HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chansig

Citaat van: HuubF op februari 26, 2007, 09:06:54
Na een beetje inspelen klinkt deze kabel erg goed met heel veel details, waar ik normaal gesproken een hekel aan heb, maar niet scherp.

Op de goede weg, dus. ;D

Goede lezen mensen.. ;) Tot nu toe heeft Huub geen last van Sssssssssiltech, wanneer dit wel het geval is heb ik nog wel een tip voor hem om dit probleem eventueel aan te pakken. Het enige is dat de speakers er optisch niet aantrekkelijker uit gaan zien...

Groeten Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op februari 26, 2007, 10:16:38
Goede lezen mensen.. ;) Tot nu toe heeft Huub geen last van Sssssssssiltech, wanneer dit wel het geval is heb ik nog wel een tip voor hem om dit probleem eventueel aan te pakken. Het enige is dat de speakers er optisch niet aantrekkelijker uit gaan zien...

Ik vond het geluid al een tijdje wat te donker, dus wat meer frissigheid vind ik geen probleem. Slissen hoor ik zowiezo niet. Maar... dat is natuurlijk een momentopname. ;)

Hans, leg die truc met dat vilt eens uit?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Stukje uit vilt snijden, ter grote van de tweeter en dan schroefje uit de tweeter halen, deze door het vilt en dan weer terugschroeven. Wanneer het niet bevalt kan je het vilt gaan schaven waardoor je een extra ring krijgt. Dit doe je totdat je tevreden bent. En uiteraard op beide tweeters doen  ;)

Groeten Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op februari 26, 2007, 11:09:49
Stukje uit vilt snijden, ter grote van de tweeter en dan schroefje uit de tweeter halen, deze door het vilt en dan weer terugschroeven. Wanneer het niet bevalt kan je het vilt gaan schaven waardoor je een extra ring krijgt. Dit doe je totdat je tevreden bent. En uiteraard op beide tweeters doen  ;)

Wat bedoel je met 'het schroefje uit de tweeter halen'?? Ik zie 2 verschillende constructies voor me: een ring rond de tweeter tegen reflecties, en vilt onder de tweeter (onder de bevestigings-schroeven?) als demping.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op februari 26, 2007, 11:24:10
Wat bedoel je met 'het schroefje uit de tweeter halen'?? Ik zie 2 verschillende constructies voor me: een ring rond de tweeter tegen reflecties, en vilt onder de tweeter (onder de bevestigings-schroeven?) als demping.

Kijk even naar de foto in mijn set...Dan wordt het allemaal duidelijk. Het vilt komt voor de unit te zitten, met uiteraard dat gat erin ter grote van de unit.

Groeten Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

De afgelopen 2 weken heb ik een nieuwe luidspreker-kabel en interlink gekocht. Goed spul van Siltech, maar dan van de rol. Het interlinkje heb ik zelf in elkaar gesoldeerd.  8)

In dezelfde periode verving ik de stroom-aanvoer naar mijn set: van een rol-verlengsnoer naar een zeer degelijk tuin-verlengsnoer. De dikste die in de Nederlandsche bouwmarkten te krijgen is.

Dit alles na aanschaf van een andere cd-speler, ook zo'n 2 weken terug.

De veranderingen op een rij:
1. Andere cd-speler
2. Vervolgens: een ander luidspreker-snoer
3. En een andere interlink
4. Plus een ander netsnoer.

De audio-chaos in mijn huiskamer in de afgelopen 2 weken laat zich nauwelijks omschrijven. Dagelijks leek het geluid anders te klinken, stuiterend tussen 2 uitersten:
1. Meeslepend, maar weinig audiofiel (minder details, zware bas)
2. Audiofiel, maar weinig meeslepend (meer details, slanke bas)
Waarbij er in de afgelopen 2 weken wel een stijgende lijn leek te zijn. In die tijd heb ik niets veranderd qua snoertjes, omdat ik het gevoel had dat de Siltech's moesten inspelen.

