatsing van de geluidsweergave uit luidsprekers nauwkeurig te meten (nauwkeuriger dan ons gehoor dat doet)?

JA
6 (50%)
NEE
6 (50%)

Totaal aantal stemmen: 12

Timvg

Citaat van: erik s. op maart 14, 2012, 15:14:58
waarom kun je in het vermelde topic lezen. bij een DBT horen ze zelfs geen verschil tussen luidsprekers. need i say more?

Sommigen wel.. Maar goed, de verschillen tussen speakers.. die kunnen we tenminste meten.. ::)

EJ

Waarom doet Erik S niet mee aan een DBT? Hij kan het allemaal horen. Zijn Tact reageerde er op. Lijkt me een simpele zaak om zijn gelijk aan te tonen. Sterker nog, je scoort ineens een hoop klanten extra.

Kom, durf een test aan! Ik durf het ook!

erik s.

Citaat van: Timvg op maart 14, 2012, 15:16:31
Sommigen wel.. Maar goed, de verschillen tussen speakers.. die kunnen we tenminste meten.. ::)
zoals even terug is te lezen worden er ook verschillen tussen kabels gemeten.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

AbZ

#278
Citaat van: erik s. op maart 14, 2012, 15:14:58
waarom kun je in het vermelde topic lezen. bij een DBT horen ze zelfs geen verschil tussen luidsprekers. need i say more?
Ben het ermee eens dat menige luidspreker op grond van de looks al eerder afvalt.

erik s.

Citaat van: EJ op maart 14, 2012, 15:18:14
Waarom doet Erik S niet mee aan een DBT? Hij kan het allemaal horen. Zijn Tact reageerde er op. Lijkt me een simpele zaak om zijn gelijk aan te tonen. Sterker nog, je scoort ineens een hoop klanten extra.

Kom, durf een test aan! Ik durf het ook!
het DBT-topic al gelezen?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

EJ

Nee. En dat ga ik niet doen ook als man van de wetenschap. Ik ken de DBT. En heb er vertrouwen in. Iemand die beweert dat de DBT niet geldig is voor een bepaald vakgebied heeft niet genoeg inzicht in wetenschap.

Maar je durft niet begrijp ik?

erik s.

Citaat van: EJ op maart 14, 2012, 15:20:50
Nee. En dat ga ik niet doen ook als man van de wetenschap. Ik ken de DBT. En heb er vertrouwen in. Iemand die beweert dat de DBT niet geldig is voor een bepaald vakgebied heeft niet genoeg inzicht in wetenschap.

Maar je durft niet begrijp ik?
niets met durven te maken. het is volledig nutteloos, net als dit topic. ik ben ook wel gek om hier enige energie in te stoppen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Timvg

Citaat van: erik s. op maart 14, 2012, 15:18:27
zoals even terug is te lezen worden er ook verschillen tussen kabels gemeten.

Dus je kan aantonen dat er tussen het signaal dat binnengaat in de kabel, en het signaal dat eruit komt (want daarover gaat het em) verschil zit?

AbZ

Citaat van: erik s. op maart 14, 2012, 15:22:43het is volledig nutteloos, net als dit topic. ik ben ook wel gek om hier enige energie in te stoppen.
Yep  :coffee:

Raphie

Jongers ik ben ff uit de lucht, m'n PB12 Plus is binnen!!!!!!!!!!

Tering wat een GROTE SUB is dit zeg, de 400 kan er 2x in :D
net 58KG naar boven getild (2 etages) het tunen kan straks weer beginnen
JBL PRX Power!

Ejorne

Citaat van: Timvg op maart 14, 2012, 15:31:05
Dus je kan aantonen dat er tussen het signaal dat binnengaat in de kabel, en het signaal dat eruit komt (want daarover gaat het em) verschil zit?

Als er geen verschil in het signaal zou zitten dan heb je een kabel te pakken die aan supergeleiding doet. Dáár kun je pas geld mee verdienen!  :P

AbZ


Timvg

Citaat van: Raphie op maart 14, 2012, 15:32:04
Jongers ik ben ff uit de lucht, m'n PB12 Plus is binnen!!!!!!!!!!

Tering wat een GROTE SUB is dit zeg, de 400 kan er 2x in :D
net 58KG naar boven getild (2 etages) het tunen kan straks weer beginnen

Very nice!  8) Foto's volgen?

Raphie

JBL PRX Power!

S@m

#289
Citaat van: Timvg op maart 14, 2012, 14:53:59
Omdat jij en anderen hun mening, welke ze niet kunnen staven met echte technische uitleg (geen pseudotechniek), of meetresultaten, of enige vorm van bewijs dan ook, als de waarheid verkondigen.

