HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

chansig

Overigens zou ik de lamp voor de speaker zetten...weet je in ieder geval zeker dat die het geluid beïnvloed...nu is het een beetje lafjes er naast gezet. Even een aanvulling voordat je denkt dat het een flauw grapje is: Waarom zou je iets zo dicht in de buurt van je speaker zetten ? Als je niet anders kan...oke. Maar dit hoeft toch niet zo ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

Kun je due Guru's niet in die open ruimtes in de kast zetten?... :D

Sorry Huub, even plagen... ;D

HuubF

Citaat van: Jumping Jack op mei  5, 2017, 14:22:13
beter of anders?

Toen ik nog een Caspian had, kreeg ik wel vaker de opmerking dat de set wel erg helder en analytisch was (bronnen waren een Caspian cd-speler en een squeezebox met een northstar essensio dac). En ik moest toen ook zelf toegeven dat langer luisteren op hoger volume snel vermoeiend werd. Dat is voor een deel te wijten aan de relatief harde ruimte, maar toen ik naim in huis haalde, kon ik veel relaxter luisteren en genieten (in dezelfde akoestiek dus)... Dat maakt van de Caspian geen slechte versterker, zeker niet.

Kijk, dit is informatie waar ik wat aan heb. :worship:

Vandaag ben ik al 4 uur tamelijk hard aan het draaien maar ben het nog niet zat. Met de Chord Hugo dac (al die details...) vermoeide het wel sneller (pop, niet klassiek). Ik wacht, zoals Knor aanraadde, even af wat de esoterica de komende dagen gaat brengen.

Een complete Naim set up ga ik natuurlijk wel proberen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Cyrus·

Citaat van: HuubF op mei  5, 2017, 10:53:42
Op dit moment zijn de speakers goed genoeg voor mij dus dat heeft geen prioriteit.

Ik kan dat wel begrijpen... in mijn beleving zijn de speakers voor het overgrote deel (misschien wel 90%) verantwoordelijk voor het geluid. De overeenkomst met jouw situatie is dat ook ik bij mijn speakers blijf (weliswaar om geheel andere redenen dan jij, maar dat maakt niet uit). Zodoende snap ik ook niet zo goed waarom iedereen velen hier maar steeds de Guru's willen laten wijken.

Laten we de Guru's dus gewoon als een vast gegeven beschouwen en met z'n allen proberen om Huub verder te helpen met de rest van zijn keten om het geluid voor hem goed te krijgen.

Just my two cents...
Groeten,
Edwin

HuubF

Citaat van: Tjeb op mei  5, 2017, 14:30:46
Kun je due Guru's niet in die open ruimtes in de kast zetten?... :D

Sorry Huub, even plagen... ;D

:bigsmile:

Ga zo het bier halen!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op mei  5, 2017, 14:32:03
Kijk, dit is informatie waar ik wat aan heb. :worship:

Vandaag ben ik al 4 uur tamelijk hard aan het draaien maar ben het nog niet zat. Met de Chord Hugo dac (al die details...) vermoeide het wel sneller (pop, niet klassiek). Ik wacht, zoals Knor aanraadde, even af wat de esoterica de komende dagen gaat brengen.

Een complete Naim set up ga ik natuurlijk wel proberen.

En je ervaart geen last van het bonkende laag en dichtlopende hoog ? Of is dat effect gewoonweg verdwenen ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MAW

Citaat van: CyrusOne op mei  5, 2017, 14:32:31
in mijn beleving zijn de speakers voor het overgrote deel (misschien wel 90%) verantwoordelijk voor het geluid. De overeenkomst met jouw situatie is dat ook ik bij mijn speakers blijf (weliswaar om geheel andere redenen dan jij, maar dat maakt niet uit). Zodoende snap ik ook niet zo goed waarom iedereen velen hier maar steeds de Guru's willen laten wijken.

