Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

frank2

Nu hoor jij haast nooit verschillen Hans....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

En anderen des te vaker...dus ja...laten we er vooral geen conclusies uit trekken...in ieder geval niet als het gaat om mijn set of mijn luistervaardigheden.

Eerste metingen met de ARC gedaan. Hoe simpel werkt het ? Nou heel simpel.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Zow...dat f*cking digitale ingrijpen zorgt er gewoon voor dat ik veel meer galm hoor binnen de opname, toename in details is ook groot te noemen. Stemmen krijgen meer kracht en autoriteit. Nice...

Lekker hoor.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Citaat van: chansig op mei 15, 2017, 15:19:29
Zow...dat f*cking digitale ingrijpen zorgt er gewoon voor dat ik veel meer galm hoor binnen de opname, toename in details is ook groot te noemen. Stemmen krijgen meer kracht en autoriteit. Nice...

Lekker hoor.

Gr. Hans

Dat is gaaf Hans! Geniet ze.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

frank2

Maar dan heb je 2x correctie in het geluid, de arc en dsp in je speakers..
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Citaat van: frank2 op mei 15, 2017, 15:21:51
Maar dan heb je 2x correctie in het geluid, de arc en dsp in je speakers..

De correctie in de speakers doet niets.

Citaat van: Markus2 op mei 15, 2017, 15:20:50
Dat is gaaf Hans! Geniet ze.

Groet, Mark

Zeker gaaf..blijft toch iedere keer bijzonder om te zien wat de kamer allemaal doet. Had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op mei 15, 2017, 15:19:29
Zow...dat f*cking digitale ingrijpen zorgt er gewoon voor dat ik veel meer galm hoor binnen de opname, toename in details is ook groot te noemen. Stemmen krijgen meer kracht en autoriteit. Nice...

Lekker hoor.

Tuurlijk.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

 :D

Je gelooft het niet ? Ik zou het ook links laten liggen Huub. Echt je reinste verkrachting van muziek die Arc.

De Paradigm en snelheid qua reageren is wel wat trager dan de Sonos, heeft even nodig om het volgende nummer te gaan spelen, je ziet de app dan ook aangeven: even geduld. Skippen gaat ook niet heel snel. Is eigenlijk het enige nadeel van de Paradigm. Klankmatig verders uitstekend.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op mei 15, 2017, 15:40:21
... Echt je reinste verkrachting van muziek die Arc...

Dat zou wel moeten. Want wat doen jullie toch met al dat meten als het eerste het beste low-budget apparaat het onmiddellijk corrigeert?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op mei 15, 2017, 15:37:36
Tuurlijk.

:D

Agree to disagree. Waarom dat steekje?

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

#4910
Citaat van: HuubF op mei 15, 2017, 15:55:29
Dat zou wel moeten. Want wat doen jullie toch met al dat meten als het eerste het beste low-budget apparaat het onmiddellijk corrigeert?

Is de volgende gedachte wel eens bij je opgekomen: Iets wat goedkoop is hoeft niet per definitie slecht te zijn omdat er hele dure variaties van zijn.

Bijzonder dat je iets afkraakt terwijl je het niet eens in je eigen set hebt gehoord, laat staan elders hebt gehoord. ;) :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op mei 15, 2017, 16:01:40
Is de volgende gedachte wel eens bij je opgekomen: Iets wat goedkoop is hoeft niet per definitie slecht te zijn omdat er hele dure variaties van zijn.

Bijzonder dat je iets afkraakt terwijl je het niet eens in je eigen set hebt gehoord, laat staan elders hebt gehoord. ;) :D


Ik kraak het niet af, ik onderzoek je koop-en-vervang-gedrag zoals je dat ook bij mij pleegt te doen. :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Citaat van: chansig op mei 15, 2017, 15:29:57
De correctie in de speakers doet niets.

Gr. Hans

Als jij nu verschil ervaart, dus zoals je schrijft meer galm e.d. dan kun je dus beter de dsp in de speakers gebruiken want dan heb je tot nu toe nooit het optimum gehad. De arc zou dan eigenlijk niet moeten doen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

#4913
Citaat van: HuubF op mei 15, 2017, 16:04:42
Ik kraak het niet af, ik onderzoek je koop-en-vervang-gedrag zoals je dat ook bij mij pleegt te doen. :)

Verwerpen, afwijzen dan...afkraken is inderdaad een beetje heftig.

Blijft vervolgens wel bijzonder dat je iets verwerpt zonder het gehoord te hebben.

Ik was al met momenten aan het zoeken naar een andere streamer. De reden hiervoor is eigenlijk heel simpel: De Sonos kan geen bestanden afspelen van 24 bit. Die heb ik wel op mijn schijf staan. Ook al hoor ik die verschillen ws toch niet, ik wel de mogelijkheid hebben ze af te kunnen spelen.

Dat deze dan toevallig Arc heeft is dan puur toeval en voor mij een welkome aanvulling. Hiervoor heb ik hem niet gekocht. En de Sonos had ik ook al 2,5 jaar...dus weer eens iets anders (ondanks dat het onder de kast staat) is altijd leuk.

Zaterdag de hele dag in spanning zitten wachten tot het apparaat kwam. Mijn geduld werd aardig op de proef gesteld...maar een doos uitpakken met een nieuw apparaat is altijd leuk.

Rode draad: ook nu was ik weer niet op zoek naar een verbetering in het geluid.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

i2Paq

Ehh, noem mij een digibeet maar wat is een/de "Arc"?

Ik ken alleen deze twee:




Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

HuubF

Citaat van: Markus2 op mei 15, 2017, 15:57:20
:D

Agree to disagree. Waarom dat steekje?


In potentie mooie speakers die er al een half jaartje staan, iedereen is ra-zend enthousiast, en nu gaat een nieuw apparaat even de boel corrigeren?

Dan waren ze al verkeerd ingeregeld/geplaatst óf Hans heeft liever my-fi. Daarnaast kan het ook nog, naar de normen van de groep, keihard ingebeeld zijn. Of Hans maakt een geintje. Het is een interessant proces.

Leuk dat Hans het met ons deelt. :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: frank2 op mei 15, 2017, 16:05:36
Als jij nu verschil ervaart, dus zoals je schrijft meer galm e.d. dan kun je dus beter de dsp in de speakers gebruiken want dan heb je tot nu toe nooit het optimum gehad. De arc zou dan eigenlijk niet moeten doen.

"...meer galm binnen de opname..." Hetgeen wat dus besloten ligt in het bronmateriaal in eerder niet opviel door onhebbelijkheden veroorzaakt door de ruimte.

Groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

Citaat van: frank2 op mei 15, 2017, 16:05:36
Als jij nu verschil ervaart, dus zoals je schrijft meer galm e.d. dan kun je dus beter de dsp in de speakers gebruiken want dan heb je tot nu toe nooit het optimum gehad. De arc zou dan eigenlijk niet moeten doen.

Geen idee of dat veel verschil gaat uitmaken (Arc of de dsp in de speakers). De Arc werkt in ieder geval vele malen simpeler. Het optimum ga ik hier ook niet bereiken. Dat is een gegeven waar ik me al lang geleden bij heb neergelegd. Met de middelen en mogelijkheden die ik heb mag ik zeer tevreden zijn met de huidige weergave.

De verandering die ik nu ervaar ervoer ik ook met de Synergy een paar jaar terug. In mijn vorige speakers zat achteraf gezien toch iets niet helemaal lekker in het filter. Geen gigantische fout..maar achteraf gezien (zeker toen de Dutch & Dutch er kwamen te staan) duidelijk hoorbaar.

De Dutch&Dutch is vanuit zichzelf een speaker die goed meet. Dus dat is al een betere start. Dat is hoorbaar. Desondanks blijft de invloed van de kamer groot. Aangezien het dekbed het laatste middel is qua akoestische aanpassingen is de Arc een welkome aanvulling.

Al met al weer een betere weergave en nog steeds geen optimum.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Arc is deze hetzelfde als de arc van de anthem?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Markus2

Citaat van: HuubF op mei 15, 2017, 16:04:42
Ik kraak het niet af, ik onderzoek je koop-en-vervang-gedrag zoals je dat ook bij mij pleegt te doen. :)

Zo is dat! Hup, op de pijnbank!

Groet, Mark >:D
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

Citaat van: i2Paq op mei 15, 2017, 16:13:05
Ehh, noem mij een digibeet maar wat is een/de "Arc"?

Ik ken alleen deze twee:





Dan heb je ook nog de Ark van Noach. Arc roomcorrectie...

Citaat van: frank2 op mei 15, 2017, 16:17:17
Arc is deze hetzelfde als de arc van de anthem?

Yep...alleen minder opties..verwacht ik.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: HuubF op mei 15, 2017, 16:14:43
In potentie mooie speakers die er al een half jaartje staan, iedereen is ra-zend enthousiast, en nu gaat een nieuw apparaat even de boel corrigeren?

Dan waren ze al verkeerd ingeregeld/geplaatst óf Hans heeft liever my-fi. Daarnaast kan het ook nog, naar de normen van de groep, keihard ingebeeld zijn. Of Hans maakt een geintje. Het is een interessant proces.

Leuk dat Hans het met ons deelt. :)

Heuhhh...oke...als dat jouw conclusie is prima. Maar dan lijkt het erop dat je nog steeds niet door hebt welke invloed de ruimte heeft op de weergave. Maakt niet uit.

Aan de speakers is niets veranderd.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Leuk Hans!

Ik ben er ook zeer mee in mijn nopjes.

:headbanging:


op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op mei 15, 2017, 15:55:29
Dat zou wel moeten. Want wat doen jullie toch met al dat meten als het eerste het beste low-budget apparaat het onmiddellijk corrigeert?

Begrijp je er nou echt helemaal niets van?

:crazy:

Robiwan

Citaat van: chansig op mei 15, 2017, 15:19:29
Zow...dat f*cking digitale ingrijpen zorgt er gewoon voor dat ik veel meer galm hoor binnen de opname, toename in details is ook groot te noemen. Stemmen krijgen meer kracht en autoriteit. Nice...

Lekker hoor.

Gr. Hans

dsp digitale galm :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2