Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Cyrus·

Als je de gordijnen op rails hangt, deze in het midden laat sluiten (zodat ze indien geopend aan beide kanten van de opening naar de serre hangen, voor de symmetrie) en dan alleen dicht doet indien je gaat luisteren, is het dan nog steeds een no go?
Groeten,
Edwin

i2Paq

Dacht net het zelfde  :withstupid:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

djoeri

#4477
We hebben wat verschillende dingen geprobeerd, met voorversterker via cd en laptop, direct via cd-speler xlr en via een roon server, de cd-speler was een ML en klonk het beste, ook stukken beter dan de roon server. 

Was een geslaagde avond en leuk om de verschillen te horen.

Groet Djoeri

chansig

#4478
Citaat van: CyrusOne op januari 28, 2017, 17:24:43
Als je de gordijnen op rails hangt, deze in het midden laat sluiten (zodat ze indien geopend aan beide kanten van de opening naar de serre hangen, voor de symmetrie) en dan alleen dicht doet indien je gaat luisteren, is het dan nog steeds een no go?

Ja... :-[ :-[ :-[ :-[ >:( >:( >:(

Ik heb het idee dat het een kwestie van eigenwijs een grens trekken is..en niet eens zozeer dat ze het niet zitten.

Rare vrouwen...altijd maar mopperen en mekkeren: Je fiets staat al in de serre, je speakers staan in de kamer, die ruimte zou je toch vrijhouden  ? Daar staat nu een koptelefoon + versterker + stekkerblok...was toch niet de bedoeling. Laat me dan een gat in de achterkant van de kast zagen...dan kan het in de kast. Nee...dat mag dan ook weer niet van mevrouwtje....pfffff.

:D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Het duimpie staat er stevig op Hans! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Citaat van: dre73 op januari 28, 2017, 17:32:12
Het duimpie staat er stevig op Hans! :D

Inmiddels ben ik een cm of 5 gekrompen. En dan heb ik 4 subs weggehaald...alleen maar voor haar. Oke daar komt dan een fiets voor terug...maar die gaat in de zomermaanden weer naar de schuur. Dus die staat er hooguit een half jaar.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: djoeri op januari 28, 2017, 17:27:33
We hebben wat verschillende dingen geprobeerd, met voorversterker via cd en laptop, direct via cd-speler xlr en via een roon server, de cd-speler was een ML en klonk het beste, ook stukken beter dan de roon server. 

Was een geslaagde avond en leuk om de verschillen te horen.

Groet Djoeri

Ah....nu ook een gezicht bij jouw naam.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Cyrus·

Citaat van: chansig op januari 28, 2017, 17:30:44
Ik heb het idee dat het een kwestie van eigenwijs een grens trekken is..en niet eens zozeer dat ze het niet zitten.

Dat is vast de meest waarschijnlijke optie  ;D

Nou hoef ik hier ook niet aan te komen met een voorstel voor gordijnen achter de speakers, zeker niet omdat ons plafond op 3,7m hoogte zit... Mede (gelukkig!) daardoor hier ook eigenlijk geen issues met akoestiek. Maar goed, daar gaat het hier niet over ;)

Vrouwen willen vaak het idee hebben dat zij de keuze hebben. Wat als je twee opties biedt: mooie gordijnen die zij mag uitzoeken of de muurtjes achter de speakers vol met eierdozen. Met als compromis dat je je fiets in de winter in de kelder zet. Zou dat helpen?  :angel:
Groeten,
Edwin

djoeri

CitaatAh....nu ook een gezicht bij jouw naam.  :D

Gr. Hans   

Mooi, ik helaas niet aangezien er meerdere mensen waren die ik niet eerder gezien heb. Nu ben ik ook pas ruim een jaar lid. Het is een best harde ruimte, eerder ook bij kii en Grimm opgevallen waardoor het snel hard klinkt. Ik vond het mooi dat Martijn wilde komen en ik weet wel zeker dat zijn speakers beter zijn dan eerder genoemde.

Groet Djoeri


Sirius666

Citaat van: chansig op januari 28, 2017, 17:30:44
Ja... :-[ :-[ :-[ :-[ >:( >:( >:(

Ik heb het idee dat het een kwestie van eigenwijs een grens trekken is..en niet eens zozeer dat ze het niet zitten.

Rare vrouwen...altijd maar mopperen en mekkeren: Je fiets staat al in de serre, je speakers staan in de kamer, die ruimte zou je toch vrijhouden  ? Daar staat nu een koptelefoon + versterker + stekkerblok...was toch niet de bedoeling. Laat me dan een gat in de achterkant van de kast zagen...dan kan het in de kast. Nee...dat mag dan ook weer niet van mevrouwtje....pfffff.

:D

Gr. Hans

Klopt, een grens trekken, (voorspelbare) vrouwelijke dominantie. Je mag je ding doen maar wel onder gemekker.