Het is toch logisch om te focussen op de apparatuur die voor het overgrotedeel verantwoordelijk is voor hetgeen je wilt verbeteren?

Als je een snellere auto wilt ga je toch ook kijken naar de zaken die daar de grootste invloed op hebben?
Hoezo zou je dan het vermogen van de motor buiten scope houden terwjil dat hetgeen is dat voor het overgrote deel bepaalt hoe snel je auto is?

Als je beter geluid ambieert ga je dan toch ook kijken naar de speakers als die dat aspect voor het overgrote deel bepalen?
Gr. Martijn

HuubF

Citaat van: chansig op mei  5, 2017, 14:38:15
En je ervaart geen last van het bonkende laag en dichtlopende hoog ? Of is dat effect gewoonweg verdwenen ?

Geen last van inderdaad. In de tussentijd zijn er ook veel dingen veranderd.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Maar het is dus nog niet weg ?  :D

Qua veranderingen bedoel je de tegels, Naim streamer en lamp ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: MAW op mei  5, 2017, 14:43:07
Het is toch logisch om te focussen op de apparatuur die voor het overgrotedeel verantwoordelijk is voor hetgeen je wilt verbeteren?

Als je een snellere auto wilt ga je toch ook kijken naar de zaken die daar de grootste invloed op hebben?
Hoezo zou je dan het vermogen van de motor buiten scope houden terwjil dat hetgeen is dat voor het overgrote deel bepaalt hoe snel je auto is?

Als je beter geluid ambieert ga je dan toch ook kijken naar de speakers als die dat aspect voor het overgrote deel bepalen?

Probleem is dat de Guru's zó getuned zijn dat ik ze precies lekker vind klinken. Dat laat zich niet zo gemakkelijk vervangen, ik heb het 2 keer geprobeerd.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Nou je tuned ze nog even verder door ze in een kast neer te zetten. Of ervaar je geen verschil met in/uit de kast ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op mei  5, 2017, 14:46:58
Maar het is dus nog niet weg ?  :D

Qua veranderingen bedoel je de tegels, Naim streamer en lamp ?

Ik hoor het niet meer in ieder geval. Speciaal voor jou heb ik nog even extra goed geluisterd.

Sinds jij er was is er ook wel veel veranderd waardoor het geluid steeds wat gecontroleerder werd: Vertere kabels, Naim streamer en lamp. En dan nu de tegels.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: chansig op mei  5, 2017, 14:52:24
Nou je tuned ze nog even verder door ze in een kast neer te zetten. Of ervaar je geen verschil met in/uit de kast ?

Nee niet echt.

Het kan wel harder nu, in de kast gaat alles op een gegeven moment méétrillen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Nu maar weer eens Radiohead opgezocht in Tidal. Leuk, In Rainbows al lang niet meer gehoord. Het klinkt zó goed dat het lijkt alsof Naim daar zijn apparatuur op afgestemd heeft.

Keihard dus minder audiofiel verantwoord maar maximaal lekker. :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Cyrus·

@MAW:
In essentie heb je gelijk, maar.....

Citaat van: HuubF op mei  5, 2017, 14:49:57
Probleem is dat de Guru's zó getuned zijn dat ik ze precies lekker vind klinken. Dat laat zich niet zo gemakkelijk vervangen, ik heb het 2 keer geprobeerd.

Ofwel: over de Guru's valt voor Huub niet te twisten, in die zin dat die voor Huub de (onvervangbare) basis zijn. Dus is het dan zaak om hem te helpen daar het maximale uit te halen middels een goede match met versterker, bron(nen) en DAC ;)
Groeten,
Edwin

chansig

Citaat van: chansig op mei  5, 2017, 14:52:24
Nou je tuned ze nog even verder door ze in een kast neer te zetten. Of ervaar je geen verschil met in/uit de kast ?

Gr. Hans

Citaat van: HuubF op mei  5, 2017, 14:53:10
Ik hoor het niet meer in ieder geval. Speciaal voor jou heb ik nog even extra goed geluisterd.


Oke...bijzonder...maar jouw ervaring.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: CyrusOne op mei  5, 2017, 15:44:59
@MAW:
In essentie heb je gelijk, maar.....

Ofwel: over de Guru's valt voor Huub niet te twisten, in die zin dat die voor Huub de (onvervangbare) basis zijn. Dus is het dan zaak om hem te helpen daar het maximale uit te halen middels een goede match met versterker, bron(nen) en DAC ;)

De Guru's lijken zelfs alleen vervangbaar door het grotere type en dat zijn vloerstaanders. Maar dat is WAF-technisch onhaalbaar.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mitch--

Citaat van: HuubF op mei  5, 2017, 15:57:47
De Guru's lijken zelfs alleen vervangbaar door het grotere type en dat zijn vloerstaanders. Maar dat is WAF-technisch onhaalbaar.

Kan je nog wel ademhalen aangezien je zo aan banden bent gelegd?;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Citaat van: Mitch-- op mei  5, 2017, 16:26:32
Kan je nog wel ademhalen aangezien je zo aan banden bent gelegd?;)

Jawel... ik klaag wel een beetje (omdat ze hier niet meekijkt) maar behalve de hifi heb ik betrekkelijk veel speelruimte.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Zucht. Vandaag heb ik mijn best gedaan om de Naim streamer mooi en cool te vinden. Ik heb een leuke werkdag gehad met pop, jazz en zelfs Ierse volksmuziek.

Maar toen ik weer serieus klassiek wilde gaan luisteren (Tidal, geen NPO 4) hoorde ik het gelijk al. Mijn probleem is er nog steeds. De Chord dac is bij klassiek zó superieur dat het verschil gewoon te groot is. Bij pop eigenlijk ook wel maar daar speelt de Naim sound een grotere rol.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Robiwan

Citaat van: HuubF op mei  5, 2017, 18:25:20
Zucht. Vandaag heb ik mijn best gedaan om de Naim streamer mooi en cool te vinden. Ik heb een leuke werkdag gehad met pop, jazz en zelfs Ierse volksmuziek.

Maar toen ik weer serieus klassiek wilde gaan luisteren (Tidal, geen NPO 4) hoorde ik het gelijk al. Mijn probleem is er nog steeds. De Chord dac is bij klassiek zó superieur dat het verschil gewoon te groot is. Bij pop eigenlijk ook wel maar daar speelt de Naim sound een grotere rol.

je kan het ook andersom zien. De Naim DAC is in alles beter behalve klassiek ;) Voor mij geen issue want speel nooit klassiek.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Zweitse

Citaat van: HuubF op mei  5, 2017, 18:25:20
Zucht. Vandaag heb ik mijn best gedaan om de Naim streamer mooi en cool te vinden. Ik heb een leuke werkdag gehad met pop, jazz en zelfs Ierse volksmuziek.

Maar toen ik weer serieus klassiek wilde gaan luisteren (Tidal, geen NPO 4) hoorde ik het gelijk al. Mijn probleem is er nog steeds. De Chord dac is bij klassiek zó superieur dat het verschil gewoon te groot is. Bij pop eigenlijk ook wel maar daar speelt de Naim sound een grotere rol.
Gewoon weer verkopen en verder met de zoektocht, dat is toch ook het mooie aan deze hobby ;)

Sirius666

Citaat van: HuubF op mei  5, 2017, 14:08:58
Hoi ja kan even nu iedereen zich tijdelijk koest houdt. ;D

Klopt ben eergisteren in het Concertgebouw geweest waar Bert met een live opname bezig was. Leuk om dat eens mee te maken. Bizar was het moment dat ik met een shabby koptelefoon met bijzonder vaak gebruikte apparatuur op een wit stroomblok-met-rood-schakelaartje (de één na goedkoopste bij de Gamma) en tientallen meters kabel ab-so-lute top-hifi hoorde. Wat gaat er 's hemelsnaam daarna fout, waardoor wij ons suf moeten experimenteren???

