HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op april 15, 2017, 12:18:33
Om vervolgens geconfronteerd te worden met matig klinkende hifi. Het spijt me maar hoe meer objectiviteit er in hifi wordt gestopt hoe minder ik het vind klinken.

Dan kan het niet anders dan dat je mijn speakertjes verschrikkelijk moest vinden...

Markus2

CitaatIn de jaren 50 en 60 werd het voorschrijven van placebo bewust gedaan in 30 % van de gevallen. Het wordt sinds jaren 80 en 90 gezien als niet ethisch om een placebo voor te schrijven. Met deze ethiek neemt de kans op genezing door het placebo-effect af.

Vond het wel grappig om bovenstaande te lezen...
Citaat van: chansig op april 14, 2017, 17:48:43
Ook...maar ook dat op het moment als je tegen de mens zegt dat het medicijn niets is, het lichaam/geest dus ook stopt met dit aanmaken. Hetgeen wat tussen de oren zit stuurt dit overigens aan. Lichaam doet dit niet op eigen houtje.

Als je dit zelf gelooft dan vind ik dat prima hoor.

Gr. Hans

Late en stomme vraag; Hoe kom je tot de conclusie;maar ook dat op het moment als je tegen de mens zegt dat het medicijn niets is, het lichaam/geest dus ook stopt met dit aanmaken.?
Waar het gaat om het bovenste stukje tekst?

Groet, Mark  ;D
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op april 15, 2017, 12:44:04
Dan kan het niet anders dan dat je mijn speakertjes verschrikkelijk moest vinden...

Nee, vond ik lekker klinken. Maar denk je dat jouw set in jouw akoestiek perfect klinkt dan? Ik hoorde best veel bas, niet al te strak en misschien daarom wel lekker.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Raphie op april 15, 2017, 12:27:05
Zo lang je er maar zelf plezier in hebt is alles prima Huub!
Niets moet, alles mag.

Maar dat betekent niet dat anderen je geen andere inzichten of ratio kunnen aandragen.
Wat je daarmee doet mag je natuurlijk allemaal zelf weten. Maar om nou te zeggen dat het de stemming bederft is wel erg overdreven.

We zijn allemaal volwassen mensen, dus je kan andermans mening prima naast je neerleggen. Hoef je geen dramaqueen act met een big "song and dance" voor op te voeren.
Geniet gewoon van wat jij denkt dat het jou brengt, de rest boeit toch helemaal niet. Is toch allemaal subjectief, toch?!? :D

Hmm, ineens een leuke, aardige post. Nou vooruit dan...

Als ik iets opschrijf over mijn belevingen zit ik niet te wachten op mensen die zich afvragen of ik het wel goed hoor. Period. Als ik het niet goed hoor komt dat volgende week of volgende maand vanzelf boven drijven, daar heb ik niemand voor nodig.

Wel hoor ik graag tips die mij een stapje verder brengen. Zoals: die Guru's, goede speakers, maar als je echt een stapje verder wilt met ongeveer dezelfde beleving probeer dan eens <vrij invulbaar veld>.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Citaat van: HuubF op april 15, 2017, 13:03:11
Nee, vond ik lekker klinken. Maar denk je dat jouw set in jouw akoestiek perfect klinkt dan? Ik hoorde best veel bas, niet al te strak en misschien daarom wel lekker.

Het is ook een target curve, Huub...Zo subjectief als dat het komt. ;)

Dat naast het feit van meetfouten, de soft en hardware daarvoor gebruikt met zijn bijproducten en onze  'individuele' interpretatie van dit alles...

Hoe subjectief wil je het hebben..... :sneaky2:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op april 15, 2017, 12:44:04
Dan kan het niet anders dan dat je mijn speakertjes verschrikkelijk moest vinden...

