HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Raphie op april 18, 2007, 16:36:34
Alleen al voor het design zou ik deze nemen.... is toch veel sjieker dan zo'n Swoboda mod?!?

Wel mooier, maar ook 2 keer zo duur. Bovendien is ie niet gemod, en bij alles wat ik over deze klasse Sony's vind lees ik dat een goede gemodde beter is dan een betere ongemodde.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

garmtz

Ligt sterk aan de kwaliteit van de modificatie... :)

dekkersj

Zeg dat nou niet...Voor je het weet zitten we in een neerwaartse spiraal.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

Kwabbernoot

Zo'n geweldig mooie CD-spelert móet wel mooi klinken!  ;D

Groeten...

Wijx wondere wereld

Citaat van: HuubF op april 18, 2007, 16:57:30
Wel mooier, maar ook 2 keer zo duur. Bovendien is ie niet gemod, en bij alles wat ik over deze klasse Sony's vind lees ik dat een goede gemodde beter is dan een betere ongemodde.



om het in perspectief te zetten. De 779, XA-7 en de SCD-1 behoren kwa bouw bij de beste spelers van Sony. De dac is van allemaal niet heel sterk, maar wel zeer de moeite waard. De 779 is weleenswaar gemodificeerd maar mocht er iets stuk dan is die behoorlijk waardeloos. De SCD is al 10x beter als je XA-50. 1500 is zeer weinig 2500 euro is normaler. De SCD kun je altijd na een jaar genieten nog een upgraden met een goede modificatie.

Een gemodificeerde SCD klinkt beter als een gemodificeerde 779. Uitgaand dat het allebei professioneel met verstand van zaken is uitgevoerd
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

chansig

Citaat van: Kwabbernoot op april 18, 2007, 18:12:36
Zo'n geweldig mooie CD-spelert móet wel mooi klinken!  ;D

Groeten...

Hiep hoera voor de autosuggestie  ;D ;D ;D ;D.

Huub, ik zou het niet durven zeggen welke je moet/mag gaan nemen. Succes met je keuze...


Groeten Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markaudio

Citaat van: HuubF op april 18, 2007, 16:15:26
Ik kán ook aan een SCD-1 komen. Waarschijnlijk ongemodificeerd, ongeveer 1500 euro. Wat is wijsheid?

Ai, €1500,- is veel geld maar wel goedkoop! Als deze in goede staat is en je dit budget ook hebt is dit mijninziens een geweldige keus! 779 is erg fraai maar een SCD-1..... (stilletjes hoop ik dat je deze over een paar jaar dan weer verkoopt. Dan wordt je officieel mijn huisleverancier ;)) Een 779 moet erg radicaal aangepakt zijn wil deze een standaard SCD-1 overtreffen.
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

HuubF

Citaat van: Markaudio op april 18, 2007, 21:05:18
Ai, €1500,- is veel geld maar wel goedkoop! Als deze in goede staat is en je dit budget ook hebt is dit mijninziens een geweldige keus! 779 is erg fraai maar een SCD-1..... (stilletjes hoop ik dat je deze over een paar jaar dan weer verkoopt. Dan wordt je officieel mijn huisleverancier ;)) Een 779 moet erg radicaal aangepakt zijn wil deze een standaard SCD-1 overtreffen.

De geschiedenis leert dat ik ALTIJD wel weer verkoop. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Al een keuze kunnen maken ?

Groeten Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Ik ben net terug van een long weekend Berlijn en heb net de hifi weer in het stopcontact gedaan. Deze week zou het moeten gebeuren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

cra5h

Citaat van: HuubF op april 24, 2007, 00:13:14
Ik ben net terug van een long weekend Berlijn en heb net de hifi weer in het stopcontact gedaan. Deze week zou het moeten gebeuren.

