pioneer 2011

Gestart door Sudesh, mei 8, 2003, 18:54:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sudesh

HOi, op deze reciever met mccac
moet de microfoon nu horizontaal of vertikaal naar de fronts toe?
ik kan ik de handleiding niets vonden, maat het mee geleverde 'kussentje' waar je de mic inlegt duidt op horizontaal.
maakt het uberhaupt wat uit?

bryan vd B

hi,

Logische gezien moet je hem gewoon horizontaal neerleggen omdat als je ze naar de fronts richt de meter een niet nauwkeurige meting verkrijgt van de rears.
Je moet het microfoontje plaatsen op oorhoogte waar je normaal zit dus in de sweetspot.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

J.A.F._Doorhof

Richting de hoek van je plafond en je voormuur, dus scheef omhoog.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Lid45678

Citaat van: Sudesh op mei  8, 2003, 18:54:09
HOi, op deze reciever met mccac
moet de microfoon nu horizontaal of vertikaal naar de fronts toe?
ik kan ik de handleiding niets vonden, maat het mee geleverde 'kussentje' waar je de mic inlegt duidt op horizontaal.
maakt het uberhaupt wat uit?
Welkom op dit forum :) (weer een slachtoffer erbij ;) )
Hoe bevalt je receiver en wat zijn de specificaties van de rest van je setup ?

Frank,

Is het MCCAC microfoontje een (goede) vervanger voor een db-meter ?

Groetjes,

Marc

J.A.F._Doorhof

#4
Hi,

Als het erbij geleverd wordt kun je die het beste gebruiken.
Voor alle zekerheid zou ik het ALTIJD nachecken met een dB meter ;D en een afstel DVD.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Lid45678

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei  8, 2003, 22:50:27
Hi,

Als het erbij geleverd wordt kun je die het beste gebruiken.
Voor alle zekerheid zou ik het ALTIJD nachecken met een dB meter ;D en een afstel DVD.

MvrGr.
Frank
Hehe goed stukje marketing Frank ;)

Ik hoop eind juni/july mijn surroundreceiver te kunnen aanschaffen. Dan bestel ik direct een db-meter met dvd bij je. Of kan ik deze ook goed met stereo gebruiken ?

Groetjes,

Marc


J.A.F._Doorhof

Hi,

Heeft niets met marketing te maken hoor, maar je komt er vanzelf wel achter dat er toch nog een behoorlijk verschil in kan zitten.

Voor stereo is het wat makkelijker om het op het gehoor te doen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sudesh

bedankt voor alle antwoorden
ik heb mijn halve bonus uitgegeven aan de 2011 en en set acoustic energy aegis evo speakers en een projectie scherm
dvd(en TV) gaat nu nog via de pc, maar daar komt een gewone dvd speler en een video(vanwege de tuner) voor.
bij wijze van experiment heb ik mijn oude acoustimass 1 kwibusjes als rear speakers in gebruik om een 7.0 opstelling te krijgen(ik heb nog geen sub)
beamer is een oude philips proscreen 4750 1000 lumen versie
Qua geluid ben ik tevreden, voor de film dan, in stereo mis ik toch iets, ik ben geen audiofiel maar ik mis een beetje ruimte, hoewel elvis costello en burt bacharach wel erg mooi klinken....misschien zou ik eens moeten experimenteren me een stereo versterker, iemand een idee voor een goed klinkende goedkope optie?
Mcacc bevalt erg goed, hij calibreert zich zelfs acoustisch op de kamer, en na enkele testjes met en zonder moet ik toch zeggen, met klinkt beter...maar ik ben ook nog steeds bezig de kamer acoustisch wat zachter te maken.
mijn volgende plan is een sub, of om precies te zijn een HS 200 versterker, een autosub heb ik nog(niet iedeaal, ik weet het, maarja ik moet alles in kleine stapjes doen), kast wordt een gesloten kast berekend met winisd...wannneer ?
geen idee........

bryan vd B

hi,

ik kan in iedergeval beamen dat het ook echt werkt zo'n afstel dvd ;)

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Erik

Citaat van: Sudesh op mei  9, 2003, 18:11:22
Qua geluid ben ik tevreden, voor de film dan, in stereo mis ik toch iets, ik ben geen audiofiel maar ik mis een beetje ruimte, hoewel elvis costello en burt bacharach wel erg mooi klinken....misschien zou ik eens moeten experimenteren me een stereo versterker, iemand een idee voor een goed klinkende goedkope optie?
De 2011 is op zich een hele mooie versterker zeker voor films. Maar de klank moet je van houden, ik vond hem in stereo ook niet echt geweldig.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Lid45678

Citaat van: Sudesh op mei  9, 2003, 18:11:22
.........
Qua geluid ben ik tevreden, voor de film dan, in stereo mis ik toch iets, ik ben geen audiofiel maar ik mis een beetje ruimte, hoewel elvis costello en burt bacharach wel erg mooi klinken....misschien zou ik eens moeten experimenteren me een stereo versterker, iemand een idee voor een goed klinkende goedkope optie?
.........
Goed om te weten dat de Pioneer 2011 niet zo heel erg goed is in het weergeven van stereo. Ik vind het een erg mooie reciever qua features, instel mogelijkheden en uiterlijk. Alleen ik luister toch wel 50% naar stereo. Daarom is dit een belangrijk punt waar ik naar kijk/luister bij het aanschaffen van mijn nieuwe surroundreceiver.

Voor een goed klinkende stereo versterker kan je kijken naar een NAD C 320BEE voor ongeveer € 350,- of een Harman/Kardon HK670 voor ongeveer 450,-. Deze klinken erg goed voor hun prijs.

Groetjes,

Marc