HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

DA BoSS

#525
Hoi Huub,


Is de tijd wellicht rijp voor wat akkoustisch advies & metingen van bv Toine Dingemans of Auralex (via BBG) ?



groeten, jasper


ps: zit 'helaas' wel een aardig prijskaartje aan vrees ik
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

HuubF

Citaat van: DA BoSS op april 16, 2007, 15:22:18
Is de tijd wellicht rijp voor wat akkoustisch advies & metingen van bv Toine Dingemans of Auralex (via BBG) ?
ps: zit 'helaas' wel een aardig prijskaartje aan vrees ik

Dat wil ik op termijn wel doen, ja. Maar het heeft pas zin om Toine uit te nodigen als mijn woonkamer af is; hij wordt compleet gere-designed. Met hoekbank, gordijnen en iets harigers op de vloer. Omdat het acoustische probleem voornamelijk de echo is hoop ik dan een heel eind te zijn.

Overigens vind ik de prijs voor een consult wel meevallen. Er begint pas een teller te lopen als je je kamer vol moet zetten met diffusors, basstraps en absorbers. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

R


garmtz


dekkersj

Citaat van: HuubF op april 16, 2007, 15:07:12
In een HT-set zou het inderdaad geen probleem zijn, maar ik heb een stereo-setje. ;)
Dan houdt het gewoon op... ;)

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

garmtz


HuubF

De bedoeling was de onderste, maar die is alweer weg. :-\

Alternatieven zijn nu een 779ES Swoboda-2 of een SCD1. Of wachten, natuurlijk. Niet mijn beste eigenschap.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markaudio

Citaat van: HuubF op april 17, 2007, 16:42:23
De bedoeling was de onderste, maar die is alweer weg. :-\

Alternatieven zijn nu een 779ES Swoboda-2 of een SCD1. Of wachten, natuurlijk. Niet mijn beste eigenschap.

Oef, als je een SCD-1 tegenkomt tegen een prijs binnen je budget zou ik niet lang twijfelen? Echter zal zwart lastig worden.
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

HuubF

Ik heb al verschillende Sony's op de korrel. Ook deze keer moet ik het weer al luisterend beslissen, ben ik bang. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markaudio

Citaat van: HuubF op april 17, 2007, 18:02:40
Ik heb al verschillende Sony's op de korrel. Ook deze keer moet ik het weer al luisterend beslissen, ben ik bang. ;D

Sinds kort heeft forumgenoot Wijx een SCD-1, misschien kan je een keer wat met hem afspreken? Van alle Sony´s (en andere CD-spelers) die ik gehoord heb is de SCD-1 een klasse apart. Ook de 779 (die erg fraai is) komt niet bij de SCD-1 mijninziens.

Mvg,


Mark
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

Wijx wondere wereld

#537
schrijf een goed gemodifeerde 779 niet af. Een standaard SCD redt dat niveau niet met cds. Ik ben 5 jaar bezig geweest om een betaalbare SCD-1 te kopen dus veel succes  ;D

de SCD777 is een stuk beter als de XA-777, maar wil nog wel een tikken door een ontwerpfout in de kast
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

HuubF

De eerste échte über-Sony hier in huis zal de 779ES Swoboda 2 zijn. :-*
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

chansig

Citaat van: HuubF op april 18, 2007, 09:53:46
De eerste échte über-Sony hier in huis zal de 779ES Swoboda 2 zijn. :-*

Had hem al zien staan...ben benieuwd naar de niet blinde vooruitgang.

Groeten Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op april 18, 2007, 10:30:23
Had hem al zien staan...ben benieuwd naar de niet blinde vooruitgang.

Hey verse vadert! ;D Ik ben ook benieuwd. Het is de eerste tot het bot getweakte Sony in da house.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op april 18, 2007, 10:42:31
Hey verse vadert! ;D Ik ben ook benieuwd. Het is de eerste tot het bot getweakte Sony in da house.

Binnenkort kom ik wel weer langs....kijken of de volgende stap wederom er 1 is van vooruitgang.

Groeten Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Wijx wondere wereld

Elke Sony klinkt beter met wat modificaties. Standaard klinken ze saai
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Wijx wondere wereld

Let er trouwens wel op dat Sony geen onderdelen meer levert voor de 779. Dus kapot betekend een zoektocht naar onderdelen
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

HuubF

Citaat van: The one and only Wijx op april 18, 2007, 15:22:23
Let er trouwens wel op dat Sony geen onderdelen meer levert voor de 779. Dus kapot betekend een zoektocht naar onderdelen

Ik kán ook aan een SCD-1 komen. Waarschijnlijk ongemodificeerd, ongeveer 1500 euro. Wat is wijsheid?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

R

#546
Oef.. wat een mooi ding zeg O0



Citaat van: HuubF op april 18, 2007, 16:15:26
Ik kán ook aan een SCD-1 komen. Waarschijnlijk ongemodificeerd, ongeveer 1500 euro. Wat is wijsheid?

Raphie

Alleen al voor het design zou ik deze nemen.... is toch veel sjieker dan zo'n Swoboda mod?!?
JBL PRX Power!

DA BoSS

is dat geen prototype design?

(ik heb ze ook een stuk minder mooi gezien dacht ik?)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Wijx wondere wereld

Citaat van: HuubF op april 18, 2007, 16:15:26
Ik kán ook aan een SCD-1 komen. Waarschijnlijk ongemodificeerd, ongeveer 1500 euro. Wat is wijsheid?

doeeeeeeeeeeeeen kun je altijd doorverkopen voor meer
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun