HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Markus2

Citaat van: Contour op april 19, 2017, 21:56:44
Zie ook het aktieve banlijst topic hier op het forum.

Ja, die had ik al opgezocht aan de hand van je berichtje. De straftermijn is nog nader te bepalen las ik.  :ph34r:

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

MAW

Citaat van: Sirius666 op april 19, 2017, 18:13:39
Iemand die een product wegzet waarbij met name de suggestie zijn werk doet mag m.i. best kritisch worden bekeken. Het loont soms echter wel om de dingen waarover wordt gepraat in een ander totaal daglicht te zien:

Een spookhuis dient in de basis mensen op de stuipen te jagen. De praktijk leert echter anders want niet iedereen is daar ontvankelijk voor. Waarom maken we dan wel 'heisa' bij een tegel/lamp? Bij laatstgenoemde las ik ergens dat het licht een biologisch effect op een mens kan hebben. Licht gebruiken om de beleving te vergroten implementeert Philips al geruime tijd in tv's middels hun ambilight techniek.

Maar niet met een verhaaltje erbij dat de ambi-light zorgt voor licht dat invloed heeft op de structuur informatie van het videomateriaal dat door de lucht gaat bla bla bla bla bla....

Een eerlijk verkoopverhaal dat een 'ambilight' de sfeefbeleving beinvloedt vs. een kulverhaal over structuurinformatie,  stralingspatronen van tegels enz. enz. scheidt de eerlijke verkoper van de oplichter.
Gr. Martijn

Peerless Monster

Citaat van: MAW op april 19, 2017, 22:50:17
Maar niet met een verhaaltje erbij dat de ambi-light zorgt voor licht dat invloed heeft op de structuur informatie van het videomateriaal dat door de lucht gaat bla bla bla bla bla....

Een eerlijk verkoopverhaal dat een 'ambilight' de sfeefbeleving beinvloedt vs. een kulverhaal over structuurinformatie,  stralingspatronen van tegels enz. enz. scheidt de eerlijke verkoper van de oplichter.

Waardeoordeel dat je daar velt. Als een kulverhaal in jouw ogen, gewoon een feitelijk goed argument is...
Maar dat jij er niet in gelooft? ....
Toch? 😉
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Perfectionist

En nog een forumregel; alleen discussie over adminoptreden per PB.
De zaak wordt hier dus geschoond.
Een beter forum begint bij jezelf.

MAW

Citaat van: Peerless Monster op april 19, 2017, 22:55:08
Waardeoordeel dat je daar velt. Als een kulverhaal in jouw ogen, gewoon een feitelijk goed argument is...
Maar dat jij er niet in gelooft? ....
Toch? 😉

Als je structuurinformatie een feitelijk goed argument noemt, dan gok ik zo dat je geen wetenschappelijk georienteerde opleiding genoten hebt.
Gr. Martijn

Sirius666

Ik weet er het zijne niet van over hoe deze (gehakt)producten weg worden gezet. Mocht iemand dat weten: deel gerust.

Citaat van: twani op april 19, 2017, 22:28:08
Zoals gebruikelijk viel het allemaal flink mee. Het speelveld is nu eenmaal erg klein op HT.

Ach, het is en blijft nog altijd je eigen keuze of je op dat té kleine speelveld blijft staan natuurlijk ;)

Je kunt ook wegblijven, zo is het ook nog.

Over zaken als kabeltjes ed geef ik al geruime tijd mijn mening niet meer, het helpt niet, het mag niet, het wordt niet leuk gevonden enz enz.  Nou oké dan, ook goed...

Zou dat laatste wellicht met de sponsoren te maken hebben?

Tjeb

Maar goed, een vraag aan Huub.

Heb je nog een beetje nagedacht over de tegel/lamp versus de akoestiek en waarmee de grootste stappen te maken zijn?

HuubF

Citaat van: MAW op april 19, 2017, 23:02:37
Als je structuurinformatie een feitelijk goed argument noemt, dan gok ik zo dat je geen wetenschappelijk georienteerde opleiding genoten hebt.

Ik beschouw de gehakt-cultus als waardevol maar doe geen enkele poging om het fenomeen te verklaren. Dus dan heb ik liever niet als anderen hierover onderling ruzie gaan maken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb

Citaat van: Sirius666 op april 19, 2017, 23:03:39
Ik weet er het zijne niet van over hoe deze (gehakt)producten weg worden gezet. Mocht iemand dat weten: deel gerust.

Je mag de tegels een maand proberen, bevalt het niet krijg je je geld terug. Eerder heb ik gratis samples opgestuurd gekregen van het zogenaamde smurfensnot. Lijkt me niet iets voor een opllichter, lijkt me meer iets van iemand die achter zijn product staat en er liefde in stopt.

Sirius666



HuubF

Citaat van: Tjeb op april 19, 2017, 23:04:15
Maar goed, een vraag aan Huub.

Heb je nog een beetje nagedacht over de tegel/lamp versus de akoestiek en waarmee de grootste stappen te maken zijn?

Hey Tjeb. :inlove:

Tsja, ik heb het gevoel dat de akoestische horreur op de één of andere manier op de achtergrond raakt. Er zijn er meer die dat ervaren. Dat kan vrij ver gaan, zoals een specifiek laag-probleem dat ineens verdwijnt. Van de week heb ik tamelijk hard Fink gedraaid en het laag ging prima. Mooi brommend, diep en goed gedefinieerd basje.

Hier is de akoestiek niet slecht, beter dan dit wordt het alleen als er na de zomer weer een hoogpolig kleed komt. Eerst moet het kleurverschil in het hout weg zijn.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Citaat van: Tjeb op april 19, 2017, 23:09:50
Je mag de tegels een maand proberen, bevalt het niet krijg je je geld terug. Eerder heb ik gratis samples opgestuurd gekregen van het zogenaamde smurfensnot. Lijkt me niet iets voor een opllichter, lijkt me meer iets van iemand die achter zijn product staat en er liefde in stopt.

Toen ik de kostprijs ging berekenen en posten obv de gebruikte materialen werd ik permanent van het audiofreaks forum verbannen. Ik was al eerder verbannen en ging daarom in geen enkele opmerking over de grens. Ik kreeg allerlei scheldpartijen over me heen en werd toen verbannen en alle tekst en bewijs werd verwijderd.
De reden dat ik daar verwijderd ben is omdat ik de verkopers identificeerde voor wat ze waren; oplichters!

Er wordt daar onder sociale druk troep aangesmeerd tegen afzetprijzen. Het is bizar dat er niet eens een uitzending van een of ander oplichtersprogramma aan deze onzin wordt gewijdt.

Het meest opmerkelijk is nog dat de sociale druk zo effectief is dat mensen hierin mee gaan. Je hoeft geen wetenschapper te zijn om dergelijke onzin te zien voor wat het is, en toch laten mensen zich vele honderden euro's afhandig maken voor iets wat enkele tientjes kosten. De netto winstmarge is honderden procenten.

En degenen die afgezet worden zijn dan ook degenen die de verkopers nog beschermen ook (Stockholm syndrome achtige situatie).

Heel bijzonder om de intense domheid van de mensheid boven te zien komen bij missen van dit soort simplistische oplichterspraktijken. Ik kan werkelijk niet begrijpen dat mensen het niet zien..
Gr. Martijn

HuubF

Citaat van: MAW op april 19, 2017, 23:14:56
Toen ik de kostprijs ging berekenen en posten obv de gebruikte materialen werd ik van het audiofreaks forum verbannen.

Er wordt daar onder sociale druk troep aangesmeerd tegen afzetprijzen. Het is bizar dat er niet eens een uitzending van een of ander oplichtersprogramma aan deze onzin wordt gewijdt.

Het meest opmerkelijk is nog dat de sociale druk zo effectief is dat mensen hierin mee gaan. Je hoeft geen wetenschapper te zijn om dergelijke onzin te zien voor wat het is, en toch laten mensen zich vele honderden euro's afhandig maken voor iets wat enkele tientjes kosten. De nettow instmarge is honderden procenten.

En degenen die afgezet worden zijn dan ook degenen die de verkopers nog bescermen ook (Stockholm syndrome achtige situatie).

Heel bijzonder om de intense domheid van de mensheid boven te zien komen bij missen van dit soort simplistische oplichterspraktijken.

Hou daar nou eens mee op, man. Nu weten we het wel.  >:(
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: Tjeb op april 19, 2017, 23:09:50
Je mag de tegels een maand proberen, bevalt het niet krijg je je geld terug. Eerder heb ik gratis samples opgestuurd gekregen van het zogenaamde smurfensnot. Lijkt me niet iets voor een opllichter, lijkt me meer iets van iemand die achter zijn product staat en er liefde in stopt.

Ach, ik schud zo een andere invalshoek of enige kanttekeningen uit de mouw. Maar, dat is helemaal niet interessant en staat daarnaast los van hetgeen wat de eigenaren ervan al dan wel -of niet beleven of ervaren.

Wanneer spreekt men van een oplichter en laat het zich dan ook zo makkelijk (juridisch) bewijzen als de aantijging geuit wordt?
Nee.

Over naar de belevingen en ervaringen van Huub.

Groet, Mark :)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Tjeb

Citaat van: HuubF op april 19, 2017, 23:13:25
Hey Tjeb. :inlove:

Tsja, ik heb het gevoel dat de akoestische horreur op de één of andere manier op de achtergrond raakt. Er zijn er meer die dat ervaren. Dat kan vrij ver gaan, zoals een specifiek laag-probleem dat ineens verdwijnt. Van de week heb ik tamelijk hard Fink gedraaid en het laag ging prima. Mooi brommend, diep en goed gedefinieerd basje.

Hier is de akoestiek niet slecht, beter dan dit wordt het alleen als er na de zomer weer een hoogpolig kleed komt. Eerst moet het kleurverschil in het hout weg zijn.


