Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

chansig

Citaat van: Contour op december 11, 2016, 19:39:21
OK kan het nog duidelijker: jij gaat ' luisteren naar je speakers', ik schuif ze juist liever aan de kant omdat ze mijn zicht op het podium blokkeren...

:P

Groetjes Walter

Helder...ik doe een koptelefoon op mijn hoofd zetten. Sorry Walter...enige wat ik uit je opmerking opmaak is dat ik denk dat jij vindt dat je het prima voor elkaar hebt.  Dan zou ik zeggen: Geniet ervan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Bas Akkerman op december 11, 2016, 15:54:06
Goed punt. Misschien omdat muziek voor mij verwondering vertegenwoordigt en ik in gesprek met "rationele" mensen die verwondering soms weggedrukt zie worden door feitelijkheden. Een romantisch beeld waarin van alles mogelijk is, verkies ik nu eenmaal boven een vaststaan, onveranderlijk beeld.

Ik vind dat schoonheid moeten toekomen aan datgene dat schoonheid placht te zijn. Dat is muziek, literatuur, kunst, enz. Weergave heeft daar gewoon niets mee van doen, dat is het domein van ingenieurs, technici en daarmee vooral heel veel cijfertjes. Geef die mensen de credits, voor hen is het namelijk geen hocus pocus. Anders had je nu niet van je weergave kunnen genieten.

Citaat van: Bas Akkerman op december 11, 2016, 15:54:06
Weet ik niet, ik denk dat er nog best veel mensen van vervorming houden.

Een beetje een non-argument niet? Er zijn ook mensen die het leuk vinden om met een bamboe hengel te vissen. Of met een 2CV het hedendaagse verkeer te trotseren.

En trouwens! Je kan ook een ABX dien waarvan je zeker weet dat je verschil gaat waarnemen. Dan win (!?) Je sowieso. Alleen zal je dan wat impact ontberen....

jossie

#4152
Dit bijvoorbeeld uit een post van walter...

Nog een leuke tweak trouwens, ik heb 1 van mijn Bybee Quantum enhancers in de meterkast op het stoppenblok gelegd, het verschil is groot, zo goed heb ik de enhancers nog niet horen werken!

Walter heeft een leuke OB set maar is ook al een tijdje van het pad af.
Omni !

PuNkEnStEiN

Citaat van: jossie op december 11, 2016, 19:51:21..... ik heb 1 van mijn Bybee Quantum enhancers in de meterkast op het stoppenblok gelegd, het verschil is groot, zo goed heb ik de enhancers nog niet horen werken!
:laugh:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Contour

Draai voor de gein eens een setje Avalon van 100k open en kijk wat je daar aan de units gesoldeerd ziet zitten...  :colgate:

Groetjes Walter

jossie

Omni !

Contour

Je maakt een geintje toch... hoop ik...

jossie

Als je het tegen mij hebt?

Laat ik zeggen dat ik tamelijk nuchter in deze hobby sta.

En dat is dan echt een understatement.
Omni !

Sirius666

 :worship:
Citaat van: Contour op december 11, 2016, 19:58:27
Draai voor de gein eens een setje Avalon van 100k open en kijk wat je daar aan de units gesoldeerd ziet zitten...  :colgate:

Groetjes Walter

De laatste 6 pag's heb ik met plezier gelezen maar nu komt de misplaatste arrogante aap iets teveel uit de mouw (ha, creatieve combi :D).

Kleutertijd is allang voorbij. 'Mijn hot wheels is veel duurder en beter dan die van jouuuuuuuuuu!!'. Lekker niet doen joh. De discussie was best interessant, jammer.

Contour

Je hebt gelijk, maar jossie begon erover, vandaar.

Laten we maar eens back on topic gaan, na dit zondagse zijspoor.

Groetjes Walter

dre73

Inderdaad!!
Waar is die Sonos? :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Sirius666

#4161
Citaat van: Contour op december 11, 2016, 22:05:18
Je hebt gelijk, maar jossie begon erover, vandaar.

Laten we maar eens back on topic gaan, na dit zondagse zijspoor.

Groetjes Walter

Wat zei ik nou over kleutertijd?  ;)

Citaat van: dre73 op december 11, 2016, 22:19:44
Inderdaad!!
Waar is die Sonos? :D

Hans heeft al met Vik afgesproken dat hij 30sec extra blijft... :D

chansig

En daar deed hij moeilijk over...lekker dan. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MAW

Citaat van: Contour op december 11, 2016, 12:09:23
De eerste 10 seconde vond ik de D&D ruk klinken op de x-fi... direct een klote speaker dus?


of ruimte dan ws :)
Gr. Martijn

MAW

#4164
Citaat van: jossie op december 11, 2016, 20:42:56
Als je het tegen mij hebt?