Hehe, Berlijn heb ik ook het afgelopen weekeind gezeten, heb je niet zien lopen. Veel succes met de beslissing!

garmtz

Citaat van: HuubF op april 24, 2007, 00:13:14
Ik ben net terug van een long weekend Berlijn en heb net de hifi weer in het stopcontact gedaan. Deze week zou het moeten gebeuren.

Fantastische stad... Enorm inspirerend!

Tjeb


garmtz

#563

Kwabbernoot

Hoho, kom mij niet aan Roy Black.
Ik ben daarmee opgegroeid. Luister ook eens naar: Schön ist es auf die Welt zu sein. Héérlijke tijd.  ;D

Groeten...

PS:Einsturzende Neubauten komt ook uit Berlijn. U2 heeft er een tijd gezeten, Bowie, Nick Cave, Depeche Mode... Hoezo niet muzikaal inspirerend.

garmtz

Precies Kwabbernoot! De muziek en underground uit Berlijn is trendsettend! Alleen al de Techno-scene is al uniek.

Tjeb

Citaat van: Kwabbernoot op april 24, 2007, 09:05:36
Luister ook eens naar: Schön ist es auf die Welt zu sein.

Ja je hebt helemaal gelijk na het horen van dit ben ik helemaal om en ga meteen speuren op BOL  ;D ;D ;D

Mvg Tjeb

HuubF

Citaat van: garmtz op april 24, 2007, 08:10:49
Fantastische stad... Enorm inspirerend!

De stad was groot en pompeus met een nog steeds voelbaar verschil tussen oost en west. De mensen zijn interessant, die hebben heel wat meegemaakt in hun stad. Er zijn grote verschillen tussen arm en rijk. Met de armsten in het oosten natuurlijk.

Het Joden-monument en -museum waren hartverscheurend. Verder een vreemde mix tussen oude gebouwen, prachtige moderne architectuur en Oost-Duitse 'platten-bau': de vreselijke woon-kolossen. Wel lekker goedkoop, je hebt al een appartement voor 50.000 euro. Eten en drinken waren ook erg goedkoop, vooral aan de Oost-kant.

Leuke stad om een weekje te zijn. Bij een eventueel volgend bezoek gaan we de musea doen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

)p(

#568
Citaat van: Kwabbernoot op april 24, 2007, 09:05:36
Hoho, kom mij niet aan Roy Black.
Ik ben daarmee opgegroeid. Luister ook eens naar: Schön ist es auf die Welt zu sein. Héérlijke tijd.  ;D


Mijn zusje had het singletje van dat nummer toen ze een paar jaar oud was een hele zomer lang de hele dag aanstaan...laa la la laaa la la laa...verdomme nu heb ik die melodie weer voor de rest van de dag in mijn hoofd... ;D

Berlijn is inderdaad een geweldige stad. En je hebt gelijk relatief goedkoop, maar je moet niet vergeten dat in een wijk als de prenzlauer berg voor en net na de wende veel kunstenaars e.d woonden waarvoor het nu veel te duur daar is geworden. Vrienden van ons hadden daar echt geweldige woningen ateliers jarenlang...die tijd is helaas voorbij voor hen...

peter

garmtz

Citaat van: )p( op april 24, 2007, 10:11:09
Berlijn is inderdaad een geweldige stad. En je hebt gelijk relatief goedkoop, maar je moet niet vergeten dat in een wijk als de prenzlauer berg voor en net na de wende veel kunstenaars e.d woonden waarvoor het nu veel te duur daar is geworden. Vrienden van ons hadden daar echt geweldige woningen ateliers jarenlang...die tijd is helaas voorbij voor hen...