Nog even hierop terugkomend: als dit impliceert dat jij denkt dat ik naar een rechte frequentiecurve aan het luisteren was: no way.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Lion of Judah

Citaat van: HuubF op april 15, 2017, 13:15:06
Nog even hierop terugkomend: als dit impliceert dat jij denkt dat ik naar een rechte frequentiecurve aan het luisteren was: no way.  ;D
Dat doe je toch nooit Huub. Alleen al de opname zelf. Je bedoelt dat je naar speakers zat te luisteren waarbij je, als je Pink noise had opgezet, de frequentiecurve vlak was op de luisterplek?
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

HuubF

Citaat van: Lion of Judah op april 15, 2017, 13:34:37
Dat doe je toch nooit Huub. Alleen al de opname zelf. Je bedoelt dat je naar speakers zat te luisteren waarbij je, als je Pink noise had opgezet, de frequentiecurve vlak was op de luisterplek?

Dat begrijp ik. Maar ik mag toch wel aannemen dat meet&regel-adepten niet eerst iets technisch perfect in elkaar schroeven en dat dan weer teniet doen op de luisterplek?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

De luisterplek is jouw verantwoordelijkheid.

De optelsom van lineairiteit van de speaker v/s de offset die je kamer veroorzaakt is het resultaat.
Dat wordt nu al meerdere keren uitgelegd: je kan een speaker niet reviewen buiten je eigen kamer, het heeft geen waarde. Geen context. Zet je guru maar eens in de badkamer of slaapkamer, of buiten en oordeel wat je dán hoort.
JBL PRX Power!

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Ah oke....dat is inderdaad niet handig. Maar dat is toch niet voorbehouden aan meetgrafiefielen ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Citaat van: HuubF op april 15, 2017, 14:12:06
Door de speakers op een verkeerde plek te zetten.

Dat is een dingetje dat meet&regel-adepten juist niet doen ;)

Citaat van: HuubF op april 15, 2017, 13:07:43
Hmm, ineens een leuke, aardige post. Nou vooruit dan...

Als ik iets opschrijf over mijn belevingen zit ik niet te wachten op mensen die zich afvragen of ik het wel goed hoor. Period. Als ik het niet goed hoor komt dat volgende week of volgende maand vanzelf boven drijven, daar heb ik niemand voor nodig.

Wel hoor ik graag tips die mij een stapje verder brengen. Zoals: die Guru's, goede speakers, maar als je echt een stapje verder wilt met ongeveer dezelfde beleving probeer dan eens <vrij invulbaar veld>.

Tips zat maar dat zijn dingen waar je niet op zit te wachten.

Meubel aanpakken/inkorten....Guru's op stands en van de achtermuur af. Dan kan je ze iig beter beoordelen. Of je qua akoestiek vervolgens iets met die achtermuur kan......dunno.

Hoogpolig kleed (niet tegen het laag natuurlijk :D) tussen de bank en Guru's.

Verder zou ik eens een dagje klooien met de plaatsing. Afstand achtermuur, speakers onderling en de mate van indraaien. Een paar cm kan daarin verschil maken. En dat dan niet op NPO4 volume maar minimaal 9 uur op de Roksan.

Verder klopt de inhoud van je posts soms net niet helemaal waar sommigen dan direct opduiken.

Raphie

Citaat van: HuubF op april 15, 2017, 14:12:06
Door de speakers op een verkeerde plek te zetten.
nou ja, positie is natuurlijk wél een verkapte EQ  ;)
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: chansig op april 15, 2017, 14:27:59
Ah oke....dat is inderdaad niet handig. Maar dat is toch niet voorbehouden aan meetgrafiefielen ?

Gr. Hans

Klopt maar wat bedoel je ermee? Wat ik bedoelde was dat, als de speakers van Eelco een wonder van recht-metende uebertechnologie zijn, de luisterplek niet optimaal is. Want door een wat oververtegenwoordigde bas vond ik ze lekker klinken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op april 15, 2017, 13:03:11
Nee, vond ik lekker klinken. Maar denk je dat jouw set in jouw akoestiek perfect klinkt dan? Ik hoorde best veel bas, niet al te strak en misschien daarom wel lekker.

