HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: doorofnight op april 12, 2017, 08:10:23
Als je twee zinnen die niet bij elkaar horen achter elkaar zet en dan quote ziet het er niet logisch uit (en dat voor iemand aan wie niets ontgaat! ;-)).
...

Daar ging het me niet om. Wat mij niet ontging was dat je wat al te opzichtig in een bepaalde modus schoot. Geeft niet maar hier krijg je 'm dan wel teruggemeld.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

HuubF

Citaat van: chansig op april 12, 2017, 07:37:03
Jammer dat ik er niet bij kon zijn.
I'm confused...een precieze klankbalans die je mooi vind...maar resolutie en het laag zijn niet helemaal naar je zin ???

Gr. Hans

Even begrijpend lezen: 'precies de'.

Ja ik vind ze lekker klinken. Maar omdat ik nog op strooptocht ben beoordeel ik ze ook op bruikbaarheid hier.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: doorofnight op april 12, 2017, 08:33:46
Wat een gedoe.

Hou het dan ook een beetje luchtig, maak eens een grapje. Zelfs MAW maakt tegenwoordig grapjes.

Niet zo verbeten!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Citaat van: Baardmannetje op april 12, 2017, 06:55:30
Ik mis geen resolutie. Ik ervaar hier wel wat meer energie in het laag dat mij lief is. Ik weet dat als dat aangepakt wordt Huub waarschijnlijk zijn resolutie heeft. Maar dat hij dan ook de warmte gaat missen​.

Dat gegeven is voor mij op zijn minst interessant.
Dat is ook exact hoe ik het ervaar. Helemaal strak getrokken kon ik hier maar niet wennen aan het geluid en ik heb het echt wel de tijd gegeven (>10 sec  :D). Nadat ik een hele kleine lift heb gegeven rond de 200 Hz (dacht ik dat het was), was ik weer tevreden. Nou ja, in ieder geval tijdelijk.  :D

Groeten...

DofN

Citaat van: HuubF op april 12, 2017, 08:37:59
Hou het dan ook een beetje luchtig, maak eens een grapje. Zelfs MAW maakt tegenwoordig grapjes.

Niet zo verbeten!

Opzichtig? Ik zal eens kijken of omfloerst posten me bevalt. Petje af, Huub.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

HuubF

Citaat van: doorofnight op april 12, 2017, 08:55:36
Opzichtig? Ik zal eens kijken of omfloerst posten me bevalt. Petje af, Huub.

Er zit iets venijnigs in je postings. Ik heb de indruk dat je al een tijdje 'omfloerst post'.  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op april 12, 2017, 08:36:03
Even begrijpend lezen: 'precies de'.


Precies is precies hoor...ook al zet je er een, het of de achter.

Citaat van: HuubF op april 11, 2017, 23:17:39
De speakers geven dat heerlijk weer met eigenlijk precies de klankbalans die ik ook mooi vind: warm, niet teveel gepiel in het hoog en een lekker fundament.


Nee want ze zijn niet het laatste woord wat betreft resolutie en ik vind het laag niet helemaal naar mijn zin.

Maar even quoten dan om misverstanden en woordkloverij te voorkomen.

Dus hoe kan je eerst schrijven: precies de klankbalans om vervolgens te schrijven dat oa het laag niet helemaal naar je zin is ? Is de boel niet uit balans bij jou op het moment als het laag voor jouw idee niet klopt ?

Mogelijk meer mijn verbazing en zeker geen halszaak...snap het alleen niet zo goed.

Kabel trouwens meegekregen van BM ?

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Citaat van: chansig op april 12, 2017, 09:35:22


Maar even quoten dan om misverstanden en woordkloverij te voorkomen.



Daar ontkom je in dit topic niet aan. :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Citaat van: Kwabbernoot op april 12, 2017, 08:50:35
Dat is ook exact hoe ik het ervaar. Helemaal strak getrokken kon ik hier maar niet wennen aan het geluid en ik heb het echt wel de tijd gegeven (>10 sec  :D). Nadat ik een hele kleine lift heb gegeven rond de 200 Hz (dacht ik dat het was), was ik weer tevreden. Nou ja, in ieder geval tijdelijk.  :D

Groeten...

De 10 seconden van Hans worden een begrip op het htforum. Mooi.. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vik

Behalve bij de vrouwen denk ik Hans  :D

Citaat van: chansig op april 12, 2017, 09:38:33
De 10 seconden van Hans worden een begrip op het htforum. Mooi.. :D

Gr. Hans
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

chansig

Ik ga hem niet maken, ik ga hem niet maken, ik ga hem niet maken, ik ga hem niet maken.... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Stom grapje...was echt niet leuk.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: chansig op april 12, 2017, 09:35:22
Dus hoe kan je eerst schrijven: precies de klankbalans om vervolgens te schrijven dat oa het laag niet helemaal naar je zin is ? Is de boel

Ik vroeg gisteren gekscherend aan Huub of hij wellicht gewoon van een staande golf houdt...