Hier krijgen m'n speakers dat gezeik (en uiteraard ook de plaatsing). Eentje staat minimaal voor de ingang van de keuken. Krijg ik bijv opeens te horen dat ik ze verschoven heb. Klopt ook nooit, dat is dan nl al een paar dagen eerder gebeurd  :D ...en ze komt er toch niet aan. Daarbij heb ik altijd alles zonder overleg gekocht al moet ik wel zeggen dat dat de laatste jaren monitoren betrof.

Voor in m'n dochters kamer afgelopen week studio monitoren gehaald en vanmiddag getest. Op een kwart knalt het al heerlijk. Mama gaat binnenkort gek worden :headbanging: Oh en uiteraard heeft het al geklaag teweeg gebracht, de speakers zijn zwart, dat past niet bij de roze muren :D

i2Paq

#4485
Ben ik dan zo bijzonder dat mijn vrouw en ik de liefde voor muziek delen en dus de weergave boven alles gaat?
Al vindt mijn vrouw "detail" in weergave minder van belang dan ik zelf, ze laat mij wel de ruimte om Utopia na te streven.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

AudioEnZo

Mijn luidsprekers staan al sinds mensenheugenis 1m vanaf de voorzijde tot aan de muur. Uitspraak van mijn meisje "al bouw je het vol tot aan de muur of het plafond, als ik maar geen loopruimte hoef in te leveren"


Ik ben een gelukkig mens..... :)

chansig

Voordat jullie het idee krijgen dat ik het allemaal meen. Ik mag mijn handjes echt dichtknijpen. Wanneer de speakers en luisterstoel weg zouden zijn dan scheelt dat enorm veel ruimte. Dus ik mag echt niet klagen. Daarnaast staat er dus echt een wielrenfiets in de serre waarop ik kan Zwiften.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Heeft ze mee gelezen? :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

 :D :D :

Het oog van mijn vrouw is overal en hoeft niets mee te lezen. Ze weet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

#4490
Citaat van: chansig op januari 29, 2017, 10:33:36
Voordat jullie het idee krijgen dat ik het allemaal meen. Ik mag mijn handjes echt dichtknijpen. Wanneer de speakers en luisterstoel weg zouden zijn dan scheelt dat enorm veel ruimte. Dus ik mag echt niet klagen. Daarnaast staat er dus echt een wielrenfiets in de serre waarop ik kan Zwiften.

Gr. Hans

Dat van die ruimte komt jouw schoonmoeder toch met name van pas? Recent las ik iets over het meerdere malen omstoten van speakers door haar. Dat is vrouwelijke dominantie waarbij de schoonmoeder het ogenschijnlijk voor haar dochter opneemt want ook zij weet. Vrouwen zijn niet wijs joh.

Faxe

Citaat van: chansig op januari 29, 2017, 10:33:36
Daarnaast staat er dus echt een wielrenfiets in de serre waarop ik kan Zwiften.

Gr. Hans

Dat lijkt me het belangrijkste  :thumbs-up:
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Martijn M

Citaat van: djoeri op januari 28, 2017, 18:31:19
Het is een best harde ruimte, eerder ook bij kii en Grimm opgevallen waardoor het snel hard klinkt. Ik vond het mooi dat Martijn wilde komen en ik weet wel zeker dat zijn speakers beter zijn dan eerder genoemde.

Groet Djoeri

Kii en Grimm maken beide een heel mooi product, dus dit vind ik een prachtig compliment Djoeri! Bedankt.

Dutch & Dutch

PuNkEnStEiN

Citaat van: chansig op januari 29, 2017, 10:54:15Het oog van mijn vrouw is overal en hoeft niets mee te lezen. Ze weet.
Je bent toch niet toevallig met mijn vrouw getrouwd hè?  :blink:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

chansig

Ws niet...maar die vrouwen zijn allemaal met deze vaardigheid/eigenschap geboren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

PuNkEnStEiN

Een verontrustende gedachte...  :eh:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

chansig

#4496
Jammer genoeg aardig wat foto's van mijn set weggegooid...maar dit is er 1 van 10 jaar geleden:



Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

blue-eyes

10 jaar is een ruime tijd waarin men tot inzicht kan komen, maar ook ruim genoeg om zaken anders te zien en aan te passen :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Nahpets

Ik zie in ieder geval de nodige Audio Note spulletjes staan. Helemaal van God los was je dus in ieder geval niet.

+ mensen die dicht bij de Uilentoren wonen zijn sowieso goed volk.

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

chansig

Die AN was een mooi setje. De VV was al verkocht zie ik. Daar heb ik toen die AN kit voor gekocht. Later is volgens mij ook de EV omgeruild voor een AN kit.

De set stond aan de andere kant van de kamer zie ik. Dat betekent dat ik al genezen was van de dure kabels en netsnoeren. Jammer dat ik geen foto's meer heb van die sets. Oa KEF Q65, Scan Speak Event, JM Lab Profil 66, AP Spark. De nodige versterking: Thule (mooi en goed spul), MF, Linn (oa Genki en Ikemi cd speler) en vooral veel Siltech.

Na de Audio Note set is er ook weer van alles gekomen: Burmester, Bryston, zelfbouw buizen etc...Helaas geen foto's meer van.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.