Niet de waarheid Tim, mijn waarheid  ;)

Je vat trouwens de koe bij de horens want in de regel hebben de 'nonbelievers' het over de waarheid terwijl de 'believers' het over hun waarheid hebben, valt je dit ook op?

En Erik heeft het wederom aangegeven: een DBT zegt helemaal niets en zolang jij niet de moeite neemt om voor jezelf eerst eens uit te zoeken of je überhaubt verschillen waarneemt, waar praat je dan over...!

Timvg

Citaat van: S@m op maart 14, 2012, 15:35:40
Niet de waarheid Tim, mijn waarheid  ;)

Je vat trouwens de koe bij de horens want in de regel hebben de 'nonbelievers' het over de waarheid terwijl de 'believers' het over hun waarheid hebben, valt je dit ook op?

En Erik heeft het wederom aangegeven: een DBT zegt helemaal niets en zolang jij niet de moeite neemt om voor jezelf eerst eens uit te zoeken of je überhaubt verschillen waarneemt, waar praat je dan over...!

Maar met de beste wil van de wereld... ik hoor ze echt niet!

Toegegeven, het ziet er allemaal wel netjes uit :)

erik s.

Citaat van: Timvg op maart 14, 2012, 15:39:07
Maar met de beste wil van de wereld... ik hoor ze echt niet!

Toegegeven, het ziet er allemaal wel netjes uit :)
prima toch, maar dat zegt niets over het feit dat anderen het wel horen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Timvg

Citaat van: erik s. op maart 14, 2012, 15:41:22
prima toch, maar dat zegt niets over het feit dat anderen het wel horen.

Dat klopt, ik vind het enkel wat vreemd dat ze het met niets kunnen staven.. een bewijs.. en daarom geloof ik het ook niet. Maar even goede vrienden hoor, we hoeven om een meningsverschil mekaar geen verwijten te maken..

S@m

Citaat van: Timvg op maart 14, 2012, 15:39:07
Maar met de beste wil van de wereld... ik hoor ze echt niet!


Kom op Tim, eerder heb je aangegeven nooit 'moeite' te hebben gedaan om eventuele verschillen waar te nemen. Geeft niets en hoeft ook niet, maar 'blaas dan niet hoog van de toren'... ;)

Timvg

Citaat van: S@m op maart 14, 2012, 15:35:40
Niet de waarheid Tim, mijn waarheid  ;)

Je vat trouwens de koe bij de horens want in de regel hebben de 'nonbelievers' het over de waarheid terwijl de 'believers' het over hun waarheid hebben, valt je dit ook op?

En Erik heeft het wederom aangegeven: een DBT zegt helemaal niets en zolang jij niet de moeite neemt om voor jezelf eerst eens uit te zoeken of je überhaubt verschillen waarneemt, waar praat je dan over...!

Hier geldt hetzelfde, jammer dat je jouw waarheid niet kan staven met iets tastbaar, een bewijs..

Timvg

Citaat van: S@m op maart 14, 2012, 15:52:12
Kom op Tim, eerder heb je aangegeven nooit 'moeite' te hebben gedaan om eventuele verschillen waar te nemen. Geeft niets en hoeft ook niet, maar 'blaas dan niet hoog van de toren'... ;)

Ik vind gewoon dat ik ze zou moeten horen als ze toch zo duidelijk zijn, toch voor die meerprijs. Ik heb dus wel degelijk 1x de moeite genomen :p

Peerless Monster

Citaat van: Raphie op maart 14, 2012, 15:32:04
Jongers ik ben ff uit de lucht, m'n PB12 Plus is binnen!!!!!!!!!!

Tering wat een GROTE SUB is dit zeg, de 400 kan er 2x in :D
net 58KG naar boven getild (2 etages) het tunen kan straks weer beginnen

Nou, inmiddels ben je 20 minuten verder....
Waar blijven die foto's!!!  :devil:
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Citaat van: Timvg op maart 14, 2012, 15:52:15
Hier geldt hetzelfde, jammer dat je jouw waarheid niet kan staven met iets tastbaar, een bewijs..

hetzelfde als jouw waarheid.
Dat er geen verschil zou zijn...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Timvg

Citaat van: Peerless Monster op maart 14, 2012, 15:54:52
hetzelfde als jouw waarheid.
Dat er geen verschil zou zijn...

Wel, we kunnen het niet meten.. de meningen over het hoorbaar zijn, zijn sterk verdeeld.. en degene die het horen willen geen DBT.. Dan weet ik genoeg  ;)

erik s.

Citaat van: Timvg op maart 14, 2012, 15:58:41
Wel, we kunnen het niet meten.. geen DBT.. Dan weet ik genoeg  ;)
dat blijf je maar roepen, ook al blijkt het niet zo te zijn.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B