ArjanR1 - Focal - Usher - Ekco - Oppo

Gestart door Former member 78, oktober 12, 2009, 21:18:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex Groningen

Beiden wens ik jullie vandaag veel luisterplezier.
En Frank, ons wel even laten weten hoe jij Arjan zijn set vind klinken.

frank2

tuurlijk schrijf ik iets over z'n setje met melkpakjes.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alex Groningen

Dan lees ik dat vanavond wel. Nu eerst naar m'n werk, en dat op een zaterdag. >:(

Former member 78

Citaat van: Alex Groningen op januari 21, 2012, 07:54:45
Dan lees ik dat vanavond wel. Nu eerst naar m'n werk, en dat op een zaterdag. >:(

Ik werk gemiddeld 45 weekenden per jaar, dus het kan erger Alex :P

Heb het spul aangezet rond 08:30 toen ik thuis kwam van mijn werk.
Tegen de tijd dat Frank hier is, is het lekker op temperatuur.

chansig

Is Frank er dan al om 08.35 ? Waar je zin in hebt.. :D

Veel plezier vandaag.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Former member 78

Citaat van: chansig op januari 21, 2012, 09:15:35
Veel plezier vandaag.

Gr Hans

Dát is gelukt ;D
Frank is weer richting huis.




Lekker wat geluisterd, en toen het wat later op de ochtend was, nog even een kleine demo
van de tv set gegeven. Als eerste de Blu Ray Tron, voor de laag weergave :inlove: :D En daarna nog
enkele stukjes muziek.

Was weer gezellig.

frank2

#1331
Eindelijk kon ik de nieuwe aanwinst gaan bekijken en dat in de ochtend. Half 10 was ik er, een mooi zwart apparaat tussen zijn BE10 speakers, zacht gloeiend.

Dire straits speelde zachtjes, en na 10 sec. wist ik het al. Gewoon zeer goed.  Wat een bijzonder mooi geluid kwam eruit, gestoken, detail, warm maar wel helder, met "klankkast" en dat alles achter een zeer eenvoudig stekkerblok. Subliem geluid, ja maar wat staat Arjan nog te wachten? Heel veel, als hij zijn stroom heeft aangepakt, want dan komt er (nog) heel wat meer mooi geluid uit die speakers. Een geluid vol, groots, ruimtelijk en met veel diepte. Dat is er nu nog niet helemaal, maar de potentie van die mooie versterker is er dat hoor je gewoon. Er zit nog veel in 't vat, moet er alleen nog helemaal uit komen. De versterker kan het zeker!

Maar zelfs nu was het al meer dan aangenaam, heerlijke klanken, soms bij sommige muziekstukken misschien iets teveel bas, bekend probleem bij Arjan, maar heel lekker, je kunt er uren naar luisteren, geen scherpe randjes of wat dan ook, gewoon pure lekkere muziek.

Een ding weet ik zeker, straks als alles met stroom ook voor elkaar is, speelt deze set beter dan de mijne.

Ook nog even naar zijn tv met sub en de 520's geluisterd, ook geen straf klinkt ook lekker, vet, maar met voldoende helderheid, heeft Keyser zoals gewoonlijk weer perfect afgeregeld.

Ja Arjan mag trots zijn op zo'n mooie machine, grote potentie, en nu al een zeer mooi geluid.... geen straf om daar naar te luisteren
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

JeroenGRT

Wat zijn nu de grootste verschillen als je de Emillé Cha'am vergelijkt met de Belles set van jou? Jullie spelen beide met dezelfde speakers en bron toch?
Is het geluidsbeeld met de Emillé Cha'am breder en dieper dan de Belles of ervaarde jij dat niet zo?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

chansig

Op hoeveel procent spelen de speakers nu ?

Ik haal uit de recensie van Frank dat ze nog niet echt optimaal presteren of moet ik de woorden als heel veel met een korrel zout nemen ? En dan dus ook zeer goed...het is een ietwat verwarrend verslag. Zeer goede set, subliem zelfs...maar het kan nog heel veel beter. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

#1334
Hoi Jeroen,

Nee het geluid is niet breder of dieper, maar anders, zijn woonkamer heeft betonnen wanden waardoor de bas duidelijk aanwezig is, bij mij is dat geheel anders, ik heb wel bas maar meer neutraal, als het echt diep moet is het er, anders speelt hij gewoon mee als een homogeen beeld. (simpel gezegd: hij heeft eerder teveel bas, ik heb eerder te weinig bas) Bij Arjan zijn de accenten sterker, door de buizenversterker, bij mij is het geheel wat neutraler alsof de weg bij mij meer effen is, bij hem is het net wat meer uitgesprokener. Maar ik heb duidelijk het idee dat zijn versterker wel wat beter is en meer kan dan de mijne.  (dat mag ook het prijskaartje is een stuk hoger)

Arjan heeft nog niets aan zijn stroomvoorziening gedaan, ik wel, nu klinken beide sets goed ze doen niet zoveel voor elkaar onder, als Arjan zijn stroomvoorziening geheel op orde heeft zal zijn set hoogstwaarschijnlijk mooier klinken.

(en ja onze bron is hetzelfde, maar zijn speakers zijn wel iets anders getuned)

nb: ik ben op dit moment wel stroomkabels en een stekkerblok aan het inspelen wat resulteert dat het geluid steeds iets veranderd (per dag) Ik ga bij bovenstaande uit van wat ik vandaag hier thuis hoor.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

kermy

#1335
Citaat van: frank2 op januari 21, 2012, 15:51:48
Hoi Jeroen,

Nee het geluid is niet breder of dieper, maar anders, zijn woonkamer heeft betonnen wanden waardoor de bas duidelijk aanwezig is, bij mij is dat geheel anders, ik heb wel bas maar meer neutraal, als het echt diep moet is het er, anders speelt hij gewoon mee als een homogeen beeld. (simpel gezegd: hij heeft eerder teveel bas, ik heb eerder te weinig bas) Bij Arjan zijn de accenten sterker, door de buizenversterker, bij mij is het geheel wat neutraler alsof de weg bij mij meer effen is, bij hem is het net wat meer uitgesprokener. Maar ik heb duidelijk het idee dat zijn versterker wel wat beter is en meer kan dan de mijne.  (dat mag ook het prijskaartje is een stuk hoger)

Arjan heeft nog niets aan zijn stroomvoorziening gedaan, ik wel, nu klinken beide sets goed ze doen niet zoveel voor elkaar onder, als Arjan zijn stroomvoorziening geheel op orde heeft zal zijn set hoogstwaarschijnlijk mooier klinken.

(en ja onze bron is hetzelfde, maar zijn speakers zijn wel iets anders getuned)

nb: ik ben op dit moment wel stroomkabels en een stekkerblok aan het inspelen wat resulteert dat het geluid steeds iets veranderd (per dag) Ik ga bij bovenstaande uit van wat ik vandaag hier thuis hoor.

Beste Frank,

Je hebt dezelfde installatie gehoord met achtereenvolgens de Belles, de Nat en nu de Emille, kun je proberen de verschillen tussen die drie versterkers te beschrijven?

Wat ik vooral interessant vind is de ervaring van het laag tussen de Belles die solid state is en de beide vacuum state versterkers.

Wat bedoel je met een verschillende afstemming van de speakers, het zijn toch dezelfde speakers, of hebben ze een mogelijkheid om de poorten te dempen zodat je in het laag wat kan aanpassen?

