Het grote Lyngdorf topic

Gestart door garmtz, februari 18, 2006, 09:51:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

myself

#1400
Citaat van: W.Otter op juni  3, 2018, 22:02:18
Netjes! Doe je de tdai2170 ook nog ff ;)
hehe, je weet hoeveel werk het is ;)
(houten meubels hebben een stuk minder hoekjes, rondingen, tapse zaken, inspringen, knopjes etc etc)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

#1401
Citaat van: W.Otter op juni  3, 2018, 22:02:18
Netjes! Doe je de tdai2170 ook nog ff [emoji6]


Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Trouwens, als ik het echt goed wil doen moet ik hem 1 week in huis hebben om dingen te kunnen meten en zien hoe het in 3D in het echt eruit ziet [emoji849]

Dus breng hem maar een weekje, doe ik er gelijk een review bij van de verschillen tussen de 2200 en 2170 [emoji41]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Marco66

Zojuist mijn eerste Lyngdorf gekocht, een SDA2175 eindversterker.
Erg benieuwd naar dit merk, reviews zijn ieg zeer lovend!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

myself

Citaat van: Marco66 op juni  6, 2018, 15:57:20
Zojuist mijn eerste Lyngdorf gekocht, een SDA2175 eindversterker.
Erg benieuwd naar dit merk, reviews zijn ieg zeer lovend!
gefeliciteerd, daarmee heb je flink wat power en controle in huis gehaald  8)

als laatste update op mijn sketchup model: Ik heb nu maar zelf transparante WBS speaker terminals getekend en ook (bijna) alle andere connectors in 3D toegevoegd aan de achterkant. Nu is hij echt af.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Marco66

Heb nu poosje kunnen luisteren naar de sda2175 die via xlr op de Primare zit.
Wat een vooruitgang, erg prettig geluid en strak laag en veel detail in het hoog zonder scherp te worden.
Dit gaat erg naar de richting die ik al poos zoek.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

W.Otter

Citaat van: myself op juni  4, 2018, 15:28:15
Trouwens, als ik het echt goed wil doen moet ik hem 1 week in huis hebben om dingen te kunnen meten en zien hoe het in 3D in het echt eruit ziet [emoji849]

Dus breng hem maar een weekje, doe ik er gelijk een review bij van de verschillen tussen de 2200 en 2170 [emoji41]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Haha! Jammer joh ;) ik kan m niet missen [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Marco66

Even een vraagje hier,

voor ong het zelfde bedrag kun je een tdai-2200 of tdai-2170 kopen tweedehands.
Nu past de 2200 kwa vormgeving het mooist bij mijn sda2175 maar de 2170 is de nieuwere.
Wat zouden jullie doen?
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

chansig

Ik vind de onderste het mooist.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Marco66

Citaat van: chansig op juni 17, 2018, 10:33:16
Ik vind de onderste het mooist.

Gr. Hans

Kwa vormgeving bedoel je?
Vind hem id wel erg fraai maar zou de roomcorrectie ook beter zijn dan de vorige 2200?
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

DofN

De 2200 is een stuk krachtiger dan de 2170. En het is een goede versterker. De RP technologie is gelijk. Er komt binnenkort wel een update voor RP voor de nieuwere modellen, maar de verhalen gaan dat die update niet al te veel voorstelt. En je kan er twee subwoofers op aansluiten die hij meeneemt in de RP.

Veel mensen vinden de 2170 fijner klinken. Maar dat is altijd zo. Of het echt zo is?

Maar: zie ik het goed en heeft de 2200 geen USB/digitale ingangen? Dat betekent dat je digitale bron (CD-speler, streamer) bij de 2200 eerst analoog gemaakt moet worden en dan weer een ADC krijgt binnen de 2200. Met de TDAI2170 en eventueel een SDA2400 erachter, ga je 100% digitaal zonder overbodige DAC-ADC. Nu is een DAC-ADC niet hoorbaar als je dat een klein aantal keren in je keten hebt, maar als je kan kiezen.. Ik vind het wel heel fijn dat ik het niet meer heb.






You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Marco66

#1410
Krachtiger vind ik niet zo spannend, heb de sda2175 al als eindversterker.
Als de roomperfect het zelfde is dan gaat mijn voorkeur wel uit naar de 2200, vooral in het zelfde lichte zilver 😍
Deze heeft gewoon digitale ingangen hoor, alleen geen usb.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

DofN

#1411
RP is gelijk, ook even de website van Lyngdorf checken op updates voor de 2200; het inmeetproces is wat verbeterd in de loop van de jaren. Is het zelfs niet zo dat je met de 2200 je eigen voicings kan maken? Ik heb de 2200 nooit gehad maar er zijn vast mensen die dat weten. Het kan iig niet met de TDAI2175 en weer wel met de 3500.


