HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

scrutinizer

Citaat van: Baardmannetje op april 17, 2017, 10:05:48
Je hebt het over je eigen post?

Ben je oprecht geïnteresseerd of..?

Jazeker!!

Was voor mij een reden om wat vragen te stellen...Waar ik tot op nu geen antwoord op heb gekregen.

Mocht je vragen hebben over de vragen gesteld hoor ik het graag van je..
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Citaat van: scrutinizer op april 17, 2017, 09:53:52
Oh....Je doelt op fora?

Die laatste met datrode fietsje moet je ff uitleggen, Hans? Zou ik op prijs stellen.

Antwoord geven, met als doel deze met tekst te ontwrichten, zonder bijdrage....
Maar daar waren we toch al eens aanbeland, gozert?.... :smile:


Het rode fietsje is een uitdrukking die we thuis gebruiken als mensen in onze ogen verongelijkt reageren en dan gaan dreinen  etc.

Inhoud heb ik niet, zeker geen theoretische inhoud. Ervaring een beetje en humor heel veel. Van het laatste maak ik veel gebruik. Het ontwrichtende herken ik niet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Citaat van: chansig op april 17, 2017, 10:09:10
Het rode fietsje is een uitdrukking die we thuis gebruiken als mensen in onze ogen verongelijkt reageren en dan gaan dreinen  etc.

Inhoud heb ik niet, zeker geen theoretische inhoud. Ervaring een beetje en humor heel veel. Van het laatste maak ik veel gebruik. Het ontwrichtende herken ik niet.

Gr. Hans

Zo komt het mij over Hans.

Dat rode fietsje ...Tja..gezien jullie dat thuis gebruikte....Heb je hem uiteindelijk gekregen?
Als ji het als humor ziet...zie ik hetgeen maar als beperkt theoretische inhoud..Ok?

Jij weet best dat ik de discussie in het grijs probeer te voeren. :)
Je ogen er voor wensen te sluiten en daarvoor het rode fietsje ter sprake brengen is dan een drogreden maar jou goed recht. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

op eigen verzoek verwijderd.


chansig

Citaat van: scrutinizer op april 17, 2017, 10:12:40
Zo komt het mij over Hans.

Dat rode fietsje ...Tja..
Als ji het als humor ziet...zie ik hetgeen maar als beperkt theoretische inhoud..Ok?

Is goed....ligt sowieso altijd bij de ander. Dat mijn humor voor anderen niet leuk hoeft te zijn...dat weet ik.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: scrutinizer op april 17, 2017, 10:08:49
Jazeker!!

Was voor mij een reden om wat vragen te stellen...Waar ik tot op nu geen antwoord op heb gekregen.

Mocht je vragen hebben over de vragen gesteld hoor ik het graag van je..

Misschien een andere keer.

Eerst je vraag maar eens zuiver stellen. Zonder dubbele bodem.

Succes!

chansig

Citaat van: HuubF op april 16, 2017, 23:05:16
Wow dát is vlak.  :)

Welke heb je dan? Dynaudio C1. Mooie speaker.

Van de Gurus zijn ook metingen.

Maar zit je echt ( als je de centen hebt) over andere speakers na te denken?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Citaat van: Baardmannetje op april 17, 2017, 10:18:19
Misschien een andere keer.

Eerst je vraag maar eens zuiver stellen. Zonder dubbele bodem.

Succes!

Nogmaals!!...is niet aanwezig :)

Waar ik wel mijn bedenkingen heb is je idee die je hier met stelligheid brengt over het "objectief verkregen" ?
Denk dat ik mijn vraag netjes uiteengezet en gesteld hebt.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Citaat van: chansig op april 17, 2017, 10:15:49
Is goed....ligt sowieso altijd bij de ander. Dat mijn humor voor anderen niet leuk hoeft te zijn...dat weet ik.

Gr. Hans
?

Who are you to judge.....
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Wat begrijp je niet ? Ik judge niet, ik sluit aan bij wat jij schrijft.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: scrutinizer op april 17, 2017, 10:24:30
Nogmaals!!...is niet aanwezig :)

Waar ik wel mijn bedenkingen heb is je idee die je hier met stelligheid brengt over het "objectief verkregen" ?
Denk dat ik mijn vraag netjes gesteld hebt.

Zoals ik volgens mij vrij duidelijk had beschreven, met objectief bedoel ik dat er destijds alleen maar is gemeten. Dus zonder luisterpanel dat er iets subjectiefs over te plassen zou kunnen hebben.

Jij schrijft vervolgens dat een filter altijd een compromis is en noemt dat subjectief. Ik weet natuurlijk ook dat een een filter een compromis is. Echter dat heeft dus niets te maken met hoe we destijds aan de data zijn gekomen om totdat filter te komen.

LR4 op 1600hz trouwens. Liever nog hadden we een 48dB gebruikt maar dat doet de DSP helaas niet.  Actief omdat veel beter dan passief, altijd. Gemeten in een dermate grote ruimte met een dermate klein timeframe dat er prima bruikbare data ontstond.

Tevreden?

;D

Kwabbernoot

Citaat van: chansig op april 17, 2017, 09:18:14
Ja maar Huubke.....het vele experimenteren zorgt ervoor dat de mens zichzelf kwaliteiten toedicht (dingen horen die niet gemeten worden) die lastig te passen zijn in de huidige natuurkunde. Daarnaast worden mensen overmoedig en vinden dat wat zij horen de waarheid is.

Dus voor beide is wel iets positiefs te zeggen.

Gr. Hans

Ik vraag mij af hoe dat bij jou is gegaan. Eerder was jij een fanatieke gehakt adept en was je het niet zo heel erg eens met de Jacco's en Gent's van deze wereld. En nu heb jij voor zover ik weet helemaal geen gehakt meer en sta je aan de andere kant te roepen. Hoe heeft die kentering bij jou plaatsgevonden? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Groeten...

scrutinizer

Citaat van: Baardmannetje op april 17, 2017, 10:34:03
Zoals ik volgens mij vrij duidelijk had beschreven, met objectief bedoel ik dat er destijds alleen maar is gemeten. Dus zonder luisterpanel dat er iets subjectiefs over te plassen zou kunnen hebben.

Jij schrijft vervolgens dat een filter altijd een compromis is en noemt dat subjectief. Ik weet natuurlijk ook dat een een filter een compromis is. Echter dat heeft dus niets te maken met hoe we destijds aan de data zijn gekomen om totdat filter te komen.

24dB octaaf LWR op 1600hz trouwens. Liever nog hadden we een 48dB gebruikt maar dat doet de DSP helaas niet.  Actief omdat veel beter dan passief, altijd. Gemeten in een dermate grote ruimte met een dermate klein timeframe dat er prima bruikbare data ontstond.

Tevreden?

;D

Ja.

Maar iedereen begint met objectieve data, toch?  Zij het vanuit data sheets of zelf gemeten parameters.
Bedoel je, gezien je DSP gebruikt voor het x-over, dat je niet meer op het gehoor getweeked hebt?
Ik bedoel...Dat je na instellingen en meetsessie de speakers in je ruimte hebt geplaatst en niets meer hebt aangepast op het gehoor?



Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Citaat van: chansig op april 17, 2017, 10:32:10
Wat begrijp je niet ? Ik judge niet, ik sluit aan bij wat jij schrijft.

Gr. Hans

;D...sluit dan maar aan op wat je zelf schrijft.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: scrutinizer op april 17, 2017, 10:52:07
Maar iedereen begint met objectieve data, toch?  Zij het vanuit data sheets of zelf gemeten parameters.
Bedoel je, gezien je DSP gebruikt voor het x-over, dat je niet meer op het gehoor getweeked hebt?
Ik bedoel...Dat je na instellingen en meetsessie de speakers in je ruimte hebt geplaatst en niets meer hebt aangepast op het gehoor?

Weet ik niet. Ik zie soms dermate esoterische manieren...

Inderdaad, niets getweaked op gehoor. En inderdaad tot op heden nog geen DSP ingezet om staande golven aan te pakken. Dat ligt nu wel in de planning in de nabije toekomst.

