Voorbereiding op DBT tussen 2 extremen.

Gestart door B., maart 12, 2012, 17:31:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Is luchtverplaatsing van de geluidsweergave uit luidsprekers nauwkeurig te meten (nauwkeuriger dan ons gehoor dat doet)?

JA
6 (50%)
NEE
6 (50%)

Totaal aantal stemmen: 12

Raphie

Citaat van: erik s. op maart 14, 2012, 10:31:08
die set heb ik niet meer, maar ik ben gelukkig niet blind.
Niet blind maar wel makkelijk  :D

The truth is out there  :D je hoeft alleen maar te meten en er vrede mee te hebben.
dus gewoon ff die bubble doorprikken, slikken en weer door.
JBL PRX Power!

erik s.

Citaat van: angel op maart 14, 2012, 10:35:09
inmiddels 7 pagina's verder en nog 0 resultaat naar een DBT toe..
In de vorige poging duurde het 30 pagina's voordat de conclusie werd getrokken dat het niet ging lukken.
Iemand die in wil zetten hoe lang het nu duurt  :D :popcorn:
ik zie het nut ook niet. beiden "partijen'' zie een DBT als niet doorslaggevend.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Kingpin

.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Raphie

Citaat van: angel op maart 14, 2012, 10:35:09
inmiddels 7 pagina's verder en nog 0 resultaat naar een DBT toe..
In de vorige poging duurde het 30 pagina's voordat de conclusie werd getrokken dat het niet ging lukken.
Iemand die in wil zetten hoe lang het nu duurt  :D :popcorn:
Dat zei ik op pagina 1 al. De audiofielen laten zich niet "vangen"
JBL PRX Power!

erik s.

Citaat van: Raphie op maart 14, 2012, 10:36:04
Niet blind maar wel makkelijk  :D

The truth is out there  :D je hoeft alleen maar te meten en er vrede mee te hebben.
dus gewoon ff die bubble doorprikken, slikken en weer door.
jouw vrede, niet iedereen is doof.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

AbZ

Citaat van: angel op maart 14, 2012, 10:35:09
inmiddels 7 pagina's verder en nog 0 resultaat naar een DBT toe..
In de vorige poging duurde het 30 pagina's voordat de conclusie werd getrokken dat het niet ging lukken.
Iemand die in wil zetten hoe lang het nu duurt  :D :popcorn:

Heb het ff gemeten:


Raphie

Citaat van: erik s. op maart 14, 2012, 10:36:28
ik zie het nut ook niet. beiden "partijen'' zie een DBT als niet doorslaggevend.
Jawel, weer zo'n statement dat je VOLLEDIG op eigen titel maakt.....
JBL PRX Power!

Former member 78

Citaat van: angel op maart 14, 2012, 10:35:09
inmiddels 7 pagina's verder en nog 0 resultaat naar een DBT toe..
In de vorige poging duurde het 30 pagina's voordat de conclusie werd getrokken dat het niet ging lukken.
Iemand die in wil zetten hoe lang het nu duurt  :D :popcorn:

Ik zet in op helemaal niet :D

WickedGame

Kan natuurlijk nog complexer maken door te stellen dat moleculen samenstelling in de lucht invloed heeft op frequencies.

Former member 78

Citaat van: Raphie op maart 14, 2012, 10:30:20
antwoord is al gegeven aan WG, gaat om passieve componenten

kabels, plateaus, heavens gate buttplugs e.d.

Waarom is het niet meetbaar dan?

Welke buttplug raad jij aan trouwens?
Graag jouw antwoord baseren op ervaring, en niet gewoon wat roepen.

Raphie

Citaat van: ArjanR1 op maart 14, 2012, 10:49:43
Waarom is het niet meetbaar dan?

Omdat het niets bijdraagt  :sleepy:

Citaat van: ArjanR1 op maart 14, 2012, 10:49:43
Welke buttplug raad jij aan trouwens?
Graag jouw antwoord baseren op ervaring, en niet gewoon wat roepen.
Ligt eraan, waar ben je naar op zoek?
JBL PRX Power!

Former member 78

Citaat van: Raphie op maart 14, 2012, 10:56:01
Omdat het niets bijdraagt  :sleepy:
Ligt eraan, waar ben je naar op zoek?

Je eerste antwoord is wel erg makkelijk...

Dat andere:
Deel je ervaring eens, dan heb ik nog wat te kiezen ook :)

AbZ


Raphie

JBL PRX Power!

Peerless Monster

Citaat van: Raphie op maart 14, 2012, 11:06:38
en dan inbrengen "pins first"  :devil:

Als je de HG plugs reets gebruikt hebt, zal het beter gaan... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Raphie

en daarna "the plow" om hem aan te stampen



als je daarna nog vragen hebt, hoor ik het graag.....
JBL PRX Power!

Former member 78

Citaat van: Raphie op maart 14, 2012, 11:10:30
en daarna "the plow" om hem aan te stampen



als je daarna nog vragen hebt, hoor ik het graag.....

Das serieus spul Raphie!

Raphie

Citaat van: ArjanR1 op maart 14, 2012, 11:14:15
Das serieus spul Raphie!
in tegenstelling tot kabels ervaar je hier wel verschil  :D (de kabel is trouwens LAPP, maakt het ook weer interesant voor wat andere members)
JBL PRX Power!

WickedGame

Even terug naar het begin dames ipv buttplugs etc.

Er worden extremen aangehaald, stel je pakt een rood/wit tulpje a 0,99 cent bij de MM. En een afgeschermde kabel a Heavens Gate Buttplug editie. In hoeverre zou EMF (Electromagnetic Frequencies) invloed kunnen hebben op kabel a vs kabel b en dit resulteren in verschillen in trillingen van de moleculen en de frequency veranderen tot een iets andere sound?

Former member 78

Citaat van: Raphie op maart 14, 2012, 11:14:57
in tegenstelling tot kabels ervaar je hier wel verschil  :D

Als jij dat zegt, geloof ik jou dit keer.


Former member 78

Citaat van: WickedGame op maart 14, 2012, 11:17:46
Even terug naar het begin dames ipv buttplugs etc.

Er worden extremen aangehaald, stel je pakt een rood/wit tulpje a 0,99 cent bij de MM. En een afgeschermde kabel a Heavens Gate Buttplug editie. In hoeverre zou EMF (Electromagnetic Frequencies) invloed kunnen hebben op kabel a vs kabel b en dit resulteren in verschillen in trillingen van de moleculen en de frequency veranderen tot een iets andere sound?

Die info kan Raphie niet verwerken :D

Raphie

Citaat van: WickedGame op maart 14, 2012, 11:17:46
Even terug naar het begin dames ipv buttplugs etc.

Er worden extremen aangehaald, stel je pakt een rood/wit tulpje a 0,99 cent bij de MM. En een afgeschermde kabel a Heavens Gate Buttplug editie. In hoeverre zou EMF (Electromagnetic Frequencies) invloed kunnen hebben op kabel a vs kabel b en dit resulteren in verschillen in trillingen van de moleculen en de frequency veranderen tot een iets andere sound?
Niet aantoonbaar of misschien wel, maar dan is het ook zichtbaar

gewoon deductie toepassen tot de volgende principes

- we hebben alleen interesse in de invloed op geluid
- geluid testen we door de speaker output te meten (dit is immers wat we horen)
- we doen dit over de frequentie en amplitude as (freq/spl)
- REW en een eenvoudige EMC8000 doet dit al vele malen nauwkeuriger dan dat wij kunnen horen.

Dus alle hersenspinsels doen alleen maar ter zake als deze zich vertalen in een andere SPL response

Tip voor de believers: niet LULLEN, maar POETSEN, gewoon zelf de test doen en de resultaten delen.
JBL PRX Power!

Peerless Monster

Citaat van: AbZ op maart 14, 2012, 09:42:27
Nee, weerstand (geleiding) heeft geen selectieve invloed op bepaalde freq banden, dus geen invloed op de klank.  Capaciteit en inductie wel, maar de vraag is dan wat (en hoe groot) de invloed is in het audiospectrum.

DiĆ«lectricum lijkt me wel zo ongeveer de laatste eigenschap die significante invloed kan hebben.  Niet toevallig dat kabelmarketing daar veel aandacht aan besteedt?  Er valt minder aan te meten dan aan die andere eigenschappen.


Hmmm bijna overheen gelezen. Weerstand heeft wel degelijk invloed op de klank. Bijvoorbeeld is dat heel mooi aan de hand bij niet-metaal geleiders. Die zijn er niet zo heel veel natuurlijk, maar ze zijn er wel degelijk. Ik ben het met je eens dat weerstand weinig invloed heeft in vergelijking met capaciteit en inductie/magnetisme.

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

S@m

Citaat van: Raphie op maart 14, 2012, 10:26:25
Nee, dat zegt niemand, maar passieve componenten beinvloeden de prestatie van een set niet


Oh, dus een passief netwerk in een kabel (MIT, Transparent) verandert niets aan het signaal, evenmin als een passief filter in een luidspreker..?

AbZ

#199
Citaat van: Peerless Monster op maart 14, 2012, 11:27:47

Hmmm bijna overheen gelezen. Weerstand heeft wel degelijk invloed op de klank. Bijvoorbeeld is dat heel mooi aan de hand bij niet-metaal geleiders. Die zijn er niet zo heel veel natuurlijk, maar ze zijn er wel degelijk.
Dan denk je aan koolstof, vdH en zo?
Ik zie niet hoe een eventueel klankverschil aan de weerstand kan liggen.

ps afgezien van problemen met df bij te lange/dunne kabels en dergelijke.