HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: doorofnight op mei  4, 2017, 09:08:36
Als je denkt dat ik een van die mensen ben, Huub, dan begrijp je mijn intentie verkeerd. Ik gun je de wereld om te dwalen.

Ik beschuldig niemand want ook ik heb een groot hart.

Het leidt alleen zo af.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Ook geen enkele bekeringsdrang vanuit mij. Vind het gewoon leuk om op momenten te ouwenelen over ziens- en belevingswijzes. Gelijk hoef ik ook niet te krijgen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: Martin!!! op mei  3, 2017, 15:40:31
Voor mij uiteindelijk destijds de reden om de NDX van de hand te doen en SBT op te leuken met een Kingpinvoeding! Deze combi speelt de NDX er aan alle kanten uit (e.e.a. i.c.m. de interne dac van mijn SuperNait)!

Daar begin ik ook een beetje bang voor te worden. De vraag is wel wat je mooi vindt; ik hou wel van de Naim sound. Maar hoe moet je dat voor een redelijk bedrag realiseren als de ingebouwde dacs zo matig zijn? Met een V1 was ik een paar jaar geleden erg tevreden. Maar die moest eruit toen ik dure speakers wilde hebben. 

Dus misschien moet ik de Chord Hugo inwisselen voor een Naim V1.  ???
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op mei  4, 2017, 08:53:26
Jouw positie is gemakkelijk omdat je 'klaar' bent. Good for you. Ook anderen zijn 'klaar'.
Ach, wat is 'klaar'. Als ik wissel is het niet meer met de illusie van veranderingen in de weergave dankzij of door apparatuur. (Platenspelergeneuzel uitgezonderd).
In die zin heeft voor mij de hobby inderdaad een andere wending genomen.
Overigens frøbel ik net zo fijn met akoestische prullaria, als destijds met de (mistiek rondom) apparatuur en aanverwante artikelen.
Echter, naar mijn bescheiden mening met veel meer en ook concretere resultaten. Waarbij mij niet het idee bekruipt terug naar de basis te willen, iets wat bij hifi destijds wèl eens in de zoveel tijd de kop opstak.
Citaat
Twani heeft ook al de air van iemand die vindt dat anderen daarom ook 'klaar' zouden moeten zijn. Terwijl zijn showcase topic nog steeds één van de grootste is. ;D
Jij hebt ook veel gepost over je beslommeringen. Erg veel. Raphie is natuurlijk het extreemste voorbeeld. Van enthousiast kabelaar naar tegenligger binnen 10 jaar.
Ik kan niet voor Twani of Raphie spreken, maar hoop niet dat je mij die "air" toedicht. Ik tracht af en toe een andere invalshoek aan te boren en "wil je daarmee de zaken doen overdenken". Net zo goed als ik probeer om mij in te leven in jouw bewoordingen omtrent beleving en afweging.
Dat brengt mogelijk wat twijfel en ondermijnt wellicht bepaalde gevoelens, maar ook dat hoort mijn inziens bij de hobby; Er kritisch mee omgaan.
Ik zeg niet dat je het laatste niet doet, we benaderen het beide simpelweg anders.
Citaat
Ik ben sinds 3 maanden, na 1 jaar rust, weer eens lekker bezig met het zoeken van een ideaal geluid zonder failliet te gaan. Dat mensen mij proberen te helpen begrijp ik. Maar dat sommigen de zendtijd hier gebruiken om mij er eigenlijk vanaf te willen helpen vind ik tamelijk zinloos.

Mijn wens is dan ook niet je ervan te helpen. Dat kan hooguit je eigen wens zijn, want ik ben er niet bij gebaat.

Groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Het woord 'air' heb ik verkeerd gekozen. Ik bedoel het meer neutrale 'houding'.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Duidelijk Huub.

Het enige dat ik probeer is je aan het denken te zetten over de zaken waarvan lijkt dat je ze in mindere meeneemt bij het maken van keuzes (en waarvan ik persoonlijk denk dat ze wel relevant zijn).

Dat 'aan het denken zetten' lukt denk ik wel. Alleen het kan goed zjin dat het ook ergernis opwekt. Vooral wanneer meningen polariseren. Ik hoop dat je daar doorheen kunt kijken (meestal bedoelt iedereen alles uiteindelijk wel goed :) ).
Gr. Martijn

Mitch--

Citaat van: HuubF op mei  4, 2017, 10:03:53
Daar begin ik ook een beetje bang voor te worden. De vraag is wel wat je mooi vindt; ik hou wel van de Naim sound. Maar hoe moet je dat voor een redelijk bedrag realiseren als de ingebouwde dacs zo matig zijn? Met een V1 was ik een paar jaar geleden erg tevreden. Maar die moest eruit toen ik dure speakers wilde hebben. 

Dus misschien moet ik de Chord Hugo inwisselen voor een Naim V1.  ???

Of de Roksan en Chord eruit en een Naim versterker erin...?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Siddartha

Huub, denk je niet dat je guru's nu de 'zwakke' schakels zijn? Als ik kijk baar de prijsverhouding van bron (als in Naim & Chord) tov je speakers lijkt me die niet meer in balans.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Markus2

Citaat van: Siddartha op mei  4, 2017, 10:49:30
Huub, denk je niet dat je guru's nu de 'zwakke' schakels zijn? Als ik kijk baar de prijsverhouding van bron (als in Naim & Chord) tov je speakers lijkt me die niet meer in balans.

De prijssynergie is om zeep, begrijp ik?  :D

Waarom zouden de Guru's de zwakke plek zijn, als Huub er zoveel muziekgenot aan beleeft?

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Contour

Probleem is wel dat die Guru's een redelijk unieke respons hebben, vervang je deze door een meer neutrale/vlakke speaker, dan mag je de rest van de set ook weer gaan wijzigen waarschijnlijk.

Contour

Ik zou zeggen verkoop zoveel mogelijk zooi en schaf dan een set speakers aan zo duur en zo goed dat je ze maar net kan betalen. Dan genieten en daarna pas weer starten met upgraden van de rand apparatuur.

Siddartha

Citaat van: Markus2 op mei  4, 2017, 11:02:17
De prijssynergie is om zeep, begrijp ik?  :D

Waarom zouden de Guru's de zwakke plek zijn, als Huub er zoveel muziekgenot aan beleeft?

Groet, Mark

Nou, aangezien Huub zelf aangeeft dat de perfecte speakers niet zijn budget liggen (waarmee impliciet gezegd is dat duurdere speakers ook beter zijn), lijkt het me dat je beter meer geld in speakers kunt steken dan in duurdere bronnen.
Nu geldt dat voor mij ook niet helemaal, want mijn speakers zijn goedkoper dan mijn bron, maar het is dan wel een alles in een apparaat.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Markus2

Citaat van: Contour op mei  4, 2017, 11:10:53
Probleem is wel dat die Guru's een redelijk unieke respons hebben,
Nee, het is voor Huub géén probleem.
Citaat
vervang je deze door een meer neutrale/vlakke speaker, dan mag je de rest van de set ook weer gaan wijzigen waarschijnlijk.
Ik praat niet van herhalingen en cirkels, ik laat het.  :D

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

roeleken

Guru's met buizen.... Heb nog een mooie versterker in de aanbieding.... >:)
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Contour

Nou, die Huub zit ineens in een lastige situatie zo, het was rozengeur en manenschijn totdat ineens die gekke Naim streamer een flut DAC blijkt te bezitten, en nu komen de raarste suggesties naar boven om dit op te lossen. Wellicht die Niam streamer doorverkopen en op zoek naar een andere streamer die wel een goede DAC aan boord heeft?

Verder, doen de nieuwe tegels hun werk al?

Groetjes Walter

MAW

Citaat van: Siddartha op mei  4, 2017, 10:49:30
Huub, denk je niet dat je guru's nu de 'zwakke' schakels zijn? Als ik kijk baar de prijsverhouding van bron (als in Naim & Chord) tov je speakers lijkt me die niet meer in balans.

Ik ken Huub z'n akoestiek niet, maar voor zover ik kan inschatten heeft hij relatief weinig geld van het totaal uitgegeven aan de zaken die ik het meest belangrijk acht (akoestiek en speakers).

Als je die 2 op orde hebt, tit je naar mijn mening op 90 a 95% van wat je kunt bereiken.
Gr. Martijn

MAW

Citaat van: Contour op mei  4, 2017, 12:45:34
Wellicht die Niam streamer doorverkopen en op zoek naar een andere streamer die wel een goede DAC aan boord heeft?

Ik heb nog een E-MU 0204 USB liggen die voor 50 euro weg mag. En dat is zeker een goede DAC qua geluidskwaliteit. Veel beter wordt het niet op dat gebied.
Gr. Martijn

Kwabbernoot

Citaat van: MAW op mei  4, 2017, 13:02:40
Ik ken Huub z'n akoestiek niet, maar voor zover ik kan inschatten heeft hij relatief weinig geld van het totaal uitgegeven aan de zaken die ik het meest belangrijk acht (akoestiek en speakers).

Als je die 2 op orde hebt, tit je naar mijn mening op 90 a 95% van wat je kunt bereiken.

Hihi.

MAW

Lekker typfoutje wahah (de T van Tit zit wel erg ver van de Z van Zit die het had moeten zijn)

nouja, borst naar voren dan maar :D
Gr. Martijn

HuubF

Citaat van: Siddartha op mei  4, 2017, 10:49:30
Huub, denk je niet dat je guru's nu de 'zwakke' schakels zijn? Als ik kijk baar de prijsverhouding van bron (als in Naim & Chord) tov je speakers lijkt me die niet meer in balans.

Zolang de Guru's nog kunnen laten horen wat ik ervoor doe gaan ze niet weg. Ik vind ze nog steeds mooi klinken.

Ik denk dat het onzin is, al je geld in je speakers stoppen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: MAW op mei  4, 2017, 13:04:11
Ik heb nog een E-MU 0204 USB liggen die voor 50 euro weg mag. En dat is zeker een goede DAC qua geluidskwaliteit. Veel beter wordt het niet op dat gebied.

Denk je nou echt dat je hiermee iets bijdraagt?  :nopompom:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour


Siddartha

Citaat van: MAW op mei  4, 2017, 13:02:40
Ik ken Huub z'n akoestiek niet, maar voor zover ik kan inschatten heeft hij relatief weinig geld van het totaal uitgegeven aan de zaken die ik het meest belangrijk acht (akoestiek en speakers).

Als je die 2 op orde hebt, tit je naar mijn mening op 90 a 95% van wat je kunt bereiken.

Daarnaast geloof ik dat het investeren in iets wat helemaal geen geld kost nog meer verbetering brengt: het zoeken naar iets beter dan wat je hebt staken en tevreden zijn met wat je hebt.
Merk zelf dat als ik hier op het forum lees wat men allemaal heeft soms bij mij iets aan wakkert, van het kan misschien nog beter, maar tegelijk weer denk ik als ik luister naar mijn set 'het klinkt erg lekker'. Dat is niet te meten, overigens zal de akoestiek bij mij ook niet top zijn en zullen mijn speakers absoluut niet vlak meten, maar toch ben ik er blij mee.

Huub, wellicht klonk de V1 in jouw beleving wel beter dan de DAC in de ND5 nu, maar is dat eigenlijk niet zo. Kan me niet echt voorstellen dat er een heel groot verschil in zit. Kan wellicht wel met de voeding te maken hebben.
Zou wel eens benieuwd zijn naar een vergelijk tussen de ND5, V1 en Chord nu.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Buell

Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)