Teejooscoop

Gestart door Teejoo, november 21, 2006, 23:02:16

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Teejoo

Citaat van: papaleo op maart  1, 2022, 19:55:21
Maar als je een HDR-flag uitstuur naar je jvc dan zal je naar mijn mening dubbel gaan tone-mappen en dat zal niet de bedoeling zijn...
Ik laat hier de Lumagen (SDR/2020) zonder flag de DTM doen.
Nee, dat gebeurt niet. Er is een apart kleurprofiel aangemaakt (met filter) dat getriggerd wordt door de HDR vlag. Ik zal deze week eens wat foto's maken van het menu.

Dat werkt normaal ook prima, alleen gaat er soms ergens iets fout als ik van SDR naar HDR switch, terwijl bijvoorbeeld het profiel wel geactiveerd wordt. Maar ik weet nog niet wat. Opnieuw handshake doen lost dit op.

Maar ik hoef dus ook niets handmatig in te stellen. Ik heb gewoon 2 profielen.

De envy maakt er blijkbaar overigens geen SDR2020 van gaf Werner aan. Ik dacht dat dit wel zo was, maar hoe het wel zit mag Werner uitleggen.


vik

Ik was deze tegen gekomen Teejoo vandaar mijn comment:

Laser power and laser dimming can both impact on the calibration, but in different ways.

In this post I measured how long warm-up time needs to be on this new laser range to get back to your calibrated stage (assuming the calibrator left at least 45-60min for the PJ to warm-up before taking any measurements / making any adjustments), depending on how critical your watching is going to be. At the end of the post, I show the impact of enabling laser dimming on a reference calibration. It's not pretty...

Let's say that if you pay for a calibration, it's a bit of a waste to enable laser dimming, as it will significantly damage the calibration, especially for those using a large 3D LUT to get it close to reference in the first place.

If you change laser power, you also impact on the calibration. Laser power and AP settings usually have to be left as they were during calibration, unless your calibrator did a color Autocal for all the laser power and AP settings and didn't fine-tune for the specific settings they left it at.


https://www.avsforum.com/threads/official-jvc-rs4100-nz9-jvc-rs3100-nz8-jvc-rs2100-nz7-owners-thread.3226551/post-61478834
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

home@the movies

#4977
Citaat van: papaleo op maart  1, 2022, 19:55:21
Maar als je een HDR-flag uitstuur naar je jvc dan zal je naar mijn mening dubbel gaan tone-mappen en dat zal niet de bedoeling zijn...
Ik laat hier de Lumagen (SDR/2020) zonder flag de DTM doen.

Neen dat is niet zo, als je de juiste combinatie maakt in de JVC settings dan gebeurt dat niet, dat zou uiteraard niet verstandig zijn mocht dit gebeuren.
Heel de bedoeling is uiteraard dat de Envy gaat tone mappen, en dat de JVC tonen mapping buiten spel gezet wordt, zou ander wel zonde van de investering zijn hé :-)

Teejoo

Citaat van: buckler op maart  1, 2022, 19:46:15
Ik gebruik de hdr flag niet en heb dat fletse beeld (gelukkig)niet theo.
Werner was er toendertijd nog niet uit hoe hij dat in het vat moest gieten maar als ik het zo lees vind ik het zoals het nu is prima bij mij. Ik moet zelf de NZ9 op hdr mid laser , hdr high laser of sdr mid aangeven.
Maargoed dat was ik al gewend van de tijd van mijn NX9 en ik vind dat totaal geen probleem via de sneltoets.
Werner zou binnenkort bij mij ook alles automatisch komen instellen zoals bij jou maar daar pas ik nog maar even voor, hij kan beter komen zodra er een firmware update van JVC is met een betere laser dimming.
Ik heb mijn hdr mid laser calibratie op mode 2 staan en mijn hdr high laser calibratie op laser dimming off. Met off heb je zeker minder artefacts en hou je de highlights in je beeld zonder dat hij dimt maar aan de andere kant is het full fade to black ook weer geweldig om te zien. Ik heb wat lichte hoeken die je met de laser dimming uit ziet en met de laser dimming aan weer totaal niet.
Hopen dat JVC snel zijn zaakjes voor elkaar hebt.
Verder niks dan lof en ook ik vind het een geweldige projector en samen met de Envy is het fenomenaal.

Nu je lens nog Theo.
Trouwens je kan gewoon met de iris spelen en die doet niks fout aan je calibratie, ga je van low naar mid of naar high wisselen dan moet onderandere de grey scale aangepast worden maar met de iris kan je gewoon spelen hoor. Athans zo heeft onze Belgische vriend het tegen mij uitgelegd. Maargoed ook ik blijf daar vanaf hoor want wat het beeld betreft (buiten de LD) staat alles perfect... en voel ik me met al dit mooie speelgoed soms een verwend ventje  :worship:
Hoi,

De aanpassing van de iris heeft wel degelijk impact op de kalibratie. Dat is zelfs best goed te zien. Idem idd welke laserstand je gebruikt.

Ik heb de lens nog niet.


Teejoo

#4979
Citaat van: vik op maart  1, 2022, 21:13:52
Ik was deze tegen gekomen Teejoo vandaar mijn comment:

Laser power and laser dimming can both impact on the calibration, but in different ways.

In this post I measured how long warm-up time needs to be on this new laser range to get back to your calibrated stage (assuming the calibrator left at least 45-60min for the PJ to warm-up before taking any measurements / making any adjustments), depending on how critical your watching is going to be. At the end of the post, I show the impact of enabling laser dimming on a reference calibration. It's not pretty...

Let's say that if you pay for a calibration, it's a bit of a waste to enable laser dimming, as it will significantly damage the calibration, especially for those using a large 3D LUT to get it close to reference in the first place.

Daar kan ik me alles bij voorstellen. Dat was in feite toch ook al met de dynamische iris zo?

Maar je kunt niet kalibreren met laser dimming aan omdat dat dan ook maar een momentopname is natuurlijk omdat het dynamisch is. Zonder is de basis.

home@the movies

#4980
Citaat van: vik op maart  1, 2022, 21:13:52
Ik was deze tegen gekomen Teejoo vandaar mijn comment:

Laser power and laser dimming can both impact on the calibration, but in different ways.

In this post I measured how long warm-up time needs to be on this new laser range to get back to your calibrated stage (assuming the calibrator left at least 45-60min for the PJ to warm-up before taking any measurements / making any adjustments), depending on how critical your watching is going to be. At the end of the post, I show the impact of enabling laser dimming on a reference calibration. It's not pretty...

Let's say that if you pay for a calibration, it's a bit of a waste to enable laser dimming, as it will significantly damage the calibration, especially for those using a large 3D LUT to get it close to reference in the first place.

If you change laser power, you also impact on the calibration. Laser power and AP settings usually have to be left as they were during calibration, unless your calibrator did a color Autocal for all the laser power and AP settings and didn't fine-tune for the specific settings they left it at.


https://www.avsforum.com/threads/official-jvc-rs4100-nz9-jvc-rs3100-nz8-jvc-rs2100-nz7-owners-thread.3226551/post-61478834

Dat is natuurlijk helemaal niets nieuws, elke vorm van dynamische contrastverbetering, of het nu met een iris is of met laser dimming is, heeft een invloed op de hele calibratie, gamma, grey scale enz. Die discussie is al honderden keren gevoerd, het is aan de gebruiker om te beslissen of de meerwaarde van betere zwartwaarden opweegt tegen de aanpassingen die in het beeld worden gemaakt. Calibraties worden uiteraard steeds uitgevoerd zonder het gebruik van enige vorm van laser dimming of dynamische iris, wat er daarna door de klant gekozen wordt is een persoonlijke keuze.
Een beetje vreemd dat dit nu opnieuw wordt aangehaald alsof het iets is waar we als calibrator geen rekening mee houden, niets is minder waar natuurlijk.
Het punt is dat een klant pas na X aantal films te hebben gekeken zelf pas een oordeel kan vellen of hij meer of minder licht wil, en of hij al dan niet gebruik wil maken van de laser dimming. Het is eigen aan de meeste mensen hier op het forum om zelf nog met settings aan de slag te gaan in de dagen/weken na de calibratie, dat is nu eenmaal eigen aan het verhaal.


home@the movies

CitaatHoi,

De aanpassing van de iris heeft wel degelijk impact op de kalibratie. Dat is zelfs best goed te zien. Idem idd welke laserstand je gebruikt.

Ik heb de lens nog niet.

Dat klopt inderdaad, en dat is ook logisch, geen idee waarom Martin dit zo aanhaalde want dat heb ik zeker anders uitgelegd.
Bij het aanpassen van de iris verander je de manier waarop het licht doorheen het toestel gaat, dit heef een invloed op de grey scale. Ook het aanpassen van de lichtsterkte van de laser (net zoals het wisselen van hoge naar lage lampstan bij een lamp projector) geeft een verkleuring in de grey scale.
Het probleem is dat heel wat klanten na de calibratie zelf nog aan de slag willen gaan omdat ze na X aantal films kijken toch wat meer/minder licht willen.

