IBC 2010 amsterdam

Gestart door stoffels, september 11, 2010, 10:00:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stoffels

Gisteren bezoek gebracht aan de IBC in amsterdam . Veel volk, interessante beurs.

2 opvallende trends:
1) iedereen was bezig over filmen met dslr's, adobe heeft er enkele voorstellingen over gegeven. (editen in premiere pro)
2) overal demos met 3d, zowel filmen als editen.

voor iemand die interesse heeft in professionele audio en video kan ik de beurs zeker aanbevelen.





roland p

Ben er vandaag geweest.

Ik vond de 152" 4k plasma van panasonic erg gaaf. Mooie 3d animaties lieten ze er op zien.

De hitachi 8k camera zag er erg indrukwekkend uit, helaas was het display wat er op was aangesloten slechts 4k, dus 75% van de pixels werd weggegooid.

Dolby digital had ook een mooie stand, met een mooie tron lightcycle :) De b&w setup die ze daar hadden staan klonk helaas niet al te best... Alsof de center stuk was.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

stoffels

Citaat van: roland p op september 11, 2010, 21:03:21
Dolby digital had ook een mooie stand, met een mooie tron lightcycle :)

die was idd gaaf, spijtig dat ik met de trein was, anders wou ik hem wel mee nemen naar huis. ;D

donaldk

#3
Citaat van: stoffels op september 11, 2010, 10:00:30
Gisteren bezoek gebracht aan de IBC in amsterdam . Veel volk, interessante beurs.

2 opvallende trends:
1) iedereen was bezig over filmen met dslr's, adobe heeft er enkele voorstellingen over gegeven. (editen in premiere pro)
2) overal demos met 3d, zowel filmen als editen.

voor iemand die interesse heeft in professionele audio en video kan ik de beurs zeker aanbevelen.






Zit helaas ziek thuis, maar 'iedereen heeft het over DSLR production', dan ben je zeker niet buiten hall 7 en een paar van de nieuwe plekken geweest.

Hall 1-5 gaat over heel andere zaken, hall 9 is voor IPTV en mobile en noemen ze nu connected world, enz.

Ook Sony heeft het er totaal niet over;-). Wel over een r+d 3d camcorder sample, upgrades voor de 35 mm (Cine Alta) lijn, inclusief een echte voorproefje van de "affordable 35 mm camera" ( ten tijde van NAB hadden ze het over rond de 10K).

Had Canon de 'nooit op de markt te brengen' 'proof of concept' 4K camera met motorized zoomlens meegenomen, die ze op IFA hebben laten zien?

Panasonic richtte zijn aandacht (volgens de uitnoding voor een bijeenkomst die ik van ze kreeg, want ja ik kan zelf helaas niet gaan) wel op de 3D camcorder, de nieuwe plasma's (eindelijk de grote 152,5 inch, want die 103" ziet er gewoon niet bepaald groot uit als je er voor staat) en ook de grote sensor (Micro Four Thirds) camcorder de 100/101, die ergens in december geleverd zou moeten gaan worden. Helaas was de anti-aliasing technologie nog niet klaar, las ik in een hands-on verslagje.

donaldk

Citaat van: roland p op september 11, 2010, 21:03:21
Ben er vandaag geweest.

Ik vond de 152" 4k plasma van panasonic erg gaaf. Mooie 3d animaties lieten ze er op zien.

De hitachi 8k camera zag er erg indrukwekkend uit, helaas was het display wat er op was aangesloten slechts 4k, dus 75% van de pixels werd weggegooid.

Ja een aantal jaren terug was dat gewoonweg de hoogste resolutie die NHK en partners konden laten zien, zelfs de projectie demo gebeurde met een speciale JVC D-ILA 4-channel projector. Een kleine offset voor het tweede groene kanaal gaf de demo dan 8K luminance resolutie. Inmiddels heeft JVC een echte 8K projector, maar ik neem aan dat je dit op de stand van Hitachi hebt gezien en niet de Super Hi-Vision demo van NHK en partners waarvoor je altijd lang in de rij moet staan?

celerontje

Citaat van: donaldk op september 12, 2010, 00:56:54
inclusief een echte voorproefje van de "affordable 35 mm camera" ( ten tijde van NAB hadden ze het over rond de 10K).
Battle against the Big Red One? ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

donaldk

#6
Citaat van: celerontje op september 12, 2010, 01:15:10
Battle against the Big Red One? ;D

Ik verwacht het eerlijk gezegd niet.

Al was het model dat Sony op NAB presenteerde een flink stuk groter dan de Panasonic 100. De RED is voor velen te groot, de wijlen Dalsa was helemaal te groot, maar de divisie is gesloten voordat ze een kleiner model konden maken, boel konden ze aan de straatstenen niet kwijt dus ging het dicht.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

donaldk

Helaas de coverage (ben zelf te ziek om te gaan, dus geen 4K Christie voor mij) richt zich op de 3D camcorder. Dus ik heb alleen de release voor je, 're-affirm', is hierin het enige wat ze te melden hebben.


Overzichtje van de releases:

Sony Professional opens up new opportunities for quality 3D production
Sony Delivers New Quad-Layer Write-Once Professional Disc Media For XDCAM System
Spanish broadcasters continue with the transition to HD
Sony Professional strengthens XDCAM line-up with PMW-500? and XDCAM Station
Sony Professional MPE-200 nominated for the IABM Design Awards 2010
World Premier at Malmö Opera in Sweden
Sony speeds up SxS memory card for XDCAM series
TV 2 OJ strenghtens its workflow with Sony Sonaps
RSI becomes the first media company to use Sony Professional?s Media Backbone as an open platform for file-based workflows
Sony broadens 35mm line-up as part of its ?35mm World? vision
Second Edition of the PROduction Awards brings new talent into the light
Sony Professional demonstrates its Professional LCD Monitors Range at IBC
Television New Zealand chooses new PMW-500 XDCAM HD422 solid-state camcorder for HD ENG
Sony Professional's HXR-MC2000E Camcorder expands AVCHD Line-up
Sony Creative Software unveils Vegas Pro 10



Sony broadens 35mm line-up as part of its "35mm World" vision
Sep 10, 2010
New features for F35 camera, SRW-9000PL shipments begin and R&D prototype of future "affordable camcorder" on display

IBC, Amsterdam, 10th September 2010 – At its Press Conference in Amsterdam, Sony Professional today announced that it is reinforcing its 35mm acquisition line-up with a wave of new developments. These include the addition of new features to the F35 camera, news that shipments of the eagerly anticipated SRW-9000PL camcorder will begin in volume within the month, and commitment on delivering a 35mm upgrade to the SRW-9000 camcorder. Sony is also showcasing an R&D prototype of an affordable 35mm professional camcorder that will bring additional choice for budget conscious creatives.


"IBC is the ideal platform for Sony to showcase its commitment to a growing line up of 35mm cameras," Olivier Bovis, Head of AV Media Business at Sony Professional commented. "The demand from the industry to produce content with the "cinema look" continues to grow as producers and networks strive to differentiate from competitors and explore new creative possibilities. Working with a Super 35mm size sensor is more and more popular, not just in the high-end feature film market, but for prime-time drama, pop videos and in budget movie productions too. As part of our '35mm World' vision, we understand that producers are increasingly looking to 35mm because of the artistic ability to control the depth of field and to utilize the huge range of PL mount lenses available. Once again, we believe in bringing choice to users by offering them endless creative options."



New F35 will offer outstanding low-light performance
F35 Camera - New features to raise top-end performance even higherSony is announcing an upgrade to the F35 camera with a new range of features designed specifically to enhance the dynamic range, tone and color gradation. First introduced by Sony two years ago, the F35 is widely regarded as the industry's leading high-end digital cinematography camera and forms the blueprint for Sony's 35mm product range. The upgraded F35 includes an ISO 800 Hyper Gamma and S-Log 800EI setting to offer outstanding performance in low light conditions, and the ability to output a 12-bit signal in the near future. The SRW-5800/2 will also be able to record this 12 bit signal, helping post production to deliver a higher quality output.


SRW-9000PL Camcorder - Volume deliveries beginAnnounced at NAB in April, the SRW-9000PL is an upgraded version of Sony's groundbreaking SRW-9000 camcorder with a 35mm imager and PL mount to increase its flexibility and offer increased control over the captured image. The camcorder has the same sensor and recording capabilities as the F35 / SRW-1 combination, but is half the weight, size and power consumption. It offers full RGB image capturing without colour sub-sampling, ultra-wide dynamic range, S-Log and HyperGamma capability as well as ISO800 Hyper Gamma and S-Log 800EI setting. Existing SRW-9000 customers are also able to experience 35mm too with the HKSR-90PL upgrade package. In the future the camcorder will also offer 12 bit recording, and the ability to migrate to SR Memory. SRW-9000PL will be available at the end September, 2010.


"Affordable" 35mm Camcorder – Widening the appeal of Sony 35mmFollowing on from the announcement at NAB, Sony will re-affirm its plan to introduce an "affordable 35mm camera" to join the F35 and the SRW-9000PL. The demonstration of an R&D prototype will re-affirm the goal of establishing a 35mm line-up to cover applications from high budget to lower budget production.


roland p

#9
Citaat van: donaldk op september 12, 2010, 01:01:43
Inmiddels heeft JVC een echte 8K projector, maar ik neem aan dat je dit op de stand van Hitachi hebt gezien en niet de Super Hi-Vision demo van NHK en partners waarvoor je altijd lang in de rij moet staan?
Ja, ik heb deze op de stand van Hitachi gezien. Bij NHK heb ik helemaal gemist :-( Niet goed gekeken waarschijnlijk.

CitaatPanasonic richtte zijn aandacht (volgens de uitnoding voor een bijeenkomst die ik van ze kreeg, want ja ik kan zelf helaas niet gaan) wel op de 3D camcorder, de nieuwe plasma's (eindelijk de grote 152,5 inch, want die 103" ziet er gewoon niet bepaald groot uit als je er voor staat)

Ik heb ook even met de 3D camcorder gespeelt. Ik zat continue aan het knopje waarmee de hoek werd bepaald, en dan ook nog focussen. Ik weet trouwens niet of dit voor consumenten iets is, je moet behoorlijk je best doen om een leuk 3d effect te krijgen.

De 103" hadden ze volgens mij ook, met een 3d demo. Maar dit vond ik minder indrukwekkend dan de 152,5" 4k 2d. Ben ook niet zo'n fan van die knipperbrilletjes vanwege het tijdsverschil tussen de ogen en het flikkeren. Er waren hier en daar ook systemen met 2 projectoren, waarbij de beelden eerst door gepolariserende filters ging. Je kan dan met een passief brilletje kijken, ik vind dat nog steeds het fijnste kijken. De 3d tv's van jvc die line-by-line doen waren ook nog steeds te zien.

Citaaten ook de grote sensor (Micro Four Thirds) camcorder de 100/101, die ergens in december geleverd zou moeten gaan worden. Helaas was de anti-aliasing technologie nog niet klaar, las ik in een hands-on verslagje.

Ze hadden inderdaad camcorders met Micro Four Thirds lenzen. Ze zagen er een beetje uit als een strijkijzer :D Volgens de specs zat er geen ccd in, dus ik ben benieuwd of je nog rolling shutter effecten gaat krijgen.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

celerontje

Citaat van: roland p op september 12, 2010, 06:38:15
Ik heb ook even met de 3D camcorder gespeelt. Ik zat continue aan het knopje waarmee de hoek werd bepaald, en dan ook nog focussen. Ik weet trouwens niet of dit voor consumenten iets is, je moet behoorlijk je best doen om een leuk 3d effect te krijgen.
Ome Henk toont zijn 3D-vakantiefilm aan familie...
Half uur later: Iedereen hevige koppijn! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

donaldk

Ik neem aan dat Panasonics TM750 consumenten camcorder met 3d, geen knopje heeft voor de oogafstand. Kijk tijdens een normale shoot doe je dat niet, je hebt al voor de shoot een besluit genomen voor je hele productie.

