HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Contour

Akoestiek van een ruimte en de natuurlijke klank van een instrument zijn 2 verschillende zaken die je niet moet verwarren.. Een trompet in een andere ruimte klinkt nog steeds maar als 1 ding: een trompet.

Groetjes Walter

Markus2

Citaat van: Contour op mei  2, 2017, 21:15:59
Akoestiek van een ruimte en de natuurlijke klank van een instrument zijn 2 verschillende zaken die je niet moet verwarren.. Een trompet in een andere ruimte klinkt nog steeds maar als 1 ding: een trompet.

Groetjes Walter

Klopt. Daarom is het zo interessant om de ruimte invloeden van de audioruimte zoveel mogelijk aan banden te leggen. Dan hoor je eventueel en enkel de ruimte(invloeden) van de opname en/of zoals de mastering engineer het materiaal bedoeld heeft.

Overigens; Nooit instrumenten in de open lucht gehoord? :D

Mark ;)

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

MAW

Gr. Martijn

Robiwan

Citaat van: HuubF op mei  2, 2017, 21:02:34
Terug naar mijn hifi-setje.

Op dit moment is de Chord Hugo er tussenuit. Een tamelijk kansloos geluid, alleen Naim en champions league op TV.

Morgen kan ik mijn 2 nieuwe tegels ophalen in Amsterdam. Ben razond benieuwd.

een naim streamer op een naim versterker aangesloten met een din-din kabel is echt andere koek!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

HuubF

Citaat van: Robiwan op mei  2, 2017, 21:50:11
een naim streamer op een naim versterker aangesloten met een din-din kabel is echt andere koek!

Hoe zeker is dat? En aan welk niveau EV moet ik dan denken?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: twani op mei  2, 2017, 20:59:47
Elke trompet of piano zal in een andere zaal weer anders klinken.

Dus wat nou referentie van hoe het zou móeten klinken...

Ik ben echt benieuwd waarom jullie die waarheid nu zo belangrijk vinden?

Wat is waarheid? Hoé belangrijk is dat nou?

Citaat van: brtram op mei  2, 2017, 21:00:36
Bij een live optreden heb je niet te maken met akoestiek van de zaal?
En dan probeer je thuis zo goed mogelijk in de buurt van de akoestiek van de concertzaal te komen?
;D ;D ;D

Twani was me net voor  ;D

Exact! Akoestiek bepaalt het gros van het geluid en dan gaan we dat verwaarlozen bij een concert... Een trompet in mijn wc klinkt anders dan in het Concertgebouw :D Speakers in een slechte akoestiek klinken anders...maar het zijn wél speakers.

Citaat van: HuubF op mei  2, 2017, 22:02:27
Hoe zeker is dat? En aan welk niveau EV moet ik dan denken?

Geïntegreerd of een losse VV + EV. Jouw Naim heeft geen VV functionaliteit.

Lion of Judah

Citaat van: HuubF op mei  2, 2017, 22:02:27
Hoe zeker is dat? En aan welk niveau EV moet ik dan denken?
Misschien heb je hier iets aan ook al is het de nog duurdere NDX: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142596.0
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

chansig

Citaat van: twani op mei  2, 2017, 20:59:47
Elke trompet of piano zal in een andere zaal weer anders klinken.

Dus wat nou referentie van hoe het zou móeten klinken...

Ik ben echt benieuwd waarom jullie die waarheid nu zo belangrijk vinden?


Wat is waarheid? Hoé belangrijk is dat nou?

Waarheid is niet zo belangrijk als je maar die van mij volgt...liefs schaapachtig. :D

Maar als men wilt dat het klinkt zoals het hoort te klinken waarom dan tevreden zijn met vervorming ? Of vervormt een trompet ook van nature ?

Iemand wel eens een meting gezien van de Guru ? Daar gaat een trompet niet op klinken zoals die hoort te klinken. Hoe natuurlijk de trompet ook is opgenomen. Maar het brein maakt gelukkig een hoop goed....

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Citaat van: HuubF op mei  2, 2017, 22:02:27
Hoe zeker is dat? En aan welk niveau EV moet ik dan denken?
~

een mooie geintegreerde versterker een Naim XS-2, SN, of een SN2.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

twani

Citaat van: chansig op mei  2, 2017, 22:36:04
Waarheid is niet zo belangrijk als je maar die van mij volgt...liefs schaapachtig. :D

Maar als men wilt dat het klinkt zoals het hoort te klinken waarom dan tevreden zijn met vervorming ? Of vervormt een trompet ook van nature ?

Iemand wel eens een meting gezien van de Guru ? Daar gaat een trompet niet op klinken zoals die hoort te klinken. Hoe natuurlijk de trompet ook is opgenomen. Maar het brein maakt gelukkig een hoop goed....

Gr. Hans

Heb jij eigenlijk wel eens ergens géén mening over Hans? :D

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

YamahaRXV

Citaat van: Lion of Judah op mei  2, 2017, 22:19:54
Misschien heb je hier iets aan ook al is het de nog duurdere NDX: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142596.0

Het topic waar je nu naar linkt was toch best wel een interessant topic te noemen Marius  :)

Ik kwam zojuist in dat topic nog de onderstaande quote van twani tegen waarin toch wel een aantal aanwezige voordelen worden genoemd m.b.t. een computer audio transport als bron  ;)

Huub heeft inmiddels helaas wat minder goede ervaringen op dit vlak als ik het hier in zijn topic zo lees, maar het is al meerdere keren bewezen dat een beetje goed opgebouwd computer audio transport gelinkt aan een beetje aardige dac de strijd met (te) prijzige streamers van merken als Naim, Linn, etc. makkelijk aan kan hoor.
Roon draait hier werkelijk probleemloos op de C.A.T. en alles kan met een paar simpele klikjes op de iPad bediend worden. Het tweaken of beter gezegd personaliseren van de bron sound is wat dat betreft ook grenzeloos als je dat zou willen; software als bijv. JPLAY en Fidelizer audio maken dat erg makkelijk mogelijk, in tegenstelling tot een ''all in one'' streamer waar je genoegen moet nemen met een min of meer non-variabele sound die je wel, of mogelijk zelfs niet bevalt.
Het feit dat een Naim ND5XS met een nieuwprijs van € 3275 nu als pure renderer ingezet wordt aan een externe Chord dac om hem beter te kunnen laten klinken bewijst dit wel en is m.i. eigenlijk te bizar voor woorden te noemen...


Citaat van: twani op mei  3, 2014, 12:43:06
100% open structuur, alle vrijheid, 100% tweakable, 100% upgradable, goedkoop, multifunctioneel, nooit meer zeuren over een te klein display, enorm surplus aan rekenkracht tov de taak.

Spelen vanaf een computer in welke vorm dan ook heeft maar weinig nadelen, behalve voor de "computerdombo's" onder ons :tounge2:  de (juiste) setup is nog wel een dingetje...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Knor

Citaat van: Markus2 op mei  2, 2017, 21:28:37
Klopt. Daarom is het zo interessant om de ruimte invloeden van de audioruimte zoveel mogelijk aan banden te leggen. Dan hoor je eventueel en enkel de ruimte(invloeden) van de opname en/of zoals de mastering engineer het materiaal bedoeld heeft.

Overigens; Nooit instrumenten in de open lucht gehoord? :D

Mark ;)

Maar ook bij instrumenten in de open lucht is er die onmiskenbare zekerheid: "ik hoor hier een echt instrument, en geen trillend vetvrij papier, gevoed met een electrodoos".

Voor die sensatie van echtheid (overtuigingskracht) doe je het thuis ook (of geef je het uiteindelijk op, omdat die missing link zich nog niet zo makkelijk in huis vestigt als je dacht / hoopte)...
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

Cyreg

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Kjelt

Als twee vrouwen om de beurt tegen je praten onafhankelijk van de inhoud, hoor je toch meteen welke je vrouw/partner is en welke de vreemde, of dat nou in een kerk een woonkamer of woestijn is de essentie van het brongeluid wordt herkend.

twani

Citaat van: YamahaRXV op mei  2, 2017, 23:48:36
Het topic waar je nu naar linkt was toch best wel een interessant topic te noemen Marius  :)

Ik kwam zojuist in dat topic nog de onderstaande quote van twani tegen waarin toch wel een aantal aanwezige voordelen worden genoemd m.b.t. een computer audio transport als bron  ;)

Huub heeft inmiddels helaas wat minder goede ervaringen op dit vlak als ik het hier in zijn topic zo lees, maar het is al meerdere keren bewezen dat een beetje goed opgebouwd computer audio transport gelinkt aan een beetje aardige dac de strijd met (te) prijzige streamers van merken als Naim, Linn, etc. makkelijk aan kan hoor.
Roon draait hier werkelijk probleemloos op de C.A.T. en alles kan met een paar simpele klikjes op de iPad bediend worden. Het tweaken of beter gezegd personaliseren van de bron sound is wat dat betreft ook grenzeloos als je dat zou willen; software als bijv. JPLAY en Fidelizer audio maken dat erg makkelijk mogelijk, in tegenstelling tot een ''all in one'' streamer waar je genoegen moet nemen met een min of meer non-variabele sound die je wel, of mogelijk zelfs niet bevalt.
Het feit dat een Naim ND5XS met een nieuwprijs van € 3275 nu als pure renderer ingezet wordt aan een externe Chord dac om hem beter te kunnen laten klinken bewijst dit wel en is m.i. eigenlijk te bizar voor woorden te noemen...

Ik sta eigenlijk nog steeds wel achter die uitspraak...   Heb er alleen niet meer zo'n zin in :tounge2:

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei  3, 2017, 00:01:44
Ik sta eigenlijk nog steeds wel achter die uitspraak...   Heb er alleen niet meer zo'n zin in :tounge2:

Dat is mooi  :D 

Die zin (en tevens tijd) om er zo mee bezig te zijn als voorheen is hier ook niet echt meer aanwezig hoor Theo  ;)
En dan laat ik nog in het midden of het dan gaat om de materie op zich, of mogelijk toch om de eindeloze welles/nietes discussies die ik her en der regelmatig naar voren zie komen... :(
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op mei  3, 2017, 00:25:05
Dat is mooi  :D 

Die zin (en tevens tijd) om er zo mee bezig te zijn als voorheen is hier ook niet echt meer aanwezig hoor Theo  ;)
En dan laat ik nog in het midden of het dan gaat om de materie op zich, of mogelijk toch om de eindeloze welles/nietes discussies die ik her en der regelmatig naar voren zie komen... :(

Het is vanaf de zijlijn prachtig om gade te slaan hoe vóór en tegenstanders verdrinken ofwel zelfs verstrikt raken in elkaars wijsheden. :D

Alleen daarom al kom ik nog op HT.  Het is puur volksvermaak.   :tounge:

Een beetje het "Goede Tijden Slechte Tijden" van de Hifiscene zeg maar :D

Het beweegt wel maar er gebeurt niets :D


Het helpt natuurlijk ook heel erg dat ik de allerbeste set van heel het HTforum heb. :angel:

Áf is áf 8)

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei  3, 2017, 00:30:07
Het is vanaf de zijlijn prachtig om gade te slaan hoe vóór en tegenstanders verdrinken ofwel zelfs verstrikt raken in elkaars wijsheden. :D

Alleen daarom al kom ik nog op HT.  Het is puur volksvermaak.   :tounge:

Een beetje het "Goede Tijden Slechte Tijden" van de Hifiscene :D


Het helpt natuurlijk ook heel erg dat ik de allerbeste set van heel het HTforum heb.

Áf is áf 8)

Dat heb je allemaal mooi verwoord, kan er weinig tot niets meer aan toevoegen  :worship:

De ''leesmodus'' is hier (uitgezonderd deze en voorgaande post) slechts nog actief; veelal niet ter lering, maar vooral ter vermaak  :D


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

HuubF

Citaat van: YamahaRXV op mei  2, 2017, 23:48:36
... Huub heeft inmiddels helaas wat minder goede ervaringen op dit vlak als ik het hier in zijn topic zo lees, maar het is al meerdere keren bewezen dat een beetje goed opgebouwd computer audio transport gelinkt aan een beetje aardige dac de strijd met (te) prijzige streamers van merken als Naim, Linn, etc. makkelijk aan kan hoor.
Roon draait hier werkelijk probleemloos op de C.A.T. en alles kan met een paar simpele klikjes op de iPad bediend worden. Het tweaken of beter gezegd personaliseren van de bron sound is wat dat betreft ook grenzeloos als je dat zou willen; software als bijv. JPLAY en Fidelizer audio maken dat erg makkelijk mogelijk, in tegenstelling tot een ''all in one'' streamer waar je genoegen moet nemen met een min of meer non-variabele sound die je wel, of mogelijk zelfs niet bevalt.
Het feit dat een Naim ND5XS met een nieuwprijs van € 3275 nu als pure renderer ingezet wordt aan een externe Chord dac om hem beter te kunnen laten klinken bewijst dit wel en is m.i. eigenlijk te bizar voor woorden te noemen...

Het probleem van een eigen computer-constructie is dat je bezig kan blijven. De afgelopen tijd heb ik verschillende houtje-touwtje constructies gehoord en die klonken allemaal minder dan bij mij. Met als dieptepunt een volledige Roon installatie waar de eigenaar naar mijn idee volledig was vastgelopen met hulpprogramma'tjes en filters.

De aanschaf van de ND5-XS was zoals altijd tamelijk impulsief maar ook weer leerzaam. Ik denk dat de combinatie ND5-Chord moeilijk zal kunnen worden verslagen door wat voor apparaat dan ook. Het geluid is over de hele linie een paar stappen gedetailleerder en preciezer geworden. Dat komt dus puur door het renderer-gedeelte van de Naim. Einde oefening voor computers als C.A.T. wat mij betreft. Mijn irritatie (en dilemma) zit hem in de lastige bedienbaarheid, het feit dat ik die Chord dac nog nodig heb en het daarmee samenhangende verlies van de Naim sound die ik met een behoorlijke som geld dacht binnen te halen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Hallo Huub,

Zo te horen erken je de nadelen, maar weet je eigenlijk niet wat dan een betere oplossing zou kunnen zijn. Misschien dan maar even pas op de plaats en voorlopig even zo laten?

Gr. Walter

chansig

Citaat van: YamahaRXV op mei  3, 2017, 00:25:05
Dat is mooi  :D 

Die zin (en tevens tijd) om er zo mee bezig te zijn als voorheen is hier ook niet echt meer aanwezig hoor Theo  ;)
En dan laat ik nog in het midden of het dan gaat om de materie op zich, of mogelijk toch om de eindeloze welles/nietes discussies die ik her en der regelmatig naar voren zie komen... :(

Hoe staat het met de akoestische aanpassingen bij jouw thuis ? Op zicht wel jammer dat, als daar iets in is gedaan, je de neiging niet meer voelt om dat ter leering ipv vermaak iets van te delen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: twani op mei  3, 2017, 00:30:07
Het is vanaf de zijlijn prachtig om gade te slaan hoe vóór en tegenstanders verdrinken ofwel zelfs verstrikt raken in elkaars wijsheden. :D

Alleen daarom al kom ik nog op HT.  Het is puur volksvermaak.   :tounge:

Een beetje het "Goede Tijden Slechte Tijden" van de Hifiscene zeg maar :D

Het beweegt wel maar er gebeurt niets :D


Het helpt natuurlijk ook heel erg dat ik de allerbeste set van heel het HTforum heb. :angel:

Áf is áf 8)

Ik vind mensen die naar GTST kijken zo leeg... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: Kjelt op mei  2, 2017, 23:57:30
Als twee vrouwen om de beurt tegen je praten onafhankelijk van de inhoud, hoor je toch meteen welke je vrouw/partner is en welke de vreemde, of dat nou in een kerk een woonkamer of woestijn is de essentie van het brongeluid wordt herkend.

Ik voel een ABX opkomen....

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.