Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

PKfotografie

geen aanschaf, maar wil er van af.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139929.msg2562455#msg2562455 epson perfection v500
lees net jullie stukje over scanners, dus dacht gooi hem er even bij :D

Faker007

#2401
Citaat van: CyrusOne op januari  9, 2014, 14:32:05
Mijn nieuwste aanwinst is een dedicated film scanner:

Nikon CoolScan IV ED
Al een tijd naar gezocht en gisteren voor een wel heel mooie prijs bemachtigd :)
Nice !
Ik heb ook naar alle tevredenheid een coolscan, maar het is een helse karwei, dat scannen :)

Cyrus·

Ik combineer het vaak met andere werkzaamheden, dat scannen kan prima op de achtergrond. Maar als je er op wacht, kan het inderdaad aardig tijdrovend zijn.
Groeten,
Edwin

Starred


Madhouse

Heb je last gehad van olie op de sensor met deze D600? Er zijn er namelijk heel veel met deze issues en kan van belang zijn voor de potentiele koper.

Het is een mooie set zo!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Starred

nope, geen last van gehad. Schiet sowieso niet boven de f10  :)

Madhouse

Wil ooit nog wel naar FX maar dit komt te vroeg..
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Cyrus·

Groeten,
Edwin

Erik

Citaat van: CyrusOne op januari 13, 2014, 23:22:21
:sneaky2:
Uit nieuwsgierigheid: waarom neem je weer afscheid van de D600?
Kijk en gij zult zien  ;)
Te koop wegens te weinig gebruik
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Starred

Inderdaad, te weinig gebruik. Ik heb ook te weinig tijd om achter de pc te kruipen om raws te post processen en juist voor de beste raws neem je natuurlijk een FF camera

Cyrus·

#2410
@Erik: duh... dat had ik wel gezien. Maar er is altijd een reden achter "te weinig gebruik" ;)

@Starred: dank voor je uitleg :) Spijtige reden, eigenlijk wel. Maar ja, keuzes....
Groeten,
Edwin

vieze freddie

morgen ga ik een jong tweedehandse (2 maand) 24-70 II van Canon ophalen
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

vieze freddie

ben benieuwd naar het verschil tss de I en de II, als het even groot is als de 70-200 I en II zal ik zeer blij zijn.nu heb ik bij de 24-70 hetzelfde gevoel als ik bij de 70-200 I had, gewoon te soft
ik vrees dat het gewoon komt omdat ik aan pixelpeepen doe (klasseer het onder beginnersgewoonte), maar het sterker dan mezelf. als je wijdopen schiet moet er toch iets haarscherp zijn
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

eric_audio


Citaat van: Nahpets op januari 17, 2014, 13:11:37
EF of EF-S?

Doel je op de 24-70? Dat is een typisch full frame bereik, dus EF.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Nahpets

Twijfelde even vanwege het beschrijven van de 70-200 als soft. Ik kom overal tegen dat het 1 van de scherpste Canon lenzen is.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

vieze freddie

Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

VlisChris

Sluit ik me bij aan.

Ik krijg vandaag of morgen overigens mij 70-200 2.8 is mkIIterug van onderhoud. Dus die zal zijn scherpte binnenkort ook weer mogen bewijzen 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Cyrus·

Vandaag twee "monsters" mogen verwelkomen:

Eerst het analoge geweld:

Nikon F4s

Mijn jongensdroom: Nikon F4s. Wát een machine! F3 blijft mijn favoriete analoge camera, maar oh, oh, oh wat is zo'n F4s toch mooi... Deze heeft een rustig leven achter de rug. Amper gebruikssporen (alleen onder de lensvatting wat beschadiging) en de bekende kwaal dat het LCDtje bovenin de zoeker een zwart plekje heeft. Maar goed, dat mag de pret niet drukken: de prijs was bijzonder scherp. Wat je op de foto ziet aan plekjes, met name bij de grip, zijn stof en vlekjes - heb nu even snel een foto getrokken en morgen ga ik 'm uitgebreid poetsen.

En een (bijna) nieuwe digitale vriend erbij:

Nikon D700

Nikon D700 met slechts 9.050 (!) clicks én een jaar garantie. Wilde al langer een 2e FX er bij, zodat ik een backup heb, maar de prijs van de Df is mij nog veel te hoog. Een D800 is qua resolutie voor mij overkill. Zodoende gezocht naar een D700-occasion met "weinig op de teller".

Mijn D600 heeft vorige week een onbedoelde buiteling gemaakt met als gevolg een flinke schade schade aan de bovenkant, voorkant en mogelijk ook intern. Vanwege verzekeringswerk kan het nog wel even gaan duren voordat de D600 gerepareerd is (of vervangen, indien total loss).  Gisteren derhalve knoop maar doorgehakt en deze D700 besteld. Hij kan dus meteen aan de bak. Ben benieuwd!
Groeten,
Edwin

Gaeje

Citaat van: CyrusOne op januari 17, 2014, 21:45:14


Nikon F4s



mooi! ik heb er ooit eentje te leen gehad van mijn neef, maar die was battered en bruised. dat was een echte reportage camera geweest. Deed het nog perfect, maar deze ziet er echt nog 'mint' uit

Cyrus·

@Gaeje: dank! Hij heeft een rustig leven gehad en is inderdaad near mint. Qua techniek zal ik 'm niet verslijten, de F4 is zo mogelijk nog degelijker dan mijn Nikon F3. 
Groeten,
Edwin

eddy135

Citaat van: Gaeje op januari 17, 2014, 22:07:16
mooi! ik heb er ooit eentje te leen gehad van mijn neef, maar die was battered en bruised. dat was een echte reportage camera geweest....

Dat vind ik ook wel wat hebben, hoor... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Gaeje

inderdaad, en het verschil zal je op de fotos nooit gezien hebben. (al wist ik toen nog geen bal van fotograferen)

en ik heb m ook moeten terug geven achteraf

Erik

#2424
Lang getwijfeld tussen Fuji M1 of X1 vanwege erg goede sensor maar uiteindelijk oa vanwege het kleinere formaat gekozen voor de Olympus E-PM2 die ook niet slecht is.
Nu nog twee zeer lichtsterke primes erbij zoeken 1 voor dichtbij en 1 voor veraf 20mm en 25mm (crop 2x).
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill