CineMike: de stap naar de Final Edition tuning van de Lumagen Radiance Pro (Engels)

Gestart door vik, juli 1, 2011, 10:48:59

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

vik

Zoals je vrouw al zegt; Zie het als een reis... :)


Citaat van: Shoalinmonk op februari  6, 2016, 20:58:08
Voorlopig gaan wij lekker luisteren naar van alles en nog wat.....
Maar de reis gaat zeker verder!
Opzoek naar een Marantz AV8802A en daarna .......Cinemike mod......eerst maar eens dromen daarover.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Ben je zelf ook aan het modificeren? Leuk!


Citaat van: cz79 op februari  5, 2016, 08:59:03
Sinds gisteren heb ik een soortgelijk iets in de vorm van kleefpasta met een hoge massa, makkelijk aan te brengen en makkelijk te verwijderen zonder sporen
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

CZ79

wat spul gekregen en in het kader van 'baad het niet, schaad het niet,  het spul op de condensatoren gedaan, erg gemakkelijk aan te brengen en erg gemakkelijk weer te verwijderen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

De kleefpasta zorgt voor een zuiverder geluid en iets meer helderheid, strakheid in de bassen. Zit ook in mijn metrum dac. De kleefpasta lijkt een beetje op bluetack. Alleen het soortelijk gewicht is hoger.
Als je iego stekkers gebruikt op de uiteinden in de stekker, dus de losse draden, wat pasta omheen doen, krijg je ook bovengenoemd verschil.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Citaat van: frank2 op februari  7, 2016, 15:47:23
De kleefpasta zorgt voor een zuiverder geluid en iets meer helderheid, strakheid in de bassen. Zit ook in mijn metrum dac. De kleefpasta lijkt een beetje op bluetack. Alleen het soortelijk gewicht is hoger.
Als je iego stekkers gebruikt op de uiteinden in de stekker, dus de losse draden, wat pasta omheen doen, krijg je ook bovengenoemd verschil.

Ik hoop wel dat het goedje op geen enkele wijze geleidend is ;)

Kjelt

Kleefpasta is om grote elcos mechanisch vast te zetten. Meestal voor transport om mechanische krachten op te vangen.
Dit lijkt iets anders een soort extra gewicht om de elco zwaarder te maken.

vik

Erg benieuwd wat je voor pasta bedoelt Frank?




Citaat van: frank2 op februari  7, 2016, 15:47:23
De kleefpasta zorgt voor een zuiverder geluid en iets meer helderheid, strakheid in de bassen. Zit ook in mijn metrum dac. De kleefpasta lijkt een beetje op bluetack. Alleen het soortelijk gewicht is hoger.
Als je iego stekkers gebruikt op de uiteinden in de stekker, dus de losse draden, wat pasta omheen doen, krijg je ook bovengenoemd verschil.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

frank2

Citaat van: vik op februari  9, 2016, 09:21:06
Erg benieuwd wat je voor pasta bedoelt Frank?

Vraag Ronald, hij heeft deze pasta, erg elastisch donker grijs spul. Hoe het heet weet ik niet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vik

Gewoon puur uit nieuwsgierigheid hoor, ik ga Ronald daar niet mee lastig vallen.


Citaat van: frank2 op februari  9, 2016, 09:23:52
Vraag Ronald, hij heeft deze pasta, erg elastisch donker grijs spul. Hoe het heet weet ik niet.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Hoe gek kan het leven soms lopen..het is begonnen met de verkoop van een gemodificeerde blu ray speler op Ebay.de. :yinyang:

De koper blijkt een heer genaamd Jon Thompson uit Engeland te zijn; hij is filmregisseur en verantwoordelijk voor de post-production werkzaamheden van vele Hollywood titels.  Een vakman die staat voor de referentie van beeld en geluid.

http://www.imdb.com/name/nm0860338/

Jon schrijft ook artikelen voor het magazine Home Cinema choice, en heeft een artikel geschreven over zijn ervaringen met wat apparatuur van CineMike.


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Earthshaker

Mooi artikel! Gefeliciteerd.

Citaat van: vik op februari 13, 2016, 13:22:14
Hoe gek kan het leven soms lopen..het is begonnen met de verkoop van een gemodificeerde blu ray speler op Ebay.de. :yinyang:

De koper blijkt een heer genaamd Jon Thompson uit Engeland te zijn; hij is filmregisseur en verantwoordelijk voor de post-production werkzaamheden van vele Hollywood titels.  Een vakman die staat voor de referentie van beeld en geluid.

http://www.imdb.com/name/nm0860338/

Jon schrijft ook artikelen voor het magazine Home Cinema choice, en heeft een artikel geschreven over zijn ervaringen met wat apparatuur van CineMike.


Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Masterkale

Ik heb al enige tijd niks meer laten horen... Veel ontwikkelingen gaande wat betreft keuzes maken. Toch wil ik graag mijn ervaringen delen.

Eerst even over Viktor.. Toffe kerel en denkt graag met je mee, niks is teveel en heeft passie voor zijn hobby bedrijfje. De Pizza was lekker!!!

