Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Dirk

is er ook correctie-technisch een verandering tov de vorige versie, of is het ook hier (net als bij Dirac 2.0) vooral een kwestie van de verouderde UI die aangepakt cq gestroomlijnd is?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Verbeterde grafische interface
Ondersteunt zowel Mac als Windows platformen
Verbeterde algoritmes
Nieuwe doelcurve (Target Curve) aanpassingen
Functies voor Opslaan, Stoppen, Starten en Hervatten
Individuele luidsprekers opnieuw inmeten

De derde is voor het geluid ws het belangrijkst. Je kan ook meer metingen doen. Meen waar te nemen dat de correctie beter is dan.....maar zal daar niet mijn hand voor in het vuur steken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Verdomd als het niet waar is maar in de ARC Genesis zit echt meer leven. Hoe kan het ook anders met zo'n naam.  :D :D :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

#8178
Speelt nu de sterren van de hemel?..,euhr, uit t water 8)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Geen idee welke sterren hij waar weg wilt spelen. Maar het klinkt fijn. Deed het al. Ik meen wel verschil te horen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

DofN

Leuk aan het spelen Hans  :smile: Leuk ook zo'n software update. Ik zal me ook eens verder verdiepen in mijn miniDSP 2x4HD. Of Koen of Martijn eens vragen om mee te kijken wat ik nog kan verbeteren. Ik gebruik hem nu heel simpel. Met REW bereken ik op basis van 1 meting voor beide luidsprekers tegelijkertijd de instellingen voor de minidsp die ik upload. Ik regel het volume verder in en meet opnieuw, net zo lang tot het goed is. Daarna doe ik niets meer.

Ik corrigeer tegenwoordig nog maar tot 90Hz, en daarmee alleen de subs. De luidsprekers heb ik wel afgecrost op 90Hz, en die blijven verder ongecorrigeerd. Ze meten in mijn kamer beter 30cm van de muur dan rond een meter. 

Goede luidsprekers (al kunnen die van mij beter, de pseudo-anechic metingen zijn best redelijk maar niet zo goed als jouw D&D's), een goede akoestiek en DSP-gecontroleerd laag doen het hem toch voor mij.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Het is zeker leuk spelen. Met REW ga ik weer verder kijken als ik zin heb.. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Na de boel in de afgelopen maanden gewoon neergepleurd te hebben en hier en daar met mijn ogen dicht wat maatregelen op akoestiek gebied te hebben toegepast. Is er een korte periode geweest van oefenen met REW. Dit ging best wel lekker. Tot 2 weken terug ik iets in de instellingen heb veranderd. Geen idee wat en voel geen goesting om het op te gaan lossen. Ook omdat er vast wel weer eens iemand langskomt die het binnen 2 minuten gefixed heeft.

Overall is het geluid er met de afgelopen kamerverhuizing beter/anders op geworden.

De demping in de kleinere kamer was gelijk aan die van nu alleen de kamer is groter. Daarnaast de plaatsing en afstand anders. Laatste grote verandering was dat de speakers net als in de kleinere ruimte, meer de hoek in zijn geplaatst. Uiteraard op goed geluk, meten en het dan maar gewoon goed vinden. Enige reflectie mogelijkheid heb ik namelijk niet als ik een meting zie. Laat staan dat ik snap wat een meting laat zien. Resultaat was in ieder geval dat er een ander/beter geluid te horen was. Wat een pech.

Van het week liet iemand mij weten dat de ARC Genesis uit was gekomen. Als ik het goed begrijp had HOBO me middels een mail hierop geattendeerd....alleen verwijder ik die standaard. Heb toch geen wensen meer op gebied van apparatuur.

De Genesis van het weekend op de laptop gezet. Meten is even simpel als doeltreffend. Vandaag een matras achter de schotten neergezet. Zonder iedere vorm van argumentatie. Behalve dat dit matras weg moest en opgeruimd moest worden en daar nog plek was.

Zojuist wederom even de Genesis zijn werk laten doen. Leuk. Inderdaad simpel, hoef er weinig bij na te denken. Past me dus goed.

Luisteren. Spotify maar even aangeslingerd. Audiofielegruwel zoals ik begrijp en wederom geen idee waar ik mee bezig ben. Afspeellijst kiezen....welke ? Maakt het uit ? Doe toch  maar wat. Duo's dan maar....van Bono met Pavarotti, The The met Sinead naar Rihana en Drake. Ook deze nummers zullen weer bevestigen dat ik geen idee heb.

Goed luisteren dan maar. King of Rain....meer definitie in stemmen of bv het onweer. Live muziek en klappend publiek. Ga nooit naar concerten dus geen idee hoe een klappend mens of menigte klinkt. Maar duidelijker te tellen hoeveel handjes klappen. Laag ? Strak, laag genoeg, vet wanneer het vet hoor te zijn. Bagger opname is nog baggerder. Mooie opname klinkt nog mooier. Meer ruimte te horen. Galm in/rond stemmen/instrumenten is een mooie graadmeter. Is nog duidelijker geworden

De speakers en de ruimte doen mijn inziens recht aan de bron (de opname) vanaf het moment dat ik muziek hoor komt smaak om de hoek kijken en probeer ik deze zo min mogelijk bepalend te laten zijn. Lukt uiteraard niet al menen anderen dat ik denk dat dit wel het geval is. Komt ws door mijn gebrek aan inhoud/kennis en dit dus niet op een juiste manier weet duidelijk te maken. TOS en laag IQ ? Daarom maar een BBQ. Kan ik het ze gewoon laten horen...veel makkelijker.

Maar lekker zo'n gratis upgrade. En heerlijk dat deze aansluit op mijn inhoudelijke niveau.

Las van de week ergens dat Dutch & Dutch bezig is om een externe VV te ontwikkelen. Was in het engels dus pin me er niet op vast.

Een fijne dag.....nog 5,5 uur en dan gaat het beginnen. Voetbal....hoef je niet bij na te denken. Eindelijk iets wat echt bij me past.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

#8184
Klinkt goed zo te herlezen (geloof ik).   :D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

#8185
Zekers, ben stiekem ook wel nieuwsgierig wat jij er nu van vindt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Leuk dat het leidt tot lekker muziek luisteren. Ik luister ook youtube en dat klinkt met goede opnames best ok. Soms is het fijn dat je niet weet wat je mist omdat je de lossless versie niet kent :tongue2:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

RalphH

Citaat van: chansig op mei  8, 2019, 15:54:42
Zekers, ben stiekem ook wel nieuwsgierig wat jij er nu van vindt.

Gr. Hans

Ik wel naar wat r in de vriezer ligt ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

Citaat van: TabCam op mei  8, 2019, 16:09:33
Leuk dat het leidt tot lekker muziek luisteren. Ik luister ook youtube en dat klinkt met goede opnames best ok. Soms is het fijn dat je niet weet wat je mist omdat je de lossless versie niet kent :tongue2:.

Ik heb 2TB aan los(t)less muziek.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: RalphH op mei  8, 2019, 16:18:48
Ik wel naar wat r in de vriezer ligt ;D

Standaard spul: Spare Ribs, Speklapjes, Worstjes, Hamburgers. Komt nog wel meer bij. C. weet dat ik altijd teveel koop. Vriezer ligt ook nog vol met hondenvoer, dus moet in etappes gaan. Haal ook nog wat vis enzo.

Heb je specifieke wensen....neem het dan gewoon mee.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Op Spotify moet je voor de gein is het album/nummer Autobhan van Krafwerk zoeken. Volgens mij staan er een aantal verschillende uitgaves. Grappig om te luisteren naar de verschillen. Jaha...zelfs Spotify laat verschillen horen...moet je wel een goede set hebben.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Citaat van: chansig op mei  8, 2019, 16:27:07
Standaard spul: Spare Ribs, Speklapjes, Worstjes, Hamburgers. Komt nog wel meer bij. C. weet dat ik altijd teveel koop. Vriezer ligt ook nog vol met hondenvoer, dus moet in etappes gaan. Haal ook nog wat vis enzo.

Heb je specifieke wensen....neem het dan gewoon mee.

Gr. Hans

Wensen? Nee joh, ben niet zo high level.
Nog nooit van hondenvoer op de bbq gehoord trouwens, maar voor alles een eerste keer. :thumbs-up:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chansig

 :D

Ach als het goed is voor de honden zal het ook wel oke zijn voor de mens.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

AudioEnZo

#8194
...

Carrol

Citaat van: chansig op mei  8, 2019, 15:32:34
Na de boel in de afgelopen maanden gewoon neergepleurd te hebben en hier en daar met mijn ogen dicht wat maatregelen op akoestiek gebied te hebben toegepast. Is er een korte periode geweest van oefenen met REW. Dit ging best wel lekker. Tot 2 weken terug ik iets in de instellingen heb veranderd. Geen idee wat en voel geen goesting om het op te gaan lossen. Ook omdat er vast wel weer eens iemand langskomt die het binnen 2 minuten gefixed heeft.

Overall is het geluid er met de afgelopen kamerverhuizing beter/anders op geworden.

De demping in de kleinere kamer was gelijk aan die van nu alleen de kamer is groter. Daarnaast de plaatsing en afstand anders. Laatste grote verandering was dat de speakers net als in de kleinere ruimte, meer de hoek in zijn geplaatst. Uiteraard op goed geluk, meten en het dan maar gewoon goed vinden. Enige reflectie mogelijkheid heb ik namelijk niet als ik een meting zie. Laat staan dat ik snap wat een meting laat zien. Resultaat was in ieder geval dat er een ander/beter geluid te horen was. Wat een pech.

Van het week liet iemand mij weten dat de ARC Genesis uit was gekomen. Als ik het goed begrijp had HOBO me middels een mail hierop geattendeerd....alleen verwijder ik die standaard. Heb toch geen wensen meer op gebied van apparatuur.

De Genesis van het weekend op de laptop gezet. Meten is even simpel als doeltreffend. Vandaag een matras achter de schotten neergezet. Zonder iedere vorm van argumentatie. Behalve dat dit matras weg moest en opgeruimd moest worden en daar nog plek was.

Zojuist wederom even de Genesis zijn werk laten doen. Leuk. Inderdaad simpel, hoef er weinig bij na te denken. Past me dus goed.

Luisteren. Spotify maar even aangeslingerd. Audiofielegruwel zoals ik begrijp en wederom geen idee waar ik mee bezig ben. Afspeellijst kiezen....welke ? Maakt het uit ? Doe toch  maar wat. Duo's dan maar....van Bono met Pavarotti, The The met Sinead naar Rihana en Drake. Ook deze nummers zullen weer bevestigen dat ik geen idee heb.

Goed luisteren dan maar. King of Rain....meer definitie in stemmen of bv het onweer. Live muziek en klappend publiek. Ga nooit naar concerten dus geen idee hoe een klappend mens of menigte klinkt. Maar duidelijker te tellen hoeveel handjes klappen. Laag ? Strak, laag genoeg, vet wanneer het vet hoor te zijn. Bagger opname is nog baggerder. Mooie opname klinkt nog mooier. Meer ruimte te horen. Galm in/rond stemmen/instrumenten is een mooie graadmeter. Is nog duidelijker geworden

De speakers en de ruimte doen mijn inziens recht aan de bron (de opname) vanaf het moment dat ik muziek hoor komt smaak om de hoek kijken en probeer ik deze zo min mogelijk bepalend te laten zijn. Lukt uiteraard niet al menen anderen dat ik denk dat dit wel het geval is. Komt ws door mijn gebrek aan inhoud/kennis en dit dus niet op een juiste manier weet duidelijk te maken. TOS en laag IQ ? Daarom maar een BBQ. Kan ik het ze gewoon laten horen...veel makkelijker.

Maar lekker zo'n gratis upgrade. En heerlijk dat deze aansluit op mijn inhoudelijke niveau.

Las van de week ergens dat Dutch & Dutch bezig is om een externe VV te ontwikkelen. Was in het engels dus pin me er niet op vast.

Een fijne dag.....nog 5,5 uur en dan gaat het beginnen. Voetbal....hoef je niet bij na te denken. Eindelijk iets wat echt bij me past.

Gr. Hans
Zon leuke en duidelijke recensie heb ik nog nooit gelezen,zijn alle recensenten maar zoals jou😁
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

chansig

#8196
Wat overigens ook een enorme boost geef is werk en privé. Van de week is de oudste 18 geworden. Mijn taak zit er dus op. Alleen nog financieel verantwoordelijk. Dus betalen.. :D

De rest mag ze lekker zelf gaan doen. De jongste is net 12 geworden. Volgend jaar de overstap naar de grote school. Ze heeft sprongen gemaakt in de afgelopen jaren. Ws nog een paar jaar "loederen".

Werk is een 4 jaar echt vervelend geweest. In 2017 ook even thuisgezeten mede door privé omstandigheden die erg veel van me vroegen en waar ik te laat achterkwam. De mensen en organisatie waren trouwens erg oke. Dit icm een baan die qua inhoudelijke uitdaging en mogelijkheden totaal niet aansloten op mijn geweldige capaciteiten.

Vorig jaar de overstap gemaakt. Kampte ook nog wel met wat naweeën van 2017. Heeft een aantal maanden geduurd en sinds een paar maanden zit ik heerlijk in mijn velletje. Fantastisch werk. Ontzettend leuk team en uitdagend werk. Mijn opleiding aan het afronden (kon gelukkig uitstel krijgen) zodat ik over anderhalf eindelijk gewoon LID mag zijn ipv LIO. Heeft 20.000 euro gekost..maar goed.  :D

Het voelt weer zoals ik begon....inmiddels ook al weer 25 jaar geleden (16 juli om precies te zijn). Maar voel dat ik alles aankan en geen probleem me te gek is. Laat maar komen...mij krijgen ze niet gek.  :D

Thuis is er een fijne balans. Is door omstandigheden ook even anders geweest. Maar steun en vertrouwen doet veel. Ook het goede zien/voelen ondanks dat je het vervelende ziet/voelt...erg belangrijk.

Daarnaast op forum gebied besloten me niet meer te richten op Zeesterrengedrag....klein moeite groot plezier.

Ajax helpt daarnaast ook een handje mee. Ben gespannen voor vanavond eigenlijk al vanaf afgelopen zondag. Wordt steeds erger.

Alleen het sporten is minder geworden. Komt ook niet echt een structuur in. Hou me voor dat dit ook door omstandigheden komt. Maar uiteindelijk zijn het keuzes: Niet willen fietsen als het regent, niet fietsen aan het einde van de dag (geen zin)... :D

Nog 3 uur en 45 minuten.....pffffffff.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RalphH

#8197
Goed man! Hele weg afgelegd, maar op een hoop  gebieden weer helemaal op je plek :thumbs-up:

Veel plezier vanavond!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Tabcam

Citaat van: chansig op mei  8, 2019, 17:15:58
Ajax helpt daarnaast ook een handje mee. Ben gespannen voor vanavond eigenlijk al vanaf afgelopen zondag. Wordt steeds erger.

Alleen het sporten is minder geworden. Komt ook niet echt een structuur in. Hou me voor dat dit ook door omstandigheden komt. Maar uiteindelijk zijn het keuzes: Niet willen fietsen als het regent, niet fietsen aan het einde van de dag (geen zin)... :D

Nog 3 uur en 45 minuten.....pffffffff.
We kunnen toch niks veranderen aan hoe Ajax en Tottenham vanavond gaan spelen. Sowieso fantastisch dat ze de halve finale bereiken met een begroting van €75 miljoen. De eerstvolgende is Tottenham met €355 miljoen :wacko:. Hopen dat we kunnen genieten vanavond  :clapping:!

Hoeft geen sporten te zijn, bewegen helpt! Ik ben ook een mooi-weer-fietser :angel:. Woon nu een stuk dichterbij dus dat helpt. Als je verder weg woont, zou ik elektrisch overwegen ::). En heb tegenwoordig thuis een cross trainer. Is van mijn vriendin maar ik sta er vaker op  :tongue2:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

HuubF

Gaat het een beetje Hans?

Als Feijenoord aanhanger ben ik heel wat gewend, maar dit vond ik ook echt kudt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)