Ze klinken in mijn akoestiek inderdaad niet op hun best. Maar daar doel ik niet op. Het filteren is nergens subjectief gedaan.

Citaat van: HuubF op april 15, 2017, 12:18:33
Het spijt me maar hoe meer objectiviteit er in hifi wordt gestopt hoe minder ik het vind klinken.

Zie je de discrepantie?

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op april 15, 2017, 13:15:06
Nog even hierop terugkomend: als dit impliceert dat jij denkt dat ik naar een rechte frequentiecurve aan het luisteren was: no way.  ;D

Dat impliceert het helemaal niet.

Je slaat stappen over....

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op april 15, 2017, 13:55:16
Dat begrijp ik. Maar ik mag toch wel aannemen dat meet&regel-adepten niet eerst iets technisch perfect in elkaar schroeven en dat dan weer teniet doen op de luisterplek?

Verkeerde aanname.

Maar dat was je, hoop ik, al wel duidelijk?

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: HuubF op april 15, 2017, 19:08:48
BM, ik begrijp er geen flikker van. Please explain.

Ik gok dat je met deze post ook stappen overslaat, dan wordt het pas écht vaag allemaal :D

Citaat van: Baardmannetje op april 15, 2017, 16:34:09
Dat impliceert het helemaal niet.

Je slaat stappen over....

Wat is bij jou het punt? Hebben de speakers een vlakke curve en gooit jouw akoestiek er een sausje overheen? En dat vind je niet geheel rijmen met wat Huub hier verkondigt?


Markus2

Citaat van: Sirius666 op april 15, 2017, 19:30:55
Ik gok dat je met deze post ook stappen overslaat, dan wordt het pas écht vaag allemaal :D

Wat is bij jou het punt? Hebben de speakers een vlakke curve en gooit jouw akoestiek er een sausje overheen? En dat vind je niet geheel rijmen met wat Huub hier verkondigt?

Ik zou er bijna wat van zeggen.

Groet, Mark :D
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Het ging fout toen BM zei dat ik zijn speakers 'dan wel niet goed zou vinden'. Terwijl ik al uitgebreid had gezegd wat ik er van vond. Misschien moeten wel op dat punt even overnieuw beginnen.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op april 15, 2017, 19:08:48
BM, ik begrijp er geen flikker van. Please explain.

....

Je begon ergens te vermelden dat jij mijn​ speakers best aardig vond klinken, niet? Vervolgens schrijf je ergens dat hoe meer objectiviteit er in hifi wordt gestopt hoe minder ik het vind klinken.

Mijn speakers klinken zoals ze doen door volkomen objectief met de materie te zijn omgegaan. Geen luisterpanel dat graag een bult hoorde ergens, omdat warmte of andere gein. Meten en aanpassen. Niets meer. Niets minder.

Ze staan echter wel in een een akoestiek, met zoals elke akoestiek, zijn specifieke problemen. Jij schrijft dat je je niet kan voorstellen dat iemand met prima metende speakers deze in een akoestiek plaatst zonder deze aan te pakken. Verkeerde aanname. Je hebt mij ook niet gevraagd naar het eventuele waarom.

Haal je voet eens van het gas... ik moet mij wel inleven in jouw lamp maar jij hoeft dat niet met mijn keuzes en inzichten?




op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Sirius666 op april 15, 2017, 19:30:55
Wat is bij jou het punt? Hebben de speakers een vlakke curve en gooit jouw akoestiek er een sausje overheen? En dat vind je niet geheel rijmen met wat Huub hier verkondigt?

Huh?

Waar bemoei jij je mee..?

Zie je het, of zie je het niet..?



op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op april 15, 2017, 20:09:03
Het ging fout toen BM zei dat ik zijn speakers 'dan wel niet goed zou vinden'. Terwijl ik al uitgebreid had gezegd wat ik er van vond. Misschien moeten wel op dat punt even overnieuw beginnen.  ;D

Huub, ik vind je een aangename oudere jongere...

Maar wat jij van mijn speakers vind interesseert mij echt heel weinig.

:tongue2: