Reviewers gezocht voor de Kordz EVS en EVX HDMI kabels

Gestart door HighEndPassion, december 30, 2010, 17:47:59

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HighEndPassion




Beste leden van het HT forum.

Een tijdje geleden heb ik een aantal leden van dit forum de mogelijkheid geboden om de Kordz HDMI kabels te testen.
Sindsdien zijn er een aantal reviews over deze kabels verschenen. Ik heb veel leuke reacties hierover ontvangen.

Inmiddels zijn er gelukkig redelijk wat van deze Kordz HDMI kabels verkocht. Vrijwel zonder uitzondering is iedereen erg enthousiast over deze HDMI kabels.
De Kordz HDMI kabels zijn op dit moment enkel te verkrijgen via onze site www.highendpassion.nl

Ik merk in de verschillende topics dat de Kordz HDMI kabels bekender worden en dat mensen er ook nieuwsgierig naar zijn. Daarom lijkt het me leuk om de
actie om de Kordz HDMI kabels te testen nogmaals te herhalen. Ik zal een retour zegel bijvoegen zodat er geen enkele kosten ontstaan om een van de Kordz
HDMI kabels te testen.




Reviewers gezocht. :pompom:

Lijkt jouw het leuk om deze top HDMI kabels een keer te testen? Mail dan even naar [email protected]

Geef even je huidige merk kabels aan dat je gebruikt en je TV/Projector die je gebruikt.
De voorkeur gaat uit naar mensen die ook het geluid via de HDMI kabels hebben lopen.

Ik heb 2 paar Kordz EVX en 2 paar Kordz EVS beschikbaar!

Wij hopen dat onze reviewers aanbiedingen een leuke toevoeging zijn voor de gebruikers van dit forum. Wij beleven er in ieder geval veel plezier aan de contacten
die wij met forum leden mogen hebben.

Met vriendelijke groet,

HighEndPassion.nl

Dennis Hegeman





Snowmaster

Ondertussen draai ik alweer bijna 3 jaar met Inakustik Referenz Black&White HDMI.
Het is een kabel die beter presteerde dan de Supra en ook beter dan toendertijd de duurdere Monsters.
Prijsklasse was bij 3mtr. € 165,-

Indertijd werd er op dit forum gelachen als je zei dat er verschillen zaten tussen HDMI kabels. Dit zou onmogelijk zijn bij een HDMI signaal. Gelukkig ben ik een praktijkman en wil ik altijd zelf verschillen horen en zien.
De keuze voor Inakustik bleek een nobrainer want het beeld kreeg meer rust, kleuren meer kracht en het zwart oogde zwarter dan bij de Monsterkabels.
Het geluid was de grootste verrassing want de Inakustik Referenz HDMI versloeg met straatlengte de Monster HDMI toen het ging om de geluidsweergave. Er was gewoonweg veel meer ruimtelijkheid en rust in het geluid.
Inakustik had als fabrikant van luidsprekerkabels goed werk geleverd met deze HDMI kabel en daarnaast bleek de kabel ook nog een goede prijs/kwaliteitverhouding te hebben.

Ondertussen heeft de tijd niet stilgestaan en zijn HDMI kabels doorontwikkeld. De nieuwe generatie moet dus gewoonweg beter zijn. De Kordz HDMI kabels zijn van deze laatste generatie en als ik de reacties geloven mag dan zijn ze een nobrainer.
Natuurlijk wil ik dat zelf graag zien  :).


Bij deze meld ik mij aan om beeld en geluid van deze kabel te testen.
Beeldweergave : Pioneer Kuro 500M ISF gecalibreerd met vrijgeschakelde ISFccc.
De Kordz zal flink over de knie gaan  ;)

Wens : een drie meter kabel en alleen de beste Kordz versie (liever nog twee stuks anders is de keten beeld/geluid niet sluitend)

Groeten,
Snowmaster
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HighEndPassion

CitaatWens : een drie meter kabel en alleen de beste Kordz versie (liever nog twee stuks anders is de keten beeld/geluid niet sluitend)

Hoelang zou die tweede kabel moeten zijn?

