Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HappySound

Citaat van: chansig op januari 10, 2015, 11:31:18
Neuh...niets mis mee. Het zijn ook alle drie erg mooie koptelefoons en ik weet dat het een enorm luxe is wat ik nu heb staan. Staat voor meer dan 3000 euro (nieuw) aan koptelefoons...tot 2 maanden terug had ik nooit aan een koptelefon gedacht. Van 2 merken het topmodel en dan te bedenken dat het schijnbaar nog beter kan.. :D

Iemand al eens de Ultrasound gehoord of het topmodel van Hifiman of Audeze ?

Gr Hans
@Hans, het kan altijd beter!
Je wilt niet weten wat je allemaal kan doen om het nog een "stuk" beter/mooier en schoner te krijgen!
Ik heb zelf ook heel wat moeten veranderen om het niveau te halen waar ik nu zit.
Denk aan een "schone" aarding, bekabeling, ontkoppeling van de set (wat dat laatste betreft je waarschijnlijk niet zal horen met een koptelefoon) 
Alleen jij weet natuurlijk niet hoe het hier klinkt ;)   
Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

chansig

HS...ik ben niet zo van de stroom, kabels, inspelen etc. Jij weet ook niet hoe het hier klinkt . Wie weet krab je je wel op je hoofd ?  :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Roeland

Citaat van: chansig op januari 10, 2015, 11:43:31
Cool...thanks. Ik zit wel een beetje aan de top van wat ik wil uitgeven aan een koptelefoon...denk ik. :D

Gr Hans

Nou lekker genieten dan  :music:

HappySound

Citaat van: chansig op januari 10, 2015, 11:46:59
HS...ik ben niet zo van de stroom, kabels, inspelen etc. Jij weet ook niet hoe het hier klinkt . Wie weet krab je je wel op je hoofd ?  :D

Gr Hans
Ik weet hoe een hoogwaardige koptelefoon klinkt hoor :) maar dat is dan weer niet mijn piece of cake.
Ik vind het dan weer wel leuk leesvoer :)
Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

chansig

HS....ik heb het idee dat ik je iedere keer verkeerd begrijp en dat mijn reactie dan wat vinniger overkomt dan dat hij bedoeld is.

Ik dacht dat jij het over de gewone set had. Qua zaken die jij noemt als van invloed op het geluid...dat ervaar ik compleet anders. Duurdere stroomkabels zijn wat mij betreft larie, evenzo voor bekabeling, ontkoppeling van apparatuur. Speakers, subs etc ontkoppelen kan in mijn beleving wel zin hebben. Wat ik zeker weet dat is dat akoestische aanpassingen zin hebben en een dsp in combi met meerdere subs ook erg veel doet.

De Audeze heeft een hele dune kabel. Lynch mopperde daar al op toen hij bij mij was met zijn Audeze. Ik kan dan alleen maar denken: Audeze maakt een hele mooie/dure koptelefoon...die gaan dat toch niet laten verpesten door een simpele kabel. Gezien de meting van de koptelefoon is dat ook niet het geval.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HappySound

#2105
Citaat van: chansig op januari 10, 2015, 12:30:02
HS....ik heb het idee dat ik je iedere keer verkeerd begrijp en dat mijn reactie dan wat vinniger overkomt dan dat hij bedoeld is.

Ik dacht dat jij het over de gewone set had. Qua zaken die jij noemt als van invloed op het geluid...dat ervaar ik compleet anders. Duurdere stroomkabels zijn wat mij betreft larie, evenzo voor bekabeling, ontkoppeling van apparatuur. Speakers, subs etc ontkoppelen kan in mijn beleving wel zin hebben. Wat ik zeker weet dat is dat akoestische aanpassingen zin hebben en een dsp in combi met meerdere subs ook erg veel doet.

De Audeze heeft een hele dune kabel. Lynch mopperde daar al op toen hij bij mij was met zijn Audeze. Ik kan dan alleen maar denken: Audeze maakt een hele mooie/dure koptelefoon...die gaan dat toch niet laten verpesten door een simpele kabel. Gezien de meting van de koptelefoon is dat ook niet het geval.

Gr Hans
Mijn ervaring m.b.t tweaks is dat je best veel moet doen aan o.a. je stroom voorziening en zeker niet onbelangrijk je aarding om de verschillen te kunnen horen.
Omdat jij de verschillen niet kan horen reageer ik daar op. 

Heb ik dus zeker niet negatief bedoeld! :)
Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

chansig

HS...ik durf te beweren dat als er verschillen zijn mijn set in staat is om deze weer te geven en daarnaast mijn oren in staat zijn deze te horen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Citaat van: chansig op januari  9, 2015, 08:47:22

De Beyerdynamic T1l is aangekomen. Betrekkelijk snel als je bedankt dat hij afgelopen maandag op de post is gegaan in Duitsland. De koptelefoon wordt geleverd in een mooie stevige case. Er zit een meter of drie snoer aan met een 6,3mm jack plug. De staat is onberispelijk. Net als nieuw dus.

Even snel aangesloten. Zit lekker op het hoofd, zachte kussen, geen druk gevoel. Luisteren is natuurlijk ook belangrijk. Dat ben ik nu dus aan het doen. Depeche mode - Violator. Lijkt wat donkerder te zijn dan de Sennheiser HD 800 met name de bas lijkt donkerder. Stemmen, scheiding, stereo beeld zijn mijn inziens prima in orde.

Zow....nu eerst even werken en hopen dat bij thuiskomst de Audeze er is.

Gr Hans

Mooi die Beyers. Ze zien er nog steeds min of meer hetzelfde uit als pakweg 35 jaar geleden, sterk ontwerp. Stiekem toch beter dan Sennheiser :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Rowdy

http://www.fwdmagazine.nl/fwd/139401/review-beyerdynamic-t1/
Kun je in bovenstaande review ermee eens zijn wat ze schrijven over de Beyerdynamic T1, Hans?

chansig

Niet helemaal...ik vind de Audeze en de Sennheiser niet afstandelijk. Maar dat zijn van die smaak dingen.

De meer objectievere zaken zoals stem gebied wat wat warmer is herken ik zeker. De minder directe weergave herken ik ook wel ws de reden om het wat levendiger te noemen en de neuslengte is voor mij meer een voetlengte. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Bijna op weg naar een afspraak even een muziekje. Man wat klinkt het goed.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Wat klinkt goed? Je set of één van de koptelefoons?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HappySound

Citaat van: chansig op januari 16, 2015, 11:47:48
Beide  :pompom: :pompom:

Gr. Hans
Daar is het volgen mij niet iedereen mee eens  ;) ;D
Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

chansig

Dat zouden alleen onzekere mensen iets vervelends vinden... :D ;)

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

pietjepc


HappySound

#2116
Citaat van: chansig op januari 16, 2015, 20:15:48
Dat zouden alleen onzekere mensen iets vervelends vinden... :D ;)

Gr Hans
Ik zou dat idd vervelend vinden maar dan niet omdat ik onzeker zou zijn, maar dan is dat het teken dat ik een afspraak moet maken met de KNO arts  ;)
Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

chansig

#2117
 :D

Beide kan ook hoor..dus onzeker en slechte oren. Eigenlijk moet je dan niemand langs laten komen.:D

Gr Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ruud-

Citaat van: HappySound op januari 16, 2015, 22:15:25
Ik zou dat idd vervelend vinden maar dan niet omdat ik onzeker zou zijn, maar dan is dat het teken dat ik een afspraak moet maken met de KNO arts  ;)
Of die ander  ;D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

chansig

Die kan ook nog onzeker zijn...pffff. Wordt wel een heel vervelende situatie zo.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HappySound

#2120
Citaat van: chansig op januari 16, 2015, 23:42:43
:D

Beide kan ook hoor..dus onzeker en slechte oren. Eigenlijk moet je dan niemand langs laten komen.:D

Gr Hans
Ze hebben toch pilletjes tegen onzekerheid?
Beste meneer de psychiater,...  :D Tja, hoe moet je dat nu weer uitleggen.. ;)
Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

lynch1979

Citaat van: HappySound op januari 17, 2015, 11:00:01
Ze hebben toch pilletjes tegen onzekerheid?
Beste meneer de psychiater,...  :D Tja, hoe moet je dat nu weer uitleggen.. ;)

Niks uitleggen.....je Audeze mee en dan weet hij genoeg  :D

chansig

Ik heb een Audeze, een prima set en ben zelfverzekerd..dus geen bezoek van mij aan een psycholoog.

Nu weer een weekje verder. Het gewoon luisteren begint weer langzaam terug te komen. Soms heb je van die momenten dat het toch weer even technisch wordt. Van de week nog...zit ik Thunderstruck van AC/DC te luisteren en ik hoor iets met de bassdrum gebeuren. Ik ben toch niet gek dus nog een keer terug ja hoor...duidelijk iets andere trap op het pedaal.

Apart....dus de set is nu prima in staat om verschillen te laten horen. Ik moet gewoon meer nieuwe muziek gaan draaien dan weet je niet hoe het eerst klonk. Nu een leuke live opname van Vaya con Dios...genieten hoor. Heerlijke relaxte zondagsmuziek. Deezer, flac het klinkt allemaal prima.

Van de week krijg ik een andere versterker binnen voor de koptelefoon. Het is qua prijs een downgrade en ik ben benieuwd wat het verschil gaat zijn met de Beyerdynamic.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

Citaat van: chansig op januari 18, 2015, 12:10:22
Ik heb een Audeze, een prima set en ben zelfverzekerd..dus geen bezoek van mij aan een psycholoog.


Van de week krijg ik een andere versterker binnen voor de koptelefoon. Het is qua prijs een downgrade en ik ben benieuwd wat het verschil gaat zijn met de Beyerdynamic.

Gr Hans

;)

Welke versterker krijg je binnen?

chansig

FiiO E12 Mont Blanc

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.