Prenzlauer Berg is inderdaad nu de nieuwe yuppen-wijk (overtrokken) aan het worden. Wel nog steeds ontzettend gezellig, maar inderdaad een stuk duurder al. Dus is Kreuzberg nu erg aan het opkomen en eigenlijk nog hipper op dit moment dan het toch al wat langer bekend staande Prenzlauer Berg. In Kreuzberg VOEL je gewoon de energie en creativiteit. Dat maakt Berlijn voor mij tot een van de mooiste steden van Europa. Het gevoel dat ik krijg als ik door opkomende 'onontdekte' wijkjes daar loop grenst aan euforie... ;D

Lekker off-topic trouwens... :D

Tjeb

Citaat van: garmtz op april 24, 2007, 10:53:33
Lekker off-topic trouwens... :D

Dat is dit hele topic toch? Maar wel gezellig  :)

garmtz

Citaat van: HuubF op april 24, 2007, 09:55:29
Het Joden-monument en -museum waren hartverscheurend.

Inderdaad. Kreeg tranen in mijn ogen toen ik in die hele hoge ruimte stond in het museum met maar 1 deur...

CitaatVerder een vreemde mix tussen oude gebouwen, prachtige moderne architectuur en Oost-Duitse 'platten-bau': de vreselijke woon-kolossen. Wel lekker goedkoop, je hebt al een appartement voor 50.000 euro. Eten en drinken waren ook erg goedkoop, vooral aan de Oost-kant.

Ik vind alleen de Mitte nog wel aardig in West, de rest is niet veel aan vind ik.

CitaatLeuke stad om een weekje te zijn. Bij een eventueel volgend bezoek gaan we de musea doen.

En 'verdwalen' in Kreuzberg of Pernzlauer Berg en de leukste cafeetjes tegenkomen!

)p(

Citaat van: garmtz op april 24, 2007, 11:18:23
Inderdaad. Kreeg tranen in mijn ogen toen ik in die hele hoge ruimte stond in het museum met maar 1 deur...


off topic verder...

De eerste keer dat ik er was had ik een zelfde ervaring. Het hele museum was toen nog leeg en werkte als 1 groot kunstwerk van Libeskind ter nagedachtenis aan de holocaust. Als je dan aan het einde van je "processie" door het gebouw in die ruimte kwam en de deur dicht viel...kippenvel. Echter nu met de inrichting van het gebouw is het niet meer wat het was imho...die is namelijk van een onbeschrijfelijke knulligheid tov de architectuur van het gebouw....de leegtes..voids verliezen daardoor hun zeggingskracht en die herdenkingruimte voelt nu meer als een aanhangsel.

Peter

)p(

#573
Citaat van: garmtz op april 24, 2007, 10:53:33
Dus is Kreuzberg nu erg aan het opkomen en eigenlijk nog hipper op dit moment dan het toch al wat langer bekend staande Prenzlauer Berg. In Kreuzberg VOEL je gewoon de energie en creativiteit. Dat maakt Berlijn voor mij tot een van de mooiste steden van Europa. Het gevoel dat ik krijg als ik door opkomende 'onontdekte' wijkjes daar loop grenst aan euforie... ;D


Kreuzberg is dat voor het westen eigenlijk altijd al geweest, echter wel met een sterk politieke inslag...eind jaren 80 nog een aantal weken gebivakkeerd in een kraak/actie/kunst centrum daar, wat je dan meemaakt...ik vond mijzelf al aardig links extreem in die tijd...maar die duitsers...hehe

peter

Perfectionist

Citaat van: HuubF op april 24, 2007, 09:55:29
Het Joden-monument en -museum waren hartverscheurend. Verder een vreemde mix tussen oude gebouwen, prachtige moderne architectuur en Oost-Duitse 'platten-bau': de vreselijke woon-kolossen. Wel lekker goedkoop, je hebt al een appartement voor 50.000 euro. Eten en drinken waren ook erg goedkoop, vooral aan de Oost-kant.

Idd zeer indrukwekkend het monument en het museum. Vooral (onderste foto) alle hoofdjes van metaal waarover je kunt lopen vond ik zeer indrukwekkend in het Joods Museum (uitdrukkende de lijken van de holocaust...)

Holocaust monument (de zwarte stenen)



Joods museum

Een beter forum begint bij jezelf.