American Legends (r1)

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 20, 2003, 19:54:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cijfers van onze bezoekers

flop
0 (0%)
4
0 (0%)
5
0 (0%)
6
0 (0%)
7
0 (0%)
8
0 (0%)
9
1 (100%)
10
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1

J.A.F._Doorhof

Verhaal
Een verzameling van 4 korte films die allemaal een amerikaanse legende behelzen.

Mening
Dit was een DVD waar ik gemengde gevoelens bij had.
Was het een simpele verzameling van wat oude filmpjes, gezien de korte speelduur van 58 minuten leek het me een makkelijk cashcow. Maar gelukkig had ik het fout.

American legends is ZEER de moeite waard, niet om de tekenstijl die af en toe wel erg spartaans is (maar wel met charme), maar vooral om de muziek, vooral in het eerste filmpje over Henry is het een genot om te luisteren naar de bluesy/jazzy sound van het verhaal over deze slaaf die de vrijheid heeft gekregen.

Maar ook de andere filmpjes zijn voorzien van echt prachtige muziek en hebben allemaal een prachtig gevoel voor detail en vertelstijl.

Om te zeggen dat je aan de buis/het doek gekluisterd zit is een understatement. Vooral de muziek en de vertelstijl zullen van deze DVD een vaak gekozen film maken, en zowel jong als oud zal zeker keer op keer genieten van de Disney magie, die hier heel duidelijk aanwezig is.

Beeld en geluid
De beeldkwaliteit van de animaties is goed, de tussenstukjes reallife zijn van een wat softere en mindere kwaliteit, maar het gaat om de animatie en die is dik in orde.
Het geluid is zoals al eerder aangegeven de echte eye/ear catcher van deze release, en ook de kwaliteit laat ons niet zitten, echt fantastisch.

Overall
Verplichte aanschaf voor de fans van Disney.
9/10.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"