Sirius666

Citaat van: scrutinizer op april 17, 2017, 10:26:51
?

Who are you to judge.....

Citaat van: chansig op april 17, 2017, 10:32:10
Wat begrijp je niet ? Ik judge niet, ik sluit aan bij wat jij schrijft.

Gr. Hans

Wat een onrust in de vroege ochtend!

Wie zal wie zijn?  :D



Citaat van: HuubF op april 17, 2017, 09:30:44
Aaaarch. 600 Euro korting op de monitoren die ik zou willen hebben.  :)

Iets goedkoper:

Event Opal (sowieso actief). Erg fraai


scrutinizer

Het blijft een wonderlijke wereld....
Hoe kun je verwachten een discussie te kunnen voeren wanneer er geen common ground is en mensen achterdochtig over beweegreden en/of motivatie zijn,
Anderzijds zijn er figuren die het geen reet kunnen schelen om het over de inhoud te hebben maar liever de discussie ontwrichten met handig taalgebruik.

Whats the use ....

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Citaat van: Baardmannetje op april 17, 2017, 10:59:16
Weet ik niet. Ik zie soms dermate esoterische manieren...

Inderdaad, niets getweaked op gehoor. En inderdaad tot op heden nog geen DSP ingezet om staande golven aan te pakken. Dat ligt nu wel in de planning in de nabije toekomst.

Je ziet ze...maar heb je ze nadien ook beluisterd?

Waarom ik je dit vraag is....Opnieuw die stelligheid dat bijv. aktief en jou aanpak the way to go is.?

Dat je er happy mee bent, Top.

Aktief versus passief.....(onderscheidmakend tussen analoog aktief en inbreng van DSP)

Flexibiliteit versus charme...?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Citaat van: Sirius666 op april 17, 2017, 11:03:27
Wat een onrust in de vroege ochtend!

Wie zal wie zijn?  :D





Serieus, tripple 6...Daar zat ik aan te denken toen ik het schreef. ;D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: scrutinizer op april 17, 2017, 11:14:55
Je ziet ze...maar heb je ze nadien ook beluisterd?

Waarom ik je dit vraag is....Opnieuw die stelligheid dat bijv. aktief en jou aanpak the way to go is.?

Dat je er happy mee bent, Top.

Aktief versus passief.....(onderscheidmakend tussen analoog aktief en inbreng van DSP)

Flexibiliteit versus charme...?

Dus toch...

Fijne zondag.

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Siddartha

Citaat van: scrutinizer op april 17, 2017, 11:25:01
Oeps! ...did I fart?

Mag ik me geen eigen mening vormen over jou aanpak?

nee, dat staat toch heel duidelijk in zijn Avatar? :D
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

chansig

Citaat van: scrutinizer op april 17, 2017, 11:07:13
Het blijft een wonderlijke wereld....
Hoe kun je verwachten een discussie te kunnen voeren wanneer er geen common ground is en mensen achterdochtig over beweegreden en/of motivatie zijn,
Anderzijds zijn er figuren die het geen reet kunnen schelen om het over de inhoud te hebben maar liever de discussie ontwrichten met handig taalgebruik.

Whats the use ....

Or...who are you to....fart, judge etc.

Kwabber: Volgens mij heb ik deze verandering al wel uitgelegd. A ik denk/ meen nog steeds te ervaren/horen wat ik voorheen hoorde als het gaat om gehakt. B denk ik dat gehakt gaat over beleven en niet over technisch beter.

Daarnaast verwacht ik dat wanneer een set technisch goed presteert een audiolamp een cadeautje kan zijn. De laatste maanden was ik niet meer zo bezig met die belevingskant. Ik meen dat mijn set goed presteert binnen de gegeven mogelijkheden. Maar zoals eerder aangegeven mijn nieuwsgierigheid is wel weer geprikkeld door de lamp.

Tegelijkertijd ben ik wel van mening dat een lamp, kabel, dac of wat dat dan ook een bult uit het laag gaat weghalen of storende reflectie teniet gaat doen. Ieder die anders beweert neem ik niet serieus en dat is hoe ik erin sta en daar zult u het mee moeten doen. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.