Snowmaster

Citaat van: HighEndPassion op december 30, 2010, 22:04:50
Hoelang zou die tweede kabel moeten zijn?

Ook drie meter want dan kan ik alle kanten op.
Hij kan in dat geval ook achter een high end HT set met de beste BR speler ter wereld (Oppo Nuforce TUC)   
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HighEndPassion

Ik heb op dit moment geen 3 meter op voorraad, ik zou je wel een 5 meter kunnen opsturen. Kom je met een beetje improviseren als tweede kabel met een twee meter weg?

DVDmartinDVD

Wat zou een digitale kabel meer kunnen doen dan alleen 1'tjes en 0'tjes op zo goed mogelijke manier door te geven?

De meeste mensen laten zich verleiden door alleen naar de buitenkant te kijken en niet wat het innerlijke met je set doet, daar komen ze dan meestal later achter.

Zo ook ik heb mij laten verleiden door mooie praatjes van fabrikanten die zeggen dat zij de ultieme kabels hebben en maken.
Zelf heb ik nu 3 verschillende hdmi kabels W&M, Supra en VdH. Alle 3 doen ze wat ze moeten doen, het beeld en geluid doorgeven zonder digitale storingen.

Dus wat kan Kordz kabels meer dan de genoemde andere 3?

Ik heb mij dus opgeven voor een test.

vrgr

Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

HTip

Ik zou graag testen, maar ik heb op dit moment geen projector. Maar als deze terug is hou ik me aanbevolen.

Huidige kabels:
- inakustik Referenz HDMI (1m) tussen BD-speler en receiver
- Supra HF100 HDMI (4m) tussen receiver en projector
- Supra HF100 HDMI (4m) tussen DVD-speler en projector

Huidige apparatuur:
- receiver: Marantz SR9600
- DVD-speler: Marantz DV9600
- BD-speler: Panasonic BD-35
- projector: JVC DLA-HD950 ISF

Voor de inakustik had ik een W&M HD-01 en op alle vlakken was de inakustik een verbetering. Dus ben benieuwd of de Kordz EVS/EVX nog een verbetering kunnen geven. Maar zoals gezegd kan ik nu nog niet testen. Waarschijnlijk over een aantal weken (max. 6, maar ik hoop eerder).
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frank2

ik krijg de kabels ook te leen voor een kleine test op mijn set, puur voor beeld, voor geluid gebruik ik geen hdmi kabels. Snowmaster en ik zullen dat hier beoordelen, en hij moet opboxen tegen de W&M hdmi kabel die ik nu gebruik. Hij zal tussen mijn Oppo+Tuc upgrade en de pana 42pv60 geplaatst worden.

Op voorhand weet ik dat er kleine verschillen tussen hdmi kabels zijn, en ik ben zeer sceptisch of deze kabel nog beter is dan de W&M, dus ik laat me verrassen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Hans47

een digitale "1" is een puls van 3 tot 5 volt (afhankelijk van de gebruikte techniek van de toegepaste IC's) en een digitale "0" je raadt het al is nul volt.
Ideaal zou het een blokgolf moeten zijn met oneindig steile flanken (dus tijdloos van "0" naar "1") om de digitale informatie zo volledig mogelijk door te geven zonder dat er fout correcties toegepast moeten worden (of erger nog interpretaties van het origineel).
Iedere kabel hoe goed ook, heeft invloed op deze flanken (inductie, weerstand etc) een goede kabel heeft minder invloed.

Dus de uitspraak dat een digitaal signaal geen invloed zou kunnen ondervinden van een kabel klopt niet.
Het is nl helemaal geen digitaal signaal wat over de kabel gaat maar heel veel pulsen tussen de 0 en 3 - 5 volt, wat als je er over nadenkt redelijk analoog is :-) met zeer hoge frequenties.
Digitaal= digitus en houdt niet meer in dat het signaal uit vast gedefinieerde waarden bestaat (hele getallen) terwijl een analoog signaal uit oneindig veel varianten kan bestaan.
Maar ook waarden bestaand uit hele getallen kunnen invloed ondervinden door allerlei factoren en daardoor niet het getal meer representeren dat aan het begin van de kabel binnenkwam.
Het is niet zomaar dat er voor zo'n beetje alles in het digitale domein foutcorrectie's zijn bedacht gebaseerd op zeer complexe wiskundige formules.

