HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Rowdy op april 17, 2017, 17:38:22
Wat geeft jou een tastbaardere gevoel de tegel of de lamp?
Als ik het goed heb kun je een tegel op de vloer onder de set neerleggen. Waar plaats je de lamp voor een goede resultaat?
Wat kost een tegel?
Wat kost een lamp? Is het alleen een lamp of zit daar ook iets van een variac erbij?

Tegel kost iets van 250, lamp 300.

Lamp zit dimmer bij. Lamp iets voor set plaatsen. Tegel moet iets lucht hebben maar werkt tot 1 meter erboven. De geleende tegel had al een effect maar het is een ouder testexemplaar. Toch hoorde ik het effect. Lamp komt daar weer bovenop.

Pad kan zijn: nieuw model tegel en als je dat hoort heeft de lamp ook effect. Als de tegel niet bevalt kun je hem teruggeven.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

cccp

Citaat van: HuubF op april 17, 2017, 17:35:46
Die Dynaudio's hebben een megaversterker nodig.  ;)
Dat ligt eraan hoe hard jij wil draaien. Niet zo hard toch?

Mijn speakers hebben een gevoeligheid van 85db. Ik draai met een mooie Sony (jaja) ta-fe570 versterker van 2x100 watt of zo de pleister van de muren als het moet. 

Rowdy

Dank je wel.
Prijs van de tegel valt eigenlijk wel mee. Dacht dat ze ruim 3 maal duurder was.
Tegel moets iets lucht hebben, bedoel je dat boven en onder de tegel een paar cm vrij moet zijn?

HuubF

Citaat van: Rowdy op april 17, 2017, 18:02:25
Dank je wel.
Prijs van de tegel valt eigenlijk wel mee. Dacht dat ze ruim 3 maal duurder was.
Tegel moets iets lucht hebben, bedoel je dat boven en onder de tegel een paar cm vrij moet zijn?

Tussen tegel en apparaten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Siddartha

Huub, ik lees vaker over 'gehakt'.. wat wordt daarmee bedoeld? Is wellicht al eerde voorbij gekomen, maar dat heb ik dan gemist..
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Rowdy

Heb ik nog 1 vraag, was het vergeten te stellen, wat zijn de afmetingen van de tegel?

Lodewijk

Citaat van: Siddartha op april 17, 2017, 18:06:21
Huub, ik lees vaker over 'gehakt'.. wat wordt daarmee bedoeld? Is wellicht al eerde voorbij gekomen, maar dat heb ik dan gemist..



Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

HuubF

Citaat van: cccp op april 17, 2017, 17:58:14
Dat ligt eraan hoe hard jij wil draaien. Niet zo hard toch?

Mijn speakers hebben een gevoeligheid van 85db. Ik draai met een mooie Sony (jaja) ta-fe570 versterker van 2x100 watt of zo de pleister van de muren als het moet.

Op die mooie C1's? Ineens begrijp ik waarom je zo in de weerstand zit.

Ik ben subjectief bedroefd. Heb je nooit een versterker geprobeerd die wat meer kost? Of hoor je het verschil niet? En zo niet, waarom vind je die C1's dan zo mooi? Enne: ruilen?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: Siddartha op april 17, 2017, 18:06:21
Huub, ik lees vaker over 'gehakt'.. wat wordt daarmee bedoeld? Is wellicht al eerde voorbij gekomen, maar dat heb ik dan gemist..

https://forum.audiofreaks.nl/index.php?action=search2

Veel plezier....

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


HuubF

Citaat van: Rowdy op april 17, 2017, 18:08:08
Heb ik nog 1 vraag, was het vergeten te stellen, wat zijn de afmetingen van de tegel?

Iets meer dan 40 breed, ongeveer 35 diep.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Rowdy


HuubF

Citaat van: Lodewijk op april 17, 2017, 18:09:56



Borduurt voort op de ideeën van Henri vd Heide, een opnametechnicus bij de NOS. Effect: meer echtheid in het geluid. Niet iedereen hoort het maar als je het hoort word je er blij van.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)


chansig

 :D

Nee....hoop geruzie en gedoe...dus dat neemt wel wat pagina's in beslag.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

JBL PRX Power!

cccp

Citaat van: HuubF op april 17, 2017, 18:11:42
Op die mooie C1's?
Yep.  8)

Citaat van: HuubF op april 17, 2017, 18:11:42
Ik ben subjectief bedroefd.
;D Dat word ik van mensen die hun geld uitgeven aan dat gepruts met tegels, lampen, snot, gehakt, zekeringen, stroomgroepen, versterkers, kabels, dacs enz,  :nopompom: Stroom = stroom, een watt = een watt en 1'en en 0'en blijven 1'en en 0'en. Met dat geld kun je mijns inziens beter goede (duurdere) speakers kopen en wat aan de akoestiek doen.

Citaat van: HuubF op april 17, 2017, 18:11:42
Heb je nooit een versterker geprobeerd die wat meer kost?
Jawel, geïntegreerde en voor- en eindcombo's van Sony, Denon, Yamaha, Audio Analogue en Musical Fidelity.

Citaat van: HuubF op april 17, 2017, 18:11:42
Of hoor je het verschil niet?
Nope.

Citaat van: HuubF op april 17, 2017, 18:11:42
En zo niet, waarom vind je die C1's dan zo mooi?
Omdat ze relatief neutraal zijn en mij nooit vermoeien. Anderen zouden misschien zeggen saai, niet uitgesproken genoeg.

Citaat van: HuubF op april 17, 2017, 18:11:42
Enne: ruilen?
;D Neen.

Siddartha

Citaat van: chansig op april 17, 2017, 18:21:32
:D

Nee....hoop geruzie en gedoe...dus dat neemt wel wat pagina's in beslag.

Gr. Hans

That pretty much sums it up [emoji1]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Sirius666

Citaat van: Raphie op april 17, 2017, 18:24:55
http://nulpuntenergie.net/blog/geluid-dat-niet-mag/

Hier de geschiedsvervalsing van deze oplichters

Wat een onsamenhangend stuk zeg. Verder zegt het mij niks. Hoe sta jij erin?

Enne....als iemand zijn beklag mocht doen dan was het Tesla wel.


Citaat van: cccp op april 17, 2017, 18:33:29
Yep.  8)
;D Dat word ik van mensen die hun geld uitgeven aan dat gepruts met tegels, lampen, snot, gehakt, zekeringen, stroomgroepen, versterkers, kabels, dacs enz,  :nopompom: Stroom = stroom, een watt = een watt en 1'en en 0'en blijven 1'en en 0'en. Met dat geld kun je mijns inziens beter goede (duurdere) speakers kopen en wat aan de akoestiek doen.
Jawel, geïntegreerde en voor- en eindcombo's van Sony, Denon, Yamaha, Audio Analogue en Musical Fidelity.
Nope.
Omdat ze relatief neutraal zijn en mij nooit vermoeien. Anderen zouden misschien zeggen saai, niet uitgesproken genoeg.
;D Neen.

Huub heeft nog steeds nachtmerries over Sony :D, vandaar zijn reactie ;)

cccp

Citaat van: Sirius666 op april 17, 2017, 18:44:19
Huub heeft nog steeds nachtmerries over Sony :D, vandaar zijn reactie ;)
Zonde. Hij 'klinkt' zo mooi. En dat voor maar 40 euro (op Marktplaats).  :smile:

Sirius666

Citaat van: cccp op april 17, 2017, 18:53:08
Zonde. Hij 'klinkt' zo mooi. En dat voor maar 40 euro (op Marktplaats).  :smile:

Wat ik begreep 2 slechte ervaringen....of 2x met hetzelfde type.

cccp

Citaat van: Sirius666 op april 17, 2017, 18:59:41
Wat ik begreep 2 slechte ervaringen....of 2x met hetzelfde type.
Een technisch mankement of subjectieve ervaring?

Sirius666

Weet ik niet. Ik gok op het 1e waarna er een subjectieve mening over Sony is gevormd ;)

Ruud-

Citaat van: cccp op april 17, 2017, 17:58:14
Dat ligt eraan hoe hard jij wil draaien. Niet zo hard toch?

Mijn speakers hebben een gevoeligheid van 85db. Ik draai met een mooie Sony (jaja) ta-fe570 versterker van 2x100 watt of zo de pleister van de muren als het moet.
Je gaat de kwaliteit van een versterker toch hopelijk niet beoordelen aan de hoeveelheid pleister hij van de muur kan blazen?
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..