Laat ik zeggen dat ik tamelijk nuchter in deze hobby sta.

En dat is dan echt een understatement.

lol. 5 seconden voor ik deze post va nje lees zat ik te kijken naar die baby technologie nogwat enhancers uit je vorige post.

Nuchter is dan inderdaad een enorme understatement ;)

edit: ow ik lees net het 'back-on-topic verzoek'. Prima! :)
Gr. Martijn

Lodewijk

ok, terzake dan,

We all live in a yellow submarine, yellow submarine!
We all live in a yellow submarine, yellow submarine!

jossie

Citaat van: MAW op december 12, 2016, 12:48:36
lol. 5 seconden voor ik deze post va nje lees zat ik te kijken naar die baby technologie nogwat enhancers uit je vorige post.

Nuchter is dan inderdaad een enorme understatement ;)

edit: ow ik lees net het 'back-on-topic verzoek'. Prima! :)

Ja, er is wat verwarring, dat is geen tweak van mij maar van Walter de Rochebrune. Ik zat op de telefoon te *** en kreeg de quote niet voor elkaar. Dus leek het net mijn tweak, helaas, niets is minder waar, ik zit nog steeds in het koperdraad. Verder ben ik nog niet gekomen in dit audio leven. Heb het even een beetje aangepast...

Buiten dat is het 'back-on-topic' verzoek niet van Hans. Ik zou ook niet weten hoe we in dit topic back on topic moeten komen.
Omni !

chansig

 :D

Zolang het over mijn set gaat is het on topic toch ?

Wanneer het me stoort of wat dan ook, dan laat ik dat wel weten.



Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jossie

Jé Hans, wat lijk jij op 'm!
Omni !

chansig

Mocht hij willen...maar nu gaan we wel heel erg off topic.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Ik weet het niet. Ik zie bij Walter toch nog een schijnbaar volle bos haar.  :D

Groeten...

Markus2

Citaat van: Contour op december 11, 2016, 18:15:57
Hallo Hans,

Je kan het nog 10x vragen, en dan geef ik 10x hetzelfde antwoord: door naar dit soort systemen te gaan luisteren ga je misschien snappen wat ik bedoel. Het is de combinatie van de best klinkende units, de beste filtercomponenten, de beste kast en een luidspreker ontwikkelaar die dit alles perfect kan laten samenkomen, dit gaat richting kunst.  De som is meer dan alle componenten los.

Groetjes Walter

Volgens mij snapt Hans uitstekend wat jij bedoeld. Hans is van dat pad afgeweken door toedoen van voortschrijdend inzicht.
Jouw eigen voortschrijdend inzicht heeft je een andere richting opgejaagd. Niets mis mee.

En over "lucht", waarvan eerder gesproken; De term kent een onderling, gevoelsmatige consensus waarbij elke definitie van diezelfde term ontbreekt. Dat maakt dat "we" met elkaars beleving instemmen zonder daadwerkelijk precies te weten wat elk individueel van "ons" bedoeld.
Daarnaast wordt er mijn insziens nogal vaak "gepolderd" om tot overeenstemming te komen.

Het is niet zo belangrijk allemaal; Geniet van muziek.

Groet, Mark

Voortschrijdend inzicht (dat zie jij dan waarschijnlijk anders) heeft mij van het pad dat jij benoemt afgebracht overigens.
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Bas Akkerman

Citaat van: Baardmannetje op december 11, 2016, 19:49:19
Ik vind dat schoonheid moeten toekomen aan datgene dat schoonheid placht te zijn. Dat is muziek, literatuur, kunst, enz. Weergave heeft daar gewoon niets mee van doen, dat is het domein van ingenieurs, technici en daarmee vooral heel veel cijfertjes. Geef die mensen de credits, voor hen is het namelijk geen hocus pocus. Anders had je nu niet van je weergave kunnen genieten.

Een beetje een non-argument niet? Er zijn ook mensen die het leuk vinden om met een bamboe hengel te vissen. Of met een 2CV het hedendaagse verkeer te trotseren.

En trouwens! Je kan ook een ABX dien waarvan je zeker weet dat je verschil gaat waarnemen. Dan win (!?) Je sowieso. Alleen zal je dan wat impact ontberen....
Even kort, ik ga binnenkort een DBT op de laptop proberen. Eens zien wat dat brengt.
Later kom ik nog terug op je reactie.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Citaat van: dre73 op december 11, 2016, 22:19:44
Inderdaad!!
Waar is die Sonos? :D

Woensdagavond ga ik hem ophalen en dan gaan we het in het weekend erop beleven. Ws dan sowieso al even beluisteren (10 seconden want ik moet op tijd thuis zijn)...samen met een aantal andere Sonossen (wel/niet gemodificeerd).

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.