HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

chansig

Citaat van: garmtz op maart 26, 2007, 09:45:13
Dat heb je snel voor elkaar! Maarja, als je weer aan het volume zit kan het weer verkeerd staan... ;) 

Dus niet meer harder en of zachter zetten. Wel lekker rustig.... ;D

Groeten Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart 26, 2007, 09:45:35
De 5 van....nog even en ik krijg een zwarte balk over mijn ogen heen geplakt. Even goede vrienden hoor. ;D ;D ;D ;D ;D:-* :-* :-*

Mag/kan ik misschien woensdagavond langskomen (nederlands elftal voetbalt wel maar daar missen we niets aan  >:D :'().

Groeten Hans

Hoi Hans, dat mag/kan! ik heb ook nog wat spullen van jou staan...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ruud-

Citaat van: garmtz op maart 26, 2007, 07:13:25
Ben je gaan zitten bij Audio Cube? Als je gaat staan bij deze speakers dan is het echt niks. Je moet lekker onderuit gezakt luisteren... :)  Was Audio Note een uitschieter naar slecht of goed? :)

Het was in beide gevallen niets...maar wie ben ik ???
De enige set die mij kon bekoren was die met de Master's van Dynamic Solutions.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

garmtz

Citaat van: Ruud- op maart 26, 2007, 11:58:41
Het was in beide gevallen niets...maar wie ben ik ???

Ruud? :) 

CitaatDe enige set die mij kon bekoren was die met de Master's van Dynamic Solutions.

Niet gehoord. De Magnepans stonden te spelen. Maar ik ken ze en vind ze de hifi-dingen wel goed doen, alleen muzikaal gezien missen ze iets.

RuTT

#454
Citaat van: Ruud- op maart 26, 2007, 11:58:41
Het was in beide gevallen niets...maar wie ben ik ???
De enige set die mij kon bekoren was die met de Master's van Dynamic Solutions.


Inderdaad wie ben jij 8) ,  vertel... ;D

Gr.RuTT

chansig

Citaat van: HuubF op maart 26, 2007, 10:02:55
Hoi Hans, dat mag/kan! ik heb ook nog wat spullen van jou staan...

Da's waar, dan zie ik je tussen half 8 en 8 uur ?

Groeten Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op maart 26, 2007, 09:40:51
De sub staat zeer zacht, zoals het hoort. Na een gewenningsperiode (hij heeft de hele nacht aangestaan) is hoor je 'm absoluut niet meer.

Zonde, als je hem niet meer hoort kun je hem net zo goed uitzetten en verkopen.  ;D  ;D

Groeten...

chansig

Citaat van: Kwabbernoot op maart 26, 2007, 17:28:41
Zonde, als je hem niet meer hoort kun je hem net zo goed uitzetten en verkopen.  ;D  ;D

Groeten...

Ik durf te wedden dat als je gaat meten hij er wel is...... >:D

Groeten Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

neverywhere

Citaat van: HuubF op maart 26, 2007, 08:01:05
Ik heb al een zeer goede koptelefoon.  :D

Maar wat bedoel je met 'weinig aanpassingen'? Ten opzichte van het desastreuze bezoekje van 'de 5' is er inderdaad betrekkelijk weinig veranderd. Alleen een andere cd-speler. Verder alleen tweaks als stroomsnoeren, een andere ls-kabel en berken-multiplex onder de apparatuur.

Ach , om eerlijk te zijn was ik in een wat sarcastische bui toen ik dat postje schreef......Ik was namelijk verbaasd dat u nog steeds op zoek bent naar het ultieme geluid....
Ik heb uw gehele zoektocht naar het ultieme zeer goed gelezen en daar waar ik in het begin bij dingen als het plafond nog dacht: Hmmmmm, helemaal geen gek idee, kwam er naarmate ik verder las in uw avonturen toch zo af en toe een glimlach om mijn mond bij het zien van alweer een basstrap of andere apparatuur aanpassing.  Maar goed, het is een hobby nietwaar en als u er lol in beleefd  vooral mee doorgaan want het is zonder meer vermakelijke lectuur.

I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Tjeb

Citaat van: chansig op maart 26, 2007, 17:49:38
Ik durf te wedden dat als je gaat meten hij er wel is...... >:D

Groeten Hans

Begin jij nou ook al?!?!?,


wil je wegwezen met je gesodemieter  ;D ;D ;D
P.s. wees blij dat het geen ge-sodom-mieter is  8)

Mvg Tjeb

Tjeb

#460
Ik moet trouwens zeggen dat de nieuwe "pel"creatie die daar stond te spelen mij ook niet echt kon bekoren, redelijk plat, saai en een gemis aan hoge tonen, de grote Xanadu's (ik weet geen type) deden het wel goed en de Masters waren erg goed, dit was trouwens ook de enige importeur (die ik bezocht heb) waar niet van die vreselijke irritante tingel-tangel meuk te horen was maar waar muziek gedraaid werd.