Wat heb ik de afgelopen tijd gehoord:

-  Theta casablanca 3HD
-  Datasat RS20i (Was nog een verrassing Vik ;))
-  Marantz av8801CM
-  Marantz AV8802 CM
-  Marantz av8802

Spelers:
- Oppo 103 Cinemike versie,
-  Marantz UD 7007,
-Denon 3313 cinemike versie.

Beamers:

- Sony HW55es
-  X5000 cinemike versie.


Ik praat hier over surround processoren/spelers  in de absolute topklasse.

Ervaringen kort samengevat.

- Theta:
- gebruiksonvriendelijk
- Mist wat body in het geluid

- Zeer veel detail ook met standaard speler
- surround effect erg goed
- Mist wat body in het geluid

- De datasat RS20i met dirac
- gebruiksonvriendelijk
- met muziek geen ware topper.

- erg goed surround effect en verstaanbaarheid
- strakke bass
- Homogeen geluidsbeeld.

- De av8802CM
- Geen ruimtecorrectie

- Muziekaal nog een stapje hoger dan de Theta .. echter dit alleen met de 3313 CM versie.
- Op surround vlak net zo goed als de datasat
- Veel functies
- gebruikersvriendelijk

De AV8801CM ligt bijna op hetzelfde niveau als de AV8802CM alleen klinkt de 8802CM iets gedetailleerder waar de 8801 iets warmer klinkt.

De basis AV8802 klinkt niet verkeerd maar de beleving blijft gewoon op alle vlakken achter. Minder surround bubble, details, snelheid, en onderscheid.

Een opsomming van de speler:
Ud7007: Leuke blu ray speler als je uitgaan van een basis
Oppo103 CM: Het beeld is iets beter dan op de UD7007. Meer onderscheiding in instrumenten en groter geluidsbeeld
Denon 3313 CM: Een gigantische stap tov de oppo 103CM. Het muziek lijkt analoog te worden, veel extra micro details en het geluidsbeeld wordt echt naar iets wat je al jaren zoekt. Huh heb ik een nieuwe beamer!!!??? Nee de cinemike versie staat aangesloten.
Echt een plaatje deze speler niet normaal wat het met het beeld doet, minder ruis, scherper, betere kleuren en vloeiender beeld.

De JVC X5000 CM: Deze beamer heb ik mogen bewonderen op de 3313. Erg veel scherpte kleur en detail en contrast. Ik heb de originele X5000 niet kunnen zien maar de Sony vw520 cinemike versie speelt volgens mij op gelijk niveau en deze is 2x duurder!!

Ik heb dit even snel getypt dus als er meer vragen zijn dan kan ik wat dieper op de stof ingaan.









Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

vik

Uh de Datasat is zeker een verrassing  :eh: dat kwam dan mooi uit tegelijk met de speler.  :)

Anyway.. je hebt je prima vermaakt zo te zien, en dan heb je nog niet eens de stufe 4 gezien of gehoord van de speler. Die update komt over 2 weken.

Thanks for the credits en zal er geen woorden aan vuil maken verder. Het enige dat ik wel even wil melden; tijdens de ISE op de RAI zijn we nog even de booth in gelopen van Wisdom Audio waar ook de Datasat stond te spelen. Ze hebben daar een goede performance gegeven maar kon ons verder niet bekoren. Het stond heel erg hard dat wel, maar naar onze mening overheerste het laag te veel en van een midden en hoog was amper sprake. Amper details laatst staan micro details. Maar het was een overall goede performance.

Suc6 met je keuzes  :thumbs-up:




Citaat van: Masterkale op februari 29, 2016, 18:52:30
Ik heb al enige tijd niks meer laten horen... Veel ontwikkelingen gaande wat betreft keuzes maken. Toch wil ik graag mijn ervaringen delen.

Eerst even over Viktor.. Toffe kerel en denkt graag met je mee, niks is teveel en heeft passie voor zijn hobby bedrijfje. De Pizza was lekker!!!

Wat heb ik de afgelopen tijd gehoord:

-  Theta casablanca 3HD
-  Datasat RS20i (Was nog een verrassing Vik ;))
-  Marantz av8801CM
-  Marantz AV8802 CM
-  Marantz av8802

Spelers:
- Oppo 103 Cinemike versie,
-  Marantz UD 7007,
-Denon 3313 cinemike versie.

Beamers:

- Sony HW55es
-  X5000 cinemike versie.


Ik praat hier over surround processoren/spelers  in de absolute topklasse.

Ervaringen kort samengevat.

- Theta:
- gebruiksonvriendelijk
- Mist wat body in het geluid

- Zeer veel detail ook met standaard speler
- surround effect erg goed
- Mist wat body in het geluid

- De datasat RS20i met dirac
- gebruiksonvriendelijk
- met muziek geen ware topper.

- erg goed surround effect en verstaanbaarheid
- strakke bass
- Homogeen geluidsbeeld.

- De av8802CM
- Geen ruimtecorrectie

- Muziekaal nog een stapje hoger dan de Theta .. echter dit alleen met de 3313 CM versie.
- Op surround vlak net zo goed als de datasat
- Veel functies
- gebruikersvriendelijk

De AV8801CM ligt bijna op hetzelfde niveau als de AV8802CM alleen klinkt de 8802CM iets gedetailleerder waar de 8801 iets warmer klinkt.

De basis AV8802 klinkt niet verkeerd maar de beleving blijft gewoon op alle vlakken achter. Minder surround bubble, details, snelheid, en onderscheid.

Een opsomming van de speler:
Ud7007: Leuke blu ray speler als je uitgaan van een basis
Oppo103 CM: Het beeld is iets beter dan op de UD7007. Meer onderscheiding in instrumenten en groter geluidsbeeld
Denon 3313 CM: Een gigantische stap tov de oppo 103CM. Het muziek lijkt analoog te worden, veel extra micro details en het geluidsbeeld wordt echt naar iets wat je al jaren zoekt. Huh heb ik een nieuwe beamer!!!??? Nee de cinemike versie staat aangesloten.
Echt een plaatje deze speler niet normaal wat het met het beeld doet, minder ruis, scherper, betere kleuren en vloeiender beeld.

De JVC X5000 CM: Deze beamer heb ik mogen bewonderen op de 3313. Erg veel scherpte kleur en detail en contrast. Ik heb de originele X5000 niet kunnen zien maar de Sony vw520 cinemike versie speelt volgens mij op gelijk niveau en deze is 2x duurder!!

Ik heb dit even snel getypt dus als er meer vragen zijn dan kan ik wat dieper op de stof ingaan.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

HansGT3


vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Shoalinmonk

Voor mensen die Cinemike niet gehoord hebben, je moet er zelf bijzijn. Echt hij kan toveren!

Ik heb hier thuis de mogelijkheid om een MM8077 vol gemodificeerd te laten horen.
Echt een wereld van verschil met de kale MM8077.....

Ik sta ervoor open om belangstellende iets te laten horen in Flevoland..........PM
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Binky007

Hier ook nog steeds super tevreden. Ben tot op de dag van vandaag nog niets beters tegen gekomen.

Have fun!  :pompom:


Citaat van: Shoalinmonk op maart  9, 2016, 08:32:47
Voor mensen die Cinemike niet gehoord hebben, je moet er zelf bijzijn. Echt hij kan toveren!

Ik heb hier thuis de mogelijkheid om een MM8077 vol gemodificeerd te laten horen.
Echt een wereld van verschil met de kale MM8077.....

Ik sta ervoor open om belangstellende iets te laten horen in Flevoland..........PM
JVC-X7000 CineMike, Stewart Tab Tention Grayhawk, Pioneer krp 500A, Humax 5200C, Elac FS 249, Elac CC 241, Canton, Fathom F112 Satin, Marantz AV8802A CineMike, Oppo 205 CineMike, Sherwood Newcastle A-965 CineMike, Playstation 5 and Taga Platinum-18.

https://www.linkedin.com/in/jorisbink/

Shoalinmonk

Citaat van: Binky007 op maart  9, 2016, 21:03:21
Hier ook nog steeds super tevreden. Ben tot op de dag van vandaag nog niets beters tegen gekomen.

Have fun!  :pompom:

Ben reuze benieuwd naar de UD van Cinemike. Heb je alle Stufe op die bron?
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

HansGT3

Ben reuze benieuwd naar de UD van Cinemike. Heb je alle Stufe op die bron?
[/quote]


Ben ook benieuwd naar stufe 4 , heb BT 3313 stufe 3   :D

Shoalinmonk

Citaat van: HansGT3 op maart 10, 2016, 00:16:55
Ben reuze benieuwd naar de UD van Cinemike. Heb je alle Stufe op die bron?



Ben ook benieuwd naar stufe 4 , heb BT 3313 stufe 3   :D
:headbanging:
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Binky007

Citaat van: Shoalinmonk op maart  9, 2016, 21:08:30
Ben reuze benieuwd naar de UD van Cinemike. Heb je alle Stufe op die bron?

Heb op dit moment de stufe 3 van de Marantz UD-7007 en volgende stap is de JVC X5000 of de X7000 Cinemike beamer.
Ben nog even aan het sparen.  ;D :pompom:
JVC-X7000 CineMike, Stewart Tab Tention Grayhawk, Pioneer krp 500A, Humax 5200C, Elac FS 249, Elac CC 241, Canton, Fathom F112 Satin, Marantz AV8802A CineMike, Oppo 205 CineMike, Sherwood Newcastle A-965 CineMike, Playstation 5 and Taga Platinum-18.

https://www.linkedin.com/in/jorisbink/

vik

Ik zie je binnenkort wel verschijnen dan.  :)

Citaat van: Binky007 op maart 10, 2016, 11:28:29
Heb op dit moment de stufe 3 van de Marantz UD-7007 en volgende stap is de JVC X5000 of de X7000 Cinemike beamer.
Ben nog even aan het sparen.  ;D :pompom:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike