HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Kjelt

Citaat van: MAW op mei  3, 2017, 14:08:03
Als je crossovers gebruikt wil dat niet zeggen dat je geen rechte overdracht kunt krijgen toch? Kijk bv. hoe recht de output is van een set Neumann KH 310 monitors met KH 805 sub:
Dat fluctueert nog geen 1dB tussen 20Hz en 20KHz. :) 
Netjes.
En nu met een drieweg filter ;) en temperatuur schommelingen en ouderdom van de condensatoren.

MAW

Citaat van: Kjelt op mei  3, 2017, 14:56:11
Netjes.
En nu met een drieweg filter ;) en temperatuur schommelingen en ouderdom van de condensatoren.

Bovenstaande is een 4-weg systeem met een vrij complexe (analoge) crossover. De sub heeft een 2-weg crossover (1 naar de sub anderre naar de monitors) en de monitors hebben een 3-weg crossover. Alle filters in de crossovers hebben een 24/dB octaaf stijle filterhelling (4e orde filters). Alle filters zijn actief (en dus last van fase/tijdsverschuivingen die je met passieve 4e orde filters krijgt). Actieve filters hebben geen condensatoren (en dus ook geen last van ouderdom/temperatuurschommelingen enz).

Er zijn overigens wel meer merkend ie dit goed doen (hoewel Neumann zeker wel genoemd mag worden als referentie. De resultaten spreken voor zich en ze hebben ook de eerste actieve monitor geintroduceerd dus 'ze hakken al even met dit bijltje' :) ).
Gr. Martijn

Martin!!!

Citaat van: Lion of Judah op mei  2, 2017, 22:19:54
Misschien heb je hier iets aan ook al is het de nog duurdere NDX: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142596.0

Voor mij uiteindelijk destijds de reden om de NDX van de hand te doen en SBT op te leuken met een Kingpinvoeding! Deze combi speelt de NDX er aan alle kanten uit (e.e.a. i.c.m. de interne dac van mijn SuperNait)!
mainly British stuff

Knor

Citaat van: chansig op mei  3, 2017, 14:26:21
Omdat mijn ruimte en ikzelf dat al genoeg doe.

Gr. Hans

De ruimte levert altijd de onprettige varianten van kleuring. Die wil je inderdaad wel kwijt.
Er zijn ook heel prettige varianten, waarvan gebruik kan worden gemaakt. Zoals bijvoorbeeld die voorversterkerbuisjes.
Kleuring is altijd ook onderdeel van het eindplaatje, lijkt me. Kleuring manipuleren is soms net zo legitiem als kleuring elimineren.
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

chansig

Alles is voor die ene persoon legitiem....en nogmaals...kan niet vaak genoeg gezegd worden: Dat is prima.

Ik heb qua akoestische aanpassingen het eindstation van mijn mogelijkheden bereikt. En dat is jammer anders zou ik daar ws nog wel verder in willen gaan. Kleuring via apparaten, kabels etc is wat mij betreft een no go. Ik weet dat dit onmogelijk is...maar ik ga dus niet op zoek naar een apparaat die een bepaalde kleuring heeft en vervolgens praten over dat de set zo lekker de werkelijkheid weet weer te geven.

Komt op mij een beetje over alsof je bij een verfwinkel vraagt om een specifieke kleur en vervolgens besluit de mengmachine er nog maar wat aan te veranderen...soort van persoonlijke touch...en dat de koper dit weet en dan roept...nou dit is precies wat ik wil zien.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijn M

Interessante discussie! Ik zou er graag aan mee doen, maar misschien is Huubs topic niet de juiste plaats. Zullen we een nieuw topic starten?
Dutch & Dutch

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: Martijn M op mei  3, 2017, 16:18:42
Interessante discussie! Ik zou er graag aan mee doen, maar misschien is Huubs topic niet de juiste plaats. Zullen we een nieuw topic starten?

Goed idee. Ik ben in het Concertgebouw om mijn nieuwe subjectieve speeltjes op te halen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DofN

Citaat van: Martijn M op mei  3, 2017, 16:18:42
Interessante discussie! Ik zou er graag aan mee doen, maar misschien is Huubs topic niet de juiste plaats. Zullen we een nieuw topic starten?

Wat vind je interessant aan een discussie over de reproductie van muziek als je discussiegenoten het belang van Toole's circle of confusion niet inzien?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kwabbernoot

Misschien is het wel interessant om te kijken wat zijn potentiële klanten erover denken?

Groeten...

HuubF

Citaat van: doorofnight op mei  3, 2017, 17:09:08
Wat vind je interessant aan een discussie over de reproductie van muziek als je discussiegenoten het belang van Toole's circle of confusion niet inzien?

Misschien omdat de discussiegenoten niet in de cirkel van herhaling trappen?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op mei  3, 2017, 19:31:58
De herhaling van ontkenning?

Gr. Hans

We gaan het zaterdag even hebben over je ontregelende postgedrag.

De tegels zijn trouwens binnen. Met Ajax - Lyon doen ze het goed... 2 - 0.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Citaat van: HuubF op mei  3, 2017, 19:27:22
Misschien omdat de discussiegenoten niet in de cirkel van herhaling trappen?

Dat zal het zijn.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Knor

Citaat van: HuubF op mei  3, 2017, 19:27:22
Misschien omdat de discussiegenoten niet in de cirkel van herhaling trappen?

En misschien ook omdat niet iedereen dezelfde goeroe vereert, of überhaupt een goeroe vereert...
Ze hebben allemaal iets interessants te melden, en het wordt pas echt interessant als je er geen uitsluit en ze allemaal kunt laten samenkomen in je luisterruimte!  ;)
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

Sirius666

Citaat van: Knor op mei  3, 2017, 20:11:31
En misschien ook omdat niet iedereen dezelfde goeroe vereert, of überhaupt een goeroe vereert...
Ze hebben allemaal iets interessants te melden, en het wordt pas echt interessant als je er geen uitsluit en ze allemaal kunt laten samenkomen in je luisterruimte!  ;)

Met de Naim erbij zou het idd interessant zijn als deze door meerdere mensen zou worden beoordeeld. Dat verschil met de Chord moet absoluut door iedereen hoorbaar zijn.

MAW

Citaat van: doorofnight op mei  3, 2017, 17:09:08
Wat vind je interessant aan een discussie over de reproductie van muziek als je discussiegenoten het belang van Toole's circle of confusion niet inzien?

Als iedereen dat 'referentieloze' mechanisme inziet hoeven we daar in ieder geval niet meer over te discussieren :)

Gr. Martijn

Knor

Citaat van: Sirius666 op mei  3, 2017, 21:49:37Met de Naim erbij zou het idd interessant zijn als deze door meerdere mensen zou worden beoordeeld. Dat verschil met de Chord moet absoluut door iedereen hoorbaar zijn.

Op grond van Huub's beschrijvingen lijkt me dat verschil inderdaad behoorlijk groot. Daar zal ie ons niet voor nodig hebben, denk ik...
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

MAW

Citaat van: Knor op mei  4, 2017, 00:08:20
Op grond van Huub's beschrijvingen lijkt me dat verschil inderdaad behoorlijk groot.

Ja, maarja.. voor Huub is het ook overduidelijk wat een tegel met de klank doet :)
Gr. Martijn

Sirius666

Precies. Ik vind de gebruikte termen echter van dien aard dat we het eea wel in perspectief moeten blijven zien: er wordt met name op NPO4 geluisterd. En vergeet het lage volume niet. De beoordeling van het dac gedeelte van de Naim zal dus voor weinigen relevant zijn.;-)

HuubF

Citaat van: Sirius666 op mei  4, 2017, 00:49:59
Precies. Ik vind de gebruikte termen echter van dien aard dat we het eea wel in perspectief moeten blijven zien: er wordt met name op NPO4 geluisterd. En vergeet het lage volume niet. De beoordeling van het dac gedeelte van de Naim zal dus voor weinigen relevant zijn.;-)

Standaard staat npo4 aan dus de set moet klassiek perfect kunnen weergeven. Als ik ervoor ga zitten gaat npo4 natuurlijk uit. En gaat, als mijn vriendin meeluistert of er niet is, het volume gewoon omhoog.

Bij npo4 of tv gaat het geluid niet via de Naim, alleen als ik er voor ga zitten met eigen cd's of Tidal. Dan val ik van mijn stoel. Maar dat is dan wel een bron van meer dan 5000 euro.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op mei  3, 2017, 19:27:22
Misschien omdat de discussiegenoten niet in de cirkel van herhaling trappen?

Je vergeet je eigen omtrekkende beweging Huub, hoewel jij dat zelf waarschijnlijk anders ziet.
Er zijn feiten, er zijn opinies, er zijn leugens en er is geloof (overtuiging). Dit alles kan vrijelijk gecombineerd worden en wordt gekenmerkt door een cirkelbeweging.

Middels diezelfde cirkelbeweging bevestigen zij zichzelf. Echter; Om feiten kan men niet heen. Kiezen om ze niet als zodanig te erkennen is de vrijheid die men geniet.

Groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: Markus2 op mei  4, 2017, 08:22:34
Je vergeet je eigen omtrekkende beweging Huub, hoewel jij dat zelf waarschijnlijk anders ziet.
Er zijn feiten, er zijn opinies, er zijn leugens en er is geloof (overtuiging). Dit alles kan vrijelijk gecombineerd worden en wordt gekenmerkt door een cirkelbeweging.

Middels diezelfde cirkelbeweging bevestigen zij zichzelf. Echter; Om feiten kan men niet heen. Kiezen om ze niet als zodanig te erkennen is de vrijheid die men geniet.

Groet, Mark ;)

Jouw positie is gemakkelijk omdat je 'klaar' bent. Good for you. Ook anderen zijn 'klaar'. Twani heeft ook al de air van iemand die vindt dat anderen daarom ook 'klaar' zouden moeten zijn. Terwijl zijn showcase topic nog steeds één van de grootste is. ;D Jij hebt ook veel gepost over je beslommeringen. Erg veel. Raphie is natuurlijk het extreemste voorbeeld. Van enthousiast kabelaar naar tegenligger binnen 10 jaar.

Ik ben sinds 3 maanden, na 1 jaar rust, weer eens lekker bezig met het zoeken van een ideaal geluid zonder failliet te gaan. Dat mensen mij proberen te helpen begrijp ik. Maar dat sommigen de zendtijd hier gebruiken om mij er eigenlijk vanaf te willen helpen vind ik tamelijk zinloos.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DofN

Als je denkt dat ik een van die mensen ben, Huub, dan begrijp je mijn intentie verkeerd. Ik gun je de wereld om te dwalen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software