Ik had me min of meer verzoend met het eindresultaat, tot mijn verjaardagsfeestje afgelopen zaterdag. Om te voorkomen dat de bezoekers over het diagonaal door de kamer lopende verlengsnoer zouden vallen ging de stekker in een ander, niet-geaard stopcontact. Dit leek (natuurlijk) iets beter te klinken.

Tot gisteravond. Ik miste het meeslepende toch weer, en stopte de stekker maar weer in het geaarde stopcontact in het midden van de kamer. Geen verschil. Wel voelde ik nog spanning op de cd-speler, kennelijk was er iets aan de hand met de aarde of zo. De stekker ging 1 verdieping hoger in het stopcontact, maar nu omgedraaid. De spanning op de cd-speler was weg.
Bij het luisteren viel ik bijna van mijn stoel. Voor het eerst hoorde ik een meeslepend geluid mét de details én een stevige, diepe maar beschaafde bas.

Die laatste conclusie zal zeker niet de laatste zijn en blijkt over een paar dagen misschien weer achterhaald. Maar wel is het zo dat de afgelopen 2 weken allerlei processen een rol hebben gespeeld, zowel tussen de oren als in de kabels. Waar de verhouding ligt... geen idee. Er valt niets te bewijzen, er kunnen geen conclusies worden getrokken.

Maar dit is wel de allerlaatste keer dat ik zó veel componenten tegelijk verwissel. ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Staaled

Verkeerde fase?
Wil wel vaker gebeuren als je de boel overhoop haalt ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HuubF

Citaat van: Hipster op februari 28, 2007, 14:38:45
Verkeerde fase?
Wil wel vaker gebeuren als je de boel overhoop haalt ;)

Kan zijn, maar dat zal niet de enige oorzaak zijn geweest.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op februari 28, 2007, 11:01:10


Maar dit is wel de allerlaatste keer dat ik zó veel componenten tegelijk verwissel. ;)


Deze wordt opgeslagen in Word en wanneer de rijd daar is zal ik hem tevoorschijn toveren.. ;D ;D

Groeten Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

FrankB

Citaat van: chansig op februari 28, 2007, 19:21:27
Deze wordt opgeslagen in Word en wanneer de rijd daar is zal ik hem tevoorschijn toveren.. ;D ;D

Groeten Hans

Wat is de boeteclausule als hij zich er niet aan houdt? ;D ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

bmateijsen

Jawel... de Lavardin is erg gevoelig voor polariteit.

Citaat van: HuubF op februari 28, 2007, 16:57:15
Kan zijn, maar dat zal niet de enige oorzaak zijn geweest.

HuubF

Citaat van: bmateijsen op maart  1, 2007, 00:07:59
Jawel... de Lavardin is erg gevoelig voor polariteit.

Ik heb dat natuurlijk wel uitgeprobeerd maar ik kan geen ander verschil ontdekken dan dat er iets in de ruimtelijkheid verandert. Geen andere klank.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

FrankB

Citaat van: HuubF op maart  1, 2007, 08:44:11
Ik heb dat natuurlijk wel uitgeprobeerd maar ik kan geen ander verschil ontdekken dan dat er iets in de ruimtelijkheid verandert. Geen andere klank.

Dat is ook mijn ervaring, het plakt allemaal flink op de speakers, een gat in het midden en minder los. Maar klankmatig veranderd er weinig.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

HuubF

Na een weekje geluisterd te hebben naar de nieuwe opzet begon het me allemaal een beetje te frissig te klinken. Dat heb ik vaak, dan lijkt het allemaal goed maar een week of 2 weken later begint het te knagen.

Vandaag moest de Siltech-interlink even uit elkaar om hem te voorzien van krimp-kousjes. In de tussentijd mocht de Xindac AC-3 weer even een uurtje zijn kunsten vertonen en verduiveld, het klonk lekkerder. Na het solderen (en een half uurtje in de oven) de Siltech er weer tussen maar nee, hij redt het niet. Of het door het inspelen komt of omdat ik het zat ben geen idee, maar de Xindac heeft wéér gewonnen, zoals altijd.

Inmiddels is het geluid hier eindelijk op niveau. Gisteren is hier een forumgenoot geweest (op doorreis) en die vond het prima klinken. Ik eigenlijk ook. Dat was nog met de Siltech. 8)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb

Citaat van: HuubF op maart  4, 2007, 19:09:58
Na het solderen (en een half uurtje in de oven)

Hoe zit dat met die oven Huub, wat is daar de reden van?

Mvg Tjeb

HuubF

Citaat van: Tjeb op maart  4, 2007, 19:26:02
Hoe zit dat met die oven Huub, wat is daar de reden van?

Om de kristalstructuur van de kabel tot rust te laten komen, hoezo?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

ajbeefde

Citaat van: HuubF op maart  4, 2007, 19:29:12
Om de kristalstructuur van de kabel tot rust te laten komen, hoezo?

maar waarom voorzien van krimpkousjes?  Wordt toch al compleet zo geleverd?....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Tjeb

Citaat van: HuubF op maart  4, 2007, 19:29:12
Om de kristalstructuur van de kabel tot rust te laten komen, hoezo?

Ik was al bang dat je het deed om de krimpkous te krimpen  ;D
En om de kristalstructuur van een kabel te bewerken gebruik ik altijd deze:


werkt goed, daarna koel ik het weer af met vloeibare stokstif. Ik wil ook nog wel eens met huliem aan de gang maar dat is nogal moeilijk te krijgen  :)

Mvg Tjeb

Ruud-

Citaat van: Tjeb op maart  4, 2007, 19:42:01

Ik wil ook nog wel eens met huliem aan de gang maar dat is nogal moeilijk te krijgen  :)

Mvg Tjeb

Ik neem aan dat je Helium bedoeld ;)
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

HuubF

Citaat van: ajbalmere op maart  4, 2007, 19:34:44
maar waarom voorzien van krimpkousjes?  Wordt toch al compleet zo geleverd?....

Het was een kabel van de rol.

Citaat van: Tjeb op maart  4, 2007, 19:42:01
werkt goed, daarna koel ik het weer af met vloeibare stokstif. Ik wil ook nog wel eens met huliem aan de gang maar dat is nogal moeilijk te krijgen  :)

Dat geloof ik, Tjeb! Dat is moeilijk te krijgen!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb

Citaat van: -Ruud- op maart  4, 2007, 19:48:25
Ik neem aan dat je Helium bedoeld ;)

Nee vloeibare stokstif en huliem ;)

Mvg Tjeb

HuubF

Citaat van: Tjeb op maart  4, 2007, 19:51:23
Nee vloeibare stokstif en huliem ;)

Je probeert toch zeker niet met deze, kennelijk opzettelijke, verspreking mijn opmerking over de kristalstructuur belachelijk te maken? ???

Overigens hielp het niet. De Xindac wint.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb

#347
Ik zou niet durven Huub, je kent me toch  ;D
P.s. om de kristal structuur van je kabeltje te veranderen of tot rust te laten komen heb je trouwens wel het apparaatje nodig waarvan ik een plaatje heb geplaatst, ik ben bang dat je dat niet voor elkaar krijgt met je oventje.

P.s.2  ik doe dit bijna dagelijks, en men noemt dit ook wel het uitgloeien van koper dus als je dit een keer wil proberen geef je maar een gil  ;)

Mvg Tjeb

HuubF

Citaat van: Tjeb op maart  4, 2007, 20:01:51
ik doe dit bijna dagelijks, en men noemt dit ook wel het uitgloeien van koper dus als je dit een keer wil proberen geef je maar een gil

Maar hoor jij dan verschil?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb

Nee het koudemiddel klinkt niet anders in de stukken die uitgegloeid zijn  :)
Ik moet veel hardsolderen Huub en bij dit proces gloei je koper uit, je maakt dan van hard en niet te buigen koper zacht koper. Bij dit soort temperaturen (tussen de 500 en 600 graden) verander je dus je structuur en niet bij die 250 graden van een oventje.
Maar als eerder gezegt wil ik best een keer een stuk voor je uitgloeien.

Mvg Tjeb