Mvg Tjeb

DA BoSS

Citaat van: Tjeb op maart 26, 2007, 19:48:04
Ik moet trouwens zeggen dat de nieuwe "pel"creatie die daar stond te spelen mij ook niet echt kon bekoren, redelijk plat, saai en een gemis aan hoge tonen........

ik herken dat wel een beetje...het zijn geen luidsprekers die je gelijk bij de strot grijpen >:D.
Maar, op de langere termijn is dat trouwens meestal een voordeel....ze zullen je niet snel gaan irriteren ;)
(itt sommige commerciele speakers)

mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

aMUSEd

Citaat van: garmtz op maart 26, 2007, 12:00:24
De Magnepans stonden te spelen. Maar ik ken ze en vind ze de hifi-dingen wel goed doen, alleen muzikaal gezien missen ze iets.
De mg20's konden mij ook niet bekoren (viel mij echt tegen).. ik denk werkelijk dat er iets niet goed was aan de set. De set klonk weinig levendig, tonaal was het wat plat en de afbeelding was onrealistisch groot (misschien hoort het wel zo bij dit formaat) zonder duidelijke afbakening.
De zaal met herron ed vond ik wel muziek maken maar de muziek stond wel erg hard dus dat geeft ook al de nodige levendigheid (tamelijk onvriendelijk voor de buren die het wel rustig wilde houden omdat zij niet op die manier indruk wilde maken 8))

Tjeb

Citaat van: DA BoSS op maart 26, 2007, 20:29:09

Maar, op de langere termijn is dat trouwens meestal een voordeel....ze zullen je niet snel gaan irriteren ;)


He he, (lol) :)

dat deden ze meteen al  8)

Mvg Tjeb

HuubF

Vandaag mijn laatste ziektedag gehad. De ruzies op de diverse fora zijn beëindigd, dus ik kan gewoon weer gaan werken. Overigens wel behoorlijk ziek geweest. :(

Vandaag mijn eerste wankele schreden buiten gedaan. Het eerste doel: het halen van een Caliber LT3 verzwakker bij de Halfords om mijn subwoofer vanaf de speaker-aansluiting aan te kunnen sluiten. Het apparaatje (luidspreker-kabel in, tulp uit) was zowaar op voorraad. Slechts 11,95. Thuis met een tang het apparaatje toch maar even opengebroken. Paar weerstandjes, 2 spoeltjes. Gelijk maar een langere interlink aan gesoldeerd (nee Garmt, niet die). Klaar om te proberen. Onverwacht bezoek van vriendin. :-X

Na een uurtje eindelijk geïnstalleerd en verdomd, het werkt. De subwoofer doet nu gewoon mee met de speakers als ik harder of zachter ga. Nu maar hopen dat het een beetje verantwoord is. Het apparaatje zag er niet echt audiofiel uit, maar bevatte ook weinig componenten. Misschien vervang ik ze wel door betere. Het lijkt me overigens moeilijk te beoordelen of een subwoofer wel goed genoeg klinkt.

Wie voelt zich trouwens audiofiel? Na 4 dagen de schimpscheuten van een paar anti-audiofielen op 2 fora tegelijk over me heen te hebben gehad, voelt het een beetje als een geuzennaam.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

neverywhere

Citaat van: HuubF op maart 26, 2007, 23:13:29
Wie voelt zich trouwens audiofiel? Na 4 dagen de schimpscheuten van een paar anti-audiofielen op 2 fora tegelijk over me heen te hebben gehad, voelt het een beetje als een geuzennaam.

Tuttut. ::)
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

HuubF

Citaat van: neverywhere op maart 26, 2007, 23:58:34
Tuttut. ::)

Dat was niet op dit forum, hoor! Dus ik bedoel u niet. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Audiofiel

Citaat van: HuubF op maart 26, 2007, 23:13:29
Wie voelt zich trouwens audiofiel? Na 4 dagen de schimpscheuten van een paar anti-audiofielen op 2 fora tegelijk over me heen te hebben gehad, voelt het een beetje als een geuzennaam.

Ik. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

;D   Kop op Huub, hier ben je veilig! 8)

HuubF

Citaat van: garmtz op maart 27, 2007, 08:45:09
;D   Kop op Huub, hier ben je veilig! 8)

Volgens sommige mensen op andere fora ben ik hier in de handen van commercielen die mij trachten uit te persen. Dat is toch zeker niet zo? :o
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

garmtz

Citaat van: HuubF op maart 27, 2007, 08:47:46
Volgens sommige mensen op andere fora ben ik hier in de handen van commercielen die mij trachten uit te persen. Dat is toch zeker niet zo? :o

Lijkt mij niet nee! Zeg maar wie dat zeggen, dan ga ik ze petsen! ;)  Volgens mij proberen je topicbezoekers je eerder geld te laten BESPAREN. :)

brimbrammer

Citaat van: garmtz op maart 27, 2007, 08:56:20
Lijkt mij niet nee! Zeg maar wie dat zeggen, dan ga ik ze petsen! ;) 
;D
Denk inderdaad dat hier genoeg gevallen zijn waaruit blijkt dat het inderdaad niet zo is. :D (en dan bedoel ik dat ze je niet proberen uit te persen).

oud_account_1

Citaat van: HuubF op maart 26, 2007, 23:13:29
Wie voelt zich trouwens audiofiel? Na 4 dagen de schimpscheuten van een paar anti-audiofielen op 2 fora tegelijk over me heen te hebben gehad, voelt het een beetje als een geuzennaam.
Mjah, je had het al kunnen weten toen je je daar registreerde ;D

"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Barrrrry

Citaat van: squadra op maart 27, 2007, 10:20:04
Mjah, je had het al kunnen weten toen je je daar registreerde ;D



Is dit fotoshop, of staat het er echt? Lijkt me anders een leuk forum :)

oud_account_1

Citaat van: Barrrrry op maart 27, 2007, 14:47:20
Is dit fotoshop, of staat het er echt? Lijkt me anders een leuk forum :)
;D Geen van beiden, het is een lokale html-pagina :)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values