Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rovinggecko

Als je echt wat wilt, niet alleen de pieken en dalen maar ook fase en timing, over de hele breedte, dus ook mid & hoog, dan kom je snel uit op FIR filters en convolution.

Die zal je dan in je bron software matig in moeten zetten (bv minidsp heeft niet genoeg power), met bv jriver of Roon. Dit levert dan inderdaad een vertraging op (bij mij 700ms), maar da's voor stereo geen probleem en voor video ook aan te passen (maar live tv gaat niet 123 lukken).

Die filters moet je dan wel genereren. Dat kan gratis met REW of bv met Acourate (helemaal top in mijn ervaring).

Overigens zijn de hypex dlcp's in mijn ervaring mooi spul voor crossovers en basis tuning.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

dre73

Veel verder als de laatste zin kom ik nu ook nog niet. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Lion of Judah

Citaat van: rovinggecko op maart 26, 2017, 12:05:05
Als je echt wat wilt, niet alleen de pieken en dalen maar ook fase en timing, over de hele breedte, dus ook mid & hoog, dan kom je snel uit op FIR filters en convolution.

Die zal je dan in je bron software matig in moeten zetten (bv minidsp heeft niet genoeg power), met bv jriver of Roon. Dit levert dan inderdaad een vertraging op (bij mij 700ms), maar da's voor stereo geen probleem en voor video ook aan te passen (maar live tv gaat niet 123 lukken).

Die filters moet je dan wel genereren. Dat kan gratis met REW of bv met Acourate (helemaal top in mijn ervaring).

Overigens zijn de hypex dlcp's in mijn ervaring mooi spul voor crossovers en basis tuning.
Interessant! Ik ga me er eens in verdiepen.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Sirius666

Hans, jij hebt een spanplafond las ik. Wat zijn de voordelen daarvan in jouw ruimte? Ik ben het bij mij behoorlijk zat aan het worden (eigenlijk kan ik zo goed als niks in de huiskamer, los van de waf).

chansig

Dat het rustiger is geworden mn qua praten. Ik moet zeggen dat ik me niet meer kan herinneren wat het plafond voor het geluid deed.

Het plafond is aangeschaft in eerste instantie omdat het oude plafond er niet uitzag. Daarnaast is het binnen een dag geplaatst. Geen rotzooi door je hele huis heen ivm zagen, verven etc.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

holco

Jammer dat MiniDSP bij veel mensen in zo'n slecht daglicht blijft hangen, Dynky en ik hebben heel goede ervaringen met de MiniDSP DDRC-88A met Dirac live, de vele positieve review's liegen er ook niet om, no offense maar misschien toch eens je horizon verbreden  ;)

Citaat van: rovinggecko op maart 26, 2017, 12:05:05
Als je echt wat wilt, niet alleen de pieken en dalen maar ook fase en timing, over de hele breedte, dus ook mid & hoog, dan kom je snel uit op FIR filters en convolution.

Die zal je dan in je bron software matig in moeten zetten (bv minidsp heeft niet genoeg power), met bv jriver of Roon. Dit levert dan inderdaad een vertraging op (bij mij 700ms), maar da's voor stereo geen probleem en voor video ook aan te passen (maar live tv gaat niet 123 lukken).

Die filters moet je dan wel genereren. Dat kan gratis met REW of bv met Acourate (helemaal top in mijn ervaring).

Overigens zijn de hypex dlcp's in mijn ervaring mooi spul voor crossovers en basis tuning.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

rovinggecko

#4707
Ik draai met een minidsp 4x10hd als crossover. Prima product. En heb dirac uitgebreidt getest. Dat kon me alleen na iets langer luisteren toch niet bekoren. REW was het ook niet voor zaken boven de 200 hz. Acourate daarentegen is vooralsnog een blijvertje.
Met die horizon zit het dus niet zo heel erg slecht.

Misschien meer een kwestie van smaak of een acoustiek / setup waar t een beter past dan t ander.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

chansig

http://www.rutherfordaudio.com/products/burmester-s8-subwoofer/

Duurste subwoofer ??? In ieder geval wel die ik heb gezien.

Het is inmiddels april...de 2e week al weer...ws binnenkort naar Maassluis. Morgen naar de Baard om Huub aan zijn enkels van het balkon te hangen en hem dwingen te zeggen dat hij eens normaal moet gaan doen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Citaat van: chansig op april 10, 2017, 09:25:00
http://www.rutherfordaudio.com/products/burmester-s8-subwoofer/

Duurste subwoofer ??? In ieder geval wel die ik heb gezien.

Het is inmiddels april...de 2e week al weer...ws binnenkort naar Maassluis. Morgen naar de Baard om Huub aan zijn enkels van het balkon te hangen en hem dwingen te zeggen dat hij eens normaal moet gaan doen.

Gr. Hans
Hè, ik moet werken. Jammer!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HuubF

Citaat van: chansig op april 10, 2017, 09:25:00
http://www.rutherfordaudio.com/products/burmester-s8-subwoofer/

Duurste subwoofer ??? In ieder geval wel die ik heb gezien.

Het is inmiddels april...de 2e week al weer...ws binnenkort naar Maassluis. Morgen naar de Baard om Huub aan zijn enkels van het balkon te hangen en hem dwingen te zeggen dat hij eens normaal moet gaan doen.

Gr. Hans

Dat lukt alleen als 'de Baard' een setje blijkt te hebben dat me boeit. :devil:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op april 10, 2017, 10:42:54
Dat lukt alleen als 'de Baard' een setje blijkt te hebben dat me boeit. :devil:

Dat betwijfel ik. Althans, het zal je best boeien, maar niet zoals de Guru's dat doen.
Gokje mijnerzijds.

Groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: Markus2 op april 10, 2017, 15:59:39
Dat betwijfel ik. Althans, het zal je best boeien, maar niet zoals de Guru's dat doen.
Gokje mijnerzijds.

Groet, Mark ;)

Nou weet ik niet. Ik ben best sportief aangelegd.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op april 10, 2017, 10:42:54
Dat lukt alleen als 'de Baard' een setje blijkt te hebben dat me boeit. :devil:

Saaie boel hoor hier!

:nopompom:

DofN

Hans is bezig met heel dure stroomkabels. Want daar knapt het allemaal zo van op.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Citaat van: HuubF op april 10, 2017, 17:36:38
Nou weet ik niet. Ik ben best sportief aangelegd.

Waar?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

#4717
Gisteren weer eens naar een concert geweest. Cadeautje van een broeder van dezelfde moeder. The Veils....had er nog nooit van gehoord. Dus een beetje googelen...mwahh...we zien het wel gebeuren.

Eerste keer in Utrecht in het nieuwe Tivoli. Geen idee hoelang dit er al staat...maar het ziet er prachtig uit. Groot...erg groot. Helemaal naar de bovenste verdieping. De Pandora zaal als ik me niet vergis. Klein maar gezellig. Niet heel erg druk toen we aankwamen. Maar naarmate de start dichterbij kwam was de zaal toch wel helemaal vol. Veel oudere jongere. Dus mijn broer en ik waren op de juiste plek. Eerst maar eens een biertje halen (Leffe)..smaakte een beetje apart..maar goed bier is bier denk ik dan maar.

Om 19.45 uur een jongeman uit Nieuw-Zeeland. Keyboard, gitaar en rare bewegingen. Enorme droogkloot. Muziek was een beetje new-wave achtig. Kon me niet echt bekoren en stiekem ook weer wel.

Rond 21.15 uur kwam de band op. Tsjemig...die gingen vervolgens los. Hard, rare drum en geen idee wat ze daar mee gedaan hadden om die zo te laten klinken. Een basgitaar die enorm door dreunde op het uit bordje achter ons. Een toetsenist wiens gezicht niet te zien was omdat die achter zijn haren zat. De zanger onverstaanbaar zingend maar wel enorm intens. Moet zeggen dat ik na een half uur het wel gehad had met ze. Kon me niet echt bekoren.

Na een uur verdween de band en kwam de zanger in zijn uppie terug. En toen werd het leuk, rustige zang (goed verstaanbaar) en normaal volume. Mijn aandacht was plots getrokken. Charismatische man, mooie teksten, mooie stem. Simpel en doeltreffend. Laatste nummer kwam de band er weer even bij....dit nummer ging weer ouderwets hard, niet te verstaan maar op de een of andere manier was er wel een bepaalde chemie die me plots wel raakte. Dus niet een geheel verloren avond. En daarnaast gezellig om met je broer wat leuks te doen...eigenlijk maakt het me dan ook weinig uit wat we doen. Punniken kan ook.

Over een half jaar samen naar Nick Cave...iets groter. En muziek die ik ken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

#4719
Ik vond destijds het album Nux Vomica van The Veils erg goed. Het album daarna een stuk minder en daarna ben ik ze uit het oog verloren. Dan kun je inderdaad beter naar Cave gaan.

D&D op 6moons? Dan heb je het wel gemaakt in audioland. Maar leuk dat ze aan de weg timmeren. :worship:

Groeten...

Martijn M

#4720
Citaat van: chansig op april 20, 2017, 18:15:45
http://www.digitalaudioreview.net/2017/04/kih-45-removing-repetitive-rooms/

Gr. Hans

Mooi dat je een geslaagde avond hebt gehad en bedankt voor het delen, Hans!
Dutch & Dutch

BuSpu


Bas Akkerman

Citaat van: chansig op april 20, 2017, 16:47:36
Gisteren weer eens naar een concert geweest. Cadeautje van een broeder van dezelfde moeder. The Veils....had er nog nooit van gehoord. Dus een beetje googelen...mwahh...we zien het wel gebeuren.

Eerste keer in Utrecht in het nieuwe Tivoli. Geen idee hoelang dit er al staat...maar het ziet er prachtig uit. Groot...erg groot. Helemaal naar de bovenste verdieping. De Pandora zaal als ik me niet vergis. Klein maar gezellig. Niet heel erg druk toen we aankwamen. Maar naarmate de start dichterbij kwam was de zaal toch wel helemaal vol. Veel oudere jongere. Dus mijn broer en ik waren op de juiste plek. Eerst maar eens een biertje halen (Leffe)..smaakte een beetje apart..maar goed bier is bier denk ik dan maar.

Om 19.45 uur een jongeman uit Nieuw-Zeeland. Keyboard, gitaar en rare bewegingen. Enorme droogkloot. Muziek was een beetje new-wave achtig. Kon me niet echt bekoren en stiekem ook weer wel.

Rond 21.15 uur kwam de band op. Tsjemig...die gingen vervolgens los. Hard, rare drum en geen idee wat ze daar mee gedaan hadden om die zo te laten klinken. Een basgitaar die enorm door dreunde op het uit bordje achter ons. Een toetsenist wiens gezicht niet te zien was omdat die achter zijn haren zat. De zanger onverstaanbaar zingend maar wel enorm intens. Moet zeggen dat ik na een half uur het wel gehad had met ze. Kon me niet echt bekoren.

Na een uur verdween de band en kwam de zanger in zijn uppie terug. En toen werd het leuk, rustige zang (goed verstaanbaar) en normaal volume. Mijn aandacht was plots getrokken. Charismatische man, mooie teksten, mooie stem. Simpel en doeltreffend. Laatste nummer kwam de band er weer even bij....dit nummer ging weer ouderwets hard, niet te verstaan maar op de een of andere manier was er wel een bepaalde chemie die me plots wel raakte. Dus niet een geheel verloren avond. En daarnaast gezellig om met je broer wat leuks te doen...eigenlijk maakt het me dan ook weinig uit wat we doen. Punniken kan ook.

Over een half jaar samen naar Nick Cave...iets groter. En muziek die ik ken.

Gr. Hans
^^ Leuke, no nonsense "review"!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Even wat wetenschappelijk geneuzel: Martijn belde net om te vertellen dat er morgen met de 8m in een dode ruimte gemeten gaat worden. Daarnaast de vraag of ik hierbij wilde zijn....ja leuk!!!!!!

Zal een foto maken, als ik het niet vergeet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martin!!!

Wanneer worden jouw D&D's ingeregeld?
mainly British stuff