vermogen van receivers

Gestart door macfan, december 8, 2004, 13:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

macfan

hoi allemaal!
ik had een vraagje betreffend het vermogen van receivers, en hoop dat iemand die er verstand van heeft mij het een en ander kan uitleggen.
ik heb al een paar keer wat setjes beluisterd, en moet zeggen dat ik helemaal weg ben van harman en kardon. echter wat mij zo verbaasd, is dat het vermogen van de receivers niet echt veel is. weet nog van vroeger dat de verkoper tegen me zei, ja ja deze heeft wel 120 watt!!!!!
nu ik echter de harman kardon avr230 heb gehoord (7x50 watt) moet ik bekennen dat er prachtig geluid in zit, maar zit er ook een nadeel aan, dat deze versterkers wat minder vermogen leveren? of is het net als bij apples (computers...) de processorsnelheid is niet het belangrijkste :D
hopelijk kunnen jullie mij het een en ander uitleggen.
alvast bedankt!

Don_Paul

Ah, een macfan, dat verklaart een hoop :)

Het vermogen van een versterker heeft NIETS te maken met de geluidskwaliteit. Voor de processorsnelheid kan je nog stellen dat een processor met meer gigaherzen binnen hetzelfde type meer snelheid levert, voor een versterker betekent meer  vermogen echter geen beter geluid - alleen maar harder geluid.

50 echte watts is behoorlijk wat hoor, zeker x 7 - staar je niet blind op die vermogens, en hou er ook rekening mee dat de ene watt de andere niet is. Ik probeer thuis ook altijd uit te leggen dat een 1600 watt stofzuiger niet per definitie beter is of harder zuigt dan een 1400 watt stofzuiger, het enige dat dit zegt is dat-ie meer verbruikt...
Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

macfan

hoezo dat verklaart een hoop ??? zijn macfans dommer dan ofzo? hahaha dacht juist het tegenovergestelde :P