Ik las die omschrijving ook al een beetje van Hans, tingeltangeltjes zijn niet meer zo boeiend en foutjes eigenlijk ook niet als ik alle verhalen een beetje op een hoop veeg. Ik ben een tijd lang nieuwschierig geweest en heb een aanvraag gedaan bij KT, helaas kwam het er nooit van door zijn verslechterde gezondheid en ben ik er nooit verder mee gegaan. Ik heb er wel 1 slechte ervaring mee gehad die mij nog deed twijfelen of ik het wel wilde toepassen, dit was nog in de snot periode.

chansig

MAW....Je schets de banreden van AF wel heeeeeeeel erg kort door de.bocht. Aan Raphie ook al gevraagd: wanneer ben je een oplichter en waarom maak je je zo druk om deze kleine vis en richt je je pijlen niet op een.willekeurig kabelmerk ?

Kan je meer mensen mee redden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: Tjeb op april 19, 2017, 23:18:38
Ik las die omschrijving ook al een beetje van Hans, tingeltangeltjes zijn niet meer zo boeiend en foutjes eigenlijk ook niet als ik alle verhalen een beetje op een hoop veeg. Ik ben een tijd lang nieuwsgierig geweest en heb een aanvraag gedaan bij KT, helaas kwam het er nooit van door zijn verslechterde gezondheid en ben ik er nooit verder mee gegaan. Ik heb er wel 1 slechte ervaring mee gehad die mij nog deed twijfelen of ik het wel wilde toepassen, dit was nog in de snot periode.

Je mot gewoon eens zo'n tegeltje proberen. Ergens volgende week is die van Eelco beschikbaar, mail hem even.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: MAW op april 19, 2017, 23:14:56
Toen ik de kostprijs ging berekenen en posten obv de gebruikte materialen werd ik permanent van het audiofreaks forum verbannen. Ik was al eerder verbannen en ging daarom in geen enkele opmerking over de grens. Ik kreeg allerlei scheldpartijen over me heen en werd toen verbannen en alle tekst en bewijs werd verwijderd.
De reden dat ik daar verwijderd ben is omdat ik de verkopers identificeerde voor wat ze waren; oplichters!
Dat is iets van dáár toch? Ik snap je wel, maar als mij de kastdeuren tegemoet komen, ga ik geen verhaal halen bij de slaapzakkengrootgrutter.
Citaat
Er wordt daar onder sociale druk troep aangesmeerd tegen afzetprijzen.
Er zullen altijd mensen zijn die "sociale druk" voelen, zelfs als ze er niet is. De anderen is het aan zichzelf.
Citaat
Het is bizar dat er niet eens een uitzending van een of ander oplichtersprogramma aan deze onzin wordt gewijdt.
Mwoah...vanuit je standpunt en principe volg ik je...maa,r kom op.
Citaat
Het meest opmerkelijk is nog dat de sociale druk zo effectief is dat mensen hierin mee gaan. Je hoeft geen wetenschapper te zijn om dergelijke onzin te zien voor wat het is, en toch laten mensen zich vele honderden euro's afhandig maken voor iets wat enkele tientjes kosten. De netto winstmarge is honderden procenten.
Een winkelier bepaalt de eigen marge. Punt uit.
En; Kijk voor de gein eens naar (b.v.) vishengels en accessoires....., daarin kun je je liggende gelden misschien nog wel beter kwijt.
Citaat
En degenen die afgezet worden zijn dan ook degenen die de verkopers nog beschermen ook (Stockholm syndrome achtige situatie).
Nou nou, dat is een wel vergaande identificatie.
Citaat
Heel bijzonder om de intense domheid van de mensheid boven te zien komen bij missen van dit soort simplistische oplichterspraktijken. Ik kan werkelijk niet begrijpen dat mensen het niet zien..
..of het met de mantel der liefde bedekken omwille van hun eigen wijze van hobby invulling (om maar een ingeving neer te tikken).

Ik begrijp je, maar dit is niet de manier en dat weet jij ook.

Groet, Mark  ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: chansig op april 19, 2017, 23:21:55
MAW....Je schets de banreden van AF wel heeeeeeeel erg kort door de.bocht. Aan Raphie ook al gevraagd: wanneer ben je een oplichter en waarom maak je je zo druk om deze kleine vis en richt je je pijlen niet op een.willekeurig kabelmerk ?

Kan je meer mensen mee redden.

Gr. Hans

Laat ze de pijlen op elkaar richten... maar wel in een ander topic. Ik ben het geouwehoer van die gasten zat. Het verpest mijn hobby.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb

Citaat van: HuubF op april 19, 2017, 23:26:44
Je mot gewoon eens zo'n tegeltje proberen. Ergens volgende week is die van Eelco beschikbaar, mail hem even.

Misschien van de winter, er zijn nu andere prio's.... ;) :smile:

Markus2

Citaat van: HuubF op april 19, 2017, 23:28:37
Laat ze de pijlen op elkaar richten... maar wel in een ander topic. Ik ben het geouwehoer van die gasten zat. Het verpest mijn hobby.

Dat mag nooit gebeuren en dat laat jij ook niet, zoveel is mij wel duidelijk.

Groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1