PascalP

Citaat van: papaleo op maart  1, 2022, 19:55:21
Maar als je een HDR-flag uitstuur naar je jvc dan zal je naar mijn mening dubbel gaan tone-mappen en dat zal niet de bedoeling zijn...
Ik laat hier de Lumagen (SDR/2020) zonder flag de DTM doen.

Het 'probleem' met de laatste JVC FW van de N-serie (3.51 dacht ik?) hebben ze het onder een HDR profiel niet meer mogelijk gemaakt een andere Gamma curve te kiezen, nu is als ik het goed heb gedefinieerd dat User 1/3 voor SDR is en User 4/6 voor HDR.
Wat je kunt doen is wel zelf een Gamma curve importeren via de JVC tool, dan importeer je een custom Power Gamma 2.4 in je User 4 bijvoorbeeld en gebruik je dit als je 'HDR' profiel.
Dus met uitsturen van de HDR-flag in de Lumagen switched hij naar dit profiel en voor SDR content (zonder HDR flag) pak je User 1/3 etc.
Zo zou het wel moeten werken Leo en hoef je ook niet handmatig te schakelen met je JVC zoals buckler doet en gaat alles volledig automatisch net zoals bij Teejoo :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

home@the movies

#4983
Citaat van: PascalP op maart  1, 2022, 21:48:55
Het 'probleem' met de laatste JVC FW van de N-serie (3.51 dacht ik?) hebben ze het onder een HDR profiel niet meer mogelijk gemaakt een andere Gamma curve te kiezen, nu is als ik het goed heb gedefinieerd dat User 1/3 voor SDR is en User 4/6 voor HDR.
Wat je kunt doen is wel zelf een Gamma curve importeren via de JVC tool, dan importeer je een custom Power Gamma 2.4 in je User 4 bijvoorbeeld en gebruik je dit als je 'HDR' profiel.
Dus met uitsturen van de HDR-flag in de Lumagen switched hij naar dit profiel en voor SDR content (zonder HDR flag) pak je User 1/3 etc.
Zo zou het wel moeten werken Leo en hoef je ook niet handmatig te schakelen met je JVC zoals buckler doet en gaat alles volledig automatisch net zoals bij Teejoo :)

Dat klopt inderdaad, zo is het bij Teejoo ingesteld, een import gamma gekoppeld aan een statisch HDR10 profiel dat dus GEEN gebruik maakt van de JVC tone mapping bij het herkenen van de HDR flag. Wel geen 2.4 profiel omdat de Envy 2.2 nodig heeft als referentie voor het tone mappen, geen 2.4.

home@the movies

#4984
CitaatDe envy maakt er blijkbaar overigens geen SDR2020 van gaf Werner aan. Ik dacht dat dit wel zo was, maar hoe het wel zit mag Werner uitleggen.

Dat klopt inderdaad, de Envy gebruikt de 2.2 gamma als referentie om te tone mappen, maar het is een dynamische gamma curve, het is dus niet zo dat er gewoon een statische SDR2.2 gamma wordt gemaakt, de 2.2 is een referentie voor de Envy.

Teejoo

Dank voor de aanvullingen Werner en Pascal.

PascalP

Duidelijk Werner!
Envy doet het dus iets anders dan de Lumagen (wat mijn uitgangspunt was), maar het gaat om het eindresultaat  :clapping:

Dus Leo, hup, aan met die HDR flag :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

#4987
Citaat van: home@the movies op maart  1, 2022, 21:47:05
Dat klopt inderdaad, en dat is ook logisch, geen idee waarom Martin dit zo aanhaalde want dat heb ik zeker anders uitgelegd.
Bij het aanpassen van de iris verander je de manier waarop het licht doorheen het toestel gaat, dit heef een invloed op de grey scale. Ook het aanpassen van de lichtsterkte van de laser (net zoals het wisselen van hoge naar lage lampstan bij een lamp projector) geeft een verkleuring in de grey scale.
Het probleem is dat heel wat klanten na de calibratie zelf nog aan de slag willen gaan omdat ze na X aantal films kijken toch wat meer/minder licht willen.

Klopt, ik schreef het verkeerd.
Wat jij heb uitgelegd is dat je gewoon de nits in de envy kan verhogen of verlagen zonder dat het invloed heeft op de calibratie. De iris wel.
Soms typen mijn vingers wat anders dan ik bedoel te zeggen haha lol.
Wat betreft de hdr flag heb ik totaal geen probleem met het zelf aangeven welke ik nu daadwerkelijk moet hebben.
Dat is in 1 seconde gedaan toch.
En wat Werner aangeeft dat mensen vaak een poosje nodig hebben om uit te vogelen welke settings ze nu eigenlijk echt willen klopt ook, want ook ik was overtuigd van mijn mid laser iris -5 calibratie bij hdr maar zit nu toch elke keer te kijken op mijn high laser iris 0 hdr calibratie.
Meer licht geeft toch iets speciaals bij hdr vind ik.
Al mis ik wel de fade to black en laser dimming want wegens wat JVC software issues staat die op off bij mij.
Verder een pareltje lol.
Ps, Werner komt nog een keer de puntje op de i zetten en tegen die tijd weet ik wel welke setting/calibratie ik mooier vind.
Al weet ik dat nu al eigenlijk... 'je kan niet genoeg licht hebben met hdr'  ;-)
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

home@the movies

#4988
CitaatPs, Werner komt nog een keer de puntje op de i zetten en tegen downtime weet ik wel welke setting/calibratie ik mooier vind

Kan je dat op papier zetten en met je bloed ondertekenen  ;D ;D ;D ;D

CitaatKlopt, ik schreef het verkeerd.
Wat jij heb uitgelegd is dat je gewoon de nits in de envy kan verhogen of verlagen zonder dat het invloed heeft op de calibratie. De iris wel.

Helemaal juist nu  ;) ;D

buckler

Haha ja hoor
Je kent me hè... hoe meer licht hoe beter.
Je kan zo een Sony 380 bij me neer hangen wat dat betreft  :headbanging:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

#4990
Citaat van: buckler op maart  1, 2022, 22:09:14

En wat Werner aangeeft dat mensen vaak een poosje nodig hebben om uit te vogelen welke settings ze nu eigenlijk echt willen klopt ook, want ook ik was overtuigd van mijn mid laser iris -5 calibratie bij hdr maar zit nu toch elke keer te kijken op mijn high laser iris 0 hdr calibratie.
Meer licht geeft toch iets speciaals bij hdr vind ik.
Al mis ik wel de fade to black en laser dimming want wegens wat JVC software issues staat die op off bij mij.
Verder een pareltje lol.
Ps, Werner komt nog een keer de puntje op de i zetten en tegen die tijd weet ik wel welke setting/calibratie ik mooier vind.
Al weet ik dat nu al eigenlijk... 'je kan niet genoeg licht hebben met hdr'  ;-)
Dan kun je veel beter met de nis waarde in de Envy spelen Martin. Zoveel groter dan mijn 224cm breed scherm is dat van jou niet, en met High lamp en iris op 0 gooi je gewoon echt veel beeldkwaliteit weg. Ook omdat het menselijk oog bij fel licht zelf ook gaat knijpen waardoor je in feite ook gewoon kwalitatief minder ziet qua details en kleuren.
Die stand op de NX9 is echt iets voor de echt grote schermen.
Maar goed, het is uiteraard je eigen keuze en het gaat erom dat je kunt genieten.

Bij mij ervaar ik de helderheid bij SDR en HDR gelijk met beide op irisstand -3, SDR op low, HDR op mid. Dus dat lumen verschil compenseert in feite het filter subjectief. Door de lens toe te voegen heb je in beide gevallen meer licht, dus kan de iris verder dicht. Hoeveel weet ik nog niet, maar ik meet mbv het witte testpatroon van de envy eerst even het aantal lumen dat ik nu heb. Dat kijkt prettig merk ik. Ik kijk er al niet meer naar om, en kijk gewoon film merk ik.

Teejoo

Citaat van: home@the movies op maart  1, 2022, 22:10:31:D
Kan je dat op papier zetten en met je bloed ondertekenen  ;D ;D ;D ;D

:D  :D

buckler

Ik gooi echt geen beeldkwaliteit weg hoor... je zal het moeten zien om het te geloven maar het is echt prachtig. Komt misschien door het contrast van de 9 geen idee maar hij kan het makkelijk hebben.
Is echt zeer mooi.
En vergeet niet hij is zo gecalibreerd hè op high laser.
Ik heb een cali voor hdr op mid laser en een op high laser en vind de high laser op het moment mooier.
En de herrie heb ik op een of andere manier geen last van.
Fabrieks doof?  :nopompom:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Net ff de settings gecheckt en zo staat het.
Calibratie SDR: mid laser , LD mode 2 , iris -12
HDR mid laser: LD mode 2 , iris -5
HDR high laser: LD off , iris -8
Envy hdr nits 30ft/l (100)
De high laser oogt echt dynamischer. Je moet tegen de herrie kunnen maar het geeft je er zeker wat speciaals voor terug.
Ik vond dit trouwens bij de NX9 ook zo het geval (high lamp/iris 0)
Fabrieksdoof of goed bestand tegen een monotoon geluid kunnen heeft toch ook een voordeel haha lol
Ps, trouwens iedereen die het tot nu heeft gezien vind het beeld van high laser mooier.
Behalve Werner... die kneep met zijn ogen (en schrok) tijdens een lichte scène 😂
Had hem bijna mijn lasbril gegeven
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Al heb ik wel 1 nadeel waar ik me dood aan erger bij LD off...
Verlichte hoeken en meer dan me lief is.
Heb jij die niet Theo met de laser dimming uit?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Waar je een aantal jaren geleden bij de ingang van de bioscoop nog een bak met 3D brillen had, ligt er bij Martin bij de ingang een bak met laskappen voor de bezoekers  :devil:
Haha, maar als dat voor jou het mooiste plaatje neerzet, wie zijn wij dan om te zeggen het niet te doen, als jij er maar van geniet ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

#4996
Citaat van: buckler op maart  1, 2022, 23:51:16
Net ff de settings gecheckt en zo staat het.
Calibratie SDR: mid laser , LD mode 2 , iris -12
HDR mid laser: LD mode 2 , iris -5
HDR high laser: LD off , iris -8
Envy hdr nits 30ft/l (100)
De high laser oogt echt dynamischer. Je moet tegen de herrie kunnen maar het geeft je er zeker wat speciaals voor terug.
Ik vond dit trouwens bij de NX9 ook zo het geval (high lamp/iris 0)
Fabrieksdoof of goed bestand tegen een monotoon geluid kunnen heeft toch ook een voordeel haha lol
Ps, trouwens iedereen die het tot nu heeft gezien vind het beeld van high laser mooier.
Behalve Werner... die kneep met zijn ogen (en schrok) tijdens een lichte scène 😂
Had hem bijna mijn lasbril gegeven
Maar dan heb je toch high laser met iris -8 ipv 0? Dan is het los van de felheid ook prima.

De lichte hoeken vallen bijna niet op en zijn redelijk gelijk gelukkig.

buckler

Citaat van: PascalP op maart  2, 2022, 06:47:40
Waar je een aantal jaren geleden bij de ingang van de bioscoop nog een bak met 3D brillen had, ligt er bij Martin bij de ingang een bak met laskappen voor de bezoekers  :devil:
Haha, maar als dat voor jou het mooiste plaatje neerzet, wie zijn wij dan om te zeggen het niet te doen, als jij er maar van geniet ;)

Haha , ja zo kan je het ook zien Pascal :clapping:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Citaat van: Teejoo op maart  2, 2022, 07:01:39
Maar dan heb je toch high laser met iris -8 ipv 0? Dan is het los van de felheid ook prima.

De lichte hoeken vallen bijna niet op en zijn redelijk gelijk gelukkig.

Ja inderdaad Theo, ik dacht die staat op 0 maar dat was blijkbaar bij mijn NX9 zo... de NZ9 staat op -8.
Nee geeft een prima plaatje zo.
Maar je brengt me wel op ideeën moet ik zeggen en ik zal eens met de envy's nits gaan spelen
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

Dit is geen aanval richting jou hè laten we dat even voorop stellen.  ;)

Ik ging in op Teejoo zijn post over een flets beeld en een kleuren profiel waar mogelijk iets niet goed gaat. Dit stukje is nu helemaal helder.

Citaat van: home@the movies op maart  1, 2022, 21:41:44
Dat is natuurlijk helemaal niets nieuws, elke vorm van dynamische contrastverbetering, of het nu met een iris is of met laser dimming is, heeft een invloed op de hele calibratie, gamma, grey scale enz. Die discussie is al honderden keren gevoerd, het is aan de gebruiker om te beslissen of de meerwaarde van betere zwartwaarden opweegt tegen de aanpassingen die in het beeld worden gemaakt. Calibraties worden uiteraard steeds uitgevoerd zonder het gebruik van enige vorm van laser dimming of dynamische iris, wat er daarna door de klant gekozen wordt is een persoonlijke keuze.
Een beetje vreemd dat dit nu opnieuw wordt aangehaald alsof het iets is waar we als calibrator geen rekening mee houden, niets is minder waar natuurlijk.
Het punt is dat een klant pas na X aantal films te hebben gekeken zelf pas een oordeel kan vellen of hij meer of minder licht wil, en of hij al dan niet gebruik wil maken van de laser dimming. Het is eigen aan de meeste mensen hier op het forum om zelf nog met settings aan de slag te gaan in de dagen/weken na de calibratie, dat is nu eenmaal eigen aan het verhaal.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike