aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Gestart door Mr.M, september 20, 2014, 11:32:45

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Mr.M

Citaat van: BuSpu op november  4, 2022, 11:37:26
Ah van Rens Heijnis. Jaren mee gewerkt.
Klopt, dit set komt ook van eigenaar van een Duits platen label / Studio eigenaar.

Heb gister even zitten luisteren en het is bizzar hoeveel detail je hoort hiermee. Een heel bijzonder koptelefoon.


Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Vinyl_Fuchs

Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Mr.M

#19002
Citaat van: Vinyl_Fuchs op november  4, 2022, 16:04:31
Staat er nog 1 te koop. Of heb je deze gekocht? Mooi spul, Maz.
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1898188070-a-conditie-akg-k1000-handgemaakte-rens-heijnis-k1000-amp
Klopt , ik zag het. Prijs is best OK voor de set.

Als die man bereid is mij iets tegenmoet te komen dan koop ik deze set ook. Vind dit koptelefoon  zo goed dat ik niet erg vind om 2 van te hebben. Gewoon in het geval dat een kapt met werken...




Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#19003
Ben benieuwd geworden  naar de Stax koptelefoon.  Die zou ook best bijzonder moeten zijn . elektrostaat speakers als kootelefoon.



Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Contour

Ha Maz,

Voor mij zou een koptelefoon ook wel wat kunnen zijn, maar vrees ervoor dat dit toch niet de beleving geeft die je hebt bij draaien via speakers, hoe ervaar jij dat?

Groetjes Walter

paaj

Mooi hoor zo'n K1000. Echt wel wat bijzonders inderdaad. Qua ruimtelijkheid komt dat in de buurt van luidsprekers, maar je mist het fysieke. Je had geloof ik ook wel een paar fanatiekelingen op head-fi die ze combineerden met een sub :). Omdat ze op voor een luidspreker versterker bedoeld waren is dat ook best goed te realiseren.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Mr.M

#19006
Citaat van: Contour op november  5, 2022, 07:47:41
Ha Maz,

Voor mij zou een koptelefoon ook wel wat kunnen zijn, maar vrees ervoor dat dit toch niet de beleving geeft die je hebt bij draaien via speakers, hoe ervaar jij dat?

Groetjes Walter
Ik denk dat het niet dichterbij komt dan dit. Ik had gister zowel mijn speakers aan als koptelefoon ter vergelijking vanuit me luister stoel, dus koptelefoon en speakers waren op zelfde Dac aangesloten en tegelijk zelfde muziek aan afspelen en ik denk dat dit  koptelefoon meer indruk maakt dan speakers vooral het mid /hoog . Daar zit zoveel informatie in met de AkG.
Je gaat vooral in detaillering groot verschil horen.
Speakers halen het bij lang en na niet tot wat je hoort door de AKG1000 koptelefoons.

Enige wat je zou kunne missen is de kamer "druk" . De ruimte die dua meedoet  meer druk in laag geeft dan de koptelefoon. Maar dat is niet bepaald in de opname maar kamer akoestiek.



Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: paaj op november  5, 2022, 10:32:33
Mooi hoor zo'n K1000. Echt wel wat bijzonders inderdaad. Qua ruimtelijkheid komt dat in de buurt van luidsprekers, maar je mist het fysieke. Je had geloof ik ook wel een paar fanatiekelingen op head-fi die ze combineerden met een sub :). Omdat ze op voor een luidspreker versterker bedoeld waren is dat ook best goed te realiseren.
Dat is nog zoeen slecht idee niet ... een fysieke sub en de koptelefoons....

Dan heb je bijna de ideale situatie want die dingen kunnen echt zingen. Alleen Oals ik net zei de druk wat ze opbouwen is haalt het niet bij speakers / kamer die meezingt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Ondertussen in Het Brabant Hallen aan wachten op Anouar Brahem ....

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

mijkie

Die maakt mooie muziek!

Veel plezier Maz!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Mr.M

Geweldig!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: mijkie op november  5, 2022, 20:30:52
Die maakt mooie muziek!

Veel plezier Maz!
Was heel goed.... zaten 2 heren achter ons te praten over highend kabels :). Dus dat was ook leuk om aan te horen.lol


Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

mijkie

Citaat van: maz op november  5, 2022, 23:58:32
Was heel goed.... zaten 2 heren achter ons te praten over highend kabels :). Dus dat was ook leuk om aan te horen.lol


Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

Heb je nog wat van dat gesprek op kunnen steken?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

BuSpu

Citaat van: maz op november  5, 2022, 20:24:12
Ik denk dat het niet dichterbij komt dan dit. Ik had gister zowel mijn speakers aan als koptelefoon ter vergelijking vanuit me luister stoel, dus koptelefoon en speakers waren op zelfde Dac aangesloten en tegelijk zelfde muziek aan afspelen en ik denk dat dit  koptelefoon meer indruk maakt dan speakers vooral het mid /hoog . Daar zit zoveel informatie in met de AkG.
Je gaat vooral in detaillering groot verschil horen.
Speakers halen het bij lang en na niet tot wat je hoort door de AKG1000 koptelefoons.

Enige wat je zou kunne missen is de kamer "druk" . De ruimte die dua meedoet  meer druk in laag geeft dan de koptelefoon. Maar dat is niet bepaald in de opname maar kamer akoestiek.



Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk


Groot nadeel blijft het gebrek aan stereobreedte en diepte. Dat lukt niet met een koptelefoon. Dat blijft natuurkunde. De detaillering is inderdaad erg fraai.

Mr.M

#19014
Citaat van: BuSpu op november  6, 2022, 16:16:50

Groot nadeel blijft het gebrek aan stereobreedte en diepte. Dat lukt niet met een koptelefoon. Dat blijft natuurkunde. De detaillering is inderdaad erg fraai.
Klopt ook wel wat je zegt  , de Aura van een speaker doe je moeilijk na, ook omdat je grotendeels naar je kamer luistert die meedoen met de speaker. Maar voor zover een "koptelefoon" kan gaan , komt de open desig en manier van presentatie van de AKG 1000 meest in de buurt van een speaker.

Eigenlijk is dit geen koptelefoon  maar zoals ze dat nomen een Ear speaker en geen headphone/koptelefoon.

vandaar ook de gekke uiterlijk aparte design. De design is juist Natuurkundig gezien meest in de buurt komende met luisteren naar conventionele speakers, alleen heel overdreven nearfield.

Ik zit h in de nieuwe mancave ook redelijk nearfield te luisteren naar de magicos , alleen ik kan met de magicos niet heel erg luid spelen zoals je met de  AkG kan doen midden in de nacht.

Ik heb veel gehad inmiddels en kan je met 100% tevredenheid vertellen , deze AKG1000 is een genot om naar te luisteren. Had ik het maar eerder geweten dat zoiets bestond.

Ik heb naar zat koptelefoons geluisterd maar geen een kwam in de buurt van  speakers . Dit wel..




https://6moons.com/audioreviews/akg/k1000_1.html

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: mijkie op november  6, 2022, 09:28:36
Heb je nog wat van dat gesprek op kunnen steken?
Jazeker.... kabels blijven een apart topic in de audio wereld.

Maken ze verschil? 100%.... moet het duur zijn om goed te klinken? Nee maar  dat zijn de mooiere kabels vaak wel helaas.

Mooi spul kost nou eenmaal geld. En wie mooi wilt zijn moet pijn leiden. :)



Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

minplus

Mooi dat het wat opgeleverd heeft.
Meestal heb ik de pest aan mensen die boven de muziek uit schreeuwen. Vonden o.a. de Beatles ook.
Had het zelf bij een concert van Morcheeba waar een paar meiden luidkeels vlak achter me tegen elkaar aan het schreeuwen waren over ik weet niet wat.
Ben 10 meter verderop gaan staan.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Mr.M

Stilte voor de storm ga ik het maar noemen....

:) 


Stilte voor de storm.....

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#19018
.....
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: minplus op november 10, 2022, 18:01:48
Mooi dat het wat opgeleverd heeft.
Meestal heb ik de pest aan mensen die boven de muziek uit schreeuwen. Vonden o.a. de Beatles ook.
Had het zelf bij een concert van Morcheeba waar een paar meiden luidkeels vlak achter me tegen elkaar aan het schreeuwen waren over ik weet niet wat.
Ben 10 meter verderop gaan staan.
Dat viel hier mee gelukkig, publiek was heel netjes en stil.
Tussen de nummers door had je heel af en toe een stilte en dan werd wel even gepraat.
Een opmerkingen naast mij was dat de bass gitaar beetje dun klonk waarbij ik reageerde, u bedoelt de kamer doet niet mee hier. lol.


Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

michel69

Citaat van: maz op november 27, 2022, 22:23:47
Stilte voor de storm ga ik het maar noemen....

:) 


Stilte voor de storm.....

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
Lol leven in de brouwerij  [emoji3]

Verstuurd vanaf mijn CPH2247 met Tapatalk

Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

pameijer

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Mr.M

#19022
Citaat van: michel69 op november 29, 2022, 18:12:04
Lol leven in de brouwerij  [emoji3]

Verstuurd vanaf mijn CPH2247 met Tapatalk
En hoe!!!!  Ik heel veel mooie spullen gehad , maar dit is in een hele andere niveau mooi.

Dit is de Valhalla .... een ikoon.... de droom.... van een audiofiel..

ik denk dat ik niet overdrijf als ik zeg dat dit de Mooiste is wat een audiofiel kan wensen.

Zeldzamer dan dit wordt het niet in de highend Audio wereld.

Dit is wat ze noemen: for the  "lucky few" ... :)


"Maz"zeltov....

Citaat van: pameijer op november 29, 2022, 21:35:12
Storm Audio  :pompom:
Die heb ik nog niet gehad. Maar wat er nu aankomt is een zeldzaam orkaan , dit gaat voorbij een storm.. ;).

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Contour

Heb je het magische tevredenheids elixer gekocht, waarmee de audiofiel voor altijd tevreden is met zijn set?

Lucky.L

Citaat van: maz op november 30, 2022, 00:58:18


ik denk dat ik niet overdrijf als ik zeg dat dit de Mooiste is wat een audiofiel kan wensen.


Ik denk dat je een beetje overdrijft !
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A