Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chansig

Welke overtuiging ligt hieraan ten grondslag? :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op mei 12, 2017, 21:59:31
Welke overtuiging ligt hieraan ten grondslag? :D

Gr. Hans

Dat klooien in het digitale domein meestal leidt tot teleurstellingen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Gelukkig...ik weet nog dat je aangaf maar 1 overtuiging had.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

 Hoe doet de Paradigm het?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Kwam pas laat aan, dus weinig mee kunnen doen nog. Qua app is hij wel weer minder dan de Sonos. Kan ook gewenning zijn. En ik ben wat aan het klooien met de externe Harddisk. Gisteren had de Paradigm hem gevonden, nu lijkt hij weer opnieuw te moeten zoeken waar die ook al weer is. Mijn vermoeden is dat de Paradigm de disk opnieuw aan het inlezen is.... :wow:

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Maf.

Als ik de mijnesse opstart en naar de mediaserver ga dan zie ik de bestanden gelijk... Nu is dat wel een stick van maar 16GB.

Is je modem in slaapstand gegaan ofzo?


chansig

Ik denk dat de harde schijf in de slaap gaat. Modem vind hij wel...en nu is het er...leest het schijnbaar iedere keer opnieuw in. Op zicht gaat dat dan best wel snel...wetende dat er ruim 80.000 nummers op staan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Gelukkig doet 'ie ook Spotify, Qobuz en Tidal...

;D

Ben benieuwd wat je er van vind als je de ARC hebt ingeregeld.

;)

op eigen verzoek verwijderd.

En trouwens, doet de tegel nog wat?

DofN

Kun je met ARC ook een crossover instellen?



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

op eigen verzoek verwijderd.

Volgens mij niet met de uitvoering die in de PW link zit. Als je een Anthem surroundbak hebt natuurlijk wel.

chansig

Tegel ligt onder de kast....Paradigm erop. Het klinkt allemaal prima...heb het gevoel dat het wat warmer klinkt. Maar geen bubble en dergelijke.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

En de tegel doet het nog wel?

Huub schreef van wel, toch?

HuubF

Het is stil aan het Paradigm front!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Wellicht staat Hans momenteel in de slaapstand  :D

Citaat van: chansig op mei 14, 2017, 09:12:11
Ik denk dat de harde schijf in de slaap gaat. Modem vind hij wel...en nu is het er...leest het schijnbaar iedere keer opnieuw in. Op zicht gaat dat dan best wel snel...wetende dat er ruim 80.000 nummers op staan.

Gr. Hans

SSD of een gewone?

Even aan een PC hangen, naar energiebeheer gaan en kijken of de slaapstand actief is. Maakt het bij de Paradigm evt uit hoe de schijf geformatteerd is?

chansig

Citaat van: HuubF op mei 14, 2017, 20:38:17
Het is stil aan het Paradigm front!

Van muziek luisteren of andere zaken is het vandaag niet gekomen. Dus inderdaad weinig tot geen nieuws.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Wat wel gelukt is, is dat de Paradigm de HDD gewoon ziet en niet kwijtraakt. Nu wordt duidelijk dat de Paradigm de bestanden die opnieuw op de HDD gezet worden direct lees en ziet. Vele malen sneller dan de Sonos. Vandaag werken en dan vanmiddag eens even de tijd gaan nemen om te gaan luisteren.

De app icm Deezer is wat karig en ziet er zeker niet sexy uit. Zo mis ik de afspeellijsten die Deezer in de Sonos wel liet zien. Je kan niet een hele map (van de HDD) tegelijk afspelen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

i2Paq

Citaat van: chansig op mei 15, 2017, 08:13:11
Wat wel gelukt is, is dat de Paradigm de HDD gewoon ziet en niet kwijtraakt. Nu wordt duidelijk dat de Paradigm de bestanden die opnieuw op de HDD gezet worden direct lees en ziet. Vele malen sneller dan de Sonos. Vandaag werken en dan vanmiddag eens even de tijd gaan nemen om te gaan luisteren.

De app icm Deezer is wat karig en ziet er zeker niet sexy uit. Zo mis ik de afspeellijsten die Deezer in de Sonos wel liet zien. Je kan niet een hele map (van de HDD) tegelijk afspelen.

Gr. Hans

Lijkt me dat het meeste een kwestie is van software, dat kunnen ze vast wel in een update oplossen lijkt mij?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

HuubF

Citaat van: i2Paq op mei 15, 2017, 08:39:22
Lijkt me dat het meeste een kwestie is van software, dat kunnen ze vast wel in een update oplossen lijkt mij?

Er heersen wat merkwaardige sagen, mythen, verwachtingen en andere onrealismen met betrekking tot software.  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op mei 15, 2017, 08:52:02
Er heersen wat merkwaardige sagen, mythen, verwachtingen en andere onrealismen met betrekking tot software.  :)

:D
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

i2Paq

Citaat van: HuubF op mei 15, 2017, 08:52:02
Er heersen wat merkwaardige sagen, mythen, verwachtingen en andere onrealismen met betrekking tot software.  :)

Niet bij mij  :laugh:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

HuubF

Citaat van: i2Paq op mei 15, 2017, 09:44:21
Niet bij mij  :laugh:

Oh pardon. Ik meende even een verwachtingsvolle toon te lezen.  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

i2Paq

Citaat van: HuubF op mei 15, 2017, 09:48:07

Oh pardon. Ik meende even een verwachtingsvolle toon te lezen.  :)

Dat weer wel, soms tegen beter weten in  ;)

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

chansig

#4898
Zo...sinds zaterdag eindelijk tijd om even naar muziek te luisteren. Geen belangrijke sportdingen en de hdd werkt als een trein. Met Deezer in de mail om duidelijk te krijgen waarom de app van Sonos meer mogelijkheden biedt dan die van de Paragdim. Biedt Deezer meer mogelijkheden aan de Sonos of is de DTS Play-Fi nog niet in staat om de mogelijkheden van Deezer te benutten ?

Zo meteen even met de ARC gaan stoeien. Op dit moment ervaar ik geen verschillen tussen de Sonos en de Paradigm. Goed nieuws dus.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)