Bij DofN: Bacch in tha house!

Gestart door DofN, augustus 13, 2013, 21:32:25

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

patsijb

Citaat van: chansig op augustus 25, 2021, 07:46:04
Blijft toch grappig om te lezen dat de ene keer het rokje die kant op waait om vervolgens compleet de andere kant op te waaien. Daarom gaat het spreektwoord/gezegde ws ook over een rokje want in beginsel draagt een vrouw dat. En wij mannen weten wat een vrouw logisch vindt.

Maar in deze tijd is het dragen van een rokje niet alleen meer voorgehouden aan een vrouw. Dat blijkt.

Zow....grapje voor de sfeer.

Gr. Hans

lekr luchtig

Rob_Dingen

Citaat van: DofN op augustus 24, 2021, 19:13:39
Misschien komt Rob er zelf nog achter :) We geven hem een kans.
Ik hoef geen kans, wil niet bij het actieve DSP clubje horen. :)

Hans jou text kan ik niet meer lezen maar weet zeker dat het niet bijdraagt aan de discussie.

Citaat van: DofN op augustus 24, 2021, 22:34:30
Ik heb dat niet gezegd Rob, ik snap je drukte niet. Ik zou het wel prettig vinden als je je fatsoen een beetje houdt in mijn topic.
Jou opmerking komt in de discussie luidspreker tegen de muur nadat ik  een plaatje heb geplaatst van Toole wat er gebeurd.
En wat fatsoen betreft begin bij jezelf.
En ik maak me totaal niet druk over een paar berichtjes op een forum daar heb ik wel andere zaken voor.

Rob

chansig

Citaat van: Rob_Dingen op augustus 25, 2021, 15:34:38
Hans jou text kan ik niet meer lezen maar weet zeker dat het niet bijdraagt aan de discussie.
Rob

Me negeren en toch op me reageren...... :D :D :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Citaat van: Rob_Dingen op augustus 25, 2021, 15:34:38
Ik hoef geen kans, wil niet bij het actieve DSP clubje horen. :)

Hans jou text kan ik niet meer lezen maar weet zeker dat het niet bijdraagt aan de discussie.
Jou opmerking komt in de discussie luidspreker tegen de muur nadat ik  een plaatje heb geplaatst van Toole wat er gebeurd.
En wat fatsoen betreft begin bij jezelf.
En ik maak me totaal niet druk over een paar berichtjes op een forum daar heb ik wel andere zaken voor.

Rob

Ik reageerde nochtans niet op jou maar op Tabcam. Gelieve bij deze niet meer te reageren in mijn topic.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kwabbernoot


DofN

#1580
Ja helaas. Ik breng het vriendelijk en ik vind het dan ook jammer dat mensen als Rob niet gewoon wat aardiger en vrolijker reageren. Maar wat niet is, is niet.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Rob_Dingen

Tis maar wat je vriendelijk vind.
Maar ik respecteer je topic geen probleem.

vergeerr72

#1582
Citaat van: Ohm Ivo op augustus 24, 2021, 16:50:26
Apart hoor die tegenstrijdige ervaringen. De reden om mijn speakers tegen de muur te zetten was juist om een dal te laten verdwijnen. Ik had last van een soms nogal storend dal bij 60hz. Ik weet niet meer waar ik het las, misschien wel op de website van Lyngdorf, maar er werd aangeraden om de speakers tegen de muur te zetten ipv in de kamer. Dit heb ik gedaan, en vervolgens is de storende dip grotendeels verdwenen, zonder dat er storende nadelen voor terugkwamen. Ik heb wel opnieuw ingemeten en de roomcorrection opnieuw ingesteld, maar het resultaat is nog beter dan toen mijn speakers verder van de muur stonden. Onderstaand 2 oude metingen; respectievelijk "in de kamer" en "tegen de wand".

Groet van Evert
Volgens mij zou je wel meer reflecties moeten krijgen. Hoe is je waterval bij beide opstellingen?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Ohm Ivo

Wat te doen; hier reageren of in mijn eigen topic? Ben al beschuldigd van neuzelen...

Groet van Evert

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Ohm Ivo

Ik dacht dat ik nog wat watervalletjes had bewaard, maar helaas slechts eentje van de oude situatie (speakers van de muur af). Blijkbaar heb ik niet de moeite genomen om een nieuwe waterval te meten na het tegen de muur schuiven van de speakers. De noodzaak was er ook niet, want het klonk prima. Bovendien had ik ergens gelezen dat als je een prima frequentieverloop heb, dat je dan ook automatisch een prima waterval hebt...
Ik zal komende zondag een watervalmeting doen (ben inmiddels nieuwsgierig geworden) en dan de oude en de nieuwe hier posten. Hoop dat ik t niet vergeet...

Groet van Evert

Ohm Ivo

Tis gelukt. Had nog heel wat voeten in e aarde want toen ik alles opgebouwd had (externe voeding aan de audio-interface, microfoon op de standaard, pc opnieuw opgestart want herkende de interface niet) toen deed REW het niet. Bleef vastlopen, interface niet vinden en inregelen ging niet. Afijn, toen REW erafgegooid en een nieuwere versie gedownload en geïnstalleerd. En toen lukt het!

Foto's: eerst de oude situatie (van de muur af) en daarna de nieuwe situatie (tegen de muur). Het scheelt niet veel, en qua klank ook niet.

Groet van Evert

Tabcam

ik zie wel wat verschillen, Het is lastig exact te vergelijken maar zowel in het bas- als treblebereik zijn er best verschillen aanwijsbaar.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

DofN

Ik zie ook wel wat verschillen, maar geen dramatische verschillen. Ik zou op basis van deze metingen plaatsing tegen de achterwand zeker niet afschrijven als minder geschikt. Kleine verschillen ontstaan overigens ook al als de microfoon niet op exact dezelfde plek staat.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

vergeerr72

Citaat van: Ohm Ivo op augustus 29, 2021, 12:25:54
Tis gelukt. Had nog heel wat voeten in e aarde want toen ik alles opgebouwd had (externe voeding aan de audio-interface, microfoon op de standaard, pc opnieuw opgestart want herkende de interface niet) toen deed REW het niet. Bleef vastlopen, interface niet vinden en inregelen ging niet. Afijn, toen REW erafgegooid en een nieuwere versie gedownload en geïnstalleerd. En toen lukt het!

Foto's: eerst de oude situatie (van de muur af) en daarna de nieuwe situatie (tegen de muur). Het scheelt niet veel, en qua klank ook niet.

Groet van Evert
Doet de lyngdorf ook nog mee met dsp bij de tweede meeting?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Ohm Ivo

@vergeerr72: ik heb geen Lyngdorf, veel te duur voor mij. Ik had een goedkope Behringer DEQ2496 digitale eq. Onlangs heeft die t begeven en sindsdien gebruik ik een software-eq (peace = Peter's equalizer Apo Configuration Extension). De waardes van de Behringer had ik in peace ingevoerd. Dus in beide watervallen is de meting met eq.

@Tabcam & DofN: de verschillen kunnen komen door:
-er zit meer dan een jaar tussen de metingen. Ik vermoed dat ik tussendoor nog wel een beetje getweaked heb,
-microfoon niet op precies dezelfde plaats (maar wel bijna),
-de oude meting is met de Behringer eq en de nieuwe meting is met Peace. Ik zal de waardes niet exact hebben overgenomen (moest handmatig).

Maar het klinkt goed, en voor mijn smaak is de bas strak genoeg. Ik heb ook weleens een te strakke bas gehoord, stram en ietwat ielig. Thuis heb ik een zweem van warmte in de bas, zal ongetwijfeld met de reflecties en het langzamere uitdoven te maken hebben.

En laten we wel wezen; mn speakers zijn 54cm diep. Dus zo ver stonden ze niet in de kamer want dat zou te veel ruimte vreten. Het scheelt hooguit 20cm tussen de oude en de nieuwe situatie...

Groet van Evert


jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Contour

Zoals die bitcoin jongens altijd zeggen, niet verkopen dan heb je geen verlies!  :laugh:

twani

#1593
Citaat van: DofN op augustus 21, 2021, 10:12:01
Hans had voorkennis :)



Ohw wat suf van mij. Had het hele Dali verhaal in jouw topic gemist DON.

In ieder geval optisch weer helemaal terug naar de setup die ik altijd zo mooi vond bij jou...

Zonder de DD bezitters voor de schenen te schoppen. Dit is toch wel heel veel stijlvoller. Love it!

En já, een warme en enigszins "flexe" midrange weergave is ook hetgeen ík als kernvoorwaarde aan luidsprekers stel.

Gezien onze gezamenlijke voorkeur voor bepaalde muzieksoorten vind ik het niet eens vreemd dat we óók hier de parallel kunnen trekken DON.

Als je DA mooi vindt, dit tezamen met genoemde klankvoorkeuren ga je het (op langere) termijn nooit met een DD uithouden.

Veels te eerlijk.....

Whisky, DA en wegzakken in een gloedvolle royale weergave.  Have fun en zet die studio monitoren maar gauw te koop. Die krijgen geen voet meer tussen de deur.


De Dali's hebben niet voor niets hun rentree gemaakt in huize DON.

DA+Dali 🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥


DofN

#1594
Leuke post Twani :)

Wat de Epicon in ieder geval anders doet dan de 8c is "wide dispersion". In het hoog gebeurt er meer om je heen, waar bij de 8C meer pinpoint. Wat me opvalt is dat stemmen best goed en nauwkeurig in het midden staan. Het is niet zo dat een stem opeens een meter breed voor je staat. De 8c is daarin net iets beter, maar het verschil is opvallend klein.

Voor DA is die ruimtelijkheid in het hoog heerlijk. Verder is de E6 een tikkeltje laid back in het midden. Wat ik heel prettig vind. Ik ben sinds ik ze heb neergezet nauwelijks weg te slaan uit de luisterhoek. En ook niet onbelangrijk, zeker omdat ik in een flatje woon met een sensitieve onderbuurman, is dat door de low-loss drivers ook op zacht volume alles prima klinkt. De dynamiek van de E6 bij hoge volumes en het gemak waarmee ze dat doen is indrukwekkend. Dat is weer minder leuk voor de onderbuurman. Wat me opviel bij de vorige Dali's is dat het hoog soms wat kunstmatig links en rechts werd "weggezet". Dat hoor ik nu met de E6 niet meer.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Ohm Ivo

Gefeliciteerd met je nieuwe Dali's! Voor mijn smaak glimmen ze iets te veel (visueel bedoel ik) maar hoe dan ook prachtige speakers en je hebt ook een prachtige luisterkamer!

Groet van Evert

DofN

Dank je :) Ik zou het gek vinden als opeens iedere audiofiel de Epicon 6 zou kopen omdat ie helemaal om is. MAar, op zich een goed idee, veel mensen gaan er dan enorm op vooruit :):)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

jossie

Omni !

twani

Aan de marktsectie te zien is het oordeel gevallen :)

chansig

Dat was al het geval toen hij weer aan de aanschaf van de Dali begon te denken. Alleen wist Dofn het zelf nog niet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.