Ik heb in ieder geval besloten de Chord Hugo te verkopen. Er staan hier weer veel te veel spullen en mijn spaargeld is op.

Daar heb je volgens mij genoeg over kunnen lezen......in jouw eigen topic :D

Waarom de Hugo verkopen als de Naim zoveel slechter is? Haal gewoon een Squeezebox Touch met losse voeding of een Bluesound. Hou je een hele mik geld over voor ander spul. Je bent nu gewoon aan het rommelen. Kan je oefenen met streamen en later overgaan op een segment waar je je lekkerder in voelt.

Citaat van: chansig op mei  5, 2017, 14:29:17
Overigens zou ik de lamp voor de speaker zetten...weet je in ieder geval zeker dat die het geluid beïnvloed...nu is het een beetje lafjes er naast gezet. Even een aanvulling voordat je denkt dat het een flauw grapje is: Waarom zou je iets zo dicht in de buurt van je speaker zetten ? Als je niet anders kan...oke. Maar dit hoeft toch niet zo ?

Gr. Hans

Enigszins apart want de invloed van de lamp is eerder in hosanna beschreven. Ik heb gelezen dat deze tussen de speakers in én er wat voor dient te worden gezet. Na het inzetten van de lamp was het laag echter opeens gedefinieerder en het boemerige weg. Tja...



Knor

Citaat van: HuubF op mei  5, 2017, 14:08:58
Hoi ja kan even nu iedereen zich tijdelijk koest houdt. ;D

De afgelopen uren draai ik alleen pop en Skandinavische jazz en dat klinkt geweldig. Met de 9e van Shostakovitch als intermezzo en dat viel niet tegen.

Klopt ben eergisteren in het Concertgebouw geweest waar Bert met een live opname bezig was. Leuk om dat eens mee te maken. Bizar was het moment dat ik met een shabby koptelefoon met bijzonder vaak gebruikte apparatuur op een wit stroomblok-met-rood-schakelaartje (de één na goedkoopste bij de Gamma) en tientallen meters kabel ab-so-lute top-hifi hoorde. Wat gaat er 's hemelsnaam daarna fout, waardoor wij ons suf moeten experimenteren???

En mijn 2 tegels meegekregen. Loodzwaar want er zit tegenwoordig lood in verwerkt. :crazy:

Dat van die oriëntatie weet ik, daar heb ik hem nog naar gevraagd. Voor de andere weetjes lees ik mee op audiofreaks. Of het geheel al werkt... geen idee eerlijk gezegd. Goed inderdaad om even geduld te hebben.

Ik heb in ieder geval besloten de Chord Hugo te verkopen. Er staan hier weer veel te veel spullen en mijn spaargeld is op.

Oriëntatie: alle tegels hebben een groene stip op 1 hoek. Je moet ervoor zorgen dat bij alle tegels de stip dezelfde richting op wijst.
Erg belangrijk, zo kon ik zelf ook merken...

Er zijn ook tegels met een duidelijke voorzijde (schuine lijst vooraan). Mogelijk is die leentegel er zo een.
In dat geval zit de groene stip altijd linksachter, ook al staat er niet op gemarkeerd.
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

Knor

Citaat van: HuubF op mei  5, 2017, 14:22:58
Vriendin weekje weg... Even geen intercourse maar dat is helemaal niet erg!

Ik wil niet flauw doen, maar die lamp zal zo niet het volle potentieel kunnen tonen.
Niet tussen de speakers in op de set zetten...
Kun je 'm niet ergens opzij van de luisterdriehoek kwijt? Hier staat ie bv op een tafeltje naast en een beetje voor de luisterplek. De lamp wil de voorkant van de speakers graag zien!
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.