Ok genoeg gebrabbel, veel plezier met testen van de HDMI kabels! 

Snowmaster

@Hans47 :  topper !  Eindelijk een stukje technische onderbouwing.

@HTip : ik had je al willen PMen, maar dacht dat je druk was met de absorber.

@Frank2 : heb je HTip's reactie gelezen?  De Inakustik is beter dan de W&M  ;) Je mening was in PM zeer uitgesproken, daarom gaan wij bij jou ook iets nieuws proberen.....geluid via HDMI  8)....het is bijna 2011 en analoog is uit  ;).  


Jongens, een goede jaarwisseling en happy reviewing in 2011 !
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

geluid via hdmi is bij mij niet mogelijk, tenzij je A; ze via de tv laat lopen, of B; er een dac tussen zet voor alles naar de versterker gaat.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Snowmaster

Citaat van: frank2 op januari  1, 2011, 10:01:54
geluid via hdmi is bij mij niet mogelijk, tenzij je A; ze via de tv laat lopen, of B; er een dac tussen zet voor alles naar de versterker gaat.

Oppo >>> Cambridge  ;D.

TV lussen wij door met een Action kabeltje, want natuurlijk mag de geroemde Action HDMI kabel van € 3,- niet ontbreken in het vergelijk.  
Na het lezen van reacties in een topic op Hifi.nl heb ik besloten om de Actionkabel mee te nemen in de review.
Dennis zal dit wel snappen  ;).  
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

Oppo > Cambridge kan niet aangesloten worden dmv. hdmi. (bij de 640R) dus dit kan niet. Anders had ik het al lang geprobeerd
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HTip

Citaat van: Snowmaster op december 31, 2010, 21:32:41
@Hans47 :  topper !  Eindelijk een stukje technische onderbouwing.
+1 Heel duidelijk en dus eigenlijk heel logisch dat verschillen merkbaar zijn :thumbs-up:

Citaat
@HTip : ik had je al willen PMen, maar dacht dat je druk was met de absorber.
Ik kan meerdere dingen tegelijk ;) Ik zal je PM morgen beantwoorden...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

DVDmartinDVD

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

frank2

ontzettend simpel filmpje.
1, kabels zijn totaal niet ingespeeld. 2, in 1 min.kan ik geen kabels vergelijken.

zeer geschikt voor mensen die nog geen gecalibreerde tv hebben, toch nooit verschil zien/horen tussen kabels, of mensen die gewoon beeld willen hebben.

dus sla je slag!
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

DVDmartinDVD

Citaat van: frank2 op januari  2, 2011, 11:01:56
ontzettend simpel filmpje.
1, kabels zijn totaal niet ingespeeld. 2, in 1 min.kan ik geen kabels vergelijken.

zeer geschikt voor mensen die nog geen gecalibreerde tv hebben, toch nooit verschil zien/horen tussen kabels, of mensen die gewoon beeld willen hebben.

dus sla je slag!

Op zo'n kleine tv is het al helemaal niet te zien of te doen om te zien welke kabel beter is of niet.

Maargoed, binnekort kan ik ze met eigen ogen bewonderen de kabels en ontdekken of er wat te ontdekken valt.
Op een 106 inch doek moet het toch wel te doen zijn, denk ik zo.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

HTip

Citaat van: DVDmartinDVD op januari  2, 2011, 10:26:12
Handige link ;)

http://www.youtube.com/watch?v=OVgygdrY3vk
Lijkt me ietwat kort door de bocht. Ik denk dat je set in balans moet zijn en een kabel van €10 kan best werken, maar in een goede set (die natuurlijk voor iedereen anders is) ga je zeker verschil zien/horen. Maar laten we in dit topic daar niet teveel op ingaan, daar zijn al genoeg topics over volgeschreven ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