Zijn antwoord was bevestigend.

:tounge:

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.


scrutinizer

show your case.....

Op de pijnbank.....grote spots op je bakkus..."is it safe"

En dan de opmerking:
Citaat van: chansig op april 12, 2017, 09:35:22
Precies is precies hoor...ook al zet je er een, het of de achter.

Maar even quoten dan om misverstanden en woordkloverij te voorkomen.


Geweldig! :popcorn:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Citaat van: chansig op april 12, 2017, 09:35:22
Precies is precies hoor...ook al zet je er een, het of de achter.

Maar even quoten dan om misverstanden en woordkloverij te voorkomen.

Dus hoe kan je eerst schrijven: precies de klankbalans om vervolgens te schrijven dat oa het laag niet helemaal naar je zin is ? Is de boel niet uit balans bij jou op het moment als het laag voor jouw idee niet klopt ?

Mogelijk meer mijn verbazing en zeker geen halszaak...snap het alleen niet zo goed.

Kabel trouwens meegekregen van BM ?

Als ik het zou hebben over een 'precieze klankbalans' zou ik iets objectievigs over het geluid zeggen. Met 'precies de klankbalans' bedoel ik dat ik het lekker vind klinken: niet te audiofielerig, lekkere muziek, beetje warm.

Mijn ideale geluid is een beetje lastig te realiseren. Ik zoek een strak, gedetailleerd maar toch lekker geluid. Dus lekker en tegelijk audiofiel verantwoord. De all-in-ones die ik de afgelopen tijd heb gehoord vind ik niet meeslepend klinken. De speakers van Baardmannetje vind ik erg genietbaar maar ik besef dat je van een Hypex plate geen audiofiele prestaties moet verlangen; mijn UCD400 monoblocs was ik na een jaar ook zat.

Ja de kabel heb ik, bedankt. Ook mag ik zijn tegel lenen, die staat onder de versterker. Lekker geluisterd vanochtend vroeg. :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: doorofnight op april 12, 2017, 09:37:36
Daar ontkom je in dit topic niet aan. :)

Excuus, was een beetje ontstemd over je reactie. Nu gaat het wel weer.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op april 12, 2017, 10:52:03
Als ik het zou hebben over een 'precieze klankbalans' zou ik iets objectievigs over het geluid zeggen. Met 'precies de klankbalans' bedoel ik dat ik het lekker vind klinken: niet te audiofielerig, lekkere muziek, beetje warm.


Ga ik even opzoeken....succes met tagel en kebel. Wanneer komt de lamp ?

Van Dale zegt: Precies >> zonder afwijking of verschil; juist, nauwkeurig, stipt: precies honderd euro; hij is al te precies nauwgezet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: scrutinizer op april 12, 2017, 10:07:49
show your case.....

Op de pijnbank.....grote spots op je bakkus..."is it safe"

En dan de opmerking:

Geweldig! :popcorn:

En welk punt, grapje, sneer, wil je precies (dus echt...objectief) maken ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op april 12, 2017, 11:00:06
Ga ik even opzoeken....succes met tagel en kebel. Wanneer komt de lamp.

Zo ingewikkeld is dat toch niet? Als ik eerst over een 'precieze klankbalans' zou beginnen is het een beetje raar als ik nog iets te zeuren heb. Maar als het totaalgeluid van een speaker me bevalt is het wel mogelijk om er nog iets naders over te zeggen.

Ik heb het gevoel dat jullie de kunst een beetje hebben verloren om het over geluid te hebben en dan maar expres een beetje onwetend doen. De meet-politie is inderdaad nooit ver weg. Weest niet bang, experimenteren loont!

De lamp is nog in the middle of nowhere. Misschien zondagochtend...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op april 12, 2017, 11:08:06
Ik heb het gevoel dat jullie de kunst een beetje hebben verloren om het over geluid te hebben en dan maar expres een beetje onwetend doen. De meet-politie is inderdaad nooit ver weg. Weest niet bang, experimenteren loont!


Klopt....ik zat weer even in mijn niet constructieve non audiofiele houding. Maar ik begrijp nu weer precies wat je bedoelt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op april 12, 2017, 11:11:23
Klopt....ik zat weer even in mijn niet constructieve non audiofiele houding. Maar ik begrijp nu weer precies wat je bedoelt.

Gr. Hans

Je bent nog niet verloren gelukkig.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Citaat van: chansig op april 12, 2017, 11:01:12
En welk punt, grapje, sneer, wil je precies (dus echt...objectief) maken ?

Gr. Hans

Dat het niet gaat over misverstanden maar om woordkloverij.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....