Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Gaeje

Citaat van: Erik op december 26, 2014, 12:26:23
Zat ik wel aan te denken maar toen dacht ik de nr 1 op ssd gebied zal toch wel een sd kaart kunnen maken en toen maar de gok genomen. Als deze snel stuk gaat wordt de volgende toch een gerenommeerd merk.

Het probleem is dat de kaart niet mooi tussen 2 opdrachten 'stuk' gaat, alsof ze in 2 breekt. Het zal altijd midden je belangrijkste fotomoment zijn (het huwelijk van een dierbare? een wereldreis?) en ze gaat niet eens stuk. ineens heb je gewoon corrupte data, verdwenen fotos of schrijft ze niks meer weg. En daarna werkt het gewoon terug. Dus je kan eigenlijk niet spreken van 'stuk'. Gewoon onbetrouwbaar.

Kan evengoed zijn dat er jaren niks gebeurt natuurlijk, maar ik wil het risico er niet mee nemen

Sandisk en Transcend zijn idd bekende merken in de pro markt (transcend bij klankmannen om een of andere reden) Lexar zie ik ook af en toe passeren op internet fora en blogs e.d. Delkin nog nooit van gehoord. zou ik dus ook niet durven kopen. Bij mij is alles sandisk. Wat niet wil zeggen dat het OOK niet eens kan falen...



J.A.F._Doorhof

Sandisk, Hoodman, Transcend, Lexar en Delkin zijn allemaal merken die goed zijn.
Delkin is wel redelijk bekend alleen niet zo groot als Sandisk, ik heb ze in Engeland voor een bevriende dealer gekregen omdat ik problemen had met panorama's in mijn A7r en de Delkin is sinds dien mijn favoriete kaart.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

hoodman ken ik alleen van zonnekappen over monitortjes op set... daar ga ik dus ook geen memory cards van kopen

J.A.F._Doorhof

Mis je wel wat, schijnen de beste kaarten te zijn voor zwaar gebruik.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VTEC_genieter

Hoe is het merk Integral? Iemand die ervaring met dit merk heeft?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Erik

#2705
Samsung pro kaartje is binnen, was net op tijd besteld want de prijzen gingen 2 dagen erna met 25% omhoog en waren ineens overal uitverkocht.
Maar wat een verschil in snelheid zeg met vorige 32GB UHS1 kaart, voor mn gevoel amper wachttijd meer na een volledige burst tot buffer vol zit.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Bama

Ik heb er 2 besteld van sandisk, 32gb extreme pro

Erik

Heel mooi kaartje, snelste die er is.  8)
Goede keus geweest.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Eindelijk mail gehad van DXO geld was toch afgeschreven heb ook een link gehad dus ben nu in bezit van elite versie.
Zo voor nu wel even genoeg geld uitgegeven aan mijn hobby. Moet nu wel iets heel bijzonders langskomen wil ik dat kopen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rob Eric Blank

Even nieuwe geheugenkaartjes aangeschaft. 2 x 16GB Lexar 1066x CF. Alleen zo kan ik die hogere fps van de D810 een beetje bijbenen. Het andere kaartje is voor de D800. Zaterdag even op het circuit testen.

Erik

Ik had nog nooit van CF kaarten gehoord. Moest ze even opzoeken ziet er uit als een mooi snel kaartje! Toch weer behoorlijk sneller dan SD.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rob Eric Blank

Citaat van: Erik op januari  3, 2015, 01:15:39
Ik had nog nooit van CF kaarten gehoord. Moest ze even opzoeken ziet er uit als een mooi snel kaartje! Toch weer behoorlijk sneller dan SD.
CF was ooit de standaard, voordat SD zijn intrede deed. Ik heb ook wel SD kaarten in mn camera, maar die zijn voor filmpjes en nood als de CF kaarten vol zijn.

Erik

Let op dat laatste. Ik las gisteren ergens dat als je 2 kaarten in je camera stopt dat beide kaarten dan op snelheid van langzaamste kaart gaan werken. Zonde van je snelle kaart dan.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rob Eric Blank

Citaat van: Erik op januari  3, 2015, 21:25:23
Let op dat laatste. Ik las gisteren ergens dat als je 2 kaarten in je camera stopt dat beide kaarten dan op snelheid van langzaamste kaart gaan werken. Zonde van je snelle kaart dan.
Wel als je RAW naar kaart 1 weg schrijft en de tweede kaart als back-up gebruikt. Daar wordt dan ook een RAW bestand naar geschreven. Bij overflow functie niet.

J.A.F._Doorhof

Bij de Canon was dit wel degelijk waar.
Als je in de 5DMKIII een SD kaart in een slot drukte was de camera beduidend trager dan bij alleen een CF zelfs als je de SD niet gebruikte.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

R


bmateijsen


Rob Eric Blank


vieze freddie

Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Perfectionist

Tamron 24-70 f2.8 SP Di Vc USD voor mijn D610. Ben benieuwd, ben normaal nooit zo voor third party, maar vond de Nikon 24-70 iets te duur en te zwaar. Dit objectief krijgt echt zeer goede reviews.
Een beter forum begint bij jezelf.

Bama


Erik

Mooi objectief heb er ook wel eens naar zitten kijken. Jammer dat hij niet net even wat verder doorloopt naar 90 of 120mm, iets meer zoom zou soms wel handig zijn zonder dat je meteen een extra lens moet meenemen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Bama

Ik had eerder gedacht dat je voor de 24-120 zou gaan van Nikon.

skyfox

Goede keus, heel mooi objectief! Ik gebruik deze met plezier op m'n D7000.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Perfectionist

#2724
Citaat van: Bama op januari 11, 2015, 17:36:49
Ik had eerder gedacht dat je voor de 24-120 zou gaan van Nikon.

Ook overwogen, maar deze Tamron is optisch beter, en 2.8 en VC.
Een beter forum begint bij jezelf.