large of small

Gestart door jaco, augustus 13, 2003, 18:05:03

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

marcel85

Citaat van: Kjelt op juli 11, 2005, 14:12:35
Ik doelde meer op je buurman, hoe groot is die eigenlijk ?  ;D


hahahha

nou, ik woon buitenaf met men vriendin,  en mijn ouders zijn de enigste buren (100 meter verder) , en euuhh die zijn wel wat gewend  ;) ;D

NielsLu

#576
Citaat van: marcel85 op juli 11, 2005, 00:06:05
hey Niels,

erg bedankt voor je tip! ik ga het eens proberen, ik heb trouwens de svs pci subwoofer (toppertje!) maar hier zit naar mijn mening geen high level input op? * zie afbeelding

ik heb ook een vraag, ik ga binnenkort één of twee subwooferversterkers aansluiten op mijn bestelde clark bass-shakers, en daarbij moet ik het subkanaal splitsen , dus één kabel naar mijn svssub, en één naar de versterkers voor de bass-shakers...  maaar: kan ik ipv splitsen ook die low-out uitgang van mijn svs-subwoofer gebruiken als signaal voor die shaker-amps?


ps, ik heb uitgevonden dat wanneer ik mij ax5 reciever sub-instelling op "plus" zet, dan speelt de sub ook mee als de fronts op large staan, dus dat probleem heb ik al opgelost  ;D

bvd marcel


Hoi Marcel,

Wat ik hier mee bedoelde is dat je de sub met de highlevel input gewoon op de luidspreker aansluiting van je versterker aansluit. Ik zou de crossover niet gebruiken. Deze is in de meeste gevallen niet van zo'n dergelijke kwaliteit (uitzonderingen daargelaten).
ps: ik weet niet uit eigen ervaring of de crossover van een SVS subwoofer van dergelijk goede kwaliteit is.

Als je dit zo aansluit wordt het laagsignaal van je fronts niet verminderd. Het zou kunnen zijn dat ik ernaast zit maar dan moet iemand dit maar nader verklaren.

Én tegelijk dus ook de cinch (tulp) aansluiting gebruiken. Bij films met 5.1 geluid geeft de sub dan én het LFE signaal én het "gewone" laag wat de fronts niet aan kunnen.

Groetjes,
Niels
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Erik van Voorst (in memoriam)

Het blijft van levensbelang om small en large gewoon 1 voor 1  te proberen......

Vandaag mijn Avalons (Eclipses) aangesloten als fronts.....

Nu zul je denken perfect op LARGE...............nope.............op SMALL geven ze een veel betere stage.....

HT blijft een surprise..... :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BOUBOU

Citaat van: Erik van Voorst op juli 23, 2005, 18:58:47
Het blijft van levensbelang om small en large gewoon 1 voor 1  te proberen......

Vandaag mijn Avalons (Eclipses) aangesloten als fronts.....

Nu zul je denken perfect op LARGE...............nope.............op SMALL geven ze een veel betere stage.....

HT blijft een surprise..... :P

Heb je de xXx al op small geprobeerd?  :o

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: BOUBOU op juli 23, 2005, 20:05:16
Heb je de xXx al op small geprobeerd?  :o

MvGr. BOUBOU

Die blijven voorbehouden aan mijn grootste passie.......MUZIEK....

Ze staan op Extra Large.... >:D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Spacebass

#580
Citaat van: Erik van Voorst op juli 23, 2005, 18:58:47
Het blijft van levensbelang om small en large gewoon 1 voor 1  te proberen......

Vandaag mijn Avalons (Eclipses) aangesloten als fronts.....

Nu zul je denken perfect op LARGE...............nope.............op SMALL geven ze een veel betere stage.....

HT blijft een surprise..... :P
Eigelijk had ik niet anders verwacht  ;)

http://www.avalonacoustics.com/eclip.html

patrick_vdb

Hi,

Citaat van: Spacebass op juli 23, 2005, 20:17:29
Eigelijk had ik niet anders verwacht  ;)

LOL ;D

Misschien had het geholpen om deze topic vanaf het begin door te lezen, was HT alweer een surprise minder ;D

mvrg

Patrick

Spacebass

Citaat van: patrick_vdb op juli 23, 2005, 20:29:52
Hi,

LOL ;D

Misschien had het geholpen om deze topic vanaf het begin door te lezen, was HT alweer een surprise minder ;D

mvrg

Patrick
LOL  ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

#583
Spacert...ik heb geen classic maar de betere .......de echte eerste Eclipse van 123 jaar geleden......en dat woordje betere is verzonnen door menig reviewer.... ;)

Iets lezen is leuk maar blijft vaag......