Met vriendelijke groet,

Kermy

chansig

Citaat van: frank2 op januari 21, 2012, 15:51:48
Hoi Jeroen,

Nee het geluid is niet breder of dieper, maar anders, zijn woonkamer heeft betonnen wanden waardoor de bas duidelijk aanwezig is, bij mij is dat geheel anders, ik heb wel bas maar meer neutraal, als het echt diep moet is het er, anders speelt hij gewoon mee als een homogeen beeld. (simpel gezegd: hij heeft eerder teveel bas, ik heb eerder te weinig bas) Bij Arjan zijn de accenten sterker, door de buizenversterker, bij mij is het geheel wat neutraler alsof de weg bij mij meer effen is, bij hem is het net wat meer uitgesprokener. Maar ik heb duidelijk het idee dat zijn versterker wel wat beter is en meer kan dan de mijne.  (dat mag ook het prijskaartje is een stuk hoger)

Arjan heeft nog niets aan zijn stroomvoorziening gedaan, ik wel, nu klinken beide sets goed ze doen niet zoveel voor elkaar onder, als Arjan zijn stroomvoorziening geheel op orde heeft zal zijn set hoogstwaarschijnlijk mooier klinken.

(en ja onze bron is hetzelfde, maar zijn speakers zijn wel iets anders getuned)

nb: ik ben op dit moment wel stroomkabels en een stekkerblok aan het inspelen wat resulteert dat het geluid steeds iets veranderd (per dag) Ik ga bij bovenstaande uit van wat ik vandaag hier thuis hoor.

Frank...jouw woonkamer is toch ook gewoon van beton ? Of heb jij een houten skelet/vloer ? Wat mis jij bij jouw in het laag dan ? Het is ietwat verwarrend om te lezen dat jouw speakers meer/neutraler laag weergeven en Arjan teveel heeft om vervolgens te stellen dat jij te weinig laag hebt.

Als de set van Arjan iets wegheeft van jouw set dan is het gewoon een prima set...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Het is ondoenlijk voor mij om de verschillende versterkers van Arjan tov. elkaar te evalueren. Er zit een te lange tijd tussen. Wel is de huidige versterker absoluut top. Voor zover als ik het kan beoordelen hebben alle versterkers bij Arjan een flinke basdruk die niet voor elkaar onderdoen. (hij had een Belles, Usher en de huidige emile)

De huidige BE10 heeft een schijnbaar iets anders ontworpen filter waardoor de woofer 200 hz verder doorgaat voor het scheidingsfilter het overneemt dan de mijne.

Verder zit er achter de zilveren klep aan de voorkant onderin de speaker een loze ruimte waar zand of lood ingestopt kan worden, dat zorgt als je dat doet voor een diepere maar ook minder volumineuze bas.

Baspoorten dicht stoppen zorgt voor een absoluut slechte sound bij Arjan maar ook bij mij, want ik heb dat wel even geprobeerd.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Citaat van: chansig op januari 21, 2012, 16:33:21
Frank...jouw woonkamer is toch ook gewoon van beton ? Of heb jij een houten skelet/vloer ? Wat mis jij bij jouw in het laag dan ? Het is ietwat verwarrend om te lezen dat jouw speakers meer/neutraler laag weergeven en Arjan teveel heeft om vervolgens te stellen dat jij te weinig laag hebt.

Als de set van Arjan iets wegheeft van jouw set dan is het gewoon een prima set...

Gr Hans

Mijn vloer is van beton maar de muren zijn van gipsplaat, het gehele huis is van hout. Sinds jij bij mij bent geweest hangen overal nieuwe stroomkabels aan en heb ik een ander stekkerblok, en geen van allen heeft meer dan 100 uur erop zitten. Arjans kamer heeft altijd al meer bas gehad.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

kermy

Citaat van: frank2 op januari 21, 2012, 16:34:46
Het is ondoenlijk voor mij om de verschillende versterkers van Arjan tov. elkaar te evalueren. Er zit een te lange tijd tussen. Wel is de huidige versterker absoluut top. Voor zover als ik het kan beoordelen hebben alle versterkers bij Arjan een flinke basdruk die niet voor elkaar onderdoen. (hij had een Belles, Usher en de huidige emile)

De huidige BE10 heeft een schijnbaar iets anders ontworpen filter waardoor de woofer 200 hz verder doorgaat voor het scheidingsfilter het overneemt dan de mijne.

Verder zit er achter de zilveren klep aan de voorkant onderin de speaker een loze ruimte waar zand of lood ingestopt kan worden, dat zorgt als je dat doet voor een diepere maar ook minder volumineuze bas.

Baspoorten dicht stoppen zorgt voor een absoluut slechte sound bij Arjan maar ook bij mij, want ik heb dat wel even geprobeerd.

Ik begrijp dat al er te lang tussen de versterkers gezeten heeft je niet precies meer weet hoe het klonk.

Dat met een ander filter, houdt dat ook in dat er een andere bas unit in zijn BE10 zit?

Aangezien ik gezien heb dat je bij jou speakers een modificatie uitgevoerd hebt door er een andere tweeter in te zetten, word dit filter ook als een mod aangeboden?

Dat van die ruimte kan ik beamen, de onderkant van mijn laagkasten is ook een loze afsluitbare ruimte waar per kant nu 25Kg vogelzand in zit, resultaat is inderdaad strakker laag, maar het gevoel zou ook kunnen zijn van minder laag.

Met vriendelijke groet,

Kermy

frank2

Citaat van: kermy op januari 21, 2012, 16:44:44
Ik begrijp dat al er te lang tussen de versterkers gezeten heeft je niet precies meer weet hoe het klonk.

Dat met een ander filter, houdt dat ook in dat er een andere bas unit in zijn BE10 zit?

Aangezien ik gezien heb dat je bij jou speakers een modificatie uitgevoerd hebt door er een andere tweeter in te zetten, word dit filter ook als een mod aangeboden?

Dat van die ruimte kan ik beamen, de onderkant van mijn laagkasten is ook een loze afsluitbare ruimte waar per kant nu 25Kg vogelzand in zit, resultaat is inderdaad strakker laag, maar het gevoel zou ook kunnen zijn van minder laag.

Met vriendelijke groet,

Kermy

Ik heb precies dezelfde units in mijn speaker zitten als Arjan, alleen zijn filter is iets anders opgebouwd, dit is niet als mod te krijgen voor zover ik weet. (de baswoofer is gelijk aan die van Arjan)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Citaat van: frank2 op januari 21, 2012, 16:37:10
Mijn vloer is van beton maar de muren zijn van gipsplaat, het gehele huis is van hout. Sinds jij bij mij bent geweest hangen overal nieuwe stroomkabels aan en heb ik een ander stekkerblok, en geen van allen heeft meer dan 100 uur erop zitten. Arjans kamer heeft altijd al meer bas gehad.

Oke...ik dacht altijd dat hout, gips ed meer invloed hadden op het laag dan beton.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijn M

De gehele constructie van de kamer heeft invloed op het laag. Beton heeft amper demping, zachtere materialen wel. In een kamer van beton heb je doorgaans zeer prominente staande golven.
Dutch & Dutch

JeroenGRT

Citaat van: frank2 op januari 21, 2012, 15:51:48
Hoi Jeroen,

Nee het geluid is niet breder of dieper, maar anders, zijn woonkamer heeft betonnen wanden waardoor de bas duidelijk aanwezig is, bij mij is dat geheel anders, ik heb wel bas maar meer neutraal, als het echt diep moet is het er, anders speelt hij gewoon mee als een homogeen beeld. (simpel gezegd: hij heeft eerder teveel bas, ik heb eerder te weinig bas) Bij Arjan zijn de accenten sterker, door de buizenversterker, bij mij is het geheel wat neutraler alsof de weg bij mij meer effen is, bij hem is het net wat meer uitgesprokener. Maar ik heb duidelijk het idee dat zijn versterker wel wat beter is en meer kan dan de mijne.  (dat mag ook het prijskaartje is een stuk hoger)

Leuk om te lezen Frank, akoestiek speelt natuurlijk een zeer grote rol. Eigenlijk zou je jouw Belles 28A/350A eens bij Arjan moeten aansluiten, dan kun je de verschillen met de Emillé Cha'am pas echt goed benoemen. In het verleden heb ik ook een Primaluna Prologue Two (KT88) buizenversterker gehad, klonk toen erg levendig, en het zette een enorm breed geluidsbeeld neer. Maar ik vond het tegelijk ook erg vermoeiend, en het laag was lang niet zo strak als ik gewend was. Maar goed de Primaluna zit ook in een heel andere prijsklasse dan de Emillé Cha'am, ik vind die buizenbak echt een machtig mooi apparaat  :D
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

frank2

Jeroen eerlijk gezegd is mij dat teveel werk om de VV en EV naar Arjan toe te slepen. Misschien is het woord levendig bij Arjan inderdaad meer op z'n plaats. Bij mij is er meer rust. Meer bescheiden? Het is in ieder geval top wat hij heeft.  Het geluidsbeeld zal namelijk na aanleg van een audiogroep naar verwachting grootser worden.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Former member 78

Citaat van: frank2 op januari 21, 2012, 16:47:26
Ik heb precies dezelfde units in mijn speaker zitten als Arjan, alleen zijn filter is iets anders opgebouwd, dit is niet als mod te krijgen voor zover ik weet. (de baswoofer is gelijk aan die van Arjan)

Frank,

In de mijn speakers zit een andere woofer.

Oude foto van de Be20, exact de zelfde woofer als jij nu hebt:


De woofer in de nieuwe Be10:



chansig

Citaat van: chansig op januari 21, 2012, 16:33:21
Frank...Wat mis jij bij jouw in het laag dan ? Het is ietwat verwarrend om te lezen dat jouw speakers meer/neutraler laag weergeven en Arjan teveel heeft om vervolgens te stellen dat jij te weinig laag hebt ?

Als de set van Arjan iets wegheeft van jouw set dan is het gewoon een prima set...

Gr Hans

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Snowmaster

Omdat Frank mij wel eens bijpraat.... ;), durf ik wel te reageren op dit onderwerp.
De ruimte van Frank en Arjan is heel anders, maar ondanks de ruimte kun je altijd horen wat een set doet.
Arjan zal door de vorm van zijn woonkamer met stenen wanden een geheel andere bas hebben. Veel eerder zal hij resonanties of staande golven opmerken dan in Frank zijn ruimte.
Frank heeft houtskelet binnenmuren en een ruimte waarin het geluid beter weg kan. Hierdoor zal er eerder de indruk zijn dat er minder bas is. Een aparte audiogroep geeft ook meer controle aan de bas en hierdoor kan ook de indruk van minder bas ontstaan.
Ik weet niet of Arjan zijn Be's heeft gevuld met zand of iets dergelijks, maar ook hierdoor zal de bas anders worden weergegeven. Daarnaast is Frank bezig een audioblok en kabels in te spelen waardoor zijn bas nu niet beoordeeld mag worden.
Het audioblok dat Arjan gebruikt ken ik erg goed, daarom wil ik toch iets kwijt.
Arjan, jij hebt een verschrikkelijk mooie set opgebouwd. Deze zal zeker nog niet volledig "losgespeeld" zijn, maar als je aan de slag gaat met de fijntuning, neem dan alsjeblieft afscheid van je Monster.
De Monsterreeks ken ik t/m de oude 2*** serie.
Zelfs op mijn pingpongsetje heb ik jaren geleden al afscheid genomen van dit MediaMarkt artikel dat het verfijnde van je set en zelfs een stukje dynamiek verstopt. Door de geweldige kwaliteit die je hebt staan, valt dit niet direct op. Dit blok kan je geheel op het verkeerde been gaan zetten als je verder gaat verbeteren.  Het filtert a.h.w. de weergave van betere producten voor een deel weg. Het wordt dan lastiger waarneembaar wat goed en slecht is.  Even uit mijn geheugen...heb je de HTS 1000?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

Arjan is zich bewust dat filters in een blok "killing" zijn voor een buizenversterker.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Former member 78

Het staat ook in de planning om die Monster te vervangen.
Ik heb de HTS800 trouwens.