Ik zou de SDA2175 niet langer gebruiken als EV als je de 2200 neemt.

Ik keek over de digitale inputs heen. Nou mooi! Je bent eruit  :clapping:
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Marco66

Citaat van: doorofnight op juni 17, 2018, 11:08:44
RP is gelijk, ook even de website van Lyngdorf checken op updates voor de 2200; het inmeetproces is wat verbeterd in de loop van de jaren. Is het zelfs niet zo dat je met de 2200 je eigen voicings kan maken? Ik heb de 2200 nooit gehad maar er zijn vast mensen die dat weten. Het kan iig niet met de TDAI2175 en weer wel met de 3500.


Ik zou de SDA2175 niet langer gebruiken als EV als je de 2200 neemt.

Ik keek over de digitale inputs heen. Nou mooi! Je bent eruit  :clapping:

De 2200 heeft het zelfde vermogen als mijn sda2175 dus dat kan prima, gescheiden lijkt mij altijd beter.
Als de software het zelfde is dan lijkt mij de 2200 een mooie keus.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Staaled

#1413
Citaat van: Marco66 op juni 17, 2018, 11:44:28
De 2200 heeft het zelfde vermogen als mijn sda2175 dus dat kan prima, gescheiden lijkt mij altijd beter.
Als de software het zelfde is dan lijkt mij de 2200 een mooie keus.
In dit geval niet.
De TDAi is de betere versterker en ook een ander soort dan de SDA. Powerdac vs PWM/switchmode.
Bovendien krijg een een extra D/A en A/D omzetting.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

myself

Wat ik me nog herinner is dat ik destijds de module voor analoge en digitale input apart erbij moest kopen dus 'standaard' zitten ze er niet op, maar vrijwel iedereen zal die erbij gekocht hebben. Even foto van de achterkant vragen en je weet het :)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

DofN

Goeie tip. Digitale inputs zijn wel een must.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

myself

Citaat van: doorofnight op juni 17, 2018, 13:33:50
Goeie tip. Digitale inputs zijn wel een must.
Ik heb nog even de beginposts van dit draadje gelezen (en mn factuur bekeken) en de 2200 heeft default alleen maar digitale ingangen en geen analoge. Daarvoor heb je die AD-module nodig. Koste destijds 500 euro


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Marco66

Citaat van: Staaled op juni 17, 2018, 12:51:54
In dit geval niet.
De TDAi is de betere versterker en ook een ander soort dan de SDA. Powerdac vs PWM/switchmode.
Bovendien krijg een een extra D/A en A/D omzetting.

Is die technisch beter of klankmatig ook, dat is natuurlijk de vraag?
Een schakeling minder lijkt mij wel zinnig ieg.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

scoc

#1418
Sowieso de Tdai2170. De Tdai2200 is toch al een ouder beestje. Je hebt al een sda2170 eindversterker dus vermogen zit al goed.

In de Tdai2170 kan je ook usb en hdmi modules plaatsen.

No brainer.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Staaled

Citaat van: Marco66 op juni 17, 2018, 17:56:53
Is die technisch beter of klankmatig ook, dat is natuurlijk de vraag?
Een schakeling minder lijkt mij wel zinnig ieg.
Beide.
De TDAi is op leeftijd, maar kan nog geserviced worden.
Iig de laatste keer dat ik er naar informeerde. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Ik zou voor een 2170 kiezen en de SDA verkopen.
Ben je up to date.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

myself

2 weken geleden heb ik nog een shootout gedaan tussen een lyngdorf 2200, hegel h360 en marantz pm10 en de lyngdorf kwam er zwaar als favoriet uit ondanks dat hij veel ouder is


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Marco66

Staat een tdai2200 te koop bij hansaudio maar die vind ik dan aardig aan de prijs gezien de leeftijd en tweedehands prijzen van een 2170.
Is de laatste toch interessanter denk.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

#1423
Citaat van: Staaled op juni 17, 2018, 12:51:54
In dit geval niet.
De TDAi is de betere versterker en ook een ander soort dan de SDA. Powerdac vs PWM/switchmode.
Bovendien krijg een een extra D/A en A/D omzetting.

Lees toch verhalen dat de 2170 onderbemeten overkomt en met een toevoeging van een eindbak beter presteerd.
Oa de sda-2400 er op, en dat is ook een pwm versterker net als mijn sda-2175.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Staaled

Ik had het over de 2200. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)