De filtering, plus formfactor en de in- (XLR) en outputs (HD-SDI) moeten die 100/101 een goeie 16mm replacement camera gaan maken.

Whats85

Iemand nog 2 of 3 gratis kaarten over? Ben vergeten voor 20 augustus te registeren.

donaldk

Nee, helaas, ik had wel van een paar bedrijven in hun emails de code gezien voor een customer ticket, kun je je nu nog gratis mee online aanmelden en dan bij de scanpaaltjes een badge ophalen. Echter mijn webmail bevat geen zoekmogelijkheid, dus... Echter was ik online een encoder aanbieder tegengekomen die de code gewoon op de website heeft staan, even opgezocht en zie je pm. Kijk/vraag ook even bij Christie of ze de nieuwe 4K DLP projector hebben staan iedereen nam het persbericht over, maar van de showfloor immer nog geen berichten.

roland p

Nog wat fotootjes die met een telfoontje zijn gemaakt...

Lightcycle en 8k camera
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Lynxxx

Zo, afgelopen weekend naar IBC geweest en ik moet zeggen dat ik niet had verwacht dat het zo'n grote beurs was. (was er nog niet eerder geweest).

4K schermen waren erg koel. Impressive ook om te zien wat er allemaal bij het hele opname en weergave proces van de 8K (4*33Megapixel) camera van de NHK komt kijken. De Super Hi Vision presentatie zag er goed uit en 22.2 kanaals geluid is best gaaf. Toch was het met name het beeld dat indruk maakte en ook gedownscaled naar 4K zag Super HiVision er prima uit. Wat mij betreft is 1080p alweer voorbij :)

Fabrikanten zetten massaal in op 3D technologie en eindelijk lijken polarised 3d televisies ook in aantocht (want shutterglasses blijven shit). Toch was ik nog niet heel erg onder de indruk van het 3d spul dat werd getoond. Voor mijn gevoel gaat het ten koste van scherpte en het effect is lang niet zo heftig als bij biosweergaven het geval is.

Dolby krijgt wat mij betreft de prijs voor de meest verschrikkelijke stand presentatie ooit. In de stand van de firma was het geluid ZO ontzettend slecht afgesteld, dat er werkelijk niets van de gepresenteerde film / videofragmenten was te verstaan. Men had gekozen voor maximale boom & rumble en het was werkelijk NIET OM AAN TE HOREN. Schandalig voor een firma die zich presenteerde als de ultieme provider van meerkanaals encoding/decoding opties.

En dan was er uiteraard de presentatie van Toy Story 3 (D) in het Auditorium. Ik was onder de indruk. Haarscherp beeld. Behoorlijk bruut geluid en een perfect 3d beeld zonder hinderlijke waas of andere artifacts die afleiden van de film. het was voor het eerst dat ik dit systeem (Dolby dichroic 3D) mocht ervaren en ik vind het verreweg het fijnste / mooiste 3D systeem dat ik tot op heden heb gezien. Het enige bezwaar dat ik kan bedenken is dat de brilletjes vrij zwaar zijn en enigzins "snijden" in je oren.

Ik kan nog wel een pagina of wat vullen met andere onderwerpen die tijdens deze beurs te bewonderen waren, maar ik hou het even hier bij. Als je volgend jaar de gelegenheid hebt om op de IBC te gaan kijken, dan zou ik dat zeker doen .

Ik heb wat 720p video van een en ander met een point en shoot cameraatje gemaakt. Als ik dat geedit heb zal ik hier nog even een linkje posten.


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

donaldk

Citaat van: Lynxxx op september 14, 2010, 10:34:19
Zo, afgelopen weekend naar IBC geweest en ik moet zeggen dat ik niet had verwacht dat het zo'n grote beurs was. (was er nog niet eerder geweest).

Impressive ook om te zien wat er allemaal bij het hele opname en weergave proces van de 8K (4*33Megapixel) camera van de NHK komt kijken.

Hmm, hadden ze weer een ouwe bij zich, ze hebben toch al sinds vorig jaar native 8K imagers in de camera(s).