Iets ondervinden dat is pas onvergetelijk....... >:D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Spacebass

Citaat van: Erik van Voorst op juli 23, 2005, 20:33:59
Spacert...ik heb geen classic maar de betere .......dee echte eerste Eclipse...en dat woordje betere is verzonnen door menig reviewer.... ;)
Maar nog steeds niet goed genoeg voor full range blijkbaar :P  ;D

Zonder gekheid, heb je inderdaad al eens aangegeven  8) 

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Spacebass op juli 23, 2005, 20:36:31
Maar nog steeds niet goed genoeg voor full range blijkbaar :P  ;D

Zonder gekheid, heb je inderdaad al eens aangegeven  8) 

Kijk Full Range heeft in mijn situatie denk ik meer met versmering te maken van de fronts.....

Ze gaan tot 45 Hz...maar als je ze in een HT ontlast vanaf 100...klinken ze al meteen VEEL BETER... 8)

Ik ben blij dat je zo goed geheugen hebt...want het is inderdaad zo.....het zijn topspeakers maar niet voor
(sub) laag...... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Spacebass

Tis ook best absurd wat speakers voor hun kiezen krijgen bij films. regelrechte mokerslagen tot krekels op 50 meter afstand  ;)

blue-eyes

Heb je het zelfde type als Jack?

Ik heb thuis niet overdreven veel bass, maar bij Jack is er nog minder bass. Is dat een eigenschap van Avalon of is het een acoustiek iets?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Erik van Voorst (in memoriam)

weet ik niet

ik heb wel genoeg bas.......dat komt door de U-571  >:D

Wat die Avalons doen in een HT is Supersnelle en strakke laagtonen...echt ongekend
alleen sublaag....noppes...

De ware magie krijg je met deze dingen als je ze al vanaf 100 Hz onbelast...daar staat wel tegenover dat je een goede sub moet hebben.....
anders denk ik dat het beter is om ze door te laten lopen en de sub in te zetten vanaf 40 Hz....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

blue-eyes

Dat kan ik bevestigen. Niet echt laag, maar wel strak.

En voor de overige tonen is de sub uitgevonden ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

GLK

Ik heb nog niet het hele topic doorgelezen (24 pagina's  :o ) dus misschien is het al eens aan de orde gekomen.

Het zit zo: ik heb op mijn Marantz 7500 geen subwoofer aangesloten en mijn rears staan ingesteld op small. Ik ben nu verplicht mijn B&W 602s3's op large te zetten (optie voor small nu niet toegankelijk). Is het niet zo dat ik nu mijn speakers kapot aan het maken ben met al dat filmgeweld? (Niet dat ik kneiterhard draai, maar om stemmen goed te kunnen horen moet het volume sowieso al redelijk hoog staan, als er dan een explosie of iets dergelijks is dan komt dat hard aan :) )

Ik wil best in de toekomst nog een subwoofer kopen, maar in de betrekkelijk kleine kamer waar alles nu staat is de bas van de 602 soms al wat "aanwezig" dus laat staan als ik er een sub bij zet.

Wat nu?

Job

Citaat van: GLK op augustus 21, 2005, 09:59:00
Is het niet zo dat ik nu mijn speakers kapot aan het maken ben met al dat filmgeweld?
Lijkt me stug, ze kunnen wel wat hebben. En in de rear channels zit sowieso amper laag hoor.

Spacebass

#592
Je zou natuurlijk ook een kleine sub kunnen kopen die niet alleen je LFE maar alles onder een bepaalde frequentie voor zijn kiezen krijgt...
Dat is in jouw geval denk ik het beste...

Dan beperkje het aantal gesloopte speakers tot 1!  ;D

Job, je wilt niet weten hoeveel laag er in de rears zit (kan zitten)  ;D  ;D

Je hebt te vaak naar THX 1 DVD's geluisterd denk ik  ;)

reza

Citaat van: GLK op augustus 21, 2005, 09:59:00
Ik heb nog niet het hele topic doorgelezen (24 pagina's  :o ) dus misschien is het al eens aan de orde gekomen.

Het zit zo: ik heb op mijn Marantz 7500 geen subwoofer aangesloten en mijn rears staan ingesteld op small. Ik ben nu verplicht mijn B&W 602s3's op large te zetten (optie voor small nu niet toegankelijk). Is het niet zo dat ik nu mijn speakers kapot aan het maken ben met al dat filmgeweld? (Niet dat ik kneiterhard draai, maar om stemmen goed te kunnen horen moet het volume sowieso al redelijk hoog staan, als er dan een explosie of iets dergelijks is dan komt dat hard aan :) )

Ik wil best in de toekomst nog een subwoofer kopen, maar in de betrekkelijk kleine kamer waar alles nu staat is de bas van de 602 soms al wat "aanwezig" dus laat staan als ik er een sub bij zet.

Wat nu?
Nou ik heb een hele tijd precies hetzelfde gehad als jij, ik vond het ook niet nodig om met een SUB te draaien, maar het heeft mij wel 4 speakers gekost oa door U-571, daar zit zoveel laag in, dat trekken de meeste speakers echt niet, zeker bij een hoog volume, en daar zijn ze ook niet voor bedoelt. Het draaien met Sub vind ik gewoon beter want de Sub is bedoelt voor het lage Bas! En zo laag als een sub komt komen de meeste speakers niet.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

GLK

Citaat van: Job op augustus 21, 2005, 10:02:45
Lijkt me stug, ze kunnen wel wat hebben. En in de rear channels zit sowieso amper laag hoor.