DVDmartinDVD

Citaat van: HTip op januari  2, 2011, 11:09:14
Lijkt me ietwat kort door de bocht. Ik denk dat je set in balans moet zijn en een kabel van €10 kan best werken, maar in een goede set (die natuurlijk voor iedereen anders is) ga je zeker verschil zien/horen. Maar laten we in dit topic daar niet teveel op ingaan, daar zijn al genoeg topics over volgeschreven ;)

was ook een filmpje van de consumentenbond website.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Joost80

Ik ben benieuwd naar de resultaten na meting. Er wordt vaak gesproken over duidelijke verschillen en hoewel ik ook redelijk dure hdmi kabels heb en heb gehad, heb ik nooit verschillen waargenomen. Zeker de mensen die hun set zelf calibreren zoals Snowmaster (als ik mij niet vergis), moeten het verschil tussen hdmi kabels kunnen meten. Als het zichtbaar is met het oog moet het ook meetbaar zijn. Per slot van rekening word er ook altijd geroepen dat je met het blote oog niet kunt calibreren. Die Kordz kabels zien er overigens perfect uit qua looks en ze zullen hun werk vast perfect doen. Bij gemeten verschillen, zal ik mogelijk ook tot aanschaf overgaan. Hopelijk gaan we nu niet lopen moeilijk doen over, waarom meten bla bla bla, mijn gevoel zegt.....enz enz.  Meten is weten.   
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

HighEndPassion

Beste Mensen,

Voor de EVX heb ik inmiddels voldoende testers. Feitelijk zijn het er maar twee, maar ze gaan beide de volledige set voorzien van Kordz EVX kabels.
Ik zal snowmaster morgen de kabels versturen en DVDmartinDVD zal hoop ik eind volgende week de kabels binnenkrijgen. (ik wacht nog even op de Kordz EVX 10M.
Deze krijg ik volgende week binnen.)

Maar ik zoek nog mensen voor de EVS serie. Natuurlijk spreekt de EVX meer tot de verbeelding, maar de EVS is helemaal geen slechte kabel. Hij heeft alle voordelen
van zijn grote broer, alleen het ziver percentage in de kabel is lager. Maar de connectors zitten muurvast in je apparaat, pinnen rechtstreeks gesoldeerd op de connectors
en ook de connector is ook volledig afgeschermt. Zowel de EVO, EVS en EVX serie hebben deze nieuwe connectors



Foto van connector gangbare HDMI kabel met circuit board.                                               Foto van de Kordz connector.

Ik hoor graag als mensen de EVS willen testen.

Thanks!

DVDmartinDVD

Hier nog een wetenschappelijke onderbouwing door de hogeschool van Windesheim.

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/welke-hdmi-kabel-een-goedkope-of-een-dure/speel/1/

Dus je betaald voor de kwaliteit van een dure kabel maar het resultaat van een goedkope hdmi kabel is het zelfde, tot een bepaalde lengte.

Nou dat wordt een hele lastige opgave om de Kordz te reviewen en te vergelijken met de kabels die ik al heb.

wordt vervolgd.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

phmeijer

;) Ik kijk meestal ook naar een wit beeld met mijn dropveter, als ik naar een film kijk dan pak ik liever een ander kabeltje! ;)
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Snowmaster

@Joost : het menselijk oog is in bepaalde opzichten beter dan calibratieapparatuur doordat het complexiteiten kan waarnemen.
De ISF afspraken bij een calibratie zeggen niets over onscherpte, wolligheid, ruis, storing etc. 
Rood verandert niet door een Action kabel of een dure HDMIkabel, wel kan de nuancering verbeteren en hierdoor zie je meer details en komt er meer materiaalherkenning.
Natuurlijk heb ik alles al geprobeerd te meten en onlangs is dat voor het eerst gelukt maar niet door een HDMIkabel.
Wel door alle stroomverbeteringen van mijzelf in o.a. de meterkast. Het viel mij ineens op dat de luminantiewaarden flink gestegen waren. De rest was onveranderd.
Zwart wordt dus niet zwarter en wit niet witter. Wel kan het zijn dat er onrust verdwijnt waardoor de pixels van je plasma beter aangestuurd worden. Hierdoor lijkt wit witter en zwart zwarter.
Maar als ik tijd heb, wil ik best de Kordz meten tegenover de Actionkabel.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)