Het gaat natuurlijk niet alleen om het laag van de rears dat de 602's voor hun kiezen krijgen, maar ook om het laag dat sowieso naar de fronts toegaat.

Citaat van: Spacebass op augustus 21, 2005, 10:05:24
Je zou natuurlijk ook een kleine sub kunnen kopen die niet alleen je LFE maar alles onder een bepaalde frequentie voor zijn kiezen krijgt...
Dat is in jouw geval denk ik het beste...

Ik kan natuurlijk ook instellen dat ik een sub heb en vervolgens geen sub aansluiten, of sloop ik daarmee de receiver?

Citaat van: reza op augustus 21, 2005, 10:05:38
Nou ik heb een hele tijd precies hetzelfde gehad als jij, ik vond het ook niet nodig om met een SUB te draaien, maar het heeft mij wel 4 speakers gekost oa door U-571, daar zit zoveel laag in, dat trekken de meeste speakers echt niet, zeker bij een hoog volume, en daar zijn ze ook niet voor bedoelt. Het draaien met Sub vind ik gewoon beter want de Sub is bedoelt voor het lage Bas! En zo laag als een sub komt komen de meeste speakers niet.

O dat klinkt niet erg hoopvol! Om wat voor speakers ging het en hoe hard speelde je dan wel niet?

Ik begrijp dat ik zonder sub de echt lage tonen zal missen, maar daar heb ik op het moment vrede mee (vooral omdat lage tonen op het moment al boemerig overkomen door de kleine kamer waarin alles staat), waar ik wel mee zit is dat deze lage tonen worden doorgestuurd naar mijn nieuwe frontspeakers die er vervolgens kapot van kunnen gaan.

Spacebass

Citaat van: GLK op augustus 21, 2005, 10:17:51
Ik kan natuurlijk ook instellen dat ik een sub heb en vervolgens geen sub aansluiten, of sloop ik daarmee de receiver?
Oefff dat zou ik niet zo snel doen! Raak je een hoop informatie kwijt  :(
Dus niet alleen je lage tonen, maar ook klappen van explosies en dergelijke  :(

J.A.F._Doorhof

@Job,
De achterkanalen zijn gewoon FULL RANGE, luister maar eens goed naar bv Black Hawk Down daar zitten frequenties in de achterkanalen die rond de 20hz zitten, zelfde geldt trouwens voor meerdere films.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Job

#597
Over het algemeen zijn rerecording mixers er niet zo scheutig mee (laag in rears), omdat ze de beperkingen van de meeste rear-installaties kennen.

CitaatHet gaat natuurlijk niet alleen om het laag van de rears dat de 602's voor hun kiezen krijgen, maar ook om het laag dat sowieso naar de fronts toegaat.
Maar dat kregen ze natuurlijk sowieso al voor de kiezen.
Het klopt zeker dat je ze dynamisch meer belast.

reza

Het gingen om Sony speakers (Digitaal) en nog een merk maar dat weet ik niet meer ??? en ja het ging wel om een hard volume, en begrijp me niet verkeerd dat is niet gekomen door 1x naar U-571 te kijken hoor daar gaat wel wat aan vooraf natuurlijk, maar het is zeker 1 van de films geweest die mij de NEK (niet mij maar de speakers natuurlijk) om hebben gedaan nog zo,n leuke voor je speakers is (zonder sub) Queen greatests hits deel 1 DTS daar zijn mijn 2 de speakers op gesneuveld, je kan wel draaien zonder sub en dan zal je ook zeker wel laag horen geen twijfel over mogenlijk, met met sub gewoonweg veel meer laag, wat je ook bijna niet anders zou horen zonder sub ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Spacebass

#599
Citaat van: reza op augustus 21, 2005, 10:26:10
Het gingen om Sony speakers (Digitaal) en nog een merk maar dat weet ik niet meer ??? en ja het ging wel om een hard volume, en begrijp me niet verkeerd dat is niet gekomen door 1x naar U-571 te kijken hoor daar gaat wel wat aan vooraf natuurlijk, maar het is zeker 1 van de films geweest die mij de NEK (niet mij maar de speakers natuurlijk) om hebben gedaan nog zo,n leuke voor je speakers is (zonder sub) Queen greatests hits deel 1 DTS daar zijn mijn 2 de speakers op gesneuveld, je kan wel draaien zonder sub en dan zal je ook zeker wel laag horen geen twijfel over mogenlijk, met met sub gewoonweg veel meer laag, wat je ook bijna niet anders zou horen zonder sub ;D
Ach meissie er zijn leden die speakers hebben waarbij U-571 zonder sub geen enkel probleem is, maar die hebben dan ook geen Sony speakers  :D

edit
Nou ja 1 probleem dan...je mist wat van het allerdiepste laag dan  ;) Ik doelde op het feit dat